{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

At ride hesteklasser på pony? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med at starte hesteklasser på pony?
Jeg har en skøn pony på ca. 145 cm, hun er broget og har strit man, desværre ikke ligefrem hvad jeg ville kalde dressurhest udseende.
Hun er simpelthen så dygtig og jeg vil rigtig gerne ud og vise hende frem og høre hvad en dommer synes, men jeg er lidt nervøs for hvordan man bliver mødt med en sådan pony på stævnepladserne, specielt i dressur.
Hvordan har i oplevet at dommere kommenterer på at man stiller op med en pony?

Jeg kender reglerne og det er kun D stævner hun skal starte smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At ride hesteklasser på pony?
  • #1   30. okt 2017 Hmm, nu har jeg godt nok ikke pony, men en haflinger på 150cm. Jeg synes altid at vi er blevet taget pænt imod alle steder, og det er også hvad jeg hører fra andre haflinger-folk, som starter mod heste smiley
    Jeg har så heller aldrig startet på en "almindelig hest" (tror du ved hvad jeg mener), så ved ikke om jeg ville føle mig bedre modtaget, men tvivler smiley


  • #2   30. okt 2017 Og det er da en lækker "lille" sag du har, så afsted med jer ! smiley

  • #3   30. okt 2017 Jeg har flere gange set ponyer tæve de store heste i dressurklasserne, også i LA, så det kan du sagtens smiley

  • #4   30. okt 2017 Jeg rider Fjordheste - og ja, indimellem hører jeg nogle spøjse kommentarer (som i grunden signalerer mere om afsenderen end om mit ridedyr smiley ), men det går jo på racen, ikke på højden, så dem slipper du sikkert for smiley
    Det skal dog siges, at det er ikke ret tit, måske fordi folk bliver vant til at se mig - og måske fordi der faktisk også er andre ryttere på ponyer i hesteklasserne.

    Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har fået nogle kommentarer fra dommeren, men jeg oplever ofte at blive “dukket” i rummelighed og bæring (fordringerne i dressur er jo altså lavet til varmblodsheste og disses bevægelser), men det henter jeg ind igen i stabilitet og præcision smiley

    Summa summarum: ingen problemer med at ride pony i hesteklasserne - i dressur. Kunne godt forestille mig, at det er lidt anderledes i spring.


  • #5   30. okt 2017 Jeg rider New Forest og har aldrig hørt noget dårligt smiley

  • #6   30. okt 2017 jeg rider ponyer i hesteklasser i både dressur og spring og jeg har ikke hørt dårligt fra dommer kun til tider fra andre rytter men det stopper hurtigt når de finder ud af at ponyerne uden problemer kan følge med de store heste og også kan vinde over dem????

  • #7   30. okt 2017 min Fjordhest og jeg har aldrig fået høre for dette smiley

    profilbillede
  • #8   30. okt 2017 Jeg har en fjordhest på ca 150 cm og vi var faktisk til dressur stævne i lørdags smiley Vi red mod "alm" varmblods heste, og ente med at vinde med 72,77% med 3,5% ned til anden pladsen smiley

  • #9   30. okt 2017 Billede af min dejlige dreng smiley

    profilbillede
  • #10   31. okt 2017 Anna
    Sikke en smukke pinto du har smiley syntes virkelig du skal tage ud og vise hende frem ;)??


  • #11   31. okt 2017 Mange tak for jeres svar allesammen, det gør mig rigtig glad at man ikke bliver mødt med negativitet. Vi har primæret redet SPR's jagter, men efter en skade må vi lige vente lidt til at komme tilbage til skovene og nu er vi blevet endnu mere bidt af dressuren end nogensinde før, utroligt nok har hun virkelig udviklet sig i sin genoptrænings periode.
    Jeg er simpelthen så positiv og er allerede i gang med at finde stævner vi kan melde til smiley

    Og hvor er i nogle flotte equipager allesammen!


Kommentér på:
At ride hesteklasser på pony?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce