{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Tillid - menneske til hest {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Man taler tit om at hesten skal have tillid til mennesket for at udføre div. øvelser.
Men mennesket skal også have stor tillid til hesten for at udføre nogen af disse øvelser.
Som eksempel kan jeg nævne os, der lærer hesten at bakke når vi står bag den. Vi skal stole på at hesten ikke sparker bagud, heller ikke hvis den tilfældigvis bliver bange.

I hvilke øvelser vil i ellers sige mennesket skal have tillid til hesten?


Kommentarer på:  Tillid - menneske til hest
  • #1   13. mar 2011 jeg vil sige at du skal have tillid til din hest i alle situationer..
    Bare det at gå en tur med den kræver at du stoler på at den ikke river sig løs, opfører sig vildt eller andet der kan være farligt for dig, den eller andre..

    Ligeledes skal du stole på at den ikke smækker bagbenene ud når du prøver at flytte dens bagpart

    osv osv


  • #2   13. mar 2011 For at vise Nicko tillid slipper jeg ham smiley

  • #3   13. mar 2011 jeg kunne mærke idag at jeg tvivlede på min tillid til vito . Vi træner fri ved hånd i alle gangarter, og skulle have ham i galop. Det er en asfalt sti, med en lille jordsti ved siden af, vito sender jeg ned på den lile sti og jeg er på asfalten og beder ham om at sætte i galop. Det fortsætter og pludselig går min sti mere op end vitos så jeg er højere oppe end ham, og der er marker på begge sider af os, og der kom der en klump i halsen på mig om han mon pludselig drejedde af og smuttede. Det gør han hvis jeg har "sat ham på plads" den dag, altså sagt han skulle noget han ikke gad, og havde været i dårligt humør den dag, men åndede lettet op da han fortsatte ligeud 50 meter med mig, og jeg bare kunne sige rolig og han stoppede op smiley PUHA der var jjeg rimlig glad for han lyttede smiley ''


  • #4   13. mar 2011 jeg ville sige at øvelsen at stejle kræver megen tillid, og mæske endda for meget. da man aldrig kan være helt sikker på at hesten ikke vil bruge det i forsvar hvis den bliver bange eller ikke forstår hvad du vil have den til og bare vil have dig af.. personteligt syntes jeg ikke at man skal lære en hest at det er i orden at stejle smiley

  • #5   13. mar 2011 enlig så handler det om at kunne "give slip", bl.a på ens frustationener, ikke tænke hele tiden "hvad nu hvis, om lidt smutter hun, han gider ikke, han mister lysten " jeg kender det fra Maj, vi kan gå en fantastisk tur, hvor hun bliver ved mig, men med det samme jeg tivler på mig selv - eller tænker "om lidt græsser hun eller hey, gad vide hvor lang tid hun mon bliver ved med at går så flot", så enten græsser hun, eller også finder hun sin egen vej. den er sikker hver gang, hvis jeg tænker sådan. hvis vi stoler på hestene stoler de på os, det er noget som kaldes gensidig tillid.

  • #6   13. mar 2011 Jeg vil mene, at hvis mennesket ikke har den helt fulde tillid til hesten.. Må man på en måde i sit krobssprog vise, en lille form for frygt. Det tror jeg vil påvirke at øvelserne bliver en smule sværre, da hesten ikke helt forstår de signaler der bliver sendt.
    Men i alt samværd med hesten skal der være en form for respekt og tillid, i respekt mener jeg ikke at man skal gå og slå hesten, men at "Du skal ikke gøre noget jeg ikke kan lide, så gør jeg det heller ikke ved dig".
    Men tillid kommer med oplevelserne, minderne osv (;
    Det tror jeg (:


  • #7   13. mar 2011 hæhæ vito har aldrig stejlet i andet end på komando smiley det er han for doven til

  • #8   13. mar 2011 Jeg træner ud fra at der altid skal være en gensidig tillid og respekt i ALT man gør smiley

  • #9   13. mar 2011 Ja - hvis du ikke stoler på din hest stoler den heller ikke på dig smiley

    Jeg kan huske i starten da jeg havde Nicko, der stolede jeg ikke på ham, og blev let nervøs - hvilket jo så bare resulterede i at han blev nervøs smiley


  • #10   13. mar 2011
    Når jeg lukker øjnene, tager armene ud til siden ( uden sadel og m. grime el. hackamore ) og lader Maja hamre for fuld fart i galop hen over en stubmark med en vej for enden af denne...

    Stoler vældig meget på Maja da hun er en rolig hest der ikke bruger energi på unødvendige ting. Men hun får anfald af momentaltvandvid - derfor har jeg hjelm på. De vandvid kommer med års mellemrum, hun fik et sidst jeg var ude ved hende-


  • #12   13. mar 2011 men skal have stor tillid hvis den skal lære at stejle

Kommentér på:
Tillid - menneske til hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce