{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Forældre vs Kæreste {{forumTopicSubject}}

Hej de damer!

Jeg står i en virkelig ubehagelig situation, som jeg mener er mine forældres skyld...
Midt i sommerferien har min mor og far anklaget min kæreste (Asbjørn) for at have kysset med en anden pige, hvilket jeg har snakket med ham om en del, da det selvfølgelig altid har været noget jeg har frygtet ville ske. Men som han fortæller 'jeg vil ikke være sammen med dig, hvis jeg havde et behov for at være sammen med en anden' hvilket jeg stoler på, selvfølgelig.

Problemet er at han ikke rigtig vil vise sig herude mere, da min far blev sur den dag han fik det at vide, og skrev til ham at 'skulle pas på hvor han færdes' og det mener jeg ikke er ok af ham, da det har gjort at jeg altid er ude ved Asbjørn nu, det ser jeg heller ikke noget problem i overhovedet, men mine forældre føler jeg stadig ikke kan døje ham, på den måde de skal snakke om ham hele tiden.

Og det er virkelig ubehageligt for mig, hvor jeg skal jo høre på det, og jeg elsker Asbjørn rigtig rigtig meget, og vil aldrig i livet kunne finde på at gå fra ham, fordi mine forældre synes det er den bedste løsning...

Derudover kan min mor og jeg sjældent døje synet af hinanden og skændes helt ekstremt om alt hele tiden, vil gerne flytte væk i lidt tid, så vi alle kan få noget ro, og jeg kan passe min skole gang!

Så mit sprøgsmål til jer, er hvad skal jeg gøre i det hel taget?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forældre vs Kæreste
  • #1   20. nov 2014 Nu er det ikke for at ødelægge din tillid til din kæreste. Men det KAN jo være, at han lyver. Det er hans ord mod dine forældres. Det er set mange, mange gange før, at drenge (og piger, for den sags skyld), har løjet om utroskab.

    HVIS dine forældre så taler sandt - kan du så ikke godt se det fra deres side? De vil jo bare beskytte dig, mod en de ikke føler er god for dig. Det er naturligt, at de vil det. Men hvis din kæreste taler sandt, er det selvfølgelig ikke ok gjort af dine forældre.

    Problemet er, at du i realiteten ikke kan vide, hvem af dem der taler sandt. Du skriver at du har snakket meget med din kæreste om det. Har du også snakket meget med dine forældre om det? Uden at skændes, uden at kaste om sig med beskyldninger, uden blankt at afvise, at det kan være sket. Har du prøvet at snakke med dem stille og roligt, få dem til at forklare hvorfor de er så sikre på, at han har været sammen med en anden - og så prøve at forklare din side af sagen. At du føler, din kæreste taler sandt, og at det gør dig ked af det, at dine forældre er sådan over for ham.

    For uanset om han har været dig utro eller ej, så er det DIN beslutning, om I skal være sammen - og det må de altså acceptere, uanset om de så kan lide ham eller ej.


  • #2   20. nov 2014 Hvor ved dine forældre fra at han skulle have kysset med en anden pige?

  • #3   20. nov 2014 Min mor blev ringet op af hendes veninde(jeg må ikke vide hvem) som har hørt det ... hvis det skulle have været set, så har det været i fuldskab, og kender byen han kommer fra og rygter om alt der ikke passer går rigtig stærkt, er selv blevet beskyldt derude for at have flirtet med en anden, som slet ikke passede ...

    Når vi har snakket om det, har han været dybt ærlig, jeg har sagt at vi sagtens kunne løse det, hvis det så var sket, og jeg godt vil kunne tilgive ham for det uden at tøve, men han er blevet ved med at sige at det aldrig er sket, derudover fortalte han, at han stod og skændes med hende og de ikke kan fordrage synet af hinanden, og det vidste jeg godt i forvejen, så det vil undre mig lidt hvis det skulle være sandt...

    Ja, jeg har prøvet at snakke roligt med dem, og kan se det fra alles sider af, den måde det kom ud på var lidt at angribe ham, jeg vidste nemlig ingenting før han ringede og fortalte at min mor har ringet og sagt direkte til ham, at han har været mig utro, uden egentlig at høre det fra hans side...
    De kan virkelig ikke sammen, føler jeg i hvertfald, og har snakket med ham om han ikke vil herud i weekenden fordi mine forældre og søskende ikke er hjemme, men han tøvede lidt i sit svar, og det er skide svært for mig at stå i den her situation, holder det bare ikke ud, for mine forældre overgiver sig ikke ligeså Asbjørn.. Og det er bare ved at være for meget oppe i mit hovede, da jeg ingen ide har om hvad fanden jeg skal gøre!


  • #4   21. nov 2014 Uanset om det passer eller ej, så er det DIT valg, at I bliver sammen. Det skal dine forældre acceptere. Så mit råd er, at snakke med dem om det igen, og sige, at du gerne vil lægge alt det her bag dig, fordi du - som jeg læser det - er ligeglad med det, og ikke gider bruge mere tid på det. Du må fortælle dem, at uanset hvad der er sket, så har DU valgt, at I skal være sammen, og så må de finde ud af hvordan de accepterer det.

    De behøver ikke kunne lide ham, men de skal acceptere ham, og tale pænt til ham og om ham - ihvertfald når du og din kæreste er til stede. De må indse, at du igennem dit liv kommer til at møde nogle mennesker, som de måske ikke bryder sig om - og så må de lære at leve med det. Der er garanteret også mennesker i deres liv, som du ikke kan lide.

    Dét synes jeg du skal fortælle dem. Nu er du så ikke så gammel endnu, men hvis det var mig, kunne jeg godt finde på at stille dem et ultimatum: enten lærer de at acceptere, at han er en del af dit liv, eller også flytter du - ihvertfald for en tid. Det er ikke fair overfor dig, at de bliver ved med at køre rundt i ting der er sket, for så lang tid siden, og som egentlig ikke vedkommer dem. :o)


  • #5   21. nov 2014 Tusind tak for dit råd, det er helt sikkert noget jeg vil tage til mig, og overveje at flytte for en tid, men det er som om de altid finder på undskyldninger til at det ikke kan lade sig gøre, og jeg bare er 'forkælet' ..

  • #6   23. nov 2014 Det er så træls når rygter finder sted, men han er blevet set, hvor han skulle kysse hende pige, og det er da underligt at han faktisk VAR sammen med hende? Han har været i nærheden af den pige, som han blev set kysse med, og er man fuld, jamen så kan had altså godt blive til "kærlighed". Det gamle ordsprog "Der er ikke langt fra had til kærlighed".

    Men hvis du er fast besluttet på, at han taler sandt, jamen så skal dine forældre bare vide du ikke giver dig, og der ud over, så skal dine forældre være voksne nok til at vide, at når man har hørt det fra en, som har hørt det fra en anden, jamen så passer det ikke altid. En fjer kan blive til fler høns, den kender de begge vist til smiley


  • #7   23. nov 2014 Tilføjelse Puttehøne, ordsproget er vidst omvendt: Der er ikke langt fra kærlighed til had. :o)

  • #8   24. nov 2014 CTS: Nej, ordsproget lyder begge veje smiley

  • #9   24. nov 2014 Ikke officielt ihvertfald. :o)

Kommentér på:
Forældre vs Kæreste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce