{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Lige et lille spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Hvor mange af jer rider med dressur sadler og hvilke, jeg ved ikke om det er bare mig eller ..... men jeg savner min bates dressur sadel, og den støtte den gav mig og jeg kan ikke rigtig blive enige om jeg skal købe en til ismule, eller finde en anden islænder sadel, for synes ikke at jeg sidder optimal i sadel smiley


Kommentarer på:  Lige et lille spørgsmål :)
  • #1   14. dec 2012 jeg red i batas dressur og den var det beste for mig

  • #2   14. dec 2012 men kan ride stævner i sådan en ?? eller låser den en for meget fast ?


  • #8   14. dec 2012 Synes efterhånden der findes så mange islændersadler, der giver en fantastisk støtte præcis som de "almindelig" dressursadler (: Kan huske jeg lånte en Hilbar sadel og man kunne jo slet ikke sidde forkert i den?! Den var virkelig lækker ! (:

    Men føler du dig mest tilpas i den Bates, så synes jeg da du skal anskaffe dig sådan en (: Det er jo meget individuelt.


  • #9   14. dec 2012 Jeg har ikke prøvet ret mange islænder sadler, den jeg købte med min islænder er karlslund sadel, men jeg føler mig ikke hjemme i den, synes den har et stort sæde, men jeg har også kigget på eques sellas sadel, men er bange for det heller ikke er det rigtig, er meget i tvivl ......

  • #10   15. dec 2012 Jeg får snart en special bestilt og syet sadel hjem fra england, den er yderst dressurbetonet fordi jeg absolut ikke bryder mig om de flade bræt, som mange islændersadler udgør - ej, jeg er bare yderst sart hvad angår sadel også pga et følsomt haleben... jeg har desuden haft meget mere positiv respons når jeg har redet i dressur sadler, eller sadler der var meget dressur betonede smiley

  • #11   15. dec 2012 Du kan jo sagtens finde sadler i den dur til islænder.
    Får du dig en PH sadel kan den blive lavet fuldstændig som du vil ha den og tager jeg ikke meget fejl, er den billigere end bates og det er en sindssygt godt kvalitet! smiley

    www.jimssadelmageri.com


  • #12   15. dec 2012 Jeg har en islænder sadel der giver meget støtte og du må gerne prøve.

    Den er til salg..


  • #13   15. dec 2012 Som Edall Hestar siger, så er PH'en rigtig god, det samme med Draupnir sadlerne. (:

  • #14   17. dec 2012 Jeg har en passier young champ, den er super dejlig og ligger godt på de fleste islændere. Der er fin bevægelsesfrihed i den, hvis ens numse har en nogenlunde normal størrelse. Hvis man er meget stor vil man dog nok føle sig lidt fastklemt.

  • #15   17. dec 2012 toftegårds imulle hold smiley hvilke saddel er det du har tilsalg og hvorfor ?

    Synes det er rigtig svært det med sadler og jeg ved ikke om min popo er stor eller lille, det er jo hvordan man ser på det, jeg har en gang prøvet en passier, kan ikke huske modlen, men den følte jeg mig heller ikke hjemme i, jeg har før redet i kiffer, men kunne aldrig finde på at købe sådan en mere, da de ikke har ret brede krammer og nu har jeg i de sidste 5-6 år redet i bates både isabell og innova og elsker begge sadler og det med man kan skifte kopfjern, synes jeg er et eks pluds især når man ride unge eller har en hest der skal trænnes op og der lægger muskler, eller har en hest som bliver lidt tykker om sommeren, smiley derfor har jeg også kigget på eques sella eller elvis, som også kan skifte kopfjern i, men er måske bange for at de ikke giver så meget støtte som bates, da jeg synes mange islænder sadler har meget åben/store sæder, synes det er så svært, for det er jo mange penge man ligger ud og jeg synes altid at når man skal slæge noget, for man slet ikke de penge ind igen og jeg er så ked af at jeg fik solgt min bates sadel og så billigt, havde købt en innova 16½" i maj for 9000 kr og solgt den for 5000 kr i septemer, til hende der købte min varmblods hoppe, som den var købt til, jeg har set flere der har nogle tilsalg til imellem 7-9000 kr, men de har også stået i et år tilsalg og jeg tænkte at der ikke var nogen grund til at have en dressur sadel hænge, man skulle jo ride i islænder sadler på islænder og jeg købte også den sadle med som var tilpasset min nye ismule og nu kan jeg jo sikkert også tabe flere tusindende kr på den smiley


  • #17   17. dec 2012 ja det kunne jeg evt. godt, men min pengepung er ikke så stor efter jeg har tabt 4000 kr på min bates og købte den her karslund sadel til 6500 kr, men hvad for en er det i har tilsalg er det den med de store eller mellem og er det en 0 eller 1 og hvad er jeres pris og hvor gammel er den ??

  • #19   18. dec 2012 jeg ridder kun med ridegjord og underlag, for min ismule er meget kort og vi har derfor aldrig kunne finde en sadel... men både hende og jeg synes det er fedt med ridegjord i stedet smiley
    det giver en super ballance og der er meget bedre kontakt mellem hest og rytter smiley


  • #20   18. dec 2012 Det er denne sadel (link fjernet)

    Jeg sælger den da jeg ikke kan ride med lange stige bøjler.. Jeg ved ikke mere end der stå i annoncen.. Men du må gerne spørge så skal jeg nok prøve at finde ud af det..


Kommentér på:
Lige et lille spørgsmål :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce