{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
604 visninger | Oprettet:

Udstyr til ridehus {{forumTopicSubject}}

Hej Foto-Freaks :).

Hvad kan I anbefale af udstyr til billeder i ridehus? Tænker objektiver osv.

Jeg har et Canon EOS1100D kamera som jeg er yderst glad for. Standart objektiv og et Canon 75-300mm zoom objektiv til.

Jeg ved det handler en del om hvordan kameraet er indstillet, samt hvor meget lys det kan 'tage ind' (er det det man kalder det?)

Så hvad kan folk anbefale? Jeg har ikke særlig meget forstand på alt det med fotografering, jeg leger lidt med indstillingerne og prøver mig frem normalt :).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstyr til ridehus
  • #1   22. nov 2014 Jeg ville vælge et objektiv der kan have en blænde ( f ) på 2,8 eller endnu bedre 2 eller 1,8..

    Når vi tager billeder (Ridehesten), har vi Nikon D4, og vi har et 70-200 mm, som kan gå med 2,8 lige meget zoom.

    Og når det står værst til i de mørke haller, så har vi ISO 3200 eller 4000, en lukkertid på min. 1/400 (hvis vi kan, så 1/500 da det giver skarpere billeder når det er bevægelse.. og så blænde 2,8..
    Det giver rimelig gode billeder, selvfølgelig vil der være lidt korn på billederne pga. ISOen, men hellere det, end sorte billeder.

    Ville ikke begynde at bruge flash til ridehusbilleder, da det bliver så kunstigt at se på.


    Så for lige at konkludere lidt, så ville jeg hvis jeg var dig, lege lidt med ISO indstillingerne, og forsøge at få så lavt blændetal som muligt..


  • #2   23. nov 2014 Tak Sanne, det må jeg huske at tænke over!
    Det er ikke fordi jeg fotograferer så meget i ridehus, men når jeg endelig gør, så ligner det.. Tja, møg, synes jeg selv.
    Men ja, tak!


  • #3   23. nov 2014 Jeg kigger lige med. Har samme kamera så jeg suger alt til mig omkring det smiley

  • #4   23. nov 2014 Du kigger bare så meget du vil smiley

Kommentér på:
Udstyr til ridehus

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce