{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.106 visninger | Oprettet:

Hvor meget ''giver du væk'' ?:-) {{forumTopicSubject}}

Hvor meget donerer du ? smiley
Har du haft noget i tankerne, eller måske tidligere været doner?

Ja/Nej hvorfor?:-)

Jeg selv -har været- bloddoner, dog var jeg nødt til at stoppe da jeg selv får jernmangel af det smiley
Så er jeg fuld organdoner (de må tage alt, når jeg dør)
Og så er jeg knovlemarvsdoner smiley

-Har i taget stilling? Lad mig endelig høre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget ''giver du væk'' ?:-)
  • #2   23. okt 2013 Blod donor er jeg ikke da jeg har nåle skræk + jeg er MEGET svær at stikke i...

    Organer må de tage alle "ikke synlige" (de må ikke tage hud osv)..

    knoglemarv er jeg ikke, og tror heller ikke jeg ville turde af frygt for nåle smiley


  • #3   23. okt 2013 Spænde emne endelig, dog er jeg ikke en af sådan nogen som dig (er også kun 16) smiley

    Så følger lige med her på sidelinje, man kan jo aldrig få nok viden smiley


  • #4   23. okt 2013 jeg er osse organdoner dog må de ikke tage men hud og øjne når jeg dør.

    og jeg er osse knoglemarvsdoner..

    dog ikk bloddoner for bliver syg hver gang je har prøvet


  • #5   23. okt 2013 Jeg tænker, at jeg gerne vil være bloddoner, fordi jeg har en blodtype, som alle kan modtage. Det er, vel og mærke, hvis jeg altså ikke er allergisk over for penicillin, for så bliver der sat en stopper for den ide. smiley

  • #6   23. okt 2013 Jeg er bloddoner smiley
    Også donere jeg tid ved Nyt Hesteliv og er voksenven ved Red Barnet smiley


  • #7   23. okt 2013 Jeg kan ikke være bloddonor pga medicin -hvad resten angår når jeg stiller træskoene, er det op til min familie. Jeg er sådan set hamrende ligeglad med hvad de gør ved min krop når jeg er død, men min familie skal jo leve med det efterfølgende, så det er dem der må tage beslutningen. De kender dog min holdning, og ved at hvis de har det ok med det, må de for min skyld gerne donere hele skidtet

  • #9   23. okt 2013 jeg er ikke noget endnu smiley man skal vel være 18 for det?

    Men jeg har overvejet at blive bloddonor da jeg har en "sjældnere" blodtype smiley
    En som alle kan bruge hvis de skal have blod smiley men der er ikke så mange der har den, derfor kan det jo være et problem hvis en af dem som har den en dag står og mangler blod smiley


  • #12   23. okt 2013 Fuld organdonor, giver månedlige bidrag til:
    WWF
    Læger Uden Grænser
    Kræftens Bekæmpelse
    Røde Kors
    Amnesty International
    Og diverse Hus Forbi-sælgere m.m.


  • #13   23. okt 2013 Jeg giver ikke noget væk da jeg har gigt og får en pokkers masse medicin. Jeg ville ellers virkelig gerne, men der er ikke nogen der vil have noget fra mig. smiley

    Dog jeg dog været med i videnskabelige forsøg i forbindelse med sygdommen, og vil rigtig gerne være med i flere! Også noget der ikke er knyttet til sygdommen.. smiley


  • #14   23. okt 2013 Må jeg høre, hvordan i har valgt hvilke ting de må tage når i dør?:-)
    Hvorfor ikke øjne, hud, osv :-)? Hvad har i valgt udfra?

    Før i tiden havde jeg krydset at de ikke måtte tage mit hjerte, tror nok det var fordi jeg syntes det var ''for personligt'' men har dog lavet det om nu, da det jo er en af de ting de mangler mest smiley


  • #15   23. okt 2013 Organdonor. De kan tage, hvad de vil - med mine pårørendes accept - hvis jeg dør. Jeg skal jo ikke bruge det til noget.

  • #16   23. okt 2013 Kunne jeg, så gav jeg både blod og knoglemarv, men pga. medicin er det ikke muligt for mig nu.. De må selvfølgelig tage alt når jeg er væk og mit lig doneres til forskning med familiens samtygge..

  • #17   23. okt 2013 Bare lige til info, ved knoglemarv bliver du lagt i fuld narkose smiley
    Og der er meget lille chance for, at man nogensinde vil blive brugt smiley -de ringer kun når de mangler lige netop fra dig smiley


  • #18   23. okt 2013 Jeg har indgivet accept, at de må tage alt hvad de kan bruge, hvis jeg skulle gå hen og dø, jeg skal ikke bruge det til noget, og kan mine dele redde en andens liv, ja så er min død jo ikke spildt, hvis man kan sige det sådan:-)

  • #19   23. okt 2013 jeg tænker på at når jeg bliver gammel nok så vil jeg donere blod

    (selvom at jeg begynder at tude (oftest indvendig) vær gang fordi jeg syntes det er klamt at have sådan en nål i sig så vil jeg gøre det hvis jeg må )

    så har jeg en gang købt et hus forbi og jeg ville gerne gøre det igen men

    jeg har så skide svært ved at bruge mine penge ''med glæde'' og jeg ved det lyder ondt men jeg går seriøst og fortryder alt jeg har brugt penge på (selvom det er noget vigtigt)

    (jeg ved hvis jeg kommer til at skulle købe noget medicin (det ved jeg jeg kommer til) så vil jeg stå på apoteket og svede og være bange for at nu bliver mit nummer sagt for nu skal jeg bruge penge og tænker kan jeg finde en måde at løse problemet billiger) (jeg bliver kaldt onkel Joakim)


  • #21   23. okt 2013 Intet. Er bange for nåle, har ikke meldt mig til organdonor. Jeg ved hvor hårdt det vil tage på min familie, så af respekt for dem. Det lyder måske egoistisk, meeen .. jeg er ligeglad. mit valg x)

  • #22   23. okt 2013 grunden til at jeg har valgt at de ikke må tage min hud, er fordi at jeg gerne vil at hvis mine pårørende vil se mig når jeg en gang er rejst fra min krop, så skal det ikke være for barskt og se...

    og ja så havde jeg glemt at jeg har krydset af i "pårørendes accept"... Det skal ikke være sådan at de tager noget af mig, hvis mine pårørende vil have det svært med det...


    Det er altid godt at tage stilling til organ donation - lige gyldig alder... Vi kan alle dø i morgen, og organer fra unge mennesker er sundere og bedre end organer fra gamle "brugte" mennesker smiley

    Man kan først melde sig som organ donor som "voksen" - men det skader ALDRIG at tage stilling, og snakke med ens familie om hvordan ens holdning er.. Samt at have et donor kort i sin pung, som bevis på at man har taget stilling...

    www.organdonor.dk


  • #23   23. okt 2013 Lige nu donerer jeg ikke til noget. Men når jeg har penge til det, begynder jeg at støtte sklerose foreningen og kræftens bekæmpelse. Begge sygdomme har berørt min familie rigtig meget.

    Men jeg er ikke blod- organ- eller knoglemarvdoner.


  • #24   23. okt 2013 Jeg er fuld organ donor (:
    - Det blev jeg for længe siden efterhånden.

    Har valgt at blive det, allerede nu, da jeg ikke syntes at mine forældre/familie skal stå med valget, hvis jeg en dag går hen og dør. Det må være hårdt nok for dem, at miste.

    Bloddonor bliver jeg aldrig...Kan ikke engang få taget en blodprøve.. (;


  • #25   23. okt 2013 Jeg er også fuld organdoner.

    Må helt ærligt sige at hvis man vil have må man give.
    Jeg gad godt at der var blod til min mor hvis hun engang fik kræft eller kom ud for en ulykke, og jeg gad godt at der var en nyre til mig hvis jeg engang kom til skade.

    Så derfor donere jeg også både mine organer og mit blod, fordi at jeg helt sikkert mener at hvis man vil have, så må man også give :). Naturligvis kan der være ting som medicin osv der kan gøre man ikke kan donere, men ellers :).


  • #27   23. okt 2013 jeg er for let til at må give blod smiley ellers ville jeg gerne.

    Jeg er fuld organdoner, men med det forbehold at mine forældre kan sige nej når jeg er død.

    jeg ville rigtig gerne donere til diverse organisationer, men jeg har knap nok råd til at have min hest smiley


  • #28   23. okt 2013 Jeg har sklerose, så er ikke bloddoner pga medicin, eller for den sags skyld knoglemarv. Men er meldt til organdoner undtagen øjne og hud.

    Sasha: må jeg være nysgerrig og tillade mig at spørge ind til det sklerose? Så lige at du vil støtte foreningen nemlig, Jeg har haft sygdommen nu siden 2005 og er 26 år smiley


  • #31   23. okt 2013 Maja - Sacha* ;).
    Ja da, du må gerne spørge ind til det :).
    Jeg har det ikke selv, men min faster har :(.


  • #32   23. okt 2013 Jeg er organdonor i den forstand, at jeg har ladet min familie have det sidste ord smiley

    Jeg ville gerne være bloddonor, både for at træne min nåleskræk, og fordi jeg er let at "tappe" blod af - men jeg må så ikke blive det, pga. jeg vejer for lidt smiley

    knoglemarvsdonor er jeg ikke, og har jeg slet ikke overvejet, og kommer nok ikke på tale, efter som jeg er sygt bange for at det gør vildt ondt.

    Og æggedonor er både fordi jeg frygter det gør ondt, og for jeg ikke ved om jeg ville kunne klarer at have et ukendt barn i verden smiley


  • #33   23. okt 2013 Jeg er 100% organdonor uden begrænsninger eller krav om accept fra nogen. Kan virkelig godt lige tanken om, at jeg ikke nødvendigvis dør forgæves.

    Jeg ville rigtig gerne være bloddonor, men må ikke pga. sygdom og dertilhørende krads medicin


  • #34   23. okt 2013 ville vildt gerne være bloddoner og planen er da også at få meldt mig til snarrest muligt! smiley har ikke fået skrevet under på noget, men organdoner og det ved mine pårørende også, men ja jeg må hellere selv sætte en krusedulle smiley
    så donere jeg tid til røde kors, hvor jeg lige er startet på et kvindekrisecenter smiley


  • #35   23. okt 2013 Jeg er organdoner og har sagt ja til det hele. Jeg har jo ikke selv brug for det når jeg dør smiley
    Jeg ville gerne være bloddoner men er desværre for lille smiley Man skal veje over 50 kg for at få lov og jeg ligger som regel lige lidt under.


  • #36   23. okt 2013 Kan ikke donere blod da jeg tager medicin samt vejer for lidt. Men jeg støtter 2 organisationer med et månedligt beløb, og arbejder for en dyrerettighedsorganisation smiley

  • #38   23. okt 2013 Når jeg bliver 18 bliver jeg da selvfølgelig både bloddonor og organdonor! UDEN forbehold. Min familie har fået angst for det, da de så den der dokumentar, "Pigen der ikke ville dø", men hvis min døde krop kan redde/forbedre menneskeliv, synes jeg bare det er svinsk at lade være.

  • #40   23. okt 2013 Når jeg bliver 18 vil jeg gerne være organdonor, ikke fuldt. Dvs. hud, og hornhinder tager de ikke smiley

  • #41   23. okt 2013 Arne S: Du virker meget teknologiforskrækket smiley
    De scenarier du stiller op er total urealistiske i Danmark, og helt sikkert så redder teknologien og lægevidenskaben langt, langt flere liv end de skader.
    Jeg synes ærlig talt det er et forsøg på at opstille et skrækscenarie der skal afholde folk fra at skrive sig op som organdonerer smiley
    Er du klar over hvor mange mennesker der mangler organer?
    Hvis livskvalitet kunne blive mange tusinde gange bedre hvis de fik en ny nyre/lever/hjerte?
    Er det virkelig rimeligt at stille en urealistisk angst op som hinder for at de mennesker skal få hjælp!?
    Øv, en trist holdning smiley
    Jeg håber du siger nej til donorblod og organer hvis du en dag får brug for det, for ellers er det da temmelig dobbeltmoralsk at du gerne vil drage fordel af systemet, men ikke bidrage til det smiley


  • #43   23. okt 2013 Jeg vil være bloddoner, dog i Tyskland.

    Organdoner har jeg ikke taget stilling til endnu, mest af alt pga alle de grumme historier man høre smiley


  • #44   23. okt 2013 Jeg er fuld organdonor, men desværre ikke bloddonor, endnu. Jeg kan simpelthen ikke med de nåle. har været med til andres tapninger flere gange og vil så gerne selv give, jeg tør bare ikke smiley Men jeg arbejder på det!!

    men jeg giver generelt en del.. både til store organosationer men også til bekendte, venner og familie.
    jeg er god til at købe ting for folk og så bare sige "det skal du ikke tænke på, den betaler jeg" selvom de egentlig skulle have betalt for det selv..

    eller som da jeg solgte den sidste af mine egne heste, der forærede jeg alle mine ting til en veninde som lige havde fået en pony og stod og manglede en del ting.. smiley
    Jeg synes det er lige så vigtigt at hjælpe mennesker tæt på..


  • #45   23. okt 2013 Jeg er organdonor og de må tage alt bortset fra hud og hornhinder.

  • #46   23. okt 2013 Camilla T

    Det værste er, så langt ude er Arne faktisk ikke. Det er hørt flere gange at den slags er sket.
    Jeg kan ikke huske hvor i verdenen det var, men jeg så engang i de tyske punkt 12 nyheder, at der blev lagt sag an på et sygehus. Grundet at en organdoner døde, og hendes organer blev brugt. Men ved opdoption (staves) fandt man ud af at hun kunne have haft et længere liv.

    Lægerne der gennemførte denne operation tilstod, at de havde ladet hende dø noget tidligere, da hun ville dø anyways om få år, fordi de var blevet bestikket med en god sum så, ham der bestikkede's søn kunne overlevede i stedet.


    Så helt langt ude er det ikke. Verdenen er jo grotesk smiley


  • #47   23. okt 2013 Har faktisk ikke taget stilling til det... Tror ikke mine organer er noget at samle på... Men kunne da egentlig godt give blod da jeg ikke har nåleskræk... Burde egentlig bare se at komme mig af gårde.... Nogen der kan give mig et spark i røven? Eller nogen der vil gå på bloddate med mig smiley
    Mv TT


  • #48   23. okt 2013 Jeg har krydset nej til at familien må bestemme. Det er min krop og hvis den kan være til hjælp for andre så synes jeg det er vigtigt at den ikke bare går til spilde. Desuden synes jeg også det er en hård og svær beslutning at lade familien selv stå tilbage med.

    Knoglemarvs donation kender jeg faktisk slet ikke til, men det tror jeg jeg vil kigge nærmere på. Jeg vil gerne hjælpe hvor jeg kan.
    Mine æg vil jeg dog ikke give væk, af samme grund som jeg ikke ønsker at få børn. At jeg simpelthen er for ringe til at avle på. Jeg fejler SÅ meget, så det ville være synd.

    Jeg har ikke nok penge til at donere til organisationer lige pt. Altså, jeg giver da lidt hvis de banker på min dør, men jeg har ikke råd til månedlige bidrag. Når jeg får fast job så vil jeg støtte nogle dyrevelfærds organisationer og hvis jeg engang vandt et stort beløb så vil jeg også give en god bid af det væk.


  • #49   23. okt 2013 Team Tindur
    Du får både chokolade, øl/sodavand/saftevand derinde! smiley


  • #50   23. okt 2013 Ja Arne er ikke så langt ude...Dog tænker jeg han også joker en lille smule smiley Han er ikke så hysterisk som han høres ud som tror jeg, men han vil bare have gang i debatten smiley

  • #51   23. okt 2013 Problemet er at komme mig af gårde selv.. Behøver seriøst en "date" så jeg kommer mig afsted smiley

  • #52   23. okt 2013 Jeg er tilmeldt Donorregistret og de må tage lige hvad de vil, når jeg ikke længere selv skal bruge det til noget. Jeg er ikke bloddonor, da jeg tager medicin. Det var slet ikke faldet mig ind, at man kan donere knoglemarv, så jeg ved ikke, om jeg overhovedet ville kunne bruges. Hvis jeg kunne, tror jeg ikke, at jeg ville donere marv, det gør fucking ondt at få taget marv ud.

    Jeg har ikke så mange penge at rutte med, så jeg nøjes med at købe Hus Forbi, når jeg støder på en sælger.


  • #53   23. okt 2013 DD: lige netop derfor jeg skriver "i Danmark". Der var en del sager i bl.a. Bangladesh (mener jeg det var), men ingen i Danmark.
    At man ved en obduktion finder ud af at folk kunne leve længere hvis ikke de var døde, er jo ikke det samme som at slå nogen ihjel for organerne; det betyder bare, at den endelige dødsårsag nok desværre blev opdaget for sent (efter døden).
    Kender ikke den konkrete sag, og selvfølgelig er det et skrækeksempel, men derfra og til at sige, at så skal man ikke være donor (hvor donororganer redder tusindvis af liv hvert år - og manglen på dem slår lige så mange ihjel), der er der alligevel et stykke smiley


  • #54   23. okt 2013 LadyBlacksheep & Hilling
    Knoglemarv er noget de meget sjældent skal bruge, så chancen for de pludselig ringer er meget meget lille smiley
    Hvis du så en dag skal bruges, så bliver du lagt i fuld narkose, dog kan du være lidt øm dagen efter smiley Selve ''operationen'' tager ikke lang tid, dog skal du lige vågne op bagefter smiley

    -Der bliver også betalt, for det fravær du får (job) smiley


  • #55   23. okt 2013 Camilla
    Sandt smiley


  • #57   23. okt 2013 Uh der var en masse ting jeg ikke kendte til.

    Æg doner bliver jeg aldrig. Mine børn er mine børn, ville ikke kunne klare tanken om der løb en masse afkom fra mig af rundt. Ligesom jeg ikke ønsker min mand skal donere sæd. Hans børn fødes af mig.

    Knoglemarv lyder smertefuldt så det tør jeg ærligtalt ikke.

    Bloddoner ja, nul problem. Men i Tyskland smiley

    Organdoner, skal jeg stadig tage stilling til. Det er et svært emne for mig at tænke 'videre' til når jeg er død. Men hvis bliver det min familie's beslutning til når jeg er død. Så sikre jeg mig da de evt skrækhistorier smiley Jeg overvejer dog at beholde hjertet, mest af alt fordi tanken om at blive begravet uden, for mig virker tom.


  • #58   23. okt 2013 Kan godt se jeg fremstår lidt hellig, det er ikke meningen.
    Faktum er, at jeg heller ikke selv er registreret netop pga. skrækhistorier (talte så med en læge der beroligede mig på alle punkter, så nu er det bare en formssag), men alle i min familie og nærmeste venner er informeret om at lægerne kan tage hvad de kan bruge når jeg er død.
    Det er jo også en måde at gøre det på (og modtageren af organerne er nok ligeglad), og måske også en god måde for dem der er i tvivl. Jeg ved jeg ikke er den eneste "uofficielle" donor, da nogle af mine venner har det på samme måde smiley


  • #59   23. okt 2013 Knoglemarv er en væske, der findes i knoglernes hulrum. I denne væske dannes de forskellige livsvigtige blodceller, som derefter sendes rundt i blodkarrene. I forbindelse med marvudtagning bliver du indlagt i to-tre dage. I Østdanmark sker det på Rigshospitalet, i Vestdanmark på Århus Universitetshospital. Under fuld narkose bliver ca. 5 procent af din knoglemarv suget ud fra din hoftebenskam med almindelig sprøjte og kanyle. Der stikkes 8-10 gange. Knoglemarven bliver herefter filtreret og behandlet, inden den gives til patienten ligesom ved en almindelig blodtransfusion. Knoglemarvscellerne finder selv vej til patientens knoglemarv, hvor de slår sig ned og danner raske blodceller.

    Man kan også høste stamcellerne fra donors blod. Det kræver, at donor behandles i 4-5 dage med en medicin, som får knoglemarvscellerne til at løsne sig fra marven og gå over i blodbanen. Selve høsten varer nogle timer over en-to dage og foregår ambulant. Det kræver ikke bedøvelse. Donor kan genoptage sit normale arbejde dagen efter.

    Knoglemarvsdonoren selv kan have indflydelse på, hvilken af metoderne der bruges. Ønsker dog kun at donere på én af måderne, skal dette helst meddeles så hurtigt som muligt, hvis man bliver kontaktet.

    Det behøver ikke at gøre ondt!! smiley


  • #60   23. okt 2013 DD - Jeg sover vidst i dag...Har først opdaget det er dig i orange smiley Du må seriøst holde op at skifte billeder... Har faktisk hørt om det Arne fortæller om. Især i USA kan man "komme ud for" en ulykke sådan at en "vigtig" person får sin/din kropsdel... Jeg ville også have beholdt hjertet... smiley

  • #61   23. okt 2013 hæhæ elsker at forvirre folk x)

  • #62   23. okt 2013 Katt, tak for info, det var da rart at vide smiley Det skal jeg da helt klart så. Narkose er jeg ikke bange for.
    Jeg prøver at få min kæreste overtalt til at donere sæd, for han er virkelig bare perfekt i alle henseender og har bare ikke meget sygdom i familien. Det er da kvalitets gener så det gør en ting, og det er lidt ærgeligt at lade det gå til spilde. Ja, jeg ved ikke om det er en arbejdsskade af at være dyre-avler smiley
    Han synes i hvert fald ikke helt det er den fedeste ide. Den egoistiske dreng! smiley


  • #63   23. okt 2013 DD - knoglemarvsdonation gør ikke ondt smiley Man får noget medicin der gør, at knoglemarven bliver udskilt til blodet, og så kommer man i noget der minder om dialyse, hvor de udskiller knoglemarven fra blodet. Det tager ikke andet end et par timer i 1-2 dage. Så det gør ikke mere ondt end en venflon.
    I øvrigt går staten ind og erstatter dine sygedage til din arbejdsplads, hvis du er knoglemarvsdoner.


  • #64   23. okt 2013 Jeg tænke faktisk det var en ny bruger i orange.... Først når jeg tænkte jeg li var nødt til at se mere hvem den nye var, så var det jo bare dig... smiley

  • #65   23. okt 2013 Ville egentlig gerne være bloddonor, men ved ikke helt alligevel

    Jeg vil ikke af med mine organer, det er mine og jeg vil dø med dem. Alligevel vil jeg et eller andet sted gerne give dem nogle af dem for hvis det da kan redde liv og tænk hvis det var mit eget liv det en dag gjaldte og der personen der skulle redde mig som ikke ville smiley


  • #66   23. okt 2013 Blacksheep - For hælv.. Er ved at dø af grin... Prøvet du virkelig på det??? smiley Hvad så hvis det er drømmemanden, den eneste ene... Har du det så godt med at der løber flere af hans børn rundt?? smiley Ha ha du er utrolig smiley

  • #67   23. okt 2013 Ja Tindur, Jeg synes han skulle sætte så mange børn i verden som muligt, smiley Bare ikke med mig. Det er jo heller ikke ham jeg deler, bare lidt love-juice smiley

  • #68   23. okt 2013 LadyBlacksheep & Hilling - efter at have set dit album med ham kan jeg bedre forstå dig, haha smiley Han er da temlig flot smiley og børnene kan jo heldigvis bare vælge at klippe håret, hehe

  • #69   23. okt 2013 Line, Hahah, ej håret er da det bedste! smiley Ej det er ikke kun det at han er pæn, han er også rigtig klog og arbejdsom og kærlig og følsom og ja, jeg kunne blive ved. Han er bare mr. Perfect smiley

  • #70   23. okt 2013 Hvad så hvis I skal have børn sammen? Burde ikke "Jeres børn" få vide og have kontakt med sine søskende og børnene med sin far? smiley Siger li godnat nu men vi snakkes ved i morgen smiley

  • #71   23. okt 2013 Hvis det står til mig skal vi ikke have børn sammen. Jeg vil gerne adoptere eller bare være pleje familie. Der er så mange børn i verden i forvejen som mangler et godt hjem.
    Men nej jeg synes ikke det er så vigtigt at have kontakt med alle man deler gener med. Jeg ser fx. stort set ikke min fars side af familien fordi de ikke siger mig så meget. Man savner desuden ikke noget man ikke ved man har.


  • #73   23. okt 2013 Love juice, hahahahah har aldrig grint så meget smiley

    Og god stil frøken Lady! Han er en flot fyr smiley Hvor gammel er han? Tænker alt det skæg så nemt kan snyde med den alder haha smiley


  • #74   23. okt 2013 DD, er sokke-sovs bedre? xP

  • #75   23. okt 2013 Han er lige fyldt 23 smiley Og tak skal du have.

  • #76   23. okt 2013
    Køber Hus Forbi ind imellem, ikke andet :o)

    Har ikke registeret mig som organ donor, ligesom jeg endnu ikke har taget stilling til hvad der skal ske hvis jeg dør begravelsesmæssigt/kirkemæssigt osv.. Jeg tænker stadig en del over det, da jeg gerne vil have det afklaret men det er svært lige og tage stilling til.

    Men jeg har da taget stilling til og fortalt min kæreste, hvad jeg vil have skal ske med Fleur hvis det er.


  • #77   23. okt 2013 HAHA! Det er sgu alligevel en af de vildeste konspirationsteorier jeg har hørt - at man skulle blive kørt ned med vilje for at de onde, korrupte læger kan høste ens organer....? Aaaarh vel? smiley

  • #78   23. okt 2013 sokke sovs??? AHAHAHAHAAH for satan da, hvor har du de ord fra?! xD

    Okay takker, så fik jeg da stilt nysgerigheden smiley Man kan da kun håbe du en dag ombestemmer dig, så lige dit album af dig, i 2 kunne nu få utrolige smukke børn! Næsten en skam du mener du kun har dårlige gener at videre føre smiley


  • #79   23. okt 2013 Jeg er ikke bloddonor - angst for nåle og andre skarpe ting smiley

    Jeg er heller ikke fuldorgandonor, de må tage alt undtagen min tarm, jeg synes at tanken omkring det er klam, ikke fordi hjerte, nye eller hud er bedre, men min tyktarm, nej tak det er underligt. Mine øjne er på forhånd doneret til videnskaben grundet total mærkeligt syn smiley

    Jeg køber jævnligt hus forbi smiley


  • #80   23. okt 2013 Donerer blod og har taget stilling til at jeg vil beholde samtlige organer når jeg dør. Det har jeg krydset af. Så skal mine forældre ikke tage stilling. Vil ikke have lægerne skal tage noget fra mig hvis jeg nu ikke er helt død.

    Jeg elsker at være bloddoner, men vil ikke af med andet smiley


  • #81   23. okt 2013 Ehm, jeg har mange drengevenner smiley
    Haha, der ligger mange timers photoshop i mine billeder smiley jeg er slet ikke så pæn irl. Det er nu også mest det med sygdommene og det psykiske der gør det. I got a lot of issues smiley Og om jeg så var en verdenskendt supermodel så gør det ikke op for de andre fejl.



  • #82   23. okt 2013 Lady

    Arh ja okay, de 'skjulte fejl'. Dem havde jeg ikke lige overvejet. Flot alligevel at du tænker det med smiley

    Du ville ikke være model hvis du var så grim dit sorte får! smiley


  • #83   23. okt 2013 Jeg er faktisk skide egoistisk - donerer ikke blod, fordi jeg synes, at det sætter en begrænsning for min frihed, har ikke taget stilling til organdonation, fordi jeg synes, det er ubehageligt at tage stilling til, giver hverken hjemløse, fattige børn i Afrika eller dyrevelfærdsorganisationer penge. Jeg gider ærlig talt ikke, egoistisk, ja, jeg synes til gengæld også, at mange af dem, der donerer er egoistiske eller ulækre hehe.

  • #84   24. okt 2013 Hahaha Katrine smiley Jeg melder mig på i ikke at støtte regelmæssigt til velgørende formål (udover mit medlemsskab til foreningen for min egen diagnose).. Og jeg kan stadig sove om natten smiley bum bum.

  • #85   24. okt 2013 Det er godt nok da heller ikke noget jeg lever af da smiley Jeg tjener ikke en øre på at stå model, det er kun noget jeg gør for sjovs skyld.

    Ej Katrine dog smiley det lyder da ikke som dig.


  • #86   24. okt 2013 Nu ikke så beskeden og tag imod rosen smiley

  • #87   24. okt 2013 Line, hehe ja, jeg sover faktisk også ret godt om natten efterhånden, bortset fra en periode med mareridt, men tror desværre ikke, at det var fordi jeg ikke gav fremmede mennesker penge smiley

    Lady, haha, hvad skal det betyde? smiley


  • #88   24. okt 2013 Bah xP Nej, jeg er bare en ulækker trold! bum!

    Katrine, jeg synes bare du plejer være så fornuftig.


  • #89   24. okt 2013 Lady, hehe tja... Jeg kan heller ikke forsvare det, jeg vil bare gerne selv bruge mine penge, og ja, det er egoistisk. Jeg vil gerne hjælpe folk, men det skal ikke være gennem penge, medmindre jeg kender dem. Organdonation vil jeg dybest set gerne, jeg synes bare det er virkelig ubehageligt at skulle udfylde det kort eller udfylde det på nettet, hvor åndssvagt det end lyder, og måske er det også fair, at ens nærmeste skal tage stilling. Jeg synes også, at det er besværligt, at skulle have det kort på sig, eftersom jeg aldrig har min pung på mig. Måske kommer der et tidspunkt, hvor jeg selv er klar til at tage stilling, og så kan man jo håbe, at det ikke er for sent smiley Jeg ville gerne donere blod, hvis jeg så kunne få lov til at gøre nogle af de ting, man ikke må, men sådan er det jo ikke smiley

  • #90   24. okt 2013 Støtter ikke, men krydser fingre for man snart lykkedes at dyrke nye organer, der er stærke nok til at kunne bruges.

  • #91   24. okt 2013 Det er vel en ærlig sag at man ikke har lyst til det. Der er også visse sager jeg ikke vil give til. Det var mest din sidste kommentar med at du synes mange af dem der donere er egoistiske og ulækre. Det synes jeg godt nok var noget groft sagt. Og jeg kan ikke lige forstå meningen..

  • #92   24. okt 2013 Nåååh, men det er jo langt fra alle, det er gældende for. Det er måske også lidt unfair ikke at uddybe, så det vil jeg lige kort gøre. Jeg er stødt på enormt mange, der støtter diverse ting for mere eller mindre udelukkende at styrke deres eget image, ved så at vise det på forskellige måder på fx Facebook, og det er det, jeg synes er ulækkert - altså at det for dem, i virkeligheden handler om at iscenesætte dem selv eller vise hvor gode mennesker de er, mere end det handler om at hjælpe nogen, der har brug for det.
    Det er vel også en af grundene til, at goodvertising er så meget oppe i tiden.
    Folk der støtter for at hjælpe folk og ikke går og skilter med det, synes jeg skam er helt fint.


  • #94   24. okt 2013 Fuld organdoner, støtter rødekors, og har jeg småpenge giver jeg gerne til hus forbi sælgerne.
    Jeg har PT ikke råd til mere, men overvejer at melde mig som blod og knoglemarvsdoner også smiley


  • #95   24. okt 2013 Tak for uddybelsen Katrine, så giver det mere mening for mig smiley


  • #96   24. okt 2013 Jeg støtter ikke menneske organisationer, fordi jeg ikke rigtig synes det alligevel kommer nogle vegne så det vil jeg simpelthen ikke spilde mine penge på.

    Havde jeg flere penge støttede jeg gerne dyreorganisationer, helst de små internater her i DK.
    Og når jeg engang får noget større at bo i, vil jeg da også melde mig ind som plejefamilie for dyr smiley


  • #97   24. okt 2013 Jeg støtter egentlig også Røde Kors eller lign. ved at give dem tøj engang i mellem smiley

  • #98   24. okt 2013 Jeg har været bloddonor, men pga. min medicin er jeg det ikke mere - men kan de bruge noget efter min død, snupper de bare - jeg skal jo ikke bruge det mere til den tid.

    Af penge/materielle ting, så køber jeg gerne Hus Forbi og giver lidt til de hjemløse. Ligeledes støtter jeg gerne Dyreværnet.


  • #99   24. okt 2013 Lady - Ok, så er det jo egentlig lige meget hvis du ikke ønsker børn... Dog kan jeg ikke lade være med at tænke på børnene og deres (måske )kommende behov smiley

  • #100   24. okt 2013 Nåh ja, skleroseforeningen melder jeg mig også ind i snarest muligt, så den skulle egentlig også stå på...

  • #101   24. okt 2013 Ingen vil eje mine organer eller mit blod, fordi jeg har en sygdom..

  • #102   24. okt 2013 Jeg tror egentlig ikke man får at vide hvis nogen vælge at bruge ens "arvemateriale", så jeg tror ikke det er noget nogen går og tænker rigtigt over. Jeg tror bare ikke på at det er noget der betyder så meget.

  • #103   24. okt 2013 Jeg har taget stilling har valgt de må tage alt pånær mine hornhinder og hjerte..

    Og Jah det sikkert skørt (i know) men føler bare det en for personlig del a mig mine øjne og mit hjerte.. Nu har jeg i hvertfald taget stilling til hvad jeg føler mig tryk ved.. Måske senere i livet ejg få det bedre med de også tager hornhinder og hjerte.. Men pt er jeg ikke..

    =)

    Er ikke bloddoner og andet for er skide bange for nåle men har også en af de mest normale blodtyper så ikke noget der mangles.


  • #104   24. okt 2013 Næ, man køber jo heller ikke dårlige reservedele til sin bil.

  • #105   24. okt 2013 De må sgu tage det hele, når jeg dør smiley
    Jeg skal hverken bruge, hud, øjne eller organer til noget når jeg ikke er her mere - og i min familie har vi ingen tradition for åbne kister, så der er ingen grund til at tage det med mig i jorden smiley
    Jeg har aldrig taget stilling ang. det at blive bloddoner. Men jeg tror heller ikke at jeg ville være et oplagt emne - jeg får det meget hurtigt dårligt, bare jeg mister det mindste blod, og har det også skidt når jeg får taget blodprøve ved lægen - men er nu ikke bange for nåle eller det faktum at blive stukket.


  • #106   24. okt 2013 Jeg deltager i undersøgelser omkring forebyggelse af kræft, da jeg endnu ikke er gammel nok til at donere andet.
    Så handler jeg en del i røde kors også smiley

    Ærligt syntes jeg alle burde være donere, også må man selv melde sig ud hvis man ikke ønsker at hjælpe andre.. Samt hvis man melder sig ud, skal man stå bag donere på ventelisten smiley


  • #107   24. okt 2013 Jeg vil hjertens gerne være blod- og knoglemarvs doner, jeg skal bare lige finde ud af hvordan man bliver det.. Og så er jeg fuld organ doner, hvis mine organer kan redde et liv så kan jeg ikke se hvorfor ikke, jeg kan ærligtalt ikke se hvorfor nogle ikke vil donere når de alligevel er døde selv.

  • #108   24. okt 2013 Jeg er og bliver aldrig bloddonor. Ikke alene er jeg bange for blod, men er også skrækslagen for nåle, bange for hospitaler og bange for alle former for sygeplejersker og læger. De gange jeg har skullet tage blodprøve, har jeg haft høj musik i ørerne, kvast min mors hånd, lukkede øjne og stadig formået at sidde og tudbrøle.

    - Organdonor har jeg endnu ikke taget stilling til, er kun 19, og er ikke kommet så langt, lol.


  • #109   24. okt 2013 Jeg donere til diverse organisationer, køber hus forbi næsten hver måned,samler gerne penge ind, aflevere mit aflagte tøj i rødekors butikker, men bloddoner blir jeg aldrig, da jeg skal have medicin resten af mit liv desværre, organdoner har jeg det lidt svært ved, men burde jo melde mig smiley

  • #110   25. okt 2013 Var ved at tilmelde mig som bloddonor, men de kan ikke bruge min blodtype -.-'

    Jeg er AB negativ (1% af befolkningen har den type) og jeg kan kun give blod til andre med AB, men kan få fra alle, så jeg er pænt ligegyldig. xD


  • #111   25. okt 2013 Er 13 og støtter WWF samt stopning af hundeloven og rollkur??

  • #112   26. okt 2013 Spændende emne! smiley
    Jeg kan hverken blive bloddonor eller organdonor, pga. medicin (ville rigtig gerne!)
    Jeg står dog en dag om (forhåbentlig) mange år og mangler en ny lever og står derfor i dyb gæld (føler jeg) til jer organdonor, hvis der ikke var nogen som ville donere deres organer, ville jeg dø af at min lever ville holde op med at fungere, fordi min egen krop nedbryder den langsomt. Jeg er så evigt lykkelig for dette er en mulighed, at jeg kan leve videre med en ny levfungerende lever, hvis min egen skulle sige stop.
    Vente listerne er lange og er glad for at der er så meget fokus på det nu! smiley


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #113   26. okt 2013 Spørger af nysgerrighed: Hvad er grunden til, i ikke vil have taget jeres hornhinder?

    Mine forældre er medlem af Amnesty, WWF osv. og jeg har selv en del armbånd for Kræftens bekæmpelse, men aldrig om jeg vil støtte den organisation igen.

    Jeg vil ikke være bloddoner og organdonor har jeg ikke taget stilling til. Synes, det er enormt ulækkert at tænke på, især efter jeg så det der program med Anders Lund Madsen, hvor man så en menneskekrop i forrådnelse. Ideen er god nok, kan bare ikke holde tanken ud lige nu. smiley


  • #114   26. okt 2013 CFS
    Jeg har det personligt sværest med hornhinderne fordi jeg synes øjnene er mere personlige og unikke end en lever er. Var meget i tvivl om de skulle have lov, at tage mine hornhinder, men har valgt at sige ja til det. Mine øjne er mine øjne, og jeg synes tanken om, at nogen kan bruge mine hornhinder til noget er en sær tanke. :o)


  • #115   26. okt 2013 Hov jeg donerer faktisk noget. Mit gamle tøj ryger til røde kors smiley

  • #116   26. okt 2013 Men hornhinden sidder jo yders på øjet ikke? Så det er jo ikke hele øjet de tager.

  • #117   24. nov 2013 Er organdonor og det tog jeg stilling til så snart jeg var gammel nok.
    De kan tage alt de kan bruge, og har valgt at min familie ikke kan/skal blande sig idet når den tid kommer. Min far og mig er 100% enige hvad det angår, og har præcis samme holdning. Vi har endda snakket om hvordan vi vil begraves (brændes eller komme hele i hulet)
    Jeg vil gerne være bloddonor men er dog ikk kommet så langt. Med hensyn til knoglemarven har jeg faktisk ikke tænkt over det, men hvorfor ikk ?!
    Og til sidst, jeg ville heller ikk have noget problem med at skulle donere æg. Jeg ville ikke føle det var mine børn der rendte rundt et sted.

    Jeg støtter Amnesty og wwf, og så har jeg 2 hunde i rumænien jeg betaler til hver måned smiley


Kommentér på:
Hvor meget ''giver du væk'' ?:-)

Annonce