{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Jeg tror måske min hest har ondt.. {{forumTopicSubject}}

Hej hg..
- Læs venligst hele teksten før du svare, da jeg ikke gider havde folk skal misforståe det jeg skriver.

_____________________________________________

Jeg har part på en dejlig hest som hedder Thibaud. Jeg har haft part på ham i snart 7 måneder, og han er virkelig det bedste jeg ved. I midten af september 2010 flyttede vi ham hen til en anden gård, med en dejlig stor boks, store folde, mange andre heste, ridehus og ridebane - Så der mangler intet dér.
Han er faldet godt til, og han elsker at lege med sine nye venner ude på folden.
Efter vi er flyttede har han bare ændret sig utrolig meget. Han stikker konstant af med mig, og også hende den anden part (Det er kun mig og hende som rider ham) Efter vi har lagt sadel på ham og gjort ham klar trækker vi altid ned i ridehuset. Døren indtil ridehuset er en stor "dør" som skal skubes til side. Når døren er blevet skubbet til side vender vi altid rundt inde i ridehuset, så jeg kan skubbe døren i igen. Men hver gang vi vender rundt, og han har fronten mod udgangen stejler han og spurter ud i fuld galop med både sadel og hovedetøj på. Han plejer bare at løbe ud på en åben fold ved siden af ridehallen. Der går godt og vel 20 minutter før jeg endelig fanger ham, og så når vi kommer ind i ridehuset igen, taget vi den samme tur igen lige indtil jeg må bede om hjælp fra en af de andre til at lukke døren indtil ridehuset, hvis der ellers er andre på gården.
Men forleden da hende den anden part til ham skulle hente ham på folden stak han af fra hende mens de var på vej på til stalden, og løb helt ud til vejen ved gården, hvor der kører mange biler. Maja (hende den anden part) blev selvfølgelig rigtig bange for han skulle løbe ud på vejen, så hun ringede til Thibauds ejer, og det endte med at hun måtte komme ud og hjælpe hende med af fange ham.
Og så i mandags stak han af fra mig nede fra ridehuset af, og fik sin fod ind i tøjlen, hvor efter han knækkede hele tøjlen over.

Han har også ændret sig meget når vi bare rider. Jeg rider kun dressur på ham, og han har altid været ganske dygtig og gjort hvad jeg har bedt ham om. I en periode bukkede han meget, men det gør han heldigvis ikke mere. Men han er blevet utrolig stiv i munden, og han gider ikke lave volte, eller dreje når jeg beder ham om det. Og når jeg skal galoppere på ham, og lave en 20 meter volte skyder han enormt meget skulder, og drejer den anden vej, så han en dag kom helt ned på siden og faldt.
Så som i dag da vi red skulle vi galoppere, og jeg turde ikke lave en volte på ham, da jeg var bange for, at han ville falde igen, så jeg galopperede bare på hele hovslaget. Men lige pludselig sættede han bare tempoet op, selvom jeg ikke havde givet ham nogle signaler til det. Jeg kan ikke stoppe ham, men jeg bevare stadig roen. Jeg ved ikke hvad der lige pludselig skete, men lige pludseligt væltede han helt ned på siden, og landede oven på mig. Han rejser sig hurtigt op igen, og mit ben hænger fast i stigbøjlen. Jeg får heldigvis mit ben fri, og min mor kommer med det samme ned for at hjælpe mig, da jeg havde rigtig mange smerte i mit ben.

Han har også ændret sig oppe på staldgangen. Han tigger, og ter sig åndsvagt. Han slår med hovedet når han skal have hovedetøj på, og for nylig slår han sit hovede op i mit og gav mig næseblod.

Jeg prøver at sætte ham på plads, for jeg ved godt, at han ikke må te sig sådan, eller tigge. Det er som om ingen kan sætte ham på plads. Som om han intet respekt har for mig mere. - Han var ikke sådan det andet sted vi stod. Kan det være fordi vi er flyttede? Han har det jo godt og bliver passet og plejet som en prins.
Kan han havde ondt et sted? Hans ben er fine, og han har gode sunde hove. Han har aldrig fejlet noget, og har aldrig været halt. Det er også som om han ikke reagere på bidet mere. Han gider ikke stoppe op når jeg ber ham om det, selvom jeg bruger benene også. Kan det være noget med hans tænder? Eller måske hans ryg? Eller skyldes det at han ikke har respekt for mig mere, og han bare skal havde diciplin?
Mine forældre vil ikke havde jeg rider ham mere efter det i dag. Og jeg er også selv blevet bange for ham, men jeg elsker ham bare så højt, og jeg har trænet meget med ham, og vi har udviklet os utrolig meget sammen. Vi har været igennem næste alt, og jeg føler bare jeg ikke kan give op nu.. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..

Til jer som vil svare på mit indlæg:

Skriv kun hvis I ved hvad I snakker om. Gider ingen dumme kommentere da dette rør mig ret meget, og det betyder meget for mig. I er velkommen til at stille spørgsmål hvis I er i tvivl om noget, men spørg hellere hvis I er i tvivl, i stedet for bare at skriv noget lort som jeg ikke kan få noget ud af.

På forhånd tak.



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Jeg tror måske min hest har ondt..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce