{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel med frieser?
  • #1   17. sep 2011 Altså min mening er at man sagtens kan gå i gang med at tilkøre som 2 års og ja det er godt at tilkøre en inden de skal være ridehest, da de danner gode rygmuskler under kørsel og derfor er bedre forberedt til at blive tilreden senere.

    Man skal lære den at det er ok der nogen bag den, så at gå med lange liner bag den er det skridt jeg ville tage.


  • #2   17. sep 2011 Hejsa..

    Du kan sagtens så småt begynde at vende den til selen som 2års.. Og øve med alle mulige larmende ting og sager rundt om den..

    Min mand's Melle er både redet og kørt (se hans profil)..

    Og jeg vil råde dig til at finde et erfarent køremenneske i nærheden, hvor du kan komme og få hjælp.. Hvis du ikke ved, hvad du laver, så kan det gå grueligt galt - både for dig og hesten.


  • #3   17. sep 2011 Jeg kunne ikke drømme om at udføre den kunst selv :o) Så han ville selvfølgelig komme i kyndige hænder når tid er :o)

    Jeg tænker også bare på om der er noget jeg kan forberede og det med at lave larmende lyde rundt omkring ham ville jo være noget jeg selv kunne træne med ham - men er der andre ting jeg skal tænke på?


  • #4   17. sep 2011 Vi bruger gerne et gammelt bildæk i en (lang) snor, som vi har i den ene hånd, mens vi trækker hesten i den anden.. Husk at gøre det fra begge sider... Når den er stabil nok, sætter vi en snor mere i dækket, så vi (2 mennesker) kan gå på hver side af hesten, så dækket er lige bagved..

    Biler og anden trafik er jo selvfølgeligt også en fordel, at hesten er ligeglad med..

    Og som Linda siger: Lange liner.. Men start ud med det på en lukket ridebane eller lignende.. Vi har en roundpen, hvor vi gerne starter med at longere i lange liner, så de vænner sig til det..


  • #5   17. sep 2011 Travheste starter jo løb som 2-årige, så man kan vel starte tilkørsel meeeeeget tidligt. Ikke at jeg personligt synes man burde starte så tidligt, men det må man jo selv om smiley

  • #6   17. sep 2011 Den skal være 2 år smiley

  • #7   18. sep 2011 Smil, havde vi snakket travhest var den tilkørt som 1 års !!

  • #8   18. sep 2011 Man kan vel ikke selv bestemme hvornår man vil starte med at tilkøre, vil jeg mene, det kommer vel an på hvilken race det er??? Ellerr hva´?

  • #9   18. sep 2011 travere er enormt tidligt udviklet. Derfor er det ikke mere synd at køre med en travhest som 2 års, end at køre med en dv som 3 års smiley Friesere udvikler sig langsomt. Så ville nok vente til de var 3 år med tilkøring smiley Men man kan jo starte i det små som 2 års smiley

  • #10   18. sep 2011 <b>*You and me together, nothing is better * </b>
    Heste er hest, uanset race. Deres fysik er stort set det samme.


  • #11   7. okt 2011 Jeg har lige et spørgsmål...... når man nu går i gang med at træne for lange liner ville i så ligge en trense med bid på hesten hvis den kun er 2-2½ år gammel???? eller hvordan ville i starte med det???

  • #12   7. okt 2011 ja kan du sagtens smiley

  • #13   7. okt 2011 Hvilket bid ville du bruge..... vil jo helst ikke bruge noget som er for hårdt i munden på ham. Og skal han ikke ha haft det i munden nogle gange før man begynder og rigtig bruge det???

Kommentér på:
Kørsel med frieser?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce