{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

ejendommes historier - hvor, hvad hvem {{forumTopicSubject}}

jeg er ved at undersøge om vores gård har et forhistorisk navn man kunne bruge til stald navn...

men har ingen anelse om hvor man kan finde ud af dette...

nogen kloge mennesker herinde som ved det, eller måske endda kan hjælpe...

adressen er Østerbyvej 19, 6580 vamdrup

ringer til kommunen imorgen og hører om de måske ved noget...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ejendommes historier - hvor, hvad hvem
  • #1   20. apr 2010 Stadsarkivet smiley

  • #2   20. apr 2010 Jeg vidste faktisk ikke, der fandtes steder, hvor man kunne finde sin gårds historie frem... men jeg kender min egen lille gårds historie, fordi vi sidste sommer pludselig fik et helt hold pensionister på besøg; gården her var deres barndomshjem, og de ville så gerne se den igen. Hvilket de så fik lov til, og samtidig fortalte de en masse om, hvordan her havde set ud i gamle dage. smiley Det viste sig, at vores gård faktisk er en gammel møllegård (den HEDDER faktisk "Møllegården"), og det var sjovt at høre deres historier om, hvad de havde oplevet her; bl.a. under 2. verdenskrig. smiley

  • #3   20. apr 2010 Jo... man kan altid gå til stadsarkivet smiley

  • #4   20. apr 2010 Det må prøves. smiley Bare for sjov....

  • #5   21. apr 2010 Ja... Og man skal i hvert fald også passe på ikke at træde lokalbefolkningen over tærene.
    Vores gård ligger i et lille bitte lokalområde der hedder Folding. Vi tænkte så: Vores gård er den største (de andre er nærmest små huse med et par udbygninger til) så vores gård hedder nok "Folding gård"?
    Men det viste sig så at der har ligget en årelang strid mellem vores genboer og en gut på nabovejen om hvis gård der er berettiget til navnet. Den ene hedder vist "Foldinggårde gård" og den anden "Folding gård" men de kan vist ikke helt blive enige.
    Derfor hedder vi "Greystone" - det er der sku ingen der kan blive sure over smiley
    Nb. vores naboer er ellers virkelig fantastiske søde og rare mennesker! (bare lige det med navne kan de ikke finde ud af!)


Kommentér på:
ejendommes historier - hvor, hvad hvem

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce