{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.015 visninger | Oprettet:

trist indlæg.. {{forumTopicSubject}}

jaah.. nu er det vist min tur til at skrive herinde..
desværre er det ikke et positivt indlæg..
jeg købte mig i Nov.2012 en skøøøn fjordhest.. jeg havde lige solgt min DV'er efter den havde smidt mig af, og jeg havde brækket ankelen, hvilket havde gjort mig utryg ved heste. Jeg købte så Karla som fik mig til at få ridelysten tilbage, og jeg er SÅ glad for hende!!

nå men.. i slutningen af Februar fik Karla noget betændelse under huden, oppe på skuldrene, hun blev behandlet af en dyrlæge, og stod stille i en uge. Bestilte så Kiropraktor til hende da hun var lidt stiv og ville have godt af det (havde gået som elevhest 1 år inden jeg købte hende). Kiropraktoren kom, og hun var godt låst igennem stort set hele ryggen..
nånå, men så skulle hun jo lige trækkes med og så skulle hun bare på fold.. hun fik så fri i 4 dage da det var under Hingstekåring i Herning, og da jeg sætter mig op Mandag efter Herning, er hun stok halt.. PIS OS tænkte jeg, hun fik så lidt fri, og tjekkede hende så hver dag, og hun var stadig halt.. jeg ringede efter kiropraktoren og hun mente ikke det var hende, men at jeg nok skulle henvende mig til en dyrlæge.. det gjorde jeg så.

fik dyrlægen ud efter hun havde stået halt i halvanden uge, hun fik så lavet bøjeprøve og set på hård og blød bund, ingen halthed! dyrlægen så hende under rytter, og så var hun halt.. vi tog så røntgen af højre bagben, og der var intet, vi tog så røntgen af hele ryggen, og der var heller intet! Hun blev så kørt til Holstebro Hestepraksis og stod der natten over. hun fik lagt blokade i hasen, og det gav ingen forandring, så blev der lagt blokade i højre bag knæ, og Woila! 80% bedre.. hun blev så scannet og fik Binyrebarkhormon ind i højre bag knæ.
Dommen lød så på boks ro i 3 uger, og så kom dyrlægen og tjekkede igen.

3 uger gik, og dyrlægen kom igen.. hun så Karla under rytter, stadig ingen ændring, og Karla fik endnu en sprøjte med Binyrebarkhormon. hun står hun 3 uger mere med boksro.. og dyrlægen kommer igen om ca 2 uger..

min stjernes fremtid som ridehest lægger altså til knald eller fald indenfor de næste 5-6 uger.. er total opløst! er så glad for hende..

hvis dommen bliver uegnet som ridehest, kommer hun hjem og gå på fold, og bliver så sat i fol.. når føllet så er vænnet fra, tager vi den op igen, og ser om hun er blevet bedre.. men øv øv øv hvor er det træls. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trist indlæg..
  • #1   16. apr 2013 Det er bare aldrig sjovt smiley

    alt held og lykke her fra, håber hun bliver god igen smiley


  • #2   17. apr 2013 Føler med dig .. Det er aldrig sjovt når ens dyr har det skidt smiley
    Har selv lige været i gennem meget med min .. Han var også låst som et brædt OVER det hele ..


  • #3   17. apr 2013 Øv hvor træls!
    Husk dog lige mht ifolings planerne, at det absolut ikke er sjovt at stå enten med en drægtig hoppe eller en mor med et ungt føl, hvor hoppen har store smerter og egentlig burde aflives - men hvor man så enten også vil slå føllet ihjel eller føllet vil miste sin mor meget tidligt.
    Jeg siger ikke at det vil ske her, bare at man lige skal huske at have den slags med i ens overvejelser.. smiley


  • #4   17. apr 2013 Jeg tror ikke du skal være bekymret, når der ikke er noget på røntgen billederne. Det er meget almindeligt at de skal ledbehandles 2 gange. Men du skal nok forvente et par måneders genoptræning . Jeg krydser fingre for din hest;-)
    Hilsen Stine , der har været i din situation flere gange;-)


  • #5   17. apr 2013 Lyder ikke rart.
    Står selv med en syg hest lige nu, som nu også er allergisk over for antibiotika så nu skal vi prøve en anden behandling...


  • #6   17. apr 2013 vil lige påpege at hun ingen smerter har når hun bare går! det er kun ved belastning. smiley kunne aldrig drømme om at lade hende gå hvis hun havde smerter! så skulle hun selvfølgelig aflives.. smiley

    håber sådan at hun bliver frisk igen.. kan slet ikke klare tanken om at skulle finde ny hest!


  • #7   17. apr 2013 tak for alle jeres søde ord!
    håber på at der kommer lidt medvind i in retning.. smiley


  • #8   17. apr 2013 Synes ikke rigtig jeg kan læse mig til hvad der er galt med hendes bagknæ?

  • #9   17. apr 2013 det kan godt ske jeg har skrevet lidt for hurtigt så.. smiley det er jeg ked af..

    efter hun havde kiropraktor, blev hun frisk, og sprang rundt som en kanin i parringstid.. smiley dyrlægen mener at hun har lavet et vrid i sit bagknæ. hvilket er meget sandsynligt, sådan som hun sprang rundt, på frossen jord.. smiley


  • #10   17. apr 2013 Anne K - Nej, jeg skrev det fordi jeg kender til tilfælde hvor en hoppe er blevet ifolet og så er skaden/sygdommen blevet værre under drægtigheden/føllets opvækst - og man så netop har stået der med håret i postkassen smiley

    Jeg tolkede nemlig heller ikke dit indlæg som at hun havde smerter nu her...


  • #11   17. apr 2013 godt så. smiley jeg ville bare lige have det på det rene. man kan jo hurtigt sige noget forkert herinde.. smiley

    nej hun har nemlig ingen smerter når hun bare går.. og det var også lidt spøjst at hun var helt ren i bøjeprøve og fremvisning på både blød og hård bund! men under ridning var hun halt.. og det er altså ikke bare med mit tykke korpus.. hun haltede også med min veninde som er 1/3 størrelse af mig;)


Kommentér på:
trist indlæg..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce