{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Foder med energi. {{forumTopicSubject}}

Har en haflinger der skal igang igen med ridning efter at have gået som selvskab og hygge de sidste 5 år.

Han er i rigtig dårlig form, og en del overvægtig.

Han har altid (hos forrige ejer) fået
Havre
Hørfrø
Vitamin/minaral blanding

Hos mig er han så røget på
Salvimin grøn
Roepiller
Lucerne

Det er 1 måned siden jeg købte ham, og siden han røg på det andet foder.
Han bliver redet ca 4 gange om ugen.

Men nu tænker jeg så om det foder er nok til en pony i "genoptræning"? Eller skal der måske lidt ekstra protein til?

Findes der et ikke fedende energirigt foder/tlskud jeg kan give ham, så han ikke er helt død efter bare 5 skridt runder i ridehuset?

Håber nogen kan hjælpe. smiley


Kommentarer på:  Foder med energi.
  • #1   23. okt 2011 Jah, arbejder stadig kun i skridt. Men han kan klare måske max 20 min i langsom skridt, og så er han bare helt færdig. Han når ikke engang at svede før han går død (begynder og snuble og er ikke til at drive frem ). Og jeg er så lidt i tvivl om jeg skal stoppe når han begynder at blive træt, eller presse ham lidt ekstra.

  • #2   23. okt 2011 Okay. Jeg rider på vej og i ridehus med tung bund, sådan cirka lige meget hvert sted, men afhængigt af vejret. smiley

    Har lige redet ham i ridehus nu, og i den sidste travrunde/ 4 travrunde var han pludselig helt frisk, så tror en del skyldes dovenskab. smiley

    Han virkede sjovt nok til at have meget mere energi i dag, hverken snublede eller andet på vejen hjem fra ridehuset.


  • #3   23. okt 2011 Kunne det ikke være en mulighed, at ride lidt lange ture istedet for ridehus?
    Kunne jo tænkes det er fordi den keder sig.


  • #4   24. okt 2011 B-express fra blue hors er rigtig godt. har selv brugt det til min haffer, og det feder ikke. Det giver han også de b vitaminer han evt. mangler, da det tit er det der gør dem sløve smiley

  • #5   24. okt 2011 Pavo allsport lyder jo meget godt, da han utrolig hurtigt også bliver træt i sine muskler. Hvad er doseringen, har fundet en side der siger han skal have næsten 2,5 kg pr dag, der er jo sindygt?

    Jeg har nogle dage kun mulighed for at ride i ridehus da det ofte er mørkt før jeg er hjemme. Men når det er godt vejr rider jeg selvfølgelig ude. smiley

    Jah havde også overvejet b- express. Han fælder også sindsygt lige nu (underligt nok).



  • #7   24. okt 2011 Okay. Det lyder jo godt. smiley Er der nogle specielle produkter du kunne anbefale? smiley


  • #9   24. okt 2011 Okay. Det jo til at klare. smiley Så længe det bliver bedre. Men har oervejet at købe pc horse igen, så kan jeg måske nøjes med at give ham 1 kg og suplere med salvimin. Symtes jeg har læst nogle brokker sig lidt over at der mangler et eller andet vitamin i pavos foder, tror vist det var kobber eller sådan noget. smiley

    Men er det et foder der feder meget?? Han er jo også på slankekur.


Kommentér på:
Foder med energi.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce