{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Kan det virkelig være rigtigt? :o {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen!
i må undskylde det lidt sure og sådan lidt spurgt indlæg her, men jeg har lige brug for at komme ud med det.

Nu har jeg kigget efter hest i snart et halvt år, jeg har prøvet og prøvet mange heste, og så lige når jeg finder en super hest hvor jeg bare tænker 'YES' så har den en eller anden skavank, der har jeg være ude for strubepibe, karbelend, revner i hovende op til kronranden, kissings spines, stressvæve, og jeg ved ikke hvad.

Er det virkelig umuligt at finde en hest uden disse skavanker?
Jeg havde fundet den mest perfekte hest, som jeg var helt forelsket i, jeg fik den til handelsundersøgelse og den gik igennem den kliniske undersøgelse (bøjeprøve osv) Men pga de nye forsikrings regler skulle den ha tage røgten, som i øvrigt koster 6500,- det vælger vi så at gøre, og så kommer det så frem at den har anmærkninger i røgten som er kissings spines. Det kom meget bag på både sælger og os som købere.

undskyld det sure indlæg, men jeg er da ved at køre lidt surt i det med at finde ny hest.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det virkelig være rigtigt? :o
  • #1   2. mar 2014 Det var ikke den rigtige hest - Din rigtige hest går fejlfrit i gennem det hele. Hvis ikke hesten gør dette, så var det bare ikke den rigtige hest. smiley

  • #2   2. mar 2014 det har du helt ret i, men det kan være rigtig frustrerende at det man troede var den rigtige hest og så langt fra alligevel smiley

  • #3   2. mar 2014 Det kan ta rigtig langtid at finde den rigtige hesteven du må ikke forhaste dig for så ender det bare med du for den forkerte smiley

  • #4   2. mar 2014 Alle heste som mennesker fejler et eller andet. smiley man skal bare finde en som fejler noget man kan leve med, min har bukhov, og bliver nemt tynd. smiley men det er jo små ting. smiley

  • #6   2. mar 2014 Et eller andet sted findes der én som er 'made for you' og som ikke fejler noget, det handler bare om at være tålmodig smiley
    Held og lykke!


  • #7   2. mar 2014 Ingen er perfekte, men nogle er perfekte for hinanden. smiley jeg tror ikke du finder en hest, som ikke har bare én eller anden lille (ubetydelig) fejl, det gælder bare om at du skal finde en hest der tiltaler dig så meget, at du kan leve med det.

    Held og lykke med jagten.


  • #8   2. mar 2014 Der går rigtig mange heste rundt i Danmark med skavanker og de fleste skavanker kender vi slet ikke til for vi ser dem ikke ind til hesten kommer til handelsundersøgelse og den pludselig bliver erklæret kaput, selvom den bevæger sig ukompliceret.
    Mange mange mange mange rideheste rundt omkring har fx tætsiddende torntappe og ejer aner det ikke og de bliver redet som almindelige heste. Desværre ser man tit at disse heste går i stykker, men den største grund til det er nok at rytter ikke er bevidst om hvilken hest der rides rundt på. En hest med tætsiddende torntappe kan faktisk godt blive en ganske fin hest, så længe der trænes med dette i mente.
    Når man skal kigge hest skal man ikke kun kigge på røngten-delen, men også den kliniske del.
    Stress er der også hjælp for, så det synes jeg heller ikke du skal blankt afvise en hest for smiley

    Held og lykke med købet.


  • #9   2. mar 2014 Ingen er perfekte, men nogle er perfekte for hinanden. smiley jeg tror ikke du finder en hest, som ikke har bare én eller anden lille (ubetydelig) fejl, det gælder bare om at du skal finde en hest der tiltaler dig så meget, at du kan leve med det.

    Held og lykke med jagten.


  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #10   2. mar 2014 Min er indfodet på begge forben, men har gået M klasser i dressur

  • #11   3. mar 2014 Den havde kissing spines hvor dyrlægen vurderede at dette nedsætter den max ydelse.
    - Jeg ved godt at der er meget man kan leve med, men desværre har jeg lige været ude for at aflive mine gamle pony, som tog meget hårdt på mig og som jeg ønsker ingen skal komme ud for.

    Derfor søger en frisk og rask hest smiley


Kommentér på:
Kan det virkelig være rigtigt? :o

Annonce