{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
453 visninger | Oprettet:

Er det kun mig der bliver forarget? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og "surfer" salgsannoncer med heste og der er mange fine til fair priser men nogle ved da godt nok også hvad de vil have for deres hest?

I mine øjne, er hesten slet ikke så meget værd og jeg kan godt blive forarget/irriteret over at folk ikke er realistiske med priserne.

Har fekst fundet disse:
3-årig Oldenborghoppe, ikke redet - 40.000 kr. fast pris.
12-årig vallak, ikke gået igennem bøjeprøve - 20.000 kr. fast pris.
20-årig hest til skovture, 22.000 kr.
10-årig hest, må ikke springe, ikke ren i bøjeprøve - 34.000 kr. til forhandling.
Tidligere M-hest til skovture, ikke ren i røngten - 60.000 fast pris smiley

og jeg kunne blive ved ;O
Synes det er dårligt marked derude når folk forlanger så meget for heste med skader, for utilredne ungheste osv.

Ved ikke om det kun er mig der har det sådan? bliver bare irriteret når man nu sidder og søger hest og "falder" over en masse urealistiske heste.

Ikke at hestene ikke er dejlige, for det er de helt sikkert! men sælgerne forlanger jo mega overpris for dem?o_O

Hvad synes i?

<b>OBS:</b> Dette indlæg er <b>IKKE</b> lavet for at starte en diskution hvor folk sidder og snakker grimt/mindre pænt til hinanden!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det kun mig der bliver forarget?
  • #1   9. feb 2012 Helt enig! smiley

  • #3   9. feb 2012 Er også enig.
    Har selv lige købt hest, og mange af dem vi har haft ringet på har fx haft mus, men koster alligevel 80.000 kr. eller ikke kunne gå i gennem bøjeprøve, og koster stadig 60.000 kr.

    Mange af priserne er sat urealistisk smiley


  • #4   9. feb 2012 Syntes selv at jeg ofte er faldet over et par heste med "overpris". smiley Men tænker ikke så meget over det, for det kan jo være at de har specielle egenskaber? - Ved ikke lige hvordan jeg formulere det. xb
    Eller så kan det være pga. dårlig økonomi, eller hvis man tænker lidt dumt, - måske nogle nærigrøve? Men tror slet slet ikke at det er sådan smiley Der må ligge noget bag, en begrundelse, som måske ikke skal offentliggøres. Men en begrundelse til hvorfor lige netop prisen er skudt godt i vejret. smiley Nogle gange kan det jo også være fordi at hesten simpelthen er perfekt i sindet. smiley


  • #5   9. feb 2012 Helt enig! jeg har også set tonsvis af heste med mus, piphas, fransker, overben, drejet hovben osv - det er da ikke "værd" at sælge til så mange penge.

  • #6   9. feb 2012 synes det er vildt især når der er kirse er det urealistisk, vi kiggede på en som var i genoptræning men var klar til en s* når den blev klar, den havde stået skadet meget længe og alligevel ville de have 45.000 for den og her for ca 3 uger siden blev den aflivet... Synes det er vildt med de priser!

  • #7   9. feb 2012 Netop smiley
    Alle de heste jeg har skrevet om, har ingen stamtavle eller "wow" gangarter, for hvis de havde det så ville det jo være fair(:


  • #8   9. feb 2012 et overben KAN have betydning, det er ikke altid men det kan! smiley

  • #10   9. feb 2012 har en veninde der lige har solgt sin palomino for 70.000 og den ku allerhøjst gå LA klasser nu... syns det er for dyrt OSS selvom det er en palomino... det betyder jo ikk det er en bedre hest fordi den er en palomino... og så har hun li købt en anden hest for samme pris... og den kan gå M klasser i dressur... er forbavset over at der er så stor forskel

  • #11   9. feb 2012 har en veninde der lige har solgt sin palomino for 70.000 og den ku allerhøjst gå LA klasser nu... syns det er for dyrt OSS selvom det er en palomino... det betyder jo ikk det er en bedre hest fordi den er en palomino... og så har hun li købt en anden hest for samme pris... og den kan gå M klasser i dressur... er forbavset over at der er så stor forskel

  • #13   9. feb 2012 Nej jeg ved ikke hvad et overben er, men en masse siger at det har betydning for hestens brug?

  • #14   9. feb 2012 En ting er jo hvad de forlanger for hesten, en anden ting er hvad de får for den :)' når folk sætter deres heste så højt, har de nok ikke travlt med at sælge deres heste, og de finder nok hurtig ud af om de har sat hesten for højt.

  • #15   9. feb 2012 <b>-Signe Møllenberg. .</b>
    Gider du skrive en pb til mig med hvad overben er?


  • #19   9. feb 2012 2 PONYER ØNSKES SOLGT !
    Jo, et overben kan sagtens have betydning for hestens brug, alt efter hvor det sidder!
    Min gamle fjordhest havde det på indersiden af forbenet, lige under knæet. Det resulterede i at han somme tider let blev overanstrengt, og måtte have boksro i mindst et par dage. Han var kun 7 år da det blev konstateret, så det har intet at gøre med alder. Ikke at du har sagt det, men det er der nogen der mener, hvilket er helt forkert.


    Og at folk sætter en latterlig pris på deres hest må de da selv om. Det tager længere tid at komme af med dem hvis det overhovedet sker, og de snyder kun sig selv! smiley


  • #20   10. feb 2012 Har helt sammen tanke som dig og så tænker jeg også om de endelig vil af med disse heste!!

    også med de krav de nogle gange stiller


  • #21   10. feb 2012 Ja lige præcis. Der er ingen grund til hverken at overdrive eller ligefrem lyve om hesten, for i sidste ende er det sælger selv der kan komme rigtig galt afsted.

    Min egen havde jeg osse sat til salg men har valgt at beholde hende indtil videre, for jeg kan ikke få det jeg mener hun skal koste i forhold til hvad der ellers er på markedet, og hun skal ikke væk for enhver pris. Der kan man se rigtig mange hvor det er tydeligt at der bliver "pyntet" på beskrivelsen for at hesten matcher prisen. Jeg synes u sidste ende det er mest unfair for hesten.


  • #23   10. feb 2012 I værste fald, hvis man giver falske oplysninger eller undgår at oplyse om noget som viser sig at have betydning for hest og/eller rytters sikkerhed ellers hestens helbred og brug, kan køber retsforfølge sælger. smiley

  • #27   12. feb 2012 ja en pony uden stamtavle er ligeså go som en med. nogle gange bedre faktisk...

    Jo mere ægte et dyr er, jo større chance er der for sygdomme og alt sådan noget skidt. det gælder inden for alle dyrearter...


Kommentér på:
Er det kun mig der bliver forarget?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce