{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

våde veje og bilister der fatter minus {{forumTopicSubject}}

Hvor er det dog irriterende at det "kun" er heste folk der kender signalerne man bruger i trafikken...

Jeg kom gående med PIB i dag på vejen, går med hende hen til ridehuset via vejen da bagvejen er lukket pga sne smiley
nå men kommer gående med hende (da hun har sko på og glider rundt når det er glat så for ikke at skulle op og ned hele tiden så går jeg bare hele vejen) Nå men ii hvertfald så ligger stedet her lidt ude på landet. der er ikke nogen der kommer og fjerner det sidste snask på vejene eller skubber det længere ind på marken så vejen er lidt smal.
der kommer så en bus kørende imod mig. jeg ser at der ligger en masse vand/sne/smeltsnesnask på vejen og tænker "hmm, det der kommer til og stå i en bølge op over mig og heten hvis ikke han tager farten af..."
Jeg vinker til ham og beder ham via håndtegn om at sætte farten ned. Altså jeg hæver og sænker min hånd. Dette ser han åbenbart som et tegn om at han bare skal fortsætte med farten som han har og trække længere ud mod mig på kørebanen... !?
dette resulterer i at der står en mindre "bølge" ind over mig af sne og sjap og hvad der ellers hører sig til på en vintervåd vej..

blev jeg lige en smule hysterisk... det tror jeg nok. ikke nok med det nså vinker manden til mig da han kører forbi... jamen jeg kunne jo lige der have sprunget fuldstændig i luften!!
Jeg ved godt at den slags er ulovligt og at man faktisk kan få en bøde for at sprøjte folk til. men man skal fange nummerplade og så skal man bevise at der var andre muligheder for at den ikke skulle sprøjte... så det er en lang proces...
anyway... godt nok blev jeg våd og kold af det, men tænk hvad der kunne have været sket hvis PIB var blevet forskrækket over at vandet havde ramt hende.. eller lyden...

Hvorfor er det at de ikke sætter farten ned når man pænt beder dem om det?

Eksempel nr 2. jeg er på vej tilbage fra ridehuset og igen trækkende med PIB. igen kommer der en modkørende. dog ikke en bus, bare en alm bil. han ser mig, sætter farten ned som jeg beder om, men trækker så, så langt ud i rabatten på den anden side at han rammer alt hvad der hedder sjap og is. så bilen bare larmer helt vildt og siger "nye" lyde. ikke nok med dette panikker chauføren over at være kommet så langt ud at han river hårdt i rattet for at komme ind på vejen igen... og der står jeg ligesom!! jeg springer ind til siden med hesten lige i hælene for lydene var lige en tand for meget for hende.. hvorefter han får bilen på ret køl og kvitterer med at give MIG fingeren!!! hvad sker der??
Ja vejen er smal og smallere end den plejer at være pga sne i rabatten, men jeg gik så langt inde som jeg kunne, og der er plads til at 2 biler kan køre forbi hinanden med nedsat fart selvfølgelig, men stadigvæk.
der er endda sat et skilt op på vejen med hest og rytter så folk ved at det kan forekomme...

hvorfor kan folk ikke finde ud af at passere heste i trafikken?

ja undskyld min galde, men må sige at dagen da godt kunne have været bedre på det område...


Kommentarer på:  våde veje og bilister der fatter minus
  • #1   6. feb 2010 Ja, man kunne nogen gange godt ønske sig mere hensynfuldshed

  • #2   6. feb 2010 Aj det lyder godt nok ikke særlig fedt. Jeg tror også jeg var tændt fuldstændig af. Jeg har en nabo som ikke kan fordrage heste, så når jeg rider tur og møder ham eller hans kone så kan jeg godt forberede mig på at der sker noget, for de tager ALDRIG hensyn. Hvis jeg rider om aftenen når det er mørkt så blænder de op lige i fjæset på mig og hesten og de trækker ikke til siden eller tager farten af. Heller ikke når det er de store traktorer de kommer krende i og mine heste er altså ikke særlig begejstret for de store maskiner, så det resulterer gerne i at vi må en tur i marken. Der burde laves en eller anden form for undervisning om hvordan man skal forholde sig når man som billist møder heste på vejen (alatså mere end der er nu når mn tager kørekort) for mange ved virkelig ikke hvad de laver.
    Håber ikke der skete noget med dig eller din hest.


  • #3   6. feb 2010 Uuuuuh, jeg sidder og bliver helt arrig!
    Hvor er det da bare sindsyg irriterende at folk enten er hensynsløse eller fuldstændig uvidende omkring hvordan man passere en hest i trafikken.
    Jeg kan slet ikke tage de der folk der kører retarderet og når man skælder dem ud, siger de bare "Hvis ikke din hest er trafiksikker, bør den slet ikke være på vejen".
    Nu skal du høre her, din idiot - Hvis nu du lod være med at køre tættere på, gasse op og dytte, så kunne det være at hesten ikke var blevet så bange!!

    NÅR nu uheldet er ude og man falder af, så KUNNE folk da i det mindste lige tjekke om man var okay og om de måske kunne ringe efter nogen.
    Jeg var ude og skridte en tur en frostdag uden sadel (jaja, ved det godt) og så kommer der en traktor med sådan en anhænger som de bruger til at transportere bigballer. Men der var ingen bigballer på og chaufføren ræsede afsted så anhængeren skramlede rimelig voldsomt. Min hest blev forskrækket og springer til siden og jeg falder af - jeg bliver liggende et øjeblik da det gjorde pisseondt at lande på den frosne jord og chaufføren.... han kører da bare videre!! (han så godt at jeg faldt af). Heldigvis blev min hest hos mig (hun er ikke vant til at "tabe" mig, så hun blev lidt forvirret smiley ) og der var ikke sket noget, men jeg var da øm og forslået og forarget over at han ikke så meget som spurgte til mig.



  • #4   6. feb 2010 Ja ikke alle billister tænker sig om. har endt midt i en mark, sammen med 3 andre da der kom en traktor for fuld hammer. ung fyr, død ligeglad.
    Omvendt har jeg op til flere gange nu, oplevet lastbiler eller varevogne stoppe helt op. for at jeg kunne flytte mig. også en majetærsker sidste sommer, men der var så heller ikke plads på vejen.
    Havde det ikke været fordi hjem lå lige bag den, var vi næppe kommet forbi der.
    (dygtig hest)

    Men jo man må ikke smatte folk til. jo man skal kører efter forholdene og loven siger sæt farten ned og vær på vagt, når du passere en hest.
    Det folk egen forsikring der skal dække, hvis hesten hopper rundt på deres bil, da de så ikke har holdt afstand. det der desværre bare ingen billister der tænker over.

    Jeg går ind for cykelstier ude på de små veje, så vi ikke skal mase os rundt op af biler, desværre er politikerne ikke enige om den priotering.


  • #5   6. feb 2010 Jeg tror det nogen bare ikke forstår er HVOR alvorligt galt det kan gå.
    De kan slå både rytter, hest og dem selv ihjel hvis det skulle gå helt galt.
    Prøv at få en hest gennem forruden f.eks.!


  • #6   6. feb 2010 Heste må i følge færdselsloven desværre bare ikke være på cykelstierne.

    Men lige nu ligger problemet jo sådan set "bare" i at der er så frygtelig meget sne i vejkanterne at vi ikke har en chance for at trække ordentlig ind til siden.
    Men det er jeg bare bange for at nogle bilister vil bruge imod os hvis man sagde det til dem, for "så må vi jo vente med at færdes på/ved vejene til sneen er smeltet".
    Det er ikke let at være rytter smiley

    Jeg skal så også lige skynde mig at sige at der bestemt også er meget hensynsfulde bilister derude og dem sørger jeg også for at takke ved f.eks. at vinke og smile smiley


  • #7   6. feb 2010 Carina - Eller de må vente med at køre på vejene til de kan tage hensyn til medtrafikanter - aka hest og rytter ;o)

  • #8   6. feb 2010 Hihi, helt enig Eva - den tror jeg at jeg vil bruge hvis jeg kommer ud i en diskussion smiley

  • #9   9. feb 2010 Nej og samtidig så nedlægger de vores ridestier... havde en diskution med en fra arbejdet om denne episode og han siger, jamen så må i jo bare holde jer væk fra vejen... jo jo , men hvor skal vi så være?
    vi må ikke være på markerne, det er nu forståeligt nok, vores ridestier bliver nedlagt og nu må vi ikke være på vejen... så kan vi værei ridehuse og på ridebaner, jamen hvem er det der råber højt om at det da er synd for hestene at de "bare" skal gå rundt på en bane og stirre ned i gruset, ja det er sjovt nok ikke os ryttere der gør det, nej det er alle de folk der siger at vi skal holde os væk fra stier og veje!!

    det er ikke nemt at være rytter mere, de glemmer vist lige at for 100 år siden ´var det hesten der havde førsteret på vejen... smiley



Kommentér på:
våde veje og bilister der fatter minus

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce