{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
883 visninger | Oprettet:

Hvilket niveau er I og hesten på? {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg kom til at snakke med en veninde om, at som partrytter er det meget svært at komme til at ride godt, medmindre man er rigtig heldig og kan finde en hest, der hjælper en på vej.

Vi var enige om, at de heste, der søges part til, ofte er dem, som andre ikke "gider" ride. Dvs. det måske bare er en hyggehest, eller en hest, der ikke gider andet end skovture.

Jeg havde selv pony for nogle år tilbage, og på hende udviklede jeg mig meget. Så nogle stævneoptagelser fra dengang, hvor jeg red hende super fint, og hun gik rigtig flot og korrekt.
Vi endte ud på LB niveau.
Siden da har jeg faktisk ikke rykket mig. Tværtimod synes jeg selv, at jeg rider dårligere nu, end jeg gjorde dengang. Jeg har forsøgt mig med partheste siden, men ender altid med at sige ja til at ride en hest, der ingenting kan, og så kæmpe med at få den redet bare en smule op. For der er stort set ikke andre.

Og det kører jeg så bare sur i. For det er ikke sjovt at skulle starte forfra hele tiden, og se alle andre ride deres heste perfekt rundt, mens man stadig selv tuller rundt og kæmper med at få hesten i form og ændre på, at den har rendt rundt med hovedet i vejret hele sit rideliv.

Hvilket er svært nok, når man jo sådan set aldrig selv bare har haft MULIGHEDEN for at lære at ride godt dressur, fordi man alle årene har redet heste, der knap kunne gå en LC...

Der er også alle pigerne på rideskolen, som man red på hold med, der fik deres egen hest, og som nu er nået langt videre end en selv. smiley

Men det handler nok om, om man er heldig lige at finde det rigtige, hvor der er lidt muligheder i hesten.

Så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad ligger i forskellige på af niveau i dressur/spring med jeres partheste?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket niveau er I og hesten på?
  • #1   16. maj 2010 Jeg forstår godt hvad du mener... Jeg har redet mange år efterhånden, og har redet den ene hest efter den anden, og har redet hver eneste dag, og bruger rigtig meget af min tid på hestene. Og det er SÅ surt og se på alle bare for hest, også dem der ikke ved hvad det indebære og knap kan ride. Eller aldrig har prøvet at stå med det der at man SELV skal passe hesten, muge ud osv.

    Jeg ville så gerne have egen hest! Og har drømt om det SÅ længe! Men må ikke, desværre, så må vente til den dag jeg skal flytte hjemmefra og selv bestemmer.

    Men tilgengæld er der også fordelene ved ikke at have egen hest. INGEN udgifter, for det meste. Altså jeg rider et super godt sted. Og jeg lære utrolig meget, jeg rider en unghest og vi forbedre os begge rigtig meget. Har redet hende i 9-10 mdr tror jeg.
    Jeg ved ikke lige hvad niveau vi ligger på, men vi forbedre os, og hun kan godt gå til biddet(:
    Jeg betaler ikke noget, og det er jo dyrt at have hest, udstyr, dyrlæge, smed, alm. månedlige udgifter osv.

    Men jeg tror det handler om at finde det rigtige og have tålmodighed. For det tager SYGT lang tid at finde noget i nærheden, og den hest der passer til en selv.

    Jeg drømmer stadig om egen hest selvom jeg rider det perfekte sted, og elsker hesten jeg rider, og forbedre mig selv rigtig meget da det er ungheste og jeg også er igang med at tilride nr. 2 hest.
    Men jeg ville nyde følesen af at stå ved siden af en hest og tænke 'det er min', det er helt ubeskriveligt. Det bliver aldrig det samme at have part som at have egen hest.
    (Det forstår min mor bare ikke helt;) )


  • #2   16. maj 2010 Nina: Du har helt ret i alt, hvad du siger smiley Og det ER noget helt andet at have sin egen hest. Jeg stolede på min pony, som jeg aldrig nogensinde vil komme til at stole på en hest, der ikke er min egen. Man har bare noget særligt sammen - man går op og ned af den 2-3 timer hver dag, kan lave lige hvad man har lyst til, hvis man får lyst til en aftentur kan man lige smutte ned og sadle den op, eller beslutte sig for at tage til stævne hvis man får lyst til det. Ja, man kan jo faktisk bare skifte ridestil, hvis det passer en, og man behøver aldrig gøre ting, man ikke selv går ind for (det problem har jeg tit haft med parter - hvor man bliver bedt om at tage meget kortere tøjler, eller ride med meget skarpe bid eller lign.).
    Gal, hvor jeg savner det smiley

    Bortset fra det, så forlanger mange næsten flere penge for at have en part til deres hest, end det kostede mig at have min gående smiley
    Jeg bor i nordsjælland, og har flere gange set folk, der tager op mod 1600 for to gange pr. uge.
    Det er i hvert fald langt mere end hvad det kostede for mig at holde hest! Og hun stod opstaldet tre forskellige steder i nordsjælland, alle med ridebane og skov som minimum.
    Skriver det bare, fordi mange ryttere opstiller de rene skrækscenarier for, hvad det koster at have hest. Det behøver ikke være så slemt, som det lyder smiley
    Men rart du har fundet noget gratis smiley



Kommentér på:
Hvilket niveau er I og hesten på?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce