{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Hjælp til groundwork!? {{forumTopicSubject}}

Hejsa:)

Vi fik (af dyrenes beskyttelse) for nogle år siden en shetlænder som hedder Sputnik. Han kom fra et sted, hvor ham og hans mor var blevet mishandlet og aldrig passet. De blev hentet af Dyrenes Beskyttelse som havde Sputnik lidt i hænder inden han kom hjem til mig. Da han kom, var han stadig meget afhænglig af sin mor (han var omkring 3-4 år) og fik stadigvæk mælk fra hende. Så vi fik ham afvendt. I en del år var han ikke børnevenlig og kunne godt finde på at bide. Han var heller ikke særlig tryk ved mennesker.

Nu er det jo en del år siden og vi har arbejdet med at gøre ham vant til mennesker og vi har også et godt forhold sammen. Jeg vil gerne begynde på at lave noget groundwork og lidt horsemanship agtige ting med ham men det er rigtigt svært for ham at samarbejde. Han er jo heller ikke så ung længere, så vil det betyde noget for hans indlæring?

Jeg har forsøgt at lære ham at longere men han aner jo ikke et kuk om, at han skal løbe og han ved ikke rigtig hvad en pisk er og jeg vil ikke daske ham med den, da jeg synes det er forkert (især over for ham pga. hans fortid).

Men har i nogle forslag til hvordan jeg kan bygge tilliden ordentligt op? Og har I nogle idéer til begyndertricks, som også vil være gode til ham? smiley

Jeg er begyndt at gå nogle ture med ham, til steder hvor han ikke har været før, for at han stoler mere på mig. Tror I det vil hjælpe? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til groundwork!?
Kommentér på:
Hjælp til groundwork!?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce