{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
384 visninger | Oprettet:

Vil ikke sendes ud på volten. {{forumTopicSubject}}

Ja i dag trænede Tulle og jeg for første gang synkron, kun i skridt. Altså, på den måde at vi begge går rundt på volten, men at hun går et par meter fra min side.
Efter noge minutter gik det super godt på højre volte, men da vi så skiftede til venstre volte, ville hun bare ikke gå de par meter væk fra mig. Hun ville kun gå helt tæt på mig, og søgte dermed konstant ind mod midten. Jeg kom så til at tænke på, at hun også altid vender hovedet ind mod midten på venstre volte under ridning, når jeg rider for løse tøjler. Hun har også en spænding i venstre side af halsen og skulderen, men jeg kan bare ikke se hvordan, det vil kunne hjælpe hende at søge ind til mig, eller ind mod midten. Jeg kunne forstå hvis hun drejede hovedet, for at hun ikke skulle stramme musklerne der hvor spændingen sidder.
- Har i kloge HG'er nogle råd? smiley Tak.


Kommentarer på:  Vil ikke sendes ud på volten.
  • #1   2. nov 2011 Det kan godt være en spændt muskel, men jeg tror nærmere det er mangel på forståelse.. Hestens hjerne består at to hjernedele, lige som vores. Men hestens hjernedele samarbejder ikke som vores hjerne. Hvis du lære hesten noget på den ene volte, skulle man tro hesten ville kunne det samme på den anden volte - men sådan er det ikke! Man bliver simpelhen nød til at starte på bunden, da hesten ikke kan tænke sig til, at det er det samme den skal gøre - bare omvendt (:

    Så jeg synes simpelhen bare du skal træne og træne. Hvis det ikke bliver bedre, og måske endda værre, ville jeg få fat i dyrlæge, kiropraktor eller massør..

    Håber det hjalp! (:


  • #2   3. nov 2011 vil også starte med at sige, at har du en mistanke om spændinger - så start med at få løst det problem! smiley - det er tit kilden til mange uønskede handlinger..

    Derudover er det vel bare træning , træning , træning - vær konsekvent, går hun ind mod dig, jamen så beder du hende bare gå ud , evt med sticken? jeg ved ikke hvordan du gør, any way.. hvis hun ikke gør det, skal du bare gå ud fra, at hun simpelthen ikke har forstået. Vær konsekvent overfor hende, hver gang hun søger ind - bed hende om at gå ud - its easy, hvis hun ikke får lov til det én gang, lærer hun det lyn hurtigt - good luck med det smiley


  • #3   3. nov 2011 Min har ondt i ryggen og har meget sværere ved at gå på højre volte end venstre.. så jeg ville få en kiropraktor ud, hvis jeg var dig smiley

  • #4   3. nov 2011 Tak alle sammen smiley

    Minna: Tulle virker meget utilpas med at man løber ved tæt ved hendes side, og sådan har hun det også i sin flok. Hvis man fx henter hende på folden, og de andre heste går med, og går tæt på hende, bliver hun stresset og vil bare væk. Så det er derfor at jeg vil gøre det på den her måde, i hvert fald lige forløbig smiley

    Jer andre: Havde kiopraktor i foråret, og han fandt intet på hende, og sagde at det sad mellem ørerne. Så havde jeg massør til hende for tre ugers tid siden, og det var så også ham der fandt spændingen, men ellers så hun fin ud, sagde han smiley

    Igen, tak alle sammen smiley


Kommentér på:
Vil ikke sendes ud på volten.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce