{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Er det kun mine forældre der siger sådan? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Er det kun mine forældre, der siger at når jeg når 14-15 års alderen, så gider jeg måske ikke heste mere, og så handler alt bare om drenge og bla bla bla? Det er én af deres grunde til at jeg ikke må få hest. Jeg mener selvfølgelig selv at jeg kommer til at ride hele livet, og det tror jeg også smiley men man ved jo aldrig smiley Jeg håber bare at heste altid vil være min nr. 1 smiley

Hvad med jeres forældre? Siger de også sådan nogle ting? Eller er det kun mine? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det kun mine forældre der siger sådan?
  • #1   7. jun 2014
    Så længe det er dem der kommer til at betale og evt. stå med ansvaret hvis det bliver sådan så er de i deres gode ret til ikke og ville anskaffe si gen.


  • #2   7. jun 2014 Det siger min far også smiley

  • #3   7. jun 2014 Det kan du ha ret i smiley Men vi har også snakket om at når jeg bliver lidt ældre, og selv kan skrabe penge nok sammen til at have den opstaldet osv. mp jeg MÅSKE få en. Det er bare det hvis der kommer en dyr dyrlægeregning eller noget...

  • #5   7. jun 2014 Det gør mine forældre også. Derfor har jeg fået lov til at ride omkring 5 heste/ponyer eller træne dem. 2 af dem er dog kun i sommerferien.

  • #6   7. jun 2014 det siger mine far også smiley Men har da to alligevel, og tror bare han siger det for at drille smiley

  • #7   7. jun 2014 Haha rart at høre jeg ikke er den eneste smiley
    Caroline: Hvor må det være fedt at have 5 heste at kunne ride på! Jeg har kun en elevpony 3 dage om ugen smiley


  • #8   7. jun 2014 Tror mine forældre tænkte tanken, men de var mere sådan: Nu har du bare af at holde dig til hestene og vente flere år med drengene! smiley

  • #9   7. jun 2014 Mine har aldrig sagt det (Godt nok har jeg også hat pony siden jeg blev født, og hele livet boet på stutteri), men mange af mine barndomsveninder fik det at vide. De fleste af dem rider ikke længere, så det var nok fint for dem smiley

  • #10   7. jun 2014 Det siger de fleste, og det er jo også det der sker i rigtig rigtig mange tilfælde.
    Jeg er 22 og har hesten på en stor rideklub og der er kun 3 ud af 80 private heste og ponyer ud over mig der er over 16 og under 30. Det skal også siges mine forældre aldrig ville give mig hest af samme grund, så jeg måtte selv spare op og købe min.

    Det med drenge, studier, og skift til hest fra pony, skiller virkelig mange fra.


  • #11   7. jun 2014 Der er mange piger, når de når den alder, som begynder at få kærester og søge mod byen om natten!!(Ikke smart i mine øjne det med byen)

    Men jeg næsten samme besked..

    Fik af vide at jeg ville nok blive træt af heste og gladere for fyrene.. smiley
    MEEEEN... så viste jeg jo dem at jeg ville kun ride, og da jeg så endelig fik muligheden for at få pony.. Sagde jeg nej.

    Jeg fik valget mellem efterskole eller pony. Jeg valgte efterskolen, og jeg er slet ikke ked af mit valg.

    Efter havde jeg så sparet så mange penge sammen at jeg havde råd til at købe min første hest smiley (glæden var dog kort)


    Men husk nu, at selvom dine forældre siger nej, så er det ikke fordi de ikke tror du kan klare det... men det er altså et stort ansvar! Og de gør det nok fordi du ville skulle bruge al din fritid på den, og det ville højest sandsynligt blive hårdt når der også er skole og lektier ved siden af smiley



  • #12   7. jun 2014 Clara og Bertha 2 af ponyerne kender jeg ejerne personligt da jeg går i skole med deres søn så jeg har fået lov til at ride deres 2 ponyer i sommerferien hvor de bliver hentet hjem fra den rideskole som jeg går på. De 2 andre er min fætters kærestes ponyer. En Shetlænder jeg må ride og træne og en Fjordhest jeg også må ride for eksempel når jeg har trænet med Shetlænderen. Og den sidste er en Islænder som jeg har oprettet herinde. Ham skal jeg ride og jeg bliver måske den første som kommer på ryggen af ham hvor der er en der trækker/holder ham. Ejeren er en af min fars gode venner såeh.....

  • #16   7. jun 2014 Det er der aldrig blevet sagt her, dog har jeg alligevel aldrig måtte få en hest smiley

  • #17   7. jun 2014 Tror de siger det, fordi det i rigtig mange tilfælde sker. Har kendt mange som omkring 5-6-7. klasse synes at drenge var mere spændende og ikke gad ride mere smiley

  • #18   7. jun 2014 Det har mine forældre også altid sagt til mig smiley men jeg fylder snart 19, og jeg har altså stadig min hest smiley
    Jeg går dog ikke lige så meget op i heste og ridning som jeg gjorde da jeg var yngre, selvfølgelig får man nogle nye interesser, og der er en del der dropper heste helt når de kommer i den alder - men det er altså ikke alle smiley

    Jeg kan i hvertfald sagtens finde tid og plads til både hest, og fester, fyre osv. smiley


  • #19   7. jun 2014 Hippie mig og drengene fra min klasse sker aldrig. Altså jeg skal ride sammen med 1 af dem i sommerferien men det er også kun fordi det er hans ponyer.

  • #20   7. jun 2014 HAHAHAHAHA! Min mor siger det også! smiley

    Har dog fået min egen, men også hvis fx der er at nogle fra stalden har solgt deres pony fordi de ikke har tiden, siger hun sommetider også bare: "Der er sikkert kommet drenge i vejen"...:-P


  • #21   7. jun 2014 Mine forældre har altid været meget forstående. Jeg flyttede skole i 4. kl og fil en pony en måned efter, aldrig er der blevet tvivlet på om jeg ville miste interessen, mine forældre har fattet at min pony er min bedste ven smiley
    -Jeg er 16 nu, og har langt fra mistet interessen smiley


  • #22   7. jun 2014 Det var vidst heller ikke helt meningen jeg skulle have hest, men så mødte vi Ida smiley

    Hvis du virkelig brænder for at ride og og have med heste at gøre, skal det helt sikket nok lykkes dig at få en hest en dag smiley

    Men vi er jo heldigvis forskellige, nogle dropper hestene efter nogle år, mens andre bliver ved!
    Min pony har de seneste 4 år været det vigtigste for mig, og så kommer fyre og fester i anden række. Nu går jeg selv på gymnasiet og for mig fungerer det fint nok, at man ikke altid kan komme med til fester osv. men som min mor siger, så skal man også huske at være ung og gå ud at gøre nogle smådumme ting med nogle søde mennesker smiley


  • #23   7. jun 2014 Min mor og min søster sagde at jeg ikke holdt ud i 14 dage
    Det er sku det længste 14 dage i mit liv de har holdt siden min første hest som jeg fik da jeg var 13 år
    VH
    Annette


  • #24   7. jun 2014 Mine forældre siger ikke at jeg kommer til at være så glad for drenge…
    Men at jeg nok har alt for travlt med fodbold og playstation smiley
    Ja… Drengepige.dk
    Men nu har mine søskende så givet mig en hest alligevel, og betaler den.
    Og både de, og mine forældre ved at jeg ville droppe alt for den hest.. Da jeg har grædt mig selv i søvn over at have mistet ham som part, da han blev stjålet.
    Så ja, kender det godt, men de har nu endelig forstået det smiley
    Og tro mig, hvis du virkelig ønsker dig en hest, så spar sammen nu, og køb den som 18 årig.
    Det betyder mere at du virkelig har kæmpet for den smiley


  • #25   7. jun 2014 Nej tværtimod, skulle passe hest HVER DAG i 2 år for at bevise at jeg virkelig ville det her. Og derefter sagde de at jeg fik hest for at holde mig væk fra byen og fyrrene i den alder ?? det virkede ??

  • #26   7. jun 2014 De fleste forældre siger det til deres døtre, fordi det i mange tilfælde sker. smiley

    Jeg har aldrig fået lige dén, for hos os var det "vi har ikke råd." Men nej, hvor har jeg set mange springe fra pga. kærester, venner og skole.

    Forældrene siger det jo ikke for at være onde, men fordi de ikke har lyst til at stå med en pony om et år eller to, som datteren ikke gider ride, så den bare står og bliver tyk og kommer ud af form, og så kan de ikke komme af med den. smiley


  • #28   7. jun 2014 mine sagde altid ej men du vil ikke mere når du hele tiden skifter og falder af XD
    har skiftet hest nu over 20 gange på rideskolen og faldet af 90 gange XD og jeg er der stadig :3
    men de har aldrig sagt at det med alderen :3


  • #29   7. jun 2014 Jeg har aldrig fået det at vide af mine forældre, det har altid været de ældre - og åbenbart også mere vise på livet og de unge nu til dags - ryttere jeg møder rundt omkring, der rigtig har fortalt mig om, hvordan jeg vil glemme min hest, når først jeg får kæreste og begynder at feste.

    Mine forældre ved, at jeg ikke bare lige smider ridningen på gulvet, fordi en eller anden fyr banker på døren, så de har aldrig belært mig om min ueksisterende fremtid i hesteverdenen smiley

    Nu er jeg snart 16 (mange år endnu, det ved jeg godt), og fester er da sjove nok, men det slår ikke at tulle rundt på min egen hest.

    Hvis dine forældre siger nej til hest, er det det (øv), men man kan altså ikke sige at alle glemmer hesten når de når en vis alder! smiley


  • #30   7. jun 2014 Altså de har da sagt det for at drille, men aftalen hos os har hele tiden været at hvis jeg arbejde hårdt for det selv og betalte hesten, så fik jeg en mellem 7. og 8. klasse. smiley

  • #31   8. jun 2014 Sådan siger mine også. Dog har jeg ponyer alligevel. Og laver endda ikke rigtig noget arbejde, haha... smiley

    Men det er nok også fordi vi selv kan have opstaldet hjemme, selv kan sørge for halm og korn, robuste heste der klarer sig i håbløs vejr og fordi det skal hjælpe min skæve ryg med ridning... smiley

    Senere i livet VIL jeg, om det så betyder jeg skal leve på knækbrød, være hesteejer. Bare en tyk lille fjordhest, eller Naffe som næsten kan stå i garagen, hehe. smiley


  • #32   8. jun 2014 Jeg er 16 år, og har redet i omkring 13 år. Jeg går stadig lige så meget op i heste og ridning, men der er dog også kommet andre ting til, som fylder lige så meget som heste.
    Førhen var det kun heste og ridning jeg havde i hovedet, men nu er der mange andre ting som venner, fester og drenge som også betyde meget.


  • #34   8. jun 2014 Næh det har mine forældre aldrig sagt, og det var sørme heller ikke tilfældet for mig smiley Men okay, var på landsholdet som 14 årig, så det var jo en stor del af mit liv og meget vigtigere end en kæreste smiley
    Og selv om jeg ikke længere er på elite niveau, ja så er mine heste stadig vigtigere end min kæreste, og det ved han også.


  • #35   8. jun 2014 Det sage mine også. Men efter jeg mistede min gamle part sagde de jeg måtte få min egen efter 9 kl. Jeg skal selv betale alt.
    500kr opstaldning
    200kr smed
    200kr mad
    500 dyrlæge
    Ja det er dyrt at havde hest smiley


  • #36   8. jun 2014 500 kr for opstaldning? Det er jo ingenting? smiley
    Jeg betaler 1400 PLUS ekstra foder og ekstra hø :3


  • #37   8. jun 2014 Mig og min søster fik begge hest tidligt! Og den dag i dag står jeg selv med 3 heste da jeg havde 2 i forvejen min søster gad så ikke mere så jeg tog den sidste nu har vi snakket om at den skal sælges så jeg kan få en der er lidt mere mig! Da jeg bare ikke passer til racen men nu må vi se! Så ja mange går fra det hed denne alder jeg har da heller ikke den samme interesse som før i tiden da jeg som altid har fester og hygge aftner i hovedet til weekenden men det skal ændres når den unge er klar! Og det bliver også hårdt for mig så.....
    Vent et 1 år og få en halvpart! Eller en til låns så du sikker på du ikke går væk fra heste i en periode. smiley


  • #38   8. jun 2014 Mine forældre (især min mor) siger at det typisk er det som sker, når man kommer i den alder og har hest. Men hun har altid gjort klart overfor mig, lige fra start, at det er hesten som kommer først. Og det tager jeg da dybt alvorligt, eftersom det er hende der betaler boksleje, dyrlæge, smed mm. Hesten bliver kun solgt (gud forbyde det) hvis der kommer et tilfælde, hvor jeg simpelthen ikke har tid til det længere, eller der ikke er råd til det. smiley

Kommentér på:
Er det kun mine forældre der siger sådan?

Annonce