{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Kørsel med trailer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg er lidt forvirret over de nye regler angående kørsel med trailer, så jeg håber i kan hjælpe mig lidt.
Jeg vil gerne vide om min far må køre med en hestetrailer?

Min far har et B-kørekort/almindeligt kørekort
Og hans bil har en totalvægt på 2000 kg
Og den trailer vi skal køre med vejer 500 kg og den må lastes med 700 kg, så dens totalvægt er 1200 kg.
Så må han køre med den trailer?:)

Jeg håber i kan hjælpe mig, i må evt gerne sende et link hvor jeg kan læse lidt mere om det:)

-Christine


Kommentarer på:  Kørsel med trailer?
  • #1   17. jan 2013 Ingen ide... Kigger med

  • #2   17. jan 2013 Altså nu skal jeg ikke være alt for klog, for det er sgu svært at finde rundt i, men..
    Det kommer meget an på hvornår han har taget kørekort. Min mor må godt køre med vores 1300 kg trailer (totalvægt), og hun tog kørekort for omkring 30 år siden.
    Jeg må derimod ikke køre med trailer, da jeg tog kørekort for ½ år siden.
    Det er svært at finde rundt i, og de har vidst også snakket om at man kun må køre med 700 kg totalt uden trailerkort (altså en havetrailer), så jeg venter lige og ser om der er nogle der ved mere end mig (:
    - Ellers må man kunne læse om det på politiets hjemmeside.


  • #3   17. jan 2013 han må gerne kører med alm. kørekort så længe bil, trailer og det vægt i putter i traileren ikke oversiger 3500kg og man ikke oversiger det bilen må trække med bremser det står på bilens registreingsattens

  • #4   19. jan 2013 Man må kun kører med 750 kg , uden trailerkort..

    Men mener os der er en regel med at man må kører med mere hvis man har det "gammel" (det er i papir) kørekort smiley

    Men er ikke sikker på det sidste ..


Kommentér på:
Kørsel med trailer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce