{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
616 visninger | Oprettet:

Ny i Århus {{forumTopicSubject}}

Halløj piger smiley

Jeg tænker at der må være nogen herinde som kommer fra Århus eller kender til byen smiley
Sagen er den, at jeg i morgen flytter dertil, da jeg har fået en elevplads. Altså er jeg ret meget i nærheden af byen de næste 4½ år. Men jeg kender virkelig ingen! Jeg har kun en flink moster og så nogle få efterskolekammerater, som jeg ikke snakker med alligevel. Jeg kommer ikke til at møde nogle unge mennesker gennem mit arbejde og selvom mine nye kolleger er flinke, så er det alt andet lige noget interessant at møde folk på min egen alder og i fritiden smiley
Jeg kender heller ikke rigtig byen.

Så jeg skal have fundet en måde at møde nye mennesker på - what to do?
Jeg er ikke en festabe og er ikke meget for at gå i byen, og jeg er ikke lige fitness-/træningscentertypen. Ellers er jeg rimelig åben for forslag.

Andre råd, tips, idéer, forslag og andet omkring Århus er meget velkomne smiley
Og ved nogen i øvrigt hvornår bybusserne bliver så moderne at de tager rejsekort...? *dybt suk over at vi i udkantsdanmark er mere moderne end den 2. største by i landet*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny i Århus
  • #1   29. jan 2015 Jeg ved rejsekortet forventes at komme i løbet af foråret smiley
    Skal du have hest med? For så kan du da sikkert møde en masse i stalden. Ellers er jeg ret blank for ideer smiley


  • #2   30. jan 2015 Det lyder rart. For region Midt og specielt Århus er da håbløst bagefter smiley

    Nej, jeg har ikke hest. Det var ellers en oplagt mulighed for at møde mennesker. Jeg har overvejet om jeg skulle finde ud af noget med bare at ride engang i ugen, men det bliver tidligst til april/maj. Det koster jo dobbelt så meget som i Thy smiley
    Jeg sidder lidt i en klemme med at SU er forudbetalt og løn er bagud + evt. dobbelt husleje i marts. Av smiley


  • #3   30. jan 2015 Av!
    Hvor henne i Århus området skal du bo? smiley


  • #4   30. jan 2015 Indtil videre skal jeg bo i Århus C, syd for hovedbanen, et par måneder smiley
    Jeg har lige fået tilbud om et værelse en kilometer derfra fra den 1. marts også i Århus C. Så det er rimelig centralt, og tæt på mit arbejde, men faktisk også forholdsvis billigt smiley


  • #5   30. jan 2015 Fedt! smiley
    Prøv at få de få venner du har til at introducere dig for nogen af deres venner, og når du bor så centralt, burde du også kunne finde noget at ride på som er let tilgængeligt med bus, hvis du er heldig og leder længe nok, kan du nok godt finde noget ret billigt smiley


  • #6   30. jan 2015 Da jeg flyttede til Århus eller Hjortshøj, der ligger lidt nord for Århus for 3 år siden, stod jeg også uden nogen som helst bekendtskaber. Jeg kendte faktisk ikke nogen og var heeeeeeelt alene. Men men men. Da jeg først begyndte i skole i Århus og fik hesten flyttet med herop på en rideskole, så gik det stærkt. Bare rolig det kommer stille og rolig, men det er da altid sværest i starten, hvor man bare føler sig fuldstændig Palle alene i verden smiley

  • #7   30. jan 2015 Er ligesom dig heller ikke festabe.
    Jeg mødte nogle piger igennem heste-nettet, hvor vi startede som pennevenner og siden hen mødtes. Jeg har så fået hest, da jeg ikke kendte en sjæl udover min kæreste da jeg først flyttede hertil. smiley

    Men velkommen hertil!


  • #8   30. jan 2015 Anna: Jeg har ikke rigtig snakket med dem i flere år, og føler heller ikke helt for det lige nu.

    Men I gør mig da langt mere rolig. Det er nok meget fint, at jeg ikke skal bo alene i starten. Jeg aner ikke hvem jeg kommer til at bo med, men det finder jeg ud af om en time smiley


  • #9   30. jan 2015 Du bliver glad for Århus. Jeg er ægte Århusianer. Jeg tror jeg kommer til at dø her smiley haha.
    Men ligeså snart du begynder på dit nye job og sådan, så skal det nok tage fart!


Kommentér på:
Ny i Århus

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce