{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
753 visninger | Oprettet:

Står i lidt af et dilemma! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...
Mig og min søster er de eneste i vores familie der arbejder med HMS og rider bidløst og sådan, det gør de andre ikke. Men jeg er kommet på skole hvor jeg ikke kan have min hest med. Han er 3 år, og jeg kom så langt med tilridningen af ham at vi galoperede en gang, men jeg er kun hjemme hver anden weekend og får kun redet meget lidt der da jeg også har andre heste, nu har min mor så tilbudt mig at hun kan finde en der kommer og rider ham lidt for mig, det er ikke særlig lang tid, bare lige til han er helt tilredet og kan galopere osv... Hende der skal gøre det er uddannet hos Monty roberts, men vil ikke ride uden bid, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre.... Jeg kan selvfølgelig bare sige nej, men synes også bare det er synd at han står derhjemme og ikke laver andet end at komme på fold.... Synes i jeg skal sige ja til det, eller nej??
På forhånd tak..
Camilla og Ori


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Står i lidt af et dilemma!
  • #1   3. feb 2010 Hmm ja kan godt se det er et svært valg jeg aner ik hva du skal sig=( men det er da vildt træls :´(

  • #2   3. feb 2010 jeg stod også med en ughest og en pony da jeg startede på efterskole.
    og jeg red kun min unghest en gang om ugen når jeg var hjemme


  • #3   3. feb 2010 nu skriver du at du er en af de få i di nfamilie som ridder bidløst og du tror meget på disse metoder..
    du siger også at han kun er 3 år smiley

    hvis du slet ikk kan finde en som du kan få til at rid eham som du vil have det så ville jeg hellere lade ham stå.. han er trods alt kun 3 år.. han kan jo sagtens venter til du kommer hjem igen og har tid..

    du kune måske evt få hende din mor havde fundet til at lave jord træning med ham ?? så ville han ikk bare stå men slap stadig for biddet smiley


  • #4   3. feb 2010 Hvis han kun er 3 år, er det bedst, at han bare for en masse fri.. Du har jo ikke travlt med at tilride ham. Og du kan da ikke byde ham, at han skal rides med bid, det er synd.

    Og heste har det faktisk helt fint med at gå på fold, de behøver skam ikke blive redet for at have et godt liv smiley



  • #5   3. feb 2010 kan godt se det, men hvad med at få hende til at jordtræne, en treårs har også godt af at stå lidt stille;-D

  • #7   3. feb 2010 Jeg skal bare være på skolen 3 år endnu, så det er rimelig lang tid, men jeg kan godt se at han ville have godt af at stå. Jeg kan bare ikke så godt lide monty roberts metoder, så er ikke så vild med at hun skal træne ham fra jorden.... Tror også bare jeg lader ham stå og så tilrider ham ordentligt i sommerferien, men det er alligevel bare mange år han skal stå og kun blive rørt hver anden weekend?...

  • #8   3. feb 2010 Djinn var 4 da han måtte stå stille 1 år mens jeg var gravid (9 mdr.) + 2 mdr. efter fødsel til jeg kunne ride igen. Han holdt bare fri og fik masser af fold tid. Han kedede sig da lidt engang i mellem men så fandt jeg en der kunne gå en tur med ham. Bare han bliver striglet og hygget om så klarer din prul uden problemer at stå stille 1 års tid mens du passer din skole - især da han kun er 3. Han kan bruge året til at vokse helt til og blive endnu mere klar til tilridningen.

    Hvis du ikke har det rart med den der skal ride din hest - så sig nej tak! Det er alfa omega at du har en god mavefornemmelse overfor den der skal ride dit kæreste eje... 'don't settle for less'....


  • #9   3. feb 2010 Jo, der er en rideskole, men jeg bryder mig bare ikke rigtig om rideskoler. Jeg har faktisk spurgt min mor og hun har egentlig også givet mig lov. Problemet er bare at jeg går på kostskole så jeg har virkelig ikke særlig meget tid...Men måske får min veninde en hest herover at stå, og så vil jeg se om hun har overskud til at nå op og passe hendes hest....

  • #10   3. feb 2010 undskyld jeg læste ikke at det var 3 år - men giv det 1 års tid og se om ikke du kan finde en anden du har det bedre med at ride din hest på dine vilkår. Der er masser af tid til at finde en du vil ha smiley

  • #11   3. feb 2010 Ja, han ser jo heller ikke ud til at kede sig overhovedet.. Jeg synes bare 3 år er lidt for lang tid...

  • #12   3. feb 2010 Jeg har det nemlig helt ligesom dig, at jeg virkelig ikke har lyst til at lade andre ride min hest...tror faktisk også jeg vil lade ham foldbums... men det er bare virkelig lang tid i 4 år...

  • #13   3. feb 2010 Ja, tror også det bliver sådan at han får lov til bare at hygge sig på fold....og så må jeg jo hygge mig med ham hver 2. weekend...

Kommentér på:
Står i lidt af et dilemma!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce