{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Stutteri ? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle i dejlige mennesker
jeg ville lige høre om i ved hvorfor der er så få avlere der kalder sig for stutteri?

for mange år siden fik jeg ad vide at et stutteri har min. 4 avls hopper og en hingst men jeg har siden fået ad vide at der ikke er nogen krav til hvad antal heste og køn der skal vare som minimum

jeg har hørt fra andre der har sagt at de ikke føler at de er et stutteri men når jeg søger på internettet står der at et stutteri er et sted hvor der avles heste ... ergo kan man i princippet kalde sig for stutteri hvis man har en disideret avlshoppe eller ?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stutteri ?
  • #1   26. nov 2014 Nej der er intet krav til hvad eller hvor mange dyr man skal have for at kalde sig det.

    I princeippet jah kan du jo hvis du vil kalde sig et stutteri hvis du kun har en hoppe.. Jeg ville dog aldrig gøre det.
    Og sys nu bestemt ikke at der er meget få der kalder sig det men har man kun 1 eller 2 hopper så giver det måske mere mening og bare kalde sig stald.. men det jo helt op til folk selv og hvad man syntes


  • #2   26. nov 2014 Uden at vide så meget om det, og tror det er en smagssag smiley
    Så ser jeg et stutteri som et sted hvor der bliver avlet heste, med et mål. Altså at man fx avler en race for at få racen et sted hen smiley
    Avl med et mål, antallet af heste er mindre vigtigt.


  • #3   26. nov 2014 Synes mere det har noget at gøre med hvad man laver af føl. Laver man kun et føl hvertandet eller 3. år, så synes jeg ikke man er et reelt stutteri.
    laver man 1-2 føl eller flere årligt, så synes jeg godt man kan kalde sig et stutteri, også selvom man måske kun har et par hopper smiley

    Jeg kalder mit et stutteri, men jeg har så også en del avlshopper og et par hingste og får fremadrettet ca. 10 føl årligt.


  • #4   26. nov 2014 Og så synes jeg måske også lidt det kommer an på om man vil noget med sin avl.
    Har man eks. et par små ponyer Trille og Trunte der hvert år får et føl med naboens Laban, bare for sjov skyld, så synes jeg ikke det er et stutteri heller, selvom de får føl hvert år.



Kommentér på:
Stutteri ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce