{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.279 visninger | Oprettet:

3 års umulig at tilride {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har en barock hoppe på 3/½ år, som jeg har haft store problemer med at tilride. Jeg har først selv forsøgt at tilride hende hvilket gik fantastisk, indtil hun en dag smed mig af, fordi hun blev forskrækket, og jeg holdte hende tilbage. Det var i sommers, og siden har jeg ikke måttet ligge mig over hende eller sidde på hende. Så jeg sendte hende for en måned siden i tilridning hos en privat, der har tilredet mange heste, og har haft stor succes med det.
Jeg betalte hende 2400 forud for en måneds træning med det mål at hun skulle kunne rides i alle 3 gangarter, hun var jo vant til udstyr og de grundlæggende signaler.
Den første uge var hun super nem, og hun kunne sætte sig op og blive trukket rundt på hende. Indtil hun en dag blev forskrækket, og stejlede så langt bagover at hun landte på ryggen. Siden da måtte hende der skulle tilride hende heller ikke komme op og ligge over hende. Der gik 3 uger, og jeg får nu en hest tilbage der er endnu mere bange end da jeg sendte hende afsted. Og jeg får ingen penge retur.

Så spørgsmål nr 1: Er der ingen mulighed for at jeg kan få mine penge igen?
Spørgsmål nr 2: Hvad stiller jeg op med min hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 års umulig at tilride
  • #2   27. nov 2014 1: Nej. Hestetrænere løber en stor risiko ved at træne unge heste - især heste hvor det er gået galt i første omgang. Hun har gjort sit arbejde: hun har trænet hesten efter bedste evne. Du kunne have valgt at tage hesten hjem da hun faldt af første gang. Hesten har forhåbentligt fået noget positiv træning med derfra alligevel..

    2: Det afhænger jo 100 % af dig og hvor mange ressourcer du har til rådighed og lyst til at smide i hesten.

    En mulighed er at få en underviser ud 1 - 2 gange om ugen og tage tingene meget stille og roligt og finde til bunds i hvor det er at der er problemer.

    En anden mulighed er at sende hesten til en anden hestetræner som har mere fokus på indlæring - eksempelvis BBH, med den viden at hesten nok ikke bliver ridehest på en måned eller to men at den skal have længere tid.

    En tredje mulighed er at give hesten fri et halvt eller et helt år og få trænet en masse jordarbejde og styrke hesten imod en tilridning. Ofte stammer ridemæssige problemer i (manglende) grundtræning fra jorden.

    ... Personligt ville jeg nok hælde til at træne hesten fra jorden over vinter - gøre den lidt stabil i at møde nye ting og håndtere frustration og enten finde en underviser i foråret eller sende den i ridning hos nogle som har lidt mere fokus på indlæring end på at hesten for alt i verden skal rides på.

    Og så ville jeg overveje om heste er tjekket - har den været igennem kiropraktor / anden behandler for at tjekke om hestens muskulatur er fit-for-fight? Ellers vill jeg helt sikkert starte her - jeg har set heste som egentligt har accepteret rytteren nogle gange men pludselig går i vejret, simpelthen fordi de har undertrykt smerterne i starten.


  • #3   27. nov 2014 Jeg vil kunne ta den i ridning har endnu Ik opgivet noget godt være det Ik tager en Ndr men to men har aldrig opgivet noget. Jeg tager 1800 pr mdr med opstaldning og foder og massage. Skal ha halv delen ved af læsning af hesten og resten ved afhentning

  • #4   27. nov 2014 Samme opslag lagde du ind på facebook men slettede det igen.

  • #5   28. nov 2014 Jeg ville aldrig tilride en barock på 3 år, det er alt for tidligt, tror måske selv den har sagt fra.

Kommentér på:
3 års umulig at tilride

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce