{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Kronisk hoste? {{forumTopicSubject}}

Min hest på 13 år, har hostet de sidste 5 uger.
Hun gør det ikke i stalden, men lidt på fold, og lidt under ridning.

Jeg kan ikke forstå hvis det skulle være astma eller allergi, da man intet kan hører på lungerne, den sveder ikke, puster ikke, ingen vejrtrækningsproblemer eller andet.

Den har ingen "snot". Det er udelukkende hoste, som kommer og går, periodisk..

Kan en hest få "kronisk hoste" uden andre reaktioner?
Kan den evt. være forkølet, i så lang tid?
-Den har aldrig gjort det før nu..


Kommentarer på:  Kronisk hoste?
  • #1   8. jun 2011 min hest er også begyndt at hoste men det er kun når hun går på fold for lang tid på græs så gære hendes mave også begynder hun at hoste

  • #3   8. jun 2011 har du snakket med dyrlægen om det? fordi det er da liiidt svært at sige nåpr du har udelukket så mange ting!:)

  • #7   8. jun 2011 MIn hest har haft noget lignende, vi ringede til dyrlægen som først kom ud og gav ham en indsprøjtning, og det virkede også i 2-3 uger. Men så begyndte han igen, og vi tilkaldte dyrlægen en gang til. Denne gang fik han taget blodprøver, og hun lyttede på hans lunger, og gav ham ormekur. Efter det holdte han op med hoste, men blodprøverne viste også han havde orm, så det har temmelig sikkert været det ( ;

    En af de andre der hest hjemme hos os oplevede også at hendes heste hostede rigtig meget, første gang dyrlægen var ude fik den også en indsprøjtning, men det hjælp ikke. Så kom dyrlægen ud igen, og undersøgten den, og hun fik at vide at den havde begyndende astma. Den fik noget medicin (kan ikke huske om det en indsprøjtning, eller hvad det var), og det hjalp, dog kan det stadig hoste en gang i mellem når den går på græs, men det kan også sagtens være fordi den sluger maden.
    Men det er en hest der er 8-9 år, så selvom de er voksne, kan de godt udvikle astma ( :


  • #10   8. jun 2011 the draem team . - har dyrlægen sagt det? Kun nysgerrig, har ikke hørt, de kan hoste pga. at maven gærer, men det kunne forklare nogle ting.

    Min hest startede ud med alm. støvallergi - der var IKKE noget på lungerne. Nu har hun fået astma. Dyrlægen kunne faktisk stadig ikke høre noget på lungerne, men man kan høre med det blotte øre, at hun hiver efter vejret, og hoster "snot" klatter op.


Kommentér på:
Kronisk hoste?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce