{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.502 visninger | Oprettet:

Kastration af gammel hingst. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg vil gerne høre om nogle erfaringer ang kastration af ældre hingste.

Jeg har en dejlig hingst på 16, men bliver måske nødt til at kastrere ham, for alles bedste.

Men er dog lidt bekymret for eventuelle risiko og andet der evnt kan ske ved at kastrere en så gammel hingst.

Så har du fået kastrered en ældre hingst må du gerne fortelle hvor i fik det gjort, om det gik fint og om hesten forandret sig meget af udseende og adfærd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration af gammel hingst.
  • #1   15. maj 2010 ved bare at når de er ældre er de der senere eller det der holder kuglerne svære at klippe.
    ellers skal han bare gå rund det vil drybe for såret men det er godt.

    dyrelægen vil sige alt hvad du skal have af vide


  • #2   15. maj 2010 Oki.
    Tusind tak for svar.


  • #3   15. maj 2010 min blev kastreret som 10 årig... Og det var jeg ret nervøs for, men han er meget knyttet til mig, så vi kom igennem det sammen, og han har det fint nu og elsker at gå i flok.... smiley

  • #4   15. maj 2010 men hvorfor vil du kastrere så gammel en hingst...? du kan ligeså godt risikere at han forblir den samme da han allerede producerer testosteron.

  • #5   15. maj 2010 Det er ikke pga hans sind jeg vil kastrere ham, men fordi jeg ikke ønsker blandings føll på min P.R E hoppe.
    Jeg kommer kun til at have de to heste, og vil at de skal kunne gå sammen på løsdrift. Men så snart min hoppe har fået føll til næste år, kan de ikke stå sammen mere. Bounty er så glad og hygger sig når han kan gå sammen i en lille flokk, i stedet for at gå alene som han har gjort det meste af sit liv, inden jeg købte ham.


  • #6   16. maj 2010 Der er altid en risiko forbundet med kastration uanset alder. En yngre hest (føl/plag) heler ofte hurtigere end en ældre hingst, men sådan er det jo.

    Jeg har erfaring med kastrering af "gammel" hingst, hvor det ene tilfælde, da forblev hesten næsten den samme og mente stadig ofte den var hingst og i det andet tilfælde blev den roligere ret hurtigt og stoppede med tiden med at springe på hopperne. Begge gange var kastrationen uden gener og gik nemt og helede fint op. Om det første tilfælde nåede at aftage med tiden, ved jeg desværre ikke, da hingsten døde af slagtilfælde ca 6 mdr senere (dette havde intet m kastrationen at gøre!!).

    Det lidt iltre hingstelook aftog en smule, da hesten blev roligere, men halsen forblev som den var som hingst hos begge.


  • #7   16. maj 2010 Jeanette
    Takk for svar.
    Men lyder da lidt skummelt at begge døde af slag efter 6 måneder??

    Men er da blevet lidt mere rolig ang kastration.


  • #8   16. maj 2010 nåår så du havde fået ud af det (;

  • #9   17. maj 2010 Cecilie N
    Det var kun den ene der døde. Den anden lever stadig i bedste velgående smiley


Kommentér på:
Kastration af gammel hingst.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce