{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Min plag æder jord? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en toårs plag, der er begyndt at æde jord. Hun får vitaminer og mineraler hver dag, i form af nogle "godbidder" (ikke rigtige godbidder, men de ligner), så hun skulle bestemt være dækket ind.

De går ikke på "sommergræs" hele døgnet, dog mindst 10-12 timer. Når de ikke går på "sommergræs", har de hø, og der er også græs på den fold, dog ikke lige så meget. De starter op på Grazing Minerals i morgen (vi kunne ikke få fat i det før), men har inden da haft en mineralsliksten.

Det skal lige siges, at ud af en flok på fire heste, er hun den eneste der gør det.

Der ligger en Jollyball på folden, og hun leger meget med den unghest der også går på folden, så jeg kan ikke se at det skulle være af kedsomhed.

Min mor siger at det er en vane, men så vil jeg gerne have den stoppet hurtigst muligt, eftersom jeg har stået med en pony med sandkolik én gang pga. klovnen (aka. min shetlæder Kurt) havde ædt jord.
Han får nu loppefrøskaller, men eftersom Frida (min plag) ikke får foder her i sommeren, og min mor ikke mener hun behøver blive startet op på noget inden efteråret, kan jeg ikke give hende loppefrøskaller i foderet. Og eftersom loppefrøskaller ikke just lugter ret godt, og jeg står med en MEGET kræsen hoppeplag, går jeg næppe ud fra jeg kan lokke det i hende rent.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min plag æder jord?
  • #1   27. jun 2013 Er du sikker på, at plagen er dækket ind med vitaminer og mineraler? Nogle heste har bare behov for ekstra........især hvis de vokser?

  • #2   27. jun 2013 Vil også sige at hun ikke er dækket ind med det, nogen har behov for noget andet

  • #4   27. jun 2013 Som jeg også skriver, så får hun også tildelt vitaminer og mineraler dagligt, og i følge en der selv avler og har brugt disse "blokke" (de er formet som godbidder), burde hun være dækket ind med mineraler og vitaminer når hun får disse.

    Men jeg kan da ikke udelukke at hun mangler noget mere, men har netop her i dag været ude og hente en sæk Grazing Minerals, der skulle give det mineraler de har behov for, når de går på græs 24 timer i døgnet.


Kommentér på:
Min plag æder jord?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce