{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.410 visninger | Oprettet:

er jeg blevet snydt? (dba.dk) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg sidder med en lidt underlig følelse i maven. Sagen er at jeg igennem dba.dk har købt en "ny" mobil men har intet hørt fra sælger efter jeg overførte pengene.

Det er godt nok "kun" 350 kr med fragt men alligevel. Det er mange penge når jeg er studerende og så så jeg jo frem til at få en ny telefon da min gamle næsten ikke kan mere.

Jeg er dog lidt i tvivl for nogen gange er folk jo bare langsomme til at poste ting. Derfor vil jeg lige høre jeres mening.

Pengene blev overført torsdag d. 7 juli og inden da var der fin kontakt med sælger. Efter torsdag har jeg intet hørt. Jeg har sendt 2 mails, en besked på dba.dk og en sms på det ene nummer der stod i annoncen.

Jeg har en adresse, navne og to telefon numre men ved jo ikke om det er de rigtige oplysninger. Det lader til de har solgt andre ting hvor personerne har afhentet tingene på adressen.

Jeg har sendt en mail i dag og hvis jeg ikke får svar i morgen tænkte jeg at prøve og ringe og hvis ikke det hjælper evt. melde annoncen via dba.dk.

Men hvad synes i? Det går mig faktisk ret meget på at sælger ikke er til at få fat i. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er jeg blevet snydt? (dba.dk)
  • #2   17. jul 2011 Hm....kunne da godt lidt tyde på at du er blevet snydt. Jeg ville nok også vælge at ringe til vedkommende

  • #3   17. jul 2011 Hvis du er i tvivl om sælgers seriøsitet, så ring og tag en snak med dem. Der kan jo være mange årsager til, du ikke har fået mobilen endnu - nogle gange bliver ting f.eks. også væk i posten.

    Så tag en snak med dem, inden du dømmer - det er mit råd. smiley


  • #4   17. jul 2011 Min svigermor købte også en brugt, ny mobil over nettet til 750 kr, men den dukkede aldrig op. smiley Så man skal dæleme passe på.
    Men hvis du har så meget på sælger, så kan de jo være taget på ferie og glemt det, eller der kan være sket noget der gør at de ikke magter det lige nu?

    Jeg købte en gang en trense, hvor der gik 5 mdr. inden jeg fik den. Og så var der hverken tøjler med, eller de penge som de havde lovet jeg skulle have retur, da hun pludselig skrev at trensen ikke var så pæn som hun troede.
    Men jeg gad seriøst ikke slås mere med dem, så jeg brokkede mig ikke.

    Så ja, nogen snyder, nogen er bare meget, meget lang tid om det.


  • #5   17. jul 2011 nogen gange kan der altså gå flere dage før pengene er sat ind igen, og er i ramt ind i weekenden, får sælger først pengene mandag. ring til ham imorgen og hør om pengene er gået ind smiley

  • #6   17. jul 2011 arh... de 7. juli - det så jeg ikke lige...

    ring til dem og hør ad smiley


  • #7   19. jul 2011 Jeg har i dag prøvet at ringe til begge numre samt skrevet en besked til kvinden over facebook. (da jeg havde navnet fra email adressen)

    Jeg er ret sikker på at sælger ville fortælle hvis hun tog på ferie. Jeg har dog anmeldt annoncen inde på dba.dk men de kan jo ikke gøre så meget andet ved det end at sende en mail.

    I min besked på facebook har jeg skrevet jeg er ked af det og føler mig snydt og om jeg virkelig er nød til at troppe op på hendes adresse. Så vi må se om det giver en respons.. jeg krydser i alt fald fingre!

    Der var to andre annoncer fra sælgeren og nåede at gemme den ene inden de blev deaktiveret. Det er der fra at jeg har det andet nummer. Det undrer mig dog da det ser ud til de er gået fint (kontant afregning og afhentning)

    Jeg kan godt leve med at jeg har tabt de penge, jeg har det bare rigtig svært ved at nogen kan have samvittighed til at gøre sådan noget over for andre mennesker. Det er simpelthen så ubehageligt at blive snydt.. man sidder bare tilbage og føler sig dum og naiv smiley


  • #8   23. jul 2011 Jeg har endelig fået en besked tilbage fra sælger!

    Personen skriver at der har været et dødsfald i familien og derfor ikke har haft overskud til så meget.

    Jeg er så glad for endelig at høre noget fra sælger men ser det lige an.. Bare hvis det nu er en dårlig undskyldning men håber det ikke. Så kunne man jo stå med en endnu længere næse hvis nu det var..


  • #9   24. jul 2011 Hvis der har været dødsfald i sælgers familie kan jeg godt forstå, at vedkommende måske ikke lige har haft salg først på listen over gøremål... men ja, jeg kan også godt forstå, at du er lidt skeptisk og lige vælger at se tiden lidt an, i tilfælde af at det er en dårlig undskyldning...

    Det håber jeg dog ikke, for et dødsfald er bestemt ikke noget, man spøger med....


  • #10   25. jul 2011 Vil du være sød at sende personens navn til mig i en pb? Jeg syntes det lyder lidt for bekendt..

  • #11   10. aug 2011 Jeg har endnu ikke modtaget noget.. på trods af sælger ikke har nogen problemer med at sælge flere ting på dba... smiley

  • #12   20. aug 2011 ENDELIG! Jeg modtog den med posten i dag smiley Hurra hvor er det fedt endelig at have det overstået.. skønt smiley

Kommentér på:
er jeg blevet snydt? (dba.dk)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce