{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Hest, arbejde og gymnasie {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg går pt på efterskole uden hest smiley jeg havde en fantastisk hest som jeg solgte i sommerferien.
jeg savner virkeligt at ride. efter sommerferien skal jeg starte på gymnasiet, og mine forældre mener ikke at jeg har tid til at have en hest..
så ville lige høre om der er nogen af jer der går i gymnasiet, som stadig har tid til hest, lektier og evt. et arbejde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest, arbejde og gymnasie
  • #1   24. nov 2014 Jeg har.. smiley
    Jeg arbejder ca. 3 gange i ugen, de dage jeg arbejder efter skole for min hest fri medmindre jeg lige køre ud til hesten i en lille time efter jeg har fået fri. Jeg har 23 timer's skole og fast 8 - 12 timer i arbejde fordelt på ugen(4 timer på en dag.) Så jeg har ca. fri kl. 19 eller 20. De dage jeg har fri kl 19 køre jeg ofte ud til hesten i en lille time og laver måske noget i 20 min med hesten fx. longe eller bare hygger og så lektier om aften. Jeg går ca. i seng kl. 23 og står op kl. 6 og prøver at gøre det fast i en rutine da jeg så ikke bliver for træt i hverdagen.

    De dage jeg kun skal i skole og ikke arbejde har jeg self. mere tid til min hest og derfor er jeg mere seriøs de dage og ordner hendes boks osv. I weekenderne er der fuldskrue på afleveringer og jeg arbejder hver anden lørdag hele dagen og der for min pony fri medmindre jeg er frisk til at tage hende om aften.

    Men for mig fungere det helt fint og fordi jeg arbejder nogle gange ofte for min hest fri uden jeg ligger mærke til det. smiley


  • #2   24. nov 2014 Ja, det kan godt lade sig gøre. Men det kræver meget prioritering af tiden.
    Jeg har selv tre heste, og jeg må indrømme at det kniber med tiden. Dette er til dels fordi jeg har rigtig mange aflevering. Vi har lige haft 9 på 8 dage, og det var altså strengt. Der var ikke meget tid til hestene.


  • #3   24. nov 2014 Går i folkeskole og har 23 timer? Så der er nok ikke den store tidsforskel mere. smiley

  • #4   24. nov 2014 Jeg går i folkeskolen og har 36 timer om ugen. Jeg har tid men nogle dag kniber det med at nå alt det man gerne vil, men det er fantastisk at komme ud til den.

  • #5   24. nov 2014 Jeg går selv i gymnasiet og jeg kam sagtens klare det, det gælder om at priotere end tid. Hvis i har råd vil jeg helt klart anbefale at i har hesten på fuldpas, du spare en del tid i stalden og har på den måde lidt ekstra tid at gøre godt med:)

  • #6   24. nov 2014 Lige pt har jeg.
    Har egen hest uden part eller noget. Jeg arbejder hver fredag i 3 timer (der har min hest dog en fast fridag, og min mor tager den).
    Jeg går i 1g pt og har sagtens tid.
    Selvom jeg ikke havde tid ville jeg stadig have min hest. Tror kun det er godt at komme væk fra skolebøgerne i et par timer om dagen og få et lille afbræk selvom man er stresset smiley

    Når man begynder at få rigtig travlt handler det jo bare om planlægning og prioritering, så skal det hele jo nok gå smiley


  • #7   25. nov 2014 Heste er en priotering.
    Jeg går i 2g, og når nemt mine to heste, og fodre alle 6 hver aften. Der er få dage, måske to dage om ugen, hvor man kan være nødt til at prioritere afleveringer og lektier. Jeg er nogle dage først hjemme kl. 16-17 og kan først derefter nå at ride. Det gør det selvfølgelig også nemmere at min hest står her hjemme smiley


  • #8   25. nov 2014 Jeg solgte min hest inden jeg startede på gymnasie. Dog fordi jeg var blevet for gammel til konkurrence. Tror ikke selv jeg ville have overskud til at nå det. Jeg rider to gange om ugen lige nu. Ved siden af har jeg arbejde. Svinger mellem 6 - 13 timer om ugen. Nogle gange 20 timer. Men det vælger jeg stort set selv. Jeg ville ikke have overskud til det, men det gælder udelukkende bare om at priotere sin tid. smiley

  • #9   25. nov 2014 Tak for alle svarene!!

Kommentér på:
Hest, arbejde og gymnasie

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce