{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Aflivning af hund.. Hvad ville I gøre/har gjort/skal gøre? Hvordan får man den anden part til at acceptere at det er på tide?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Dette emne er rigtig rigtig hårdt for mig. Vores fantastiske hund er ved at blive gammel ( 8 år 20/9) i kroppen. Han har begyndt at være rigtig stiv i bagparten når han skal rejse sig. Dette har ikke før været et problem om sommeren, men det viser sig desværre også nu, og jeg synes ikke han skal igennem en vinter mere... Min mand (som absolut skulle have hund i sin tid) vil dog ikke rigtig acceptere at han er ved at have ondt... Jeg har flere gange talt om at vi burde få ham aflivet.. Men min mand vil ikke tale om det.. Hunden står dog i mit navn så jeg kan i princippet bare gå at få det gjort..
Jeg har dog nu efter jeg gik i seng for at sove, begyndt at tænke på det hele. Og græder øjnene ud smiley :'( Og jeg tænker på at sætte hans dato for de evige jagtmarker samme dag som vi hentede ham for 8 år siden (30/10-09)
Jeg er vil rigtig gerne denne dag give ham alt det han elsker, skovture uden snor, bade og kaste pind på stranden, lege med sine venner og ikke mindst god god mad... Jeg ved dog ikke rigtig hvilken måde vi skal afslutte det på.. Hos dyrlægen, eller en kugle i skallen imens han snuser rundt efter et bytte? smiley Måske børnene vil se ham bagefter.. (10 og 12 år) og manden skal betale..
Kan man få dyrlægen hjem?
Jeg kommer til at græde helt forfærdeligt.. Ligesom nu...
Gode råd søges..
Et billede af mors dreng smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af hund.. Hvad ville I gøre/har gjort/skal gøre? Hvordan får man den anden part til at acceptere at det er på tide??
  • #1   31. maj 2017 Indlægget blev skrevet i aftes men jeg kunne først poste det nu..

    Mvh TT


  • #2   31. maj 2017 8 år er umiddelbart ikke så gammelt (medmindre det er en rigtig stor hund) Kan det ikke bare være gigt? Det kan jo behandles.

  • #3   31. maj 2017 Han er en stor hund. 76 cm. Over ryggen.
    Min mand har nok ikke råd til behandlinger, så derfor skal han væk. smiley

    Mvh TT


  • #4   31. maj 2017 Puh, det er en træls situation at stå i ! smiley
    Hvis i ikke ønsker eller kan ligge penge i evt behandlinger og han har så ondt, som det lyder til, så ville jeg helt klart vælge at aflive! Hellere aflive imens dyret er glad og ved rimelig god behold fysisk, end at aflive et deprimt dyr i smerter, fordi man gerne vil holde i live så længe som muligt (det sidste mener jeg, kun er for ejerens skyld, og bestemt ikke dyrets).
    Om den skal skydes eller have sprøjten, kan jeg ikke svare på. Tænker at den eneste der kan det, er din mavefornemmelse smiley


  • #5   31. maj 2017 vi har næsten lige fået vores hund aflivet. Han var ca. 10, han var også begyndt at få ondt og var ikke sit glade selv og løb ikke rundt mere. Vi havde givet ham medicin for at se om det så ville blive bedre. Vi fik ham også røntgenfotograferet og der var ikke noget på billederene. Vi havde tænkt på at det måske var tid, da en morgen han nærmest ikke ville rejse sig for at spise (Han var en labrador og elsker mad) så vi besluttede at få dyrelægen ud til os, da han bliver meget nervøs når han er i deres klinik. Han fik indsprøjtninger og faldt stiller roligt i søvn. Sad ved ham under det hele (er 16). Vi valgte at begrave ham i vores have.
    Vi bliver også ved med at sige at vi har begravet verdens bedste hund.
    Nogle gange kan vi næsten høre ham. At han går rund, ryster hans hoved så hans halsbånd larmer. smiley

    Man kan sagtens få en dyrelæge ud, hvis man ønsker det.
    Du kan prøve at pointere over for din mand at han har ondt, og at det ikke er fair over for hunden at han skal gå at have ondt, lige meget hvor meget i selv kommer til at savne ham.

    Hvordan man vil ende det, er vel bare hvad man selv ønsker og har de bedst med.
    Vi gjorde det mens vores hund lå i hans hundekurv. Mig og min far var ved siden af ham hele tiden. Jeg tror godt vores hund viste at det var tiden, for han kiggede på os, som om han vidste det og havde fundet fred med det smiley smiley


  • #6   31. maj 2017 Vil lige starte med at sige, at hvor det flot at du tænker så meget over denne situation!
    Men, man kan sagtens få dyrlægen hjem til sig selv og få aflivet hunden i hjemmets trykke rammer smiley

    Vi fik vores gamle labrador (10 år ca), som både havde fået dårlig syn og hørelse, og som også var blevet stiv i kroppen, aflivet hjemme, det blev gjort i sammenhæng med at vores heste alligevel skulle vaccineres smiley

    Og mht at ''komme af med'' hunden efter aflivelse, så vil nogle dyrlæger gerne tage hunden med, og ellers så kan i jo begrave ham selv smiley


  • #7   31. maj 2017 Du bestemmer i princippet, men jeg synes heller ikke, at det er i orden, at du bare afliver den, når din mand er imod. Jeg vil også sige, at dyrlægen bør "klare den sag", men det er bare min tanke smiley

    Men vil du have den aflivet "bare fordi" den har lidt svært ved at rejse sig? Er det hele tiden eller er det "kun" om morgenen eller når den har ligget og sovet?

    Jeg står selv med en virkelig gammel tøs, en labradortæve på 13 år her til sommer, som jeg jo helst ikke vil af med. Hun har spondulose i ryggen, og har haft det siden hun var to, men hun får smertestillende for det og har det rigtig fint. Frisk, glad og legesyg som altid, men kan godt selv se, at hun er blevet en gammel dame.

    Hun kan have lidt problemer med at klare trapperne om morgenen, fordi hun er ret morgenstiv i sine led, men det afhjælpes ved at vade rundt i lejligheden inden vi går ned, så hun får gang i ledene. Og så klares trapperne uden problemer.

    Så hun vil først blive aflivet, når hun får problemer med noget, fx hvis hun pludselig ikke kan klare trapperne eller lignende.


  • #8   31. maj 2017 Hippie - den hund har givet os så meget, så jeg synes vi skylder ham at han ikke skal gå rundt at have ondt. Det er hver gang han har ligget. Ellers løber han og hopper og leger som en på 3 år. (han er dog mindre aktiv end dengang) Derfor synes jeg ikke det er akut, men heller ikke værdig og okay at han skal gå igennem en vinter mere.

    Mvh TT


  • #9   31. maj 2017 Okay, så forstår jeg jer også godt. Det er ikke godt, hvis han har svært ved at rejse sig op hver gang smiley

  • #10   31. maj 2017 Hvis I ikke har råd til eller mulighed for at undersøge og behandle ham for hans smerter, så synes jeg, at det er den rette beslutning I træffer. smiley

    Hvordan du skal få manden på din side, dét ved jeg ikke. Måske det er noget dyrlægen kan snakke med ham/jer om? De har ofte lidt mere autoritet, og de fleste vil tro og stole på det, når dyrlægen siger det. Reagerer din mand slet ikke på det, hvis du siger, at hunden vil kræve behandling for at være smertefri - og det har I ikke råd til, så i stedet må hunden gå i smerter, bare for jeres/hans skyld? Det ER en hård og trist beslutning at træffe, men de færreste har trods alt samvittighed til at lade hunden lide.

    Og ja, man kan sagtens få dyrlægen ud for at aflive. Det koster nok lidt mere, men det kan sagtens lade sig gøre. Jeg ville nok foretrække sprøjte fremfor kugle, når du har så store børn. De vil helt sikkert gerne se ham bagefter og det er der jo (aldersmæssigt) ikke noget i vejen for. Desuden tror jeg, at det vil virke mere voldsomt for dig/jer, at se ham blive skudt, end hvis han bare lægger sig til at sove i jeres favn. smiley

    Kæmpe kram til jer, det er sgu en hård og forfærdelig situation at stå i, når ens dyr skal herfra smiley


  • #11   31. maj 2017 Min labbedreng fylder 11 i morgen, og viser heldigvis ikke tegn på at han er ved at have det dårligt, eller ondt endnu!

    Jeg ville få den aflivet hvis den ikke har det godt, eller få den undersøgt og se hvad der bedst kan betale sig for dyret. Hvis den evt kan få en operation, men det er langt fra sikkert at den vil få det bedre, så ville jeg vælge at aflive, mens jeg ville betale for de behandlinger der var mulige hvis det med sikkerhed ville hjælpe!

    Det er for mig at se, et spørgsmål om hvad der er bedst for dyret, og ikke for ejeren, også selvom det er en svær beslutning. Jeg ville kun blive mere ked af det, hvis jeg lod min hund gå og have ondt, indtil jeg selv var parat til at sige farvel..

    Kæmpe krammer fra Balder på 11 og jeg smiley


  • #12   31. maj 2017 Mange tak alle sammen smiley smiley
    Jeg tog en "angrebs" løsning, og tog førerhatten på. Jeg annoncerede ved aftensmaden at han bliver aflivet den 30/10.
    Børnene blev som forventet meget ulykkelige men de kan godt se at mit valg alligevel er det rigtige.
    Min mand blev meget vred, men han har intet andet valg end at acceptere det. Han mente jeg skulle tale med ham om det først, noget jeg jo har forsøgt hvor det intet huld har været igennem... Så han gav mig intet andet valg.. Det måtte han jo delvis erkende..
    Sønnen har fået fri fra skole i morgen da han tager det så hårdt. smiley Vores datter ville gerne i skole. Deres lærere er informeret.
    Nu har vi alle nogle måneder på at forberede os på hvad der venter efter bedste evne.. smiley det er jo alligevel ikke noget man nogensinde bliver klar til, men vi er i det mindste forberedt.. smiley

    Mvh TT


    profilbillede
  • #13   31. maj 2017 Uha. jeg må erklære mig enig med din mand her. Det er noget man i fælledskab aftaler og ikke noget man bare tager en beslutning om, over hovedet på sin ægtefælle. jeg var blevet RASENDE hvis et familiemedlem bare besluttede sig for at aflive mit dyr og annoncerede det ved middagsbordet.

    Derudover hvis hunden er så dårlig, så synes jeg ikke det er fair at holde den i live, i så mange måneder endnu.



  • #14   1. jun 2017 Jo - ja det kan jeg godt forstå. Men når man gentage gange har forsøgt at tale om det så kan det til sidst ikke nytte noget. Og det er ikke akut. Men et dyr skal overhovedet ikke holdes i live, og så gå og have en dårlig vinter med mere ondt bare fordi det er svært for os. Jeg har grædt og grædt over denne afgørelse. Men jeg ved at det er den rigtige for hunden. Havde min mand haft penge (prioriteret anderledes) så havde han sikkert kunne give hunden nogle behandlinger og piller osv. Men hvordan sikrer vi os at han ikke har ondt... Min mand vil ikke ofre pengene på ham, og jeg har ikke de ekstra penge da mine penge går til hestene. Så det er bare ikke fair overfor hunden.

    Mvh TT


  • #15   1. jun 2017 Så ville jeg absolut, få aflivet hunden med det samme, det ikke fair at holde den i live, hvis den har ondt.

    Hvis hunden er hans, så kan du vel ikke bestemme over den?


  • #16   1. jun 2017 For at gøre en lang historie kort. Det var han der skulle have hund til trods for at jeg sagde nej. Han skulle alligevel have den hund, jeg fik den skrevet i mit navn.

    Mvh TT


Kommentér på:
Aflivning af hund.. Hvad ville I gøre/har gjort/skal gøre? Hvordan får man den anden part til at acceptere at det er på tide??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce