{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Stoppe med p-piller? {{forumTopicSubject}}

Hej piger..

Jeg begyndte for lidt over en måned siden på p-piller, og det startede også meget fint ud udover at der var lidt problemer med at finde rundt i min menstruation.

Herfra er det så gået ned af bakke hvor jeg reagerer mærkeligt på alkohol (både psykisk og fysisk), og jeg har vildt mange humørsvingninger. I tirsdags gik så rigtigt galt hvor jeg virkelig er begyndt at overveje om det er en depression der er kommet, og jeg har siden da været rigtig irriterende overfor min kæreste, bliver sur på ham over intet, skælder ham ud, afviser ham osv og det synes jeg er synd for ham.

Jeg har en tid ved lægen d. 8/12 altså om 2 uger, som har været planlagt fra jeg begyndte på pillerne. Bør/kan/må jeg stoppe med p-pillerne nu og hvad er folks erfaringer med det? Jeg tror simpelthen ikke jeg kan klare 2 uger mere sådan her....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppe med p-piller?
  • #1   22. nov 2014 Du skriver du er begyndt på dem for lidt over en måned siden. Giv det en chance. Din krop skal lige vænne sig til det og den kan godt reagere underligt pga pillerne. Fortæl din kæreste at din krop justerer sig lige nu pga pillerne, det skal han nok forstå. Synes du skal tage til lægen som planlagt og fortælle om de oplevelser du har - måske skal du have et andet mærke - der er nemlig forskel på hvor meget hormon der er i pillerne smiley

  • #2   22. nov 2014 Overvej en p-ring, der er langt mindre bivirkninger ved det. smiley

  • #3   22. nov 2014 Jeg havde det også sådan der i starten. Jeg startede for et år siden, og jeg var lige sådan. Mine bryster blev også voldspmt ømme, og de hævede, blev større, blev mindre, blev større, hele tiden.... Og de blev helt vildt hårde. Jeg gav pillerne en chance alligevel, og nu er jeg helt uden bivirkninger.
    Når først du har vænnet dig til dem, er jeg sikker på, at du vil elske dem. Blandt andet det, at man kan styre sin menstruation, synes jeg er vildt fantastisk. Jeg kunne aldrig undvære dem igen smiley


  • #4   22. nov 2014 Jamen hvor længe går der så cirka før bivirkningerne stopper? Og hvornår er det nok?

    Nogle råd til hvordan jeg så styrer mit temperament? Synes det er synd at mine humørsvingninger skal gå ud over min kæreste, for kan se at det påvirker ham, og at han konstant vil høre at jeg elsker ham fordi han nok er begyndt at tvivle smiley


  • #6   22. nov 2014 Der findes altså andre former for prævention en p-piller. End da former der er langt sunder. smiley

  • #7   22. nov 2014 altså giv dem en chance der findes mange forskællige typer af p-piller og jeg måtte igennem 4 forskællige før jeg fandt nogen der passede til mig jeg bevimede og kastede op ved de 3 første slags

  • #8   22. nov 2014 Hvis det så er selve mærket jeg ikke kan klare, hvad ville der så ske ved at jeg stoppede med dem indtil jeg skal til lægen?

  • #9   22. nov 2014 du kan ødelægge fin cyklus for resten af livet ved at stoppe midt i en pakke der er en grund til at man ikke må stoppe uden sammenråd med læge som der står i indlægsedlen smiley

  • #10   22. nov 2014 Aaah, man ødelægger ikke sin cyklus, hvis man stopper midt i en pakke. Det har jeg gjort masser af gange.

    Sarah, hvis blot du har styr på, at du ikke har haft sex de seneste dage uden anden prævention, så kan du godt bare stoppe midt i en pakke. Du vil nok få din menstruation, hvis du ikke har fået den, siden du startede, eller hvis det er noget tid siden, du sidst har haft den. Men bare rolig, din cyklus er ikke totalt ødelagt, fordi du holder en lidt "skæv" pause. smiley


  • #11   22. nov 2014 jeg siger ikke man gør men at man KAN og vis man en dag ønsker børn uden alt for meget besvær så skal man lade være!

  • #12   22. nov 2014 Jeg har 13 dage inkl idag tilbage af den pakke jeg er begyndt på. Hvis jeg gerne vil undgp problemer så vidt muligt, skal jeg så fortsætte den pakke jeg er igang med og stoppe når den er færdig og risikere at skulle fortsætte igen efter mit lægebesøg med samme eller andet mærke, eller fortsætte med pillerne indtil besøget og derefter skulle stoppe midt i pakken eller begynde på ny, alt efter hvad lægen siger?

  • #13   22. nov 2014 tag den her pakke ud og få en ny aftale med lægen lidt tidligere så i kan finde en løsning inden dennne blisterpakning er færdig smiley

  • #14   22. nov 2014 Hvis det er muligt vil jeg helst undgå at skulle bestille en ny tid smiley

  • #15   22. nov 2014 Der sker intet ved at du stopper midt i en pakke, det kan du sagtens, men så skal du ikke have haft sex de sidste 7 dage. Eller i hvert fald have brugt kondom. Og jeg synes virkelig du burde overveje en p-ring, det er et meget bedre middel. smiley

  • #16   23. nov 2014 Alternativer vil jeg snakke med min læge om, jeg har ikke meget kendskab til andre beskyttelsesformer end p-piller og kondom smiley

    Men okay, så er jeg glad for at jeg spurgte da det er under 7 dage siden jeg sidst havde sex. Tror jeg ser det lidt mere an. Har aftalt med min kæreste at vi er sammen om det her, så selvfølgelig tæller hans mening også lidt og han har bedt om at få lov at overveje det her i weekenden. smiley


  • #17   23. nov 2014 Hm.. du kan godt stoppe i din pakke - men det vil ikke hjælpe dig endnu. Hormonerne vil stadig være i din krop, et stykke tid endnu. Hvis jeg var dig, ville jeg tage de sidste 13, og få en ny tid ved lægen.. Det er selvfølgelig helt op til dig selv, men så er du i hvertfald beskyttet. smiley

Kommentér på:
Stoppe med p-piller?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce