{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
437 visninger | Oprettet:

Vil ikke springe ''spring'' {{forumTopicSubject}}

Hellow.

Jeg har et problem med en ny hest jeg rider. Når han springer, vil han simeptlhen ikke springe nye spring. heller ikke rigtig spring han kender. Kun når man har prøver 3-4 gange. Det går jo ikke helt smiley Så jeg tænkte på hvad i vil gøre i sådan et tilfælde, for at få hesten til at springe? Jeg bruger ikke pisk og sporer, jeg NÆGTER. Så har i andre ideer ? smiley

På forhånd tak smiley


Kommentarer på:  Vil ikke springe ''spring''
  • #1   18. aug 2010 prøv og læg bommen helt ned og med støtterne ved siden af i hver sin siden, og start med at trække den over og bag efter ride den pver og lad den snuse til springet, og sæt det højere op:) ved ikk om det hjælper med prøv:)

  • #2   18. aug 2010 massere af sæde, så man "presser" dem frem bagfra, så er der ikke så stor chance for at de stopper, så overdriv smiley det fik i hvert fald afvide på kursus smiley

  • #3   18. aug 2010 Kunne være en idé. Han fik lov til at snuse til springet et par gange, springet var meget spændende ,men han gad sq' ikke springe det da!

    Jeg galoperede og travede over en bom her igår, det kunne han godt, han søgte faktisk selv hen mod den. Dog prøvede jeg ikke at lave det til et spring, da det faktisk ikke var meningen at han skulle springe, det lå bare så lige for :o)

    Bumle: Da jeg har erfaringer med heste der stopper sådan før, havde jeg både masser af sæde og masser af ben, men han stoppede alligevel eller drejede væk (SELVOM jeg havde godt fat i tøjlen og korte tøjler)


  • #4   18. aug 2010 hmm smiley der er jo også nogle heste der skal havve masser af fart, der vaar en på kursus der nægtede at springe indtil hun bare lod den gå smiley men ellers så start roligt og sikkert vel smiley

  • #5   18. aug 2010 hahaha, hvis jeg gjorde det ville han ikke engang løbe eller dreje mod springet :b men kunne godt forestille mig det virkede på nogen :b

    Vi prøvede både i trav, og at trave hen til springet også sætte i galop lidt inden, vi prøvede at skridte hen og lade ham snuse, vi prøvede begge at stå og drive på ham, det var kun da han havde set springer 5 gange tror jeg, at han gad springe rigtigt. Han havde stoppet op, kigget på det, også sprunget alligevel 2 gange..


  • #6   18. aug 2010 min gamle pony hoppede alt hjemme men ude var han umulig smiley

  • #7   18. aug 2010 Det her er ''hjemme'' smiley han kendte både bomme, bane og ''støtter'' (tønder)

  • #8   18. aug 2010 Jeg har tænkt tanken om at han bare er ny, og det forstår jeg skam godt.. Dressuren har jeg styr på, men vi rider sådan set western eller ''klassisk'' dressur :b Han er nok en af de mest velredede ponyer jeg har redet.

    Men har du så en idé til hvorfor han også gør det med ejeren, der har haft ham i 4 år? Hun har i hvert fald gået ture og sådan, jeg tror ikke hun har lavet så meget fra jorden, mest ''tricks'', og det er jo ikke ligefrem jordarbejde. Hun har både redet i cordeo og bidløst, samt at hun/vi rider western nu.


  • #9   18. aug 2010 Ejeren har gjort det i 4 måneder eller noget, og har vidst først fået sadlen hjem for nylig - dog har hun ''engang'' redet uden westernsadel og sådan. Men ja, det må jeg vidst sige smiley


    Katrhine: første gang havde jeg overhovedet ikke sat mig i hovedet at han ikke ville, ejeren havde ikke oplyst mig om noget omk. springning, ud over at jeg nok skulle have lidt kortere tøjler (red med helt lange tøjler) så jeg red mod springet i en god galop og sådan, men NÆH nej om jeg gider springe!



  • #10   18. aug 2010 Den har bestemt ikke gået med westernsadel hele sit liv :b Men det kunne jeg også godt forestille mig.

    Altså, nu er det sådan han ikke engang vil springe et kryds med bomme og tænder som støtter.. tror ikke jeg skal begive mig ud i noget mere farligt før han har fundet ud af det? :S

    og jeg roser ham også rigtig meget, nogle ville sikkert mene jeg er lidt overdrevet, men jaja.. godbidder giver jeg dog ikke hele tiden, kæl og stemme smiley


  • #11   18. aug 2010 hmm. har du prøvet bare at sætet den op i den ene side? og så lave det til et kryds, der efter og tage det et par gange? .)

  • #12   18. aug 2010 Det var et kryds smiley

    Tages til eftertænkning smiley


Kommentér på:
Vil ikke springe ''spring''

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce