{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

NYgravid, og ridning. {{forumTopicSubject}}

Jeg søger lidt erfaringer fra folk som valgte at ride langt ind i graviditeten.
Følte i selv der var fuld kontrol over både krop, hest og generelt hele situationen.
Det er jo levende dyr vi har med at gøre, og der er dage de kan blive bange for det mindste, var i ikke bange for at falde af ??
jeg sidder med masser af tanker omkring det at være gravid, og vælge ridningen TIL, og ikke fra...


Kommentarer på:  NYgravid, og ridning.
  • #1   27. sep 2011 Først og fremmest tillykke! smiley jeg er i 22. uge, og har valgt ikke at ride min egen, men kun pga hun næsten lige er tilredet. Jeg kender flere der fortsatte, og har faktisk fået at vide af både jordemoder og læge at det er rigtig godt og sundt at blive ved så længe man kan, og det ikke føles ubehageligt. smiley Så hvis du har en hest du kender rigtig godt og er tryg ved, så skulle der ikke være noget problem. Og endnu en gang tillykke smiley

  • #2   28. sep 2011 I min sidste graviditet red jeg indtil jeg var 5½ måned henne og måtte desværre stoppe grundet plukveer:-/

    Jeg havde valgt at ifole min hoppe og lade hende gå, da hun var en meget varm hest. Derfor red jeg min mors tinker(Elton) der er en frisk hest men stabil. Jeg følte mig fuldt ud tryg på ham og den sidste gang jeg red ham inden pausen sprang vi 90 cm hehe...

    Men som sagt valgte jeg ridningen til bare med en mere stabil hest:-) Denne gang har jeg desværre haft nogle problemer der har gjort at jeg mod min vilje har måtte vælge ridningen fra:-/ Glæder mig til at komme igang igen, da jeg endnu ikke har prøvet at ride min nye hest:-)

    Er i uge 31 og skal føde i slutningen af November:-)


  • #3   28. sep 2011 jeg har redet min hele min sidste graviditet, var ude og ride en uge inden fødsl, men havde det også fint og har jordens mest stabile hest..
    hun rider jeg mest tur og ikke noget anstrængende..
    det bliver et problem med at komme af og på, men det kna læses med en rampe..


  • #4   28. sep 2011 Tillykke.

    Jeg red i min sidste graviditet indtil 3 uger før fødslen. Men min hest var også af den type at hvis han blev bange for noget så gav det højst et sæt i ham, og han kunne finde på at tage 3 hurtige skridt frem.
    Han lavede aldrig nogen voldsomme udbrud, så selvom jeg det altid kan gå galt, så følte jeg mig tryg på ryggen af ham.

    Desuden hjalp ridningen på den bækkenløsning jeg havde. Så jeg red så mange ture jeg kunne.


  • #5   28. sep 2011 http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumId=335809

    hende her er gravid i 6 måned, og har lige vundet nørresundby bank cup..

    altså ved selvfølgelig ikk hvordan hun har haft det med ridningen. men hun har redet gennem hele hende gravidit, og forsætter vist også med at ride til hun ikk længere kan sidde i sadlen


  • #6   28. sep 2011 Tillykke :o)

    Jeg red min hest til jeg var i 7. måned. Men valgte at stoppe pga., kramper i benene og så kunne jeg ikke rigtigt finde plads i sadlen tilsidst :o)
    Min læge sagde, at jeg bare skulle ride som jeg havde lys til, men lytte til kroppens signaler.
    Min jordmoder var ikke tryg ved situationen, men det var mere pga eventuelle fald ;o) Dog syntes hun, at det var flot jeg blev ved indtil den 7 måned :o)


  • #7   28. sep 2011 Spørgsmålet er vel mest hvordan man vil have det, hvis man blir udsat for et styrt, - og evt mister barnet?
    Jeg har valgt ridningen fra, men har så valgt at træne ham i køreliner, longe og så lidt forskellige tricks...
    Han lider ingen nød, tværtimod tror jeg han nyder det....;o)) Men han er også unghest, og jeg turde ikke risikere noget som helst....
    Tillykke med graviditeten....;o)


  • #8   28. sep 2011 ved min sidste graviditet red jeg indtil 8 måned, -så ku jeg ikke komme i sadlen længere for dunken smiley og jeg påregener at gøre det samme ved denne, -dog er niveauet nu nede på at jeg tulre afsted på tur på mit grimme muldyr (nå nej, det er vist en islænder) intentionen er altid en stille og rolig tur, da jeg kun rider 1-2 gange i ugen pga. tiden ikke er der til mere p.t, men hesten elsker at komme på tur, og har meget vilje, så oftest er tempoet ikke sat efter dens moderate brug, men efter dens udprægede løbs-lyst. dog er den nem at stoppe og styre, så det er aldrig vildere end man som rytter til enhver tid har kontrollen

  • #9   28. sep 2011 Hej..

    Havde en kollega der red begge sine heste til i 7 mdr...
    Hun fik sine veer ved fødslen i sine ben istedet hvor de skulle,det endte med kejsersnit...barnet kom ikke ud..


  • #10   28. sep 2011 Tja jeg er i uge 31 nu og har ikke redet i de sidste ca 5 måneder smiley
    Jeg var så uheldig at blive ramt af vild kvalme og opkast. så jeg lå bark i flere måneder. kunne hverken kører bil, og slet ikke ride, nu det endelig ved at være gået over, men er jo kommet ud af rideform har taget mega meget på, og ønsker ikke nu at resikere at ryge af. havde jeg redet hele vejen til nu, ville jeg nok stadig havde tøffet rundt, om ikke andet så bare lange skridt ture. Men med lang pause, og nu ret tung for hesten, vælger jeg at sige vi genoptager efter jeg har født.

    Husk på man kan ikke altid planlægge alt. jeg havde ikke drømt om at man kunne blive så dårlig af at være gravid, men så kan man jo lære det. Held og lykke og vær obs på at have en back up plan hvis nu smiley


  • #11   28. sep 2011 Jeg er meeeeget NYGRAVID, er kun 4+4 men tænker at jeg vil forsøge at ride så længe det er forsvarligt. ( min traver har kun haft rytter på et par gange) men er som en gammel kone hest, hun gør INTET. men jeg vælger kun at ride på bane med hende, da jeg ikke vil risikere hun laver ulykker på tur smiley

    men 10000 tak for alle jeres historier og input


  • #12   28. sep 2011 smiley så lidt og ja man skal ikke ryge af, men igen man kan også falde ned af en trappe eller å¨cykel, så ja sålænge du tager det stille og roligt, så nyd det så længe du kan smiley

  • #13   28. sep 2011 Ja nyd det imens du kan og et stort tillykke med graviditeten:-)

    Glæder mig såååå meget til jeg kan ride igen:-)


Kommentér på:
NYgravid, og ridning.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce