{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

overboen- what to do- råd søges {{forumTopicSubject}}

Øv altså... I gr aftes havde jeg igen et sammenstød med overboen. Ja vi kan ikke sammen- det er ingen hemmelighed.

Historien er flg:

Da vi flytter ind holder hun i indkørslen hver dag, osse så vi ikke kan komme forbi med vores køretøjer- scooterne inde fra fællesrummet. Vi aftaler pænt med hende at hun om ikk andet så skal holde så vi kan komme forbi hver dag. Resultatet hver gang er, at det gør hun kun i 3 dage, så holder hun ellers igen så vi ikk kan komme forbi.

Dette resukterede i at der fra udæejers side blev lavet parkering forbudt (som ikke overholdes af hende) YDERMERE er der en klausul fra den gamle bank på huset med at man ikke må holde i indkørslen- hvilket hun er oplyst om.

Hendes hund går løst, men hun kan ikke kalde den til sig. Hunden er som end sød, den ahr jeg som hund ikke noget problem med. Men jeg har et problem med at ejeren NÆGTER at tag snor på den- på trods af varsler fra os om at det ikke kan passe når vi fører vores i snor netop for en dag ikke at risikerer der sker noget (vores er ikke glade for hunde der kommer løbene imod dem og ser det som et trusselstegn) Nu har vi to gange på en uge så stået ansigt til ansigt med den. Den ene dag så hun os ikke engang gå forbi da jeg kom og skulle ind med vores hunde på trods af hun stod på den ene side af sin bil og jeg gik med hundene forbi på den anden side. Så pludseligt står hunden overfor os- løs IGEN. i går "kulminerede" det så. Vi skal ind med hundene og åbner døren- inden for står hendes hund så ejerløs, for hende og hendes ven står oppe i lejligheden. Min mand siger så højt- det er ikk sådan i kan kmme og tag jeres hund? - Hvem siger det vrisser hun så og flyver ned. Ja det gjorde min mand jo så. Jeg har simpelthen fået nok og siger om ikk snart hun kan finde ud af at få en snor på hendes hund og holde øje emd den for nu er vi egentlig ved at være ret så trætte af det her.

Så blev jeg da lige kaldt skældsord herfra og så til næste juleaften!!! Jeg var en ulækker so, og hun sys jeg skulle gå ind og gøre rent i vores klamme lejlighed, og jeg fik fan*deme en klage og hva har vi. Jeg ved ikke lige om hun leger vindues kigger siden hun kan sige sådan- men jeg ved da heldigvis at vores lejlighed ikke ligner en container pga. skidt og ulækkertheder- men fordi vi har lidt pladsmangel i forhold til ting vi har. Og hun kan vel kun ha ondt i rø*ven over vi eks har vasketøj til at ligge på vores spisebord hvis hun ligefrem glor ind af vores vinduer (hvilket netop er ulovligt)- og der er desuden trukket for hele tiden (man kan dog hvis man virkelig vil og prøver se ind af siderne forneden da rullegardinet her ikke dækker helt fordi vinduet er bredere forneden)

Døren til fællesrummet skal egentlig være lukket- men der lugter jo af benzin så det nægter hun fordi det skulle være vildt brændfarligt- det lugter nu ikke ret meget og det er ikk af benzin men olie pga scooterne. Det er jo hva det er- og det kan vi ikk rigtigt gøre noget ved.

Hun er begyndt at sække alle døre efter sig med fuld kraft for at generer. Hendes barn gider hun ikke flytte væk fra vores dør nr han prøver at gå ind til os, så vores dør skal være låst 24/7 selv når vi er hjemme, for ikke at risikerer han render ind måske, og hundene så kommer til at vælte ham. For så skal VI garanteret osse høre for det! Vores gangareal sætter hun ting til opbevaring hvilket heller ikk er tilladt- jeg flytter dem når jeg skal holde vores område rent jvf kontrakten. og så skaber hun sig osse og sviner en til fordi hendes ting i hvert fald ikke generer os ej heller står i vejen. Hun kan lade sit tøj ligge i de fælles maskiner i 24 timer selvom det er færdigt så vi andre ikke kan komme til, selvom der er sat sedler op fra udlejers side om at det skal fjernes så de andre lejere kan komme til mv. Vores væg er på ydersiden smurt ind i brunt/beskidt vand fra den dag hendes søn besluttede at smide hendes gulvvand op og ned af vores dør samt væggen- ikke så meget som at banke på og gøre opmærksom på det, el undskylde gjorde hun. Hendes hund kommer KUN ud og rende lige rundt om huset i 2 X 2 min. hver dag hvilket betyder den skider her på ejensommen og ved naboerne som osse er trætte af den gør det.

Hva pokker gør man????

Jeg har bedt min fætter komme ned med husrglerne (som er meget få) da der er krydset af i kontrakten at der foreligger en sådan- og at vi så hver især skal ha en sådan med sammen med lejekontrakten, for vi har endnu ikke modtaget en. Så den VIL jeg simpelthen ha nu!! De havde ikke flere som jeg forstod det- men så skulle vi jo ha en efterfølgende

Jeg blev så gal og frustreret over den tilsvining i går at jeg ringede til hende der står for udlejning og lejlighederne generalt kl 20.30 pga. det. Hun siger at hun IKKE kan gøre noget med mindre jeg politi anmelder hende el lig- det kan vel ikke passe? Der må da være nogle rettigheder for en udlejer- samt almene regler man som lejer skal følge? Jeg kan jo ikke melde hende specifikt for en pind- politiet griner skisme da bukserne af hvis jeg vil melde hende for chikane som hun ville ha jeg skulle??

Det skal lige siges at hun tidligere har stået lige uden for vores åbne soveværelses vindue og truet med at ødelægge vores scootere fordi alt hva der er og sker af regler mv på ejendommen er vores skyld hvis man spørger hende- det har i hvert fald ikke noget at gøre med at derforeligger husregler, at hun ikke tager hensyn og bare vil ha sin vilje, og at hun for den sgas skyld ikke vil overholde reglerne. ALT er vores skyld hvis man spørger hende. Men det er jo altså udlejer der laver den slags og ikke os.

Hva pokker gør man? Vi vil nødigt skulle flytte allerede igen da vi har boet her i kun knapt et halvt år- og inden det desværre boede midlertidigt et halvt år et andet sted osse fordi vi ikke kunne finde noget hvor vi måtte ha begge hundene... Jeg mener der må jo da netop osse være et el andet i en lov et sted der siger at man skal udvise respekt overfor andre i bygningen, ikke chikanere mv. Naturligvis kan nogle uheld ske, men uheld kan det jo ikke være når man bevidst gør et el andet HVER gang vel.

Det er ikke fordi vi er hellige el noget- men vi prøver da så vidt muligt ikke at genere de adre beboere i huset, at udvise alm respekt, lade deres ting være, ikke bruge deres plads, ikke larme generalt men specielt ikke efter kl 21 el før kl 7 og den slags som jeg jo sys bare er noget man gør af sig selv hvis man tænker bare en smule på der er andre mennesker lige op af en.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overboen- what to do- råd søges
  • #1   10. okt 2008 Øv, øv, øv... sikken en træls situation at stå i, og jeg forstår fuldt ud din frustration. smiley

    Jeg finder det også underligt, at udlejer påstår, hun ikke kan gøre noget... Hvis husreglerne konsekvent overtrædes, har hun da - så vidt jeg ved - beføjelser til at give damen en advarsel og efterfølgende opsige lejemålet, hvis hun stadig ikke retter sig efter reglerne. Det er korrekt, at man som udlejer ikke har mange beføjelser, men man har dog ret til at udstede advarsler og opsige et lejemål, hvor lejer ikke overholder husets regler.

    Håber, I finder en løsning, så I ikke behøver flytte igen. smiley


  • #2   10. okt 2008 Du skal sende en skriftlig klage til din udlejer. I klagen skal du fortælle hvem, hvad, hvor og hvorfor. Underbyg den gerne med billeder, f.eks. af hundenes afføring uden for døren, de ting hun sætter i gangen, den brune væg osv osv.
    Brevet beholder du en kopi af, og send det anbefalet og udbed dig en svartid på f.eks. 14 dage. Du kan også godt skrive i brevet, at udlejer iflg. §27 i lejeloven, har PLIGT til, at sørge for ro og orden i ejendommen og han kan ophæve lejemål iflg. samme paragraf, hvis der er nogle som gentagne gange bryder husordenen.

    Såfremt dette ikke virker, ville jeg da overveje, at kontakte LLO eller en advokat.

    Mvh. Annette




  • #3   10. okt 2008 ja det er jo det jeg mener- og jeg ahr klaget to gange for jeg orker det bare ikke mere. Og hun ahr fået flere breve fra hende der står for udlejningen mv.

    Problemet er at jeg ikke tror overboen har husreglerne på skrift heller. Men jeg ved det naturligvis ikke.

    Jeg ved jo godt udlejere ikke har meget at komme efter mht regler for at smide folk ud. Men jeg mener jo her må det være oplagt et el andet sted. Selv uden beviser fra min side. Jeg er træt af at skal tag billeder og selv bevise alting- ha vidner mv.

    Men det er vel fordi det i sidste ende kan koste udlejer penge og bøvl at smide en ud??


  • #4   10. okt 2008 Det er fordi, at du skal kunne overbevise huslejeklagenævnet om, at det du siger er rigtigt. Billeder og f.eks. en blok hvor du har skrevet datoer og "hændelser" ned på er også ganske udemærket. Du behøver ikke skrive mere for hver linje end f.eks.
    d. 01.10.08 kl. 17.15 X's hund løs på ejendommen. Og så fremdeles. På den måde giver du huslejeklagenævnet som er næste instans en rigtig god mulighed for, at sætte sig ind i hvordan du pt. lever.
    Jeg synes, du skal skrive et brev mere, og fortælle, at du agter, at gå til huslejeklagenævnet med sagen, hvis udlejer ikke tager affære omgående og du forventer en tilbagemelding fra udlejer.

    Det er hans sure pligt, at opsætte regler og sørge for, at alle overholder dem - det er ikke og skal ikke være, dit problem.

    Mvh. Annette


  • #6   10. okt 2008 vi ahr inge nadvokat- det har jo da ikk været nødvendigt kan man sige.

    Jo jeg må til at nedfælde. Det er bare pokkers at skulle rende med en blok og kamera under armen 24/7- og nej de BURDE ikke være vores problem, men de ter det tisyneladende.

    Og fremover må jeg hellere huske kopier af klager mv. Det har jeg ikke gjort de to andre gange desværre, da jeg skal med bussen rundt da boghandelen er ved at lukke her i byen- jeg har ikke printer og å skrive i hånden nemlig. Og så skal jeg ha et sted at kunne tag kopier af det hele.


  • #7   10. okt 2008 Det er godt nok en træls situation at stå i.

    Ring dog til LLO. De kan fortælle dig hvad du kan gøre. OG ikke mindst give dig de rigtige paragraffer . Det burde kunne få udlejer lidt i gang at du viser du har styr på dine rettigheder og ikke mindst hans pligter.


  • #9   10. okt 2008 Trine S P: det sætter jeg virkelig pris på- at du stiller dig til rådighed. Det er jeg meget glad for da det kunne gå hen og blive aktuelt.

    MANGE TAK for det:-)


  • #10   10. okt 2008 Trine: Det siger vi helt klart... Og igen tak for det.

  • #11   10. okt 2008 dokumenter det hele men enten lyd eller video optagelser så i har bevis for det.... jeg ville gå til politiet fordi hun truer med herværk og selvtægt....

    men skriv da dette her inde på heste-nettet.dk der er aldergruppen lidt ældre og nogle har selv erfaring med noget lign. så de kan komme med en masse gode og råd...


  • #12   10. okt 2008 jeg ahr skrevet alle steder jeg kommer med dette indlæg- dog på HN er det på hyggen og ikke på senior da alle stort set kommer på hyggen inkl de ældre og lidt mere garvede så at sige

  • #13   12. okt 2008 Du skal have fat i udlejer, og så er det ellers med at skrue bissen på, så der bliver gjort noget.

    Hvis det var mig (heldigvis ikke), var jeg stået helt af overfor hende. Jeg er ikke særlig tolerent mht sådan noget svineri, og jeg er ikke af vejen for at give tilbage af samme skuffe.
    Alt det pladder med at så er man jo ikke bedre selv, løser desværre sjældent problemerne. Havde hun været min overbo, og udlejer intet ville gøre, var jeg selv gået i krig... og mig har man ikke lyst til at kæmpe mod smiley

    Du skal ikke som sådan gøre noget ved hende, bare skræmme hende lidt, og pas på med at synke ned på hendes nivau.
    Find hendes svage sider og brug dem så mod hende.

    Feks. det med at hunden render løs. Næste gang hun brokker sig, skal du bare sige noget i retning af at det er sørgerligt hun ikke kan holde styr på sin hund. Og at du da godt kan forstå den ikke gider kommer når HUN kalder. Tænk at den er så uheldig at bo hos hende.
    Men ikke mere end det. Lad hende tygge på den, og altid virk overlegen.
    Hvis hun kommer med noget pis tilbage, så grin bare af hende som om du synes hun er totalt latterlig at høre på... Tro mig, det virker godt på disse typer.

    Puh... sikke en slem person jeg er, men hvis jeg havde set igennnem fingre med alle som havde trynet mig på den måde, ville jeg da være langt nede smiley


  • #14   12. okt 2008 Mht. Politiet... glem alt om dem... hvis du er heldig skriver de det ned på en lab papir og smider den i skraldespanden... De har ikke tid. Tro mig.
    Har lige fået min scooter stjålet 2 gange af samme knægt, og har 100 vis af beviser som kan knalde ham lige på stedet. Sort på hvidt, billeder osv. Politiet gider ikke engang tage over og snakke med knægten. Han er 18, så det er ikke fordi han ikke kan straffes.... grrr... hader politiet


  • #15   12. okt 2008 Vi er skam mere el mindre enige- og det ligger ikke til mig at finde mig i den slags - MEN jeg er jo nødt til at ha mit på det rene og det er grunden ti jeg opfører mig pænt så at sige. Jeg tog den op- og overlegent den anden dag. Det avr jo nok derfor hun kaldte mig div. ting mv. fordi hun ikke kan klare sig på et voksent niveau. Det er sørgerligt for hun har osse et lille barn på en 3 år tror jeg han er. Hva lærer han ikke fra sin mor samtidigt med når hun er sådan.

Kommentér på:
overboen- what to do- råd søges

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce