{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Müsli til plage
  • #1   15. feb 2013 Og det må meget gerne være et produkt uden havre og for meget stivelse... Bare for at være besværlig smiley

  • #2   15. feb 2013 Vi bruger equsana breeder, det fungerer vores føl og plage super godt på og så ser de godt ud i pelsen smiley

  • #3   15. feb 2013 Men er det ikke pelleteret?

  • #6   15. feb 2013 Det er müsli

  • #7   15. feb 2013 Det der regulator Complete lyder nu meget godt. Og ser ud som om det er til at skaffe.

    Jeg havde lidt Fase 2 i tankerne, men syns virkelig set er dyrt!
    Et DLG produkt vil klart være det nemmeste, da jeg bor tæt på en DLG. Men syns de er meget dårlige til at oplyse om det er müsli og prisen?


  • #9   15. feb 2013 Men det der RC er jo ikk decideret til plage?

  • #10   15. feb 2013 Equsana super plus. Dog med havre.

    Mine shetter får Equsana ichland
    Og ellers bruger jeg equsana special uden havre smiley


  • #11   15. feb 2013 Regulator complete har jeg brugt og det er super godt.. Og det smager af pizza :o)
    Jeg stoppede kun med det, fordi det blev svært at skaffe i mit område og har siden ikke tjekket op på det.

    Nu får min 2½ års Equsana Super plus - det er altså kornfrit! Og lavt sukker og stivelses indhold. Jeg fik lagt foderplan hos Equsana, det kan du evt. prøve :o)


  • #13   15. feb 2013 Den er da ganske ligetil... Horselux Grow... RC, Breeder osv er pelleteret foder.... Grow er meget lav på stivelse og sukker, og beregnet til plage.. Super sammensat produkt...

  • #14   15. feb 2013 Heller ikke en dårlig mulighed med Horselux Grow! :o)

    Det er rigtigt, de fleste der bliver nævnt er i pilleform.. Equsana er også müsli...så der må du finde ud af hvad din har bedst af :o)


  • #15   16. feb 2013 Equsana breeder er altså ikke piller, det er müsli, for fodrer altså selv med det! smiley

  • #17   16. feb 2013 Jeg har forsøgt mig med Equsana Super Plus i dag. Det vil han på ingen måde spise så det duer heller ikke smiley

    Jeg ville rigtig gerne bruge HorseLux Grow, men det er ikke til at skaffe uden at det bliver ret dyrt i transport smiley

    Foder i pilleform er ikke en mulighed. Han spiser det ikke. Heller ikke våd mad... Suk.

    Jeg kiggede også på den der Equsana Breeder, men syns virkelig der er meget havre i! For meget i hvert fald. Han skal jo ikke bruge alt den energi til noget!

    Jeg har overvejet Brogårdens Fase 2. Jeg syns måske bare den er lidt dyr... Og har jo stadig ingen garanti for at han spiser det smiley

    Men jeg er da kommet frem til at han godt kan lide lucerne med olie, Alfa Omega smiley

    Han er også rigtig glad for Eggersmann Cool Müsli. Men det er jo ikke meningehan skal have et "slanke foder".

    Evt. nogen der ved om man kan bruge Senior Müsli? Jeg ved godt det ikke er optimalt for en plag, men jeg tænker at det måske er nemmere for ham at tygge og han så hellere vil spise det? Han får "baby vitaminer" oveni foderet, så jeg er sikker på han får lidt "baby tilskud".



  • #18   16. feb 2013 Jeg kender ikke Scandinavian produkterne? Ved heller ikke hvor man kan få dem... Har du et link?

  • #20   16. feb 2013 Den du henviser til er da ikke til plage...?

  • #22   16. feb 2013 Det er en shetlænder, så mængden af foder vil, uanset produktet, ikke opfylde den angivne mængde for at være dækket ind. Derfor får han vitaminer oveni...

    Lige nu er de også vigtige da han kun vil spise dem (når jeg har knust dem) og hans wrap/frøgræs...


  • #25   16. feb 2013 Han er nødt til at få foder da han er for tynd... Ret meget for tynd. Og han kan ikke nå at spise nok wrap i løbet af dagen, til at han tager på af det.



  • #27   16. feb 2013 Jeg er ikke sikker på jeg forstår hvad du mener...

  • #29   16. feb 2013 Han vil ikke spise fiberpiller, desværre! Jeg havde ellers lige en god foderplan med det...

    Det jeg mener er at mange producenter angiver fx 1 kg som daglig mængde til den størrelse for at være dækket ind med vitaminer. Det syns jeg virkelig er meget til sådan en lille størrelse, så det får han ikke! Ved at han så får mindre mængde er jeg nødt til at supplere med vitaminer (ligesom mange producenter skriver)...

    Men kom endelig med flere foder forslag. I müsli form... Og gerne hvor mængden er lille, men dækket ind. Det er ikke specielt nemt at knuse hans vitaminer så ville da gerne undgå dem...


  • #31   16. feb 2013 Men er det til plage?

  • #33   16. feb 2013 Må lige kigge på det igen så...

  • #34   16. feb 2013 Hvis du kan komme i nærheden af Hippolyt, så sig til, så skal jeg gerne komme med forslag... Super han er vild med Alfa Omega'en, den lader du ham bare spise en masse af smiley

    Og jo, du kan sagtens finde produkter der dækker ham korrekt ind ved lav mængde, det er IKKE nødvendigt at give "baby vitaminer" oveni.. Hvilke er det egentlig??

    Vil han spise gulerødder-hesteguf-æbler forresten?


  • #35   16. feb 2013 Det er Eggersmann Osteomin. Bruger Eggersmann produkter til resten af hestene, så derfor faldt valget på det... Den lille herre har så bare besluttet at han kun vil spise deres Cool Müsli, og det er bestemt ikke optimalt når man skal tage på.

    Jeg kan sagtens skaffe Hippolyt, men er ikke videre begejstret for deres produkter... Her tænker jeg kun St. Hippolyt og ikke Agrobs smiley
    Men kom gerne med forslag smiley

    Jeg har ikke prøvet at give ham gulerødder o.lign. da jeg ikke bruger det til ham han står sammen med. Så det er ikke lige noget jeg har i skabet, men kan selvfølgelig skaffes smiley


  • #36   16. feb 2013 Hippolyt har optimeret mange af deres produkter og jeg var ikke selv videre begejstret for deres produkter førhen grundet den kunstige pebermynteduft og stivelse/sukekr indhodet, men nu har de SÅ mange gode, sunde og fornuftige produkter, især Agrobs linjen er jeg pjattet med!!
    Jeg giver selv mine 2 NaturMineral og Alpen Grün Mash, derudover lidt Horselux lucerne... De gider ikke Alfa Omega'en desværre smiley

    Tænker om han har noget med tænderne, siden han ikke spiser pelleteret foder? Derfor du kunne prøve med noget han skal knase, gulerødder og alm heste guf f.eks smiley

    Hvilke produkter har du afprøvet??


  • #37   16. feb 2013 Min bette dreng er forresten super kræsen, og vil som din, helst ikke have noget der skal knases, men de produkter fra Agrobs spiser han og mash'en skraber han i halmen for at få serveret!

  • #38   16. feb 2013 Alpengrühn Mash bruger jeg til min store dreng. Den er han super glad for nu... Det krævede lidt tilvænning... smiley Den lille vil dog ikke spise det. Hverken mash eller opblødte fiberpiller smiley Han lavede de vildeste grimasser, ligesom små børn der får noget de ikke kan lide smiley
    Ellers har jeg kun prøvet Pre Alpin Aspero til den store. Det kunne han så ikke lide...

    Jamen jeg brugte Hippolyt for en del år siden efterhånden... Men jeg kan simpelthen ikke kæare lugten af det smiley Og så syns jeg det virker "kemisk". Det er lidt svært at forklare, bare en følelse...
    Men har prøvet Hestamix, Naturmüsli, Nutristar, mash (som de rigtig godt kan lide, der er bare voldsomt med sukker og stivelse i)... Bom bom, kan ikke lige huske resten. Men har prøvdet lidt forskelligt...

    Jeg ville allerhelst give ham noget godt baby foder, lucerne og fiberpiller... Men det er vist en kræsen lille fyr jeg har fundet, så så nemt skulle det ikke være smiley

    Der kommer dyrlæge og kigger på ham i næste uge. Jeg mistænker også tænderne for at drille ham lidt...

    Men vil gerne høre om din "Hippolyt plan". Så kan jeg jo kigge lidt på det smiley


  • #39   16. feb 2013 Horselux har jeg i øvrigt svært ved at skaffe uden at give alt for meget for det... Udover deres Easy og Fiberpiller.

  • #40   16. feb 2013 Kender godt det med at Hippolyt førhen lugtede meget kemisk, kunstigt... Og det gør deres Naturmüsli nok også stadig f.eks.. NaturMineral spiser min dreng nu, det tog ham et par uger inden han ville spise det op, men nu ryger det ned... Mash'en røg dog ned med det SAMME første gang jeg serverede det smiley

    Hvis jeg var dig, ville jeg faktisk skrive til Christina fra Hippolyt, fortælle hvad dine ønsker er og hvad hun kan foreslå, eventuelt ved hun hvor du kan få smagsprøver på de forskellige der er egnet til plage smiley
    Mit bud er selv NaturMineral, eventuelt blandet i 100 gram Irish Mash, som han jo godt kan lide.. I så små mængder har stivelse og sukker ingen betydning, han får mere gennem sit grovfoder hvis det er af god kvalitet.. smiley


  • #41   16. feb 2013 Christina kender jeg faktisk godt smiley Tror jeg prøver at høre hende hvad hun foreslår... Det skader jo ikke smiley

    Den lille spiser ikke mash. Eller andet blød mad... Det er den store der er vild med det. Han kan bare ikke tåle den alm. fra Hippolyt...
    Men jeg skal bruge noget foder til den lille der kan fede lidt på ham.


  • #42   16. feb 2013 Ahh.. Så er jeg med med hensyn til mash og hvem der kan lide det smiley

    Ja, skriv til hende, er sikker på hun har nogle gode bud!!

    Du kan i princippet tilføre ham en god olie i krybben, men pga hans str er det begrænset hvor meget du må give ham jo... Hmmm... Undrer mig over hvorfor han egentlig er blevet for tynd... Hvad er nuværende orme status på ham?? Og så er det vist godt han skal have kigget tænder, for måske han ikke kan kværne hans foder korrekt og så går mange næringsstoffer jo tabt... smiley


  • #43   17. feb 2013 Han bliver ogå tjekket for orm i næste uge smiley

    Hende der havde ham mente han var mega fed i sommers da hun hentede ham, så det har vel været et forsøg på at få ham til at se normal ud der er blevet til lidt for meget... Han gik sammen med to andre ponyer der gerne ville tage hans mad, så han har ikke fået alt hvad han skulle. Og så gik han i løsdrift, så han har nok brugt alt energi på at holde varmen og vokse...

    Jeg har også tænkt på olie... Men det er svært når han ikke vil spise sin mad. Får ham nok ikke til at spise det "rent". Og så er der jo den med mængden og typen...


  • #44   17. feb 2013 Super med ormetjek, husk at bede om den fulde pakke for epg, bændel, spol og blod smiley

    Hmm på den facon, ja så burde han jo ikke fejle noget, bare ikke have fået nok at spise smiley

    Du kan jo prøve med lidt olie i hans lucerne? Den vil han jo gerne have og så er pengene for en dunk olie jo ikke en stor udskrivning, skulle det vise sig han ikke vil have det oveni smiley

    Til sidst kan du få en smagsprøve på Equsana Perform Vit, det er caps og dækker også super fint.. Hvis han vil spise det, burde du kunne tilføre nok FE via Alfa Omega med lidt olie i smiley


  • #45   17. feb 2013 Jeg får en prøve på de der caps af en veninde smiley

    Jamen han virker nu også frisk og sund nok, men flot blank tyk pels. Han er bare tynd under pelsen...

    Hvilken olie tænker du at bruge?
    Jeg kender kun "Omega 3-6-9" og "leinöl"...

    Sådan lige et sidespring... Kommer du til McCabe's fødselsdags show igen i år? Evt. med hest denne gang? smiley


  • #46   17. feb 2013 Overvejede i øvrigt om jeg skulle give ham den lucerne der hedder Gold istedet... Der skulle være en del mere olie i.

  • #47   17. feb 2013 Korrekt, det er lidt mere "go" i Gold i form af FE og Megajoule, så det ville nok være et godt bud smiley

    Epona Olie er den jeg altid anbefaler, men dem du nævner kan også sagtens bruges...

    Bum Bum, måske? Men ikke med hest, har ikke trailer desværre smiley


  • #48   17. feb 2013 har du forresten fået tjekket hans tænder? Det er jo en skrøbelig tid i forhold til tænder :o) Der kan jo være noget af det han godt kan lide men ikke kan tykke og derfor også spytter det ud igen :o)

  • #49   17. feb 2013 Ej... Jeg havde lige lavet et mega langt indlæg og så slettede den det!

    Nå... Men han virker som om han tygger ganske fint. Gav ham en gulerod i dag og d blev tygget helt normalt. Gulerødder er et hit! smiley

    Men dyrlægen tjekker lige bisserne også når han kommer.


  • #50   19. feb 2013 god ide :o) Du ville nok kunne se det tydeligt, men jeg har ikke bemærket min umiddelbart har skiftet sin "to års tænder"...fordi han har spist ret normalt, ikke noget underligt ved ham :o)

  • #52   19. feb 2013 Problemet har været at få ham til at spise noget som helt udover Cool Müsli'en...

    Men nu ser det ud som om det lykkes! smiley
    Han får St. Hippolyt Fohlengold blandet med lidt af Cool Müsli'en og Alfa Gold lucerne. Han efterlader stadig en lille smule, men det går den rigtige vej smiley Så jeg er glad, selvom jeg måtte overgive mig til Hippolyt smiley


  • #53   19. feb 2013 Dyrlægen kiggede forresten lige tænder i dag... De bliver ordnet i næste uge, der var lidt derinde.

  • #54   19. feb 2013 Hvorfor faldt valget lige på Fohlengold? Ren nysgerrighed smiley

  • #55   19. feb 2013 Det var foderdamen der foreslog det... Og så tænkte jeg at det kunne vi da godt prøve. Så egentlig lidt tilfældigt...

  • #56   19. feb 2013 Okey, jamen det er jo også til de unge og der er godt med smæk på, og det er jo super nu han skal tage lidt på smiley
    Opdater gerne...


  • #57   19. feb 2013 Ja det tænkte jeg også. Når han bliver lidt ældre kan han komme tilbage til Cool Müsli'en som han er så glad for. Medmindre vi finder noget andet undervejs smiley

    Kan opdatere lidt hvis vi ses til McCabes show. Regner med at have Dulles med hvis alt går efter planen...


  • #58   19. feb 2013 Håber det fungerer for ham nu ihvertfald!! smiley

    Okey, jamen hiv fat i mig hvis du ser mig deroppe!! smiley


  • #60   27. mar 2013 Jeg har prøvet Pavo til ham også.. Der er for store stykker i så det vil han ikke spise smiley

    Jeg troede jeg havde fundet lykken i Hippolyt, men nej... Der gik omkring en uge og så gad han heller ikke det mere.
    Nu er jeg så endt med HorseLux Easy. Det spiser han med glæde hver gang, så nu er jeg også glad smiley og så er han endda begyndt at spise lidt opblødte Fiberpiller også smiley Hvis de ikke er for våde smiley


  • #61   27. mar 2013 Så skift til Grow, når Easy er tom, Easy er ikke beregnet til heste i vækst ven smiley

  • #62   27. mar 2013 Det var også den jeg ville have haft... Mn de havde kun Easy på lager, og skulle jo bruge foder til ham. Men Grow er bestilt og venter på jeg har brugt den anden sæk smiley Det tager jo bare lidt tid når man ikke er så stor smiley

  • #63   27. mar 2013 Hehe ja, det er rigtigt smiley
    Men han vil elske Grow, hvis han er glad for Easy, så det er jo herligt smiley


Kommentér på:
Müsli til plage

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce