{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Gode bøger? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ordblind, men har mulighed for at låne rigtig mange lydbøger fra en hjemmeside.
Jeg ELSKEDE da jeg var lille, og min mor læste bøger op for mig. Hun har bl.a. læst alle Silas bøgerne og alle mulige andre.
Men.. Jeg har ikke selv rørt en bog i snart 10, udover skolebøger, da jeg har svært ved at læse, så jeg ved intet om hvad der er godt eller ej..
Jeg har lige lånt "Forbandet yngel" og "Kadavermarch/Kadaver jagt", men har virkelig brug for nogle ideer til spændende bøger! smiley

Kom med foreslag til alle de gode bøger i kender, og lige kort skriv hvad de handler om smiley


Kommentarer på:  Gode bøger?
  • #1   20. mar 2014 Hmmm... Det kommer lidt an på hvad du interesserer dig for smiley
    Men jeg kan lave en liste når jeg kommer hjem smiley


  • #2   20. mar 2014 Må du meget gerne! smiley

    Jamen jeg er meget bred, som du nok også kan se ud fra de nævnte bøger smiley


  • #3   20. mar 2014 hestenes dal

    Alle harry potter bøger

    dragens kys

    regnbuestenen

    Silas bøgerne

    Skammarens datter (hele serien)



  • #5   20. mar 2014 Sarah: Mange tak smiley Vil kigge på dem!

    Valhall: Wauw, de lyder spændende! Dem vil jeg helt sikkert kigge efter! smiley


  • #6   20. mar 2014 Altså der er serien Jordens børn smiley
    Det er 6 bøger(hestenes dal er nr 2)
    De handler om fortidsmennesker, og jeg er selv i gang med at læse dem for anden gang. Jeg synes de er vildt spændende smiley

    Så er der Eragon serien som handler om en dreng som finder et drageæg og oplever en masse med den.

    Den hundredeårige som kravlede ud af vinduet, er jeg selv lige gået i gang med.

    The Vampire Diaries. Vampyrer, venskab og kærlighed, kan næsten dække den serie smiley denne er dog en dårlig ide hvis du er glad for serien, da de to ting er meget forskellige.

    Black dagger brotherhood, en lidt anden slags vampyerer, hver bog er fra en ny vampyrs synsvinkel.

    Dødens instrumenter og djævelske mekanismer, er to fantasy serier, som jeg holder meget af smiley

    Fortsætter når jeg kommer hjem, dette er bare lige hvad jeg kan huske smiley


  • #8   20. mar 2014 Bumle:
    Den serie lyder også rigtig spændende! smiley
    Haha, findes der også en bog med ham den hundredårige smiley Måske jeg skulle kigge efter den også..
    Tak for forslagene!


  • #9   20. mar 2014 Valhall: Har hentet alle tre bøger nu, så går jeg i gang med at høre den ene med det samme smiley Så du hører helt sikkert fra mig igen, hvis de fanger. Men det tror jeg de gør!

  • #10   20. mar 2014 Jeg læser en hel del smiley

  • #11   20. mar 2014 Har du læst/hørt heartland? Ellers Eragon serien er virkelig god smiley

  • #12   20. mar 2014 Nu er de fleste af de fantasy bøger du har fået anbefalet for pre-teens og teenagere, hvis du gerne vil læse nogle for lidt ældre læsere, så er der også et par stykker.

    Mine 2 favoritter er:
    A song og ice and fire (næste bog må MGET gerne snart komme!!)
    Det er den serie, som game of thrones er over. Det kan dog næsten virke som 2 helt forskellige historier, da bøgerne er så meget mere detaljerede.
    Det hele er skrevet med inspiration i engelsk historie, specielt "war of the roses" så det er rart at vide en smule om det, dog ikke nødvendigt.

    the discworld novels.
    Det er en serie skrevet af Terry Pratchett. De er sjove, og har masser af referencer til historie, dog ikke nogen bestemt periode eller sted (dog det meste engelsk, da han selv er englænder)


  • #13   20. mar 2014 Uuuuh ogogogog The Fault in Our Stars (ved ikke om den er blevet oversat til dansk) men den er rigtig god hvis du kan lide teenage bøger smiley
    Hunger Games serien er også super fed!
    Ellers Nordkraft, Midt i en Jazztid osv smiley


  • #14   20. mar 2014 Renée:
    Jeg læser desværre kun dansk smiley
    Men dejligt med lidt voksent.

    Fantasi er dog den genre jeg er mindst til. Det er lidt svært at forklare, for zombie er jo også fantasi, men det handler om menneskets overlevelse mv, og derfor fanger det mig, på lige fod med katestrofer mv.
    Harry Potter kan jeg godt lide (har set filmene), men fantasi er bare ikke lige min bedste side, dermed ikke sagt, at noget af det ikke vil kunne fange mig smiley


  • #16   21. mar 2014 Valhall, det har jeg det helt fint med! smiley Det lyder også spændende! Starter lige med de enkeltstående bøger, men den lyder rigtig god den her serie ellers.
    Altså det der med fantasy er lidt "underligt", jeg synes fx at Narnia er rigtig fed! Men vampyre, feer, alfer og sådan noget siger mig bare ikke så meget smiley


  • #18   21. mar 2014 Det lyder meget rigtig smiley
    Vidste ikke at der var en genre der hedder det smiley


  • #20   22. mar 2014 Spændende smiley

  • #21   21. dec 2014 Valhall:

    Nu har jeg hørt "Mit liv som geisha" to gange, og er helt forelsket i den! smiley
    Jeg var også super glad for at læse "Forbandede yngel", og så gik jeg engang i gang med en der hed "Troldbunden (sagaen om isfolket)" men det var hvor jeg selv læste, og nåede kun lige det første af den, før jeg stoppede. Men den har jeg tænkt mig at hente og hører i hvert fald smiley Jeg har også hørt "Det store løb", da det simpelthen er en af mini yndlingsfilm, så var jo nødt til at hører originalen, men sådan noget gammel er jeg også meget glad for smiley

    Nå, men for at jeg nu ikke giver mig til at hører "Mit liv som geisha" for tredje gang, kan du så anbefale mig noget i den genre? Eller som ligger sig op af noget af det andet jeg nu har nævnt? smiley

    Tusinde tak for din hjælp ind til videre, det har virkelig givet mig lyst til at hører mere! smiley


  • #22   21. dec 2014 Ihh. Kom lige til at tænke på om du havde hørt/læst Hobitten og Lord of the Rings?
    Ellers kan de i hvert fald anbefales kraftigt smiley


  • #23   21. dec 2014 Og så er der også en super spændende serie af Ally Condie, som handler om et samfund i fremtiden. Det er ikke decideret sci-fi, men super spændende alligevel! smiley
    nr 1 hedder Matched smiley
    Der er også John Greens bøger smiley

    Eller Game of Thrones(ved ikke om det er noget for dig)

    Eller Skyggens lærling smiley


Kommentér på:
Gode bøger?

Annonce