{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

at blive overvåget på nettet {{forumTopicSubject}}

Emnet er skrevet inde på heste-nettet. derfor passer noget af det med at slette profil ikke helt til herinde

ja jeg er lidt i en situation, som jeg godt ved jeg måske overreagere på, men i bliver nødt til at forstå at jeg faktisk bliver en lille bitte smule såret og samtidig får en lidt klam følelse over siuationen.
Jeg har nelig fundet ud af, på nogle omveje at de ting jeg f.eks opretter herinde under debatterne bliver sendt videre til min eks kæreste af nogle andre personer, i bund og grund er det ikke verdens undergang, da jeg aldrig ville skrive noget på et offentligt forum hvis det var for privat til at jeg selv ville kunne sige det til mine nærmeste, men nogle af de emner jeg har oprettet har jo lige præcis været for at få nogle fremmedes syn på sagen, som måske ikke kendte mig og mit privatliv og mulighed for at diskutere problemstillingerne med nogen jeg heller ikke selv kender, så jeg har mulighed, for at rette mig selv op eller blive sikker i min sag, så synes jeg faktisk at det er lidt sårende når nogle personer der kender mig privat, sender mine problemstillinger og debatter videre til f.eks min eks kæreste og debattere med ham hvad jeg skriver, istedet for at give sig til kende i emnet og skrive deres mening eller spørge ind til hvorfor jeg skriver som jeg gør, ud fra det de kender til mig.
Jeg kan godt se at det lidt nærtagende, men jeg bliver faktisk såret over at finde ud af at jeg bliver et privat debat emne udfra de ting jeg f.eks skriver her.
Ja egentligt synes jeg at det pisse træls at være debat emne iblandt min eks kæreste og hans veninde ud fra de ting jeg skrever på heste-nettet og ikke de ting som jeg f.eks snakker med min eks kæreste om eller hende for den sags skyld.
Nu sidder jeg faktisk i en situation hvor jeg overvejer at lukke min profil og åbne en der er fuldstændig anonym, hvilket jeg synes er ærgeligt, for jeg kan godt lide at vise mine heste frem og ligne.
hvordan ville i reagere på situationen hvis i fandt ud af de ting i skrev på heste-nettet på sendt til jeres eks kæreste og debatteret iblandt ham og hans veninde, uden det har nogen løsning til dig, men blot en nemmere måde at tale sammen, end at tale om vejret f.eks.
På en måde har jeg det lidt klamt ved at være overvåget på den måde ?
Hvad ville i gøre i situationen, for jeg føler ikke rigtig at jeg bare kan lade det stå til mere, da det har foregået over en årrække og der har været flere situationer med dette kopier og send til mine eks kæreste for at snakke om det indbyrdes
Jeg har fremlagt og sagt til eks kæresten at jeg synes det er meget ubehageligt at det står på og jeg faktisk bliver såret over at både han har pæcet til at veninden skal holde øje med mig og samtidig vælger at debattere mine problemer med hende uden egentligt at sige noget til mig efterfølgene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at blive overvåget på nettet
  • #2   12. okt 2012 opret en anonym profil til disse indæg og brug din normale til de "gode" ting som de ikke gider snakke om.

  • #3   12. okt 2012 Vær passiv i et stykke tid. Lad være med at skrive på indlæg osv. så tror jeg det vil stoppe. For hvem gider interessere sig for noget, hvor der ikke sker noget.....

  • #4   12. okt 2012 heidi. det har desværre stået på i en årrække hvor jeg et år valgte at være helt passiv og ikke bruge heste-nettet

    stald vestergaard: Det lyder faktisk som en god ide


  • #5   12. okt 2012 Så skal du nok gøre som Stald Vestergaard foreslår.

  • #6   12. okt 2012 Hm... min holdning er en lille smule ambivalent...

    På den ene side; du vælger at skrive på et offentligt forum på nettet, hvor alle principielt kan læse med. Så hvis din ekskæreste eller andre ønsker at sidde og følge med i det, du skriver, og snakke om det, så er det jo en fri verden, vi lever i, som man siger. smiley

    Når det er sagt, kan jeg såmænd godt sætte mig ind i, at det føles underligt at blive "overvåget" på den måde. Jeg har selv prøvet at have en ekskæreste, som ikke rigtigt kunne slippe mig, og det er hårdt, hvis man ikke længere ønsker at have noget med vedkommende at gøre.

    Hvordan er dit forhold til din eks? Kunne det være en mulighed at tage en snak med ham om, hvordan du har det med, at han sidder og overvåger dig på den måde?


  • #7   12. okt 2012 Ville nok også føle det klamt lige når man opdager det. Og sikkert både blive sur og ked af det. Men som der siges, det er jo offentligt. Og så må man oprette sig som anonym. Absolut ikke alle ting jeg vil skrive på nettet, er det først skrevet, ved man ikke hvor mange år det vil florere. Heldigvis er der så meget, så skriver man noget dumt drukner det jo gerne i mængden, men ja søger folk på ens person, finder de jo tingene. Nå konkret jeg ville kun bruge profilen til heste relationer og heste ting. Og så oprette en anonym person hvis jeg ville snakke private problematikker.

  • #8   12. okt 2012 jeg skirver jo at de ting jeg har skrevet ikke er noget der skal holdes hemmeligt, ellers ville jeg ikke skrive det smiley men det er mere den fornemmelse at blive diskuteret privat iblandt nogen der ikke har noget som sådan at tilfører debatten eller mig..

    Louise: mit forhold til ham er ret godt, vi har i længere tid været gode venner og har god komminikation, og været enige om at vi ikke skal være kærester, men maks venner


  • #9   12. okt 2012 Tja nu skriver du jo ex så den dag han finder en ny kommer han vel videre. Så den del ville jeg nok når man lige var kommet sig, tænke nårh ja så lad dog manden. Han kan jo ikke have meget at lave og gå op i.
    Hvis du forstår.


  • #10   13. okt 2012 Jeg synes den person der sender dine indlæg videre lyder til at være ubehagelig og kan ikke være helt normal. Tænk at have behovet for at overvåge en person og diskutere det med andre. Hvad er mon hendes intentioner og hvorfor har hun dog det behov? (går ud fra at det er en bestemt "veninde" der gør det)
    Tænk at bruge så meget energi på at overvåge dig og rapportere tilbage til din eks.
    Det er jo ligegyldigt hvad det er man har skrevet, det er jo det at der er en person som notere det hele ned og rapportere det hele tilbage til din eks. Synes din eks ikke at det er træls at skulle høre om dig hele tiden?

    Jeg ville ikke bryde mig om at vide hvis der var en person der var så besat af mig at alt jeg skrev blev gennemlæst og debatteret. Har du mon snakket med personen der sender dine indlæg videre?

    Jeg synes svagt at kunne mindes om noget lignende. Har du postet noget om dette før?


  • #11   13. okt 2012 Fie: jeg ved ikke hvad intentionerne er med det.
    Jeg har barn sammen med den omtalte eks og har boet til leje hos ham i en periode til jeg har fundet mit eget, så han har jo set mig hver dag, og vi er på bunden ganske fine venner, med de samme planer om at forholde os som venner.
    Jeg har flere gange opfordret ham til at prøve at gøre det mere seriøst med denne veninde, da de i en årrække og så før jeg kom ind i billedet har snakket/flirtet.
    Hele det her overvågning har stået på i en årrække nu, men nu er det bare ved at være en irratation for mig, for som jeg synes, så må de da hjertens gerne spørge mig om hvad jeg mener eller komme med deres ideer når jeg skriver disse debatter, det er jo ikke fordi det er hemmeligt fra mine side af ellers ville jeg aldrig skrive det på nettet


  • #12   13. okt 2012 Det lyder som om at hun føler at du er en trussel ud fra det du skriver. Hvorfor skulle hun ellers havet behovet for at overvåge dig på denne måde? Hun må være dybt usikker på sig selv og meget jaloux over dig.

    Jeg skal ikke kunne give nogen forslag til løsninger, men jeg ville nok selv opsøge en psykiater og forklare situationen for at få en proffesionel vurdering af denne "veninde" og måske nogle metoder til at gribe det an.

    Eller måske et enkelt forslag. Prøv at skrive til Mads og Monopolet på P3. Jeg elsker det program og synes ofte de kommer frem til nogle gode løsninger. Så kan din "veninde" også følge med og måske indse hvor træls det er for dig?


Kommentér på:
at blive overvåget på nettet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce