{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Hader foråret!! {{forumTopicSubject}}

Forår er i min verden = kæmpe risiko for forfangenhed, hvilket gør at jeg er et nervevrag fra omkring marts måned til og med oktober måned, hvor faren er der.

Nu er jeg heldigvis flyttet sammen med en fyr, der har sin egen gård og folde, så jeg kan selv styre græsningen. Hvad gør I andre nu her, hvor græseksplosionen nærmer sig?

Vi har to folde der kan deles og hestene går ude.
Hestene er
*min Luna, 7 år, shetter, har været ramt en gang,
*min kærestes hest Tonto, unghest, nordbakker, aldrig ramt,
*Ofelia, kærestens lillesøsters hest, en ældre dame, er i højrisikogruppen, men har aldrig været ramt

Planen er at foldene skal lægges om, da vi samtidig døjer med giftige planter (D'oh), og så må de leve af hø i den tid, det tager foldene at komme sig.
Men ellers tror jeg, at foldene skal deles, og så må vi have en ren jordfold, de kan komme på om natten med adgang til hø.

Min kæreste synes jeg er ret besværlig hvad det angår...
Men må indrømme at jeg har mistet to heste til forfangenhed.
Minførste pony, der blev 33 var kronisk forfangen og fik ændret benstillingen, så hun var halt, men var symptomfri med sko.
Ok, jeg var førstegangshesteejer og anede ikke hvad jeg gjorde, ville jo bare have at hun skulle have det godt:-(

Tesla, hest nr to, blev forfangen da det opstaldningssted jeg brugte, smed hende ud på en kløvermark uden mit vidende.
Flyttede hende et andet sted hen, men skaden var sket. Året efter blev hun halt på venstre forben grundet hovbyld, men da dyrlægen kom, var hun dælme også blevet forfangen og dyrlægen ignorede mine forklaringer om halthed på et af benene.
Tesla kom på smertestillende i 30 dage og da hun kom af det, var hun en trebenet hest. Hovbylden havde simpelthen ædt hoven op indefra.

Så jo, er meget hysterisk med græs og tykke heste.

Aner ikke hvorfor Luna så også skulle blive ramt, men hun var jo nok til den brede side dengang det skete, som er tre år siden nu.

Mand, jeg hader foråret....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hader foråret!!
Kommentér på:
Hader foråret!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce