{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

hvilket foder skal jeg vælge??? {{forumTopicSubject}}

min hest skal flyttes, og det bliver i en selvpasser stald..

nu har jeg i 2½ år gået og sukket efter selv at kunne bestemme hvad hun skal have af foder osv osv...

jeg VED at jeg vil have hende til at stå på træpiller, og hun skal have hø/wrap ad libitum,,,

men nu skal jeg jo beslutte hvad hun skal have af krybbe foder...

lige pt får hun marstall haferfrei, og hun trive faktisk ret godt på det...

så det smarteste ville nok være at fortsæte med det...

men det kunne også være lidt sjovt selv at beslutte hvad hun skal have smiley

vil i hvertfald have hun skal have noget lucerne eller o-grass i sit foder for at forlænge tyggetiden smiley


har tænkt på noget fiberlux basic eller???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilket foder skal jeg vælge???
  • #1   14. jun 2011 hun bliver brugt i let arbejde (dressur på LC nivau, ture og let spring en gang om måneden)

  • #2   14. jun 2011 Hvorfor ikke bare fortsætte på, det hun fungerer godt på?
    Ser da ingen grund til at skifte, men derfor kan man jo altid forlænge tyggetiden smiley


  • #3   14. jun 2011 hvis hun er god på det foder - ville jeg forsætte..

    jeg sværger dog til fase balancer fra broggardens - det virker bare.. 1.5 kg skal en stor hest om dagen og de er bare pæne..
    mine to får dog suregrow ellers bliver de for tykke..


  • #4   14. jun 2011 Hvis hun får hø/wrap ad libitum, er der ingen grund til at komme noget i foderet, der forlænger tyggetiden smiley

    Hvis hun fungerer på nuværende ( kender det ikke ), så ville jeg blive på det.

    Kan dog bedst lide selv at blande smiley
    En god vitamin/mineralblading og så fiberpiller efter huld.
    Fordelen er, at man kan justere foderet , og stadig vide, at hesten får de vitaminer/mineraler den skal have.


  • #5   14. jun 2011 tror nu også hun ender med at fortsætte på det hun får...

    men jeg vil gerne undersøge mulighederne ;-D

    det er jo primært fordi jeg i 2½ år har sukket efter SELV at må beslutte... smiley

    det bliver virkelig underligt selv at skulle stå for det hele... men det har jeg savnet i flere år.. siden sidst hun stod i selvpasser stald


  • #6   14. jun 2011 har lige kigget på marstall haferfrei foder vejledning

    lige pt får hun 1 liter 2 gange om dagen... hvilket svare til 1.2 kg

    men ifølge foder vejledningen skal en hest på hendes str. have 2-2½ kg

    hun har bestemt ikke behov for mere foder...

    så spørgsmålet er om jeg så skal finde et andet foder.. eller fortsætte hende på 1 liter mueslie to gange om dagen, og så supplere op med noget vitamin tilskud

    for hun er jo ikke dækket ind, som det ser ud pt smiley


  • #7   14. jun 2011 nej - så skal enten have et andet foder eller suplere med et vitamin tilskud - men snak med marstall om hvilken vitaminblandning du skal bruge, ellers kan det være sammensætningen bliver forkert.

  • #8   14. jun 2011 så ville det letteste nok være at skifte foder???

    så jeg VED hun får det rigtige??

    er egentlig ikke så tryg ved at skulle give hende foder med for lidt, og så give tilskud af vitaminer... det kan vel hurtig blive forkert tildelt


  • #9   14. jun 2011 jo, det er nemt at beregne forkert - men det er jo også bare hvis fodret fungere..

    men ellers gik på brogaardens fase balancer - men store hest på 600kg får 1200g for at være dækket ind - og hun er skinnende flot - det samme med de andre - selv avlshingsten.. uden andet foder ved siden..

    dog da jeg lige fik cary hjem fik hun oveni fiberpiller, lucerne, olie og b-vitamin (kig i album) der gik en måned på foder og jubti - super flot igen.


Kommentér på:
hvilket foder skal jeg vælge???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce