{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

Aflivning af hund.. Hvad ville I gøre/har gjort/skal gøre? Hvordan får man den anden part til at acceptere at det er på tide?? {{forumTopicSubject}}

Indlægget blev skrevet i aftes. Jeg kunne først poste det nu..

Hej Hg.
Dette emne er rigtig rigtig hårdt for mig. Vores fantastiske hund er ved at blive gammel ( 8 år 20/9) i kroppen. Han har begyndt at være rigtig stiv i bagparten når han skal rejse sig. Dette har ikke før været et problem om sommeren, men det viser sig desværre også nu, og jeg synes ikke han skal igennem en vinter mere... Min mand (som absolut skulle have hund i sin tid) vil dog ikke rigtig acceptere at han er ved at have ondt... Jeg har flere gange talt om at vi burde få ham aflivet.. Men min mand vil ikke tale om det.. Hunden står dog i mit navn så jeg kan i princippet bare gå at få det gjort..
Jeg har dog nu efter jeg gik i seng for at sove, begyndt at tænke på det hele. Og græder øjnene ud smiley :'( Og jeg tænker på at sætte hans dato for de evige jagtmarker samme dag som vi hentede ham for 8 år siden (30/10-09)
Jeg er vil rigtig gerne denne dag give ham alt det han elsker, skovture uden snor, bade og kaste pind på stranden, lege med sine venner og ikke mindst god god mad... Jeg ved dog ikke rigtig hvilken måde vi skal afslutte det på.. Hos dyrlægen, eller en kugle i skallen imens han snuser rundt efter et bytte? smiley Måske børnene vil se ham bagefter.. (10 og 12 år) og manden skal betale..
Kan man få dyrlægen hjem?
Jeg kommer til at græde helt forfærdeligt.. Ligesom nu...
Gode råd søges..
Et billede af mors dreng smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning af hund.. Hvad ville I gøre/har gjort/skal gøre? Hvordan får man den anden part til at acceptere at det er på tide??
  • #1   31. maj 2017 Ja, man kan få dyrlægen ud og aflive..

    Vi har altid været så 'heldige' at vi måtte aflive pga sygdom der pludselig er kommet, så betænkningstiden har ikke været så lang og beslutningen har ikke været til diskussion..

    Din mand må se ud over sin egen næse og se på hunden.. Lad den komme herfra med værdigheden intakt..


  • #2   31. maj 2017 Jeg ville udfra det du skriver endnu ikke aflive, men jeg kan heller ikke se hunden og hvordan den trives.

    Jeg ville aldrig selv gå med så lang betænkningstid. Er beslutningen taget er det farvel nu.

    Jeg ville i din situation se tiden an, afstemme motion og leg efter hva hunden kan tåle, ændre dens kost mm.



  • #3   31. maj 2017 Den leger, spiser, løber og hopper rundt som om han var 3 år. Men når han kommer ned at ligge er han meget stiv når han skal rejse sig igen. Og det er derfor jeg ikke ønsker at han skal have en vinter mere.. Der er intet andet der tilsiger at der er noget.. Derfor tænker jeg han kan få lidt mere tid med os, også så alle kan være mest muligt klare. smiley

    Mvh TT


  • #4   31. maj 2017 har i overvejet at give ham noget ledtilskud - eller evt smertestillende og lade ham få et par gode år endnu? Min gamle amstaff fik i en del år flexvital, og det afhjalp rigtig meget af hendes stivhed. min dobermann fik fast medrol de sidste måneder af hendes liv, igen med stor effekt

  • #5   31. maj 2017 Lidt stivhed ville ikke få mig til at aflive nu (med det forbehold at jeg jo ikke har set hunden). Man kan gøre en del med kosttilskud, passende motion (evt. svømning, hvis hunden kan lide vand) osv. Pas på ikke at skåne FOR meget, idet ældre og/eller gigtplagede hunde har behov for bevægelse hver dag, men self ikke hård motion, idet manglende bevægelse forværrer ledstivhed og smerter.

    Men ja, man kan sagtens få dyrlægen ud at aflive. Det har vi fået gjort ved de sidste mange af familiens hunde, der har måttet aflives, og mine egne to skal også aflives hjemme i vante omgivelser, når den tid kommer.

    Jeg ville overveje at få lidt smertestillende ved dyrlægen, prøve at give det en 14 dages tid og se, om der er nogen større forskel - stivhed behøver nemlig ikke være ensbetydende med store smerter (jeg har selv gigt og kan sagtens have udpræget morgenstivhed og alligevel kun være en smule øm). Er der en væsentlig bedring, har hunden helt sikkert ondt (sådan lidt mere end bare lidt ømhed), og så ville jeg overveje aflivning, men ikke først til efteråret.

    Man kan også overveje permanent smertestillende - meningerne er på det punkt delte, og jeg vil ikke sige hverken for eller imod, men det er en mulighed, og det kan man jo så snakke med dyrlægen om.

    Angående manden, så ville jeg ikke lade ham bestemme, hvis ikke han har forståelse for at kroniske smerter vil betyde aflivning - men man kan jo prøve at snakke med ham om, for hvis skyld hunden skal leve. Hvis ikke den kan have et tåleligt liv, skal den vel ikke holdes i live, blot for at HAN har det bedre.


Kommentér på:
Aflivning af hund.. Hvad ville I gøre/har gjort/skal gøre? Hvordan får man den anden part til at acceptere at det er på tide??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce