{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.114 visninger | Oprettet:

Ny skolereform - tid til hestene? {{forumTopicSubject}}

Altså, har tænkt lidt over det med den nye skolereform, og om hvordan jeg/vi har tid til hestene i hverdagen, når både lektier, hestene og venner skal 'passes'. Jeg har fri alle dage 15.25, undtagen en dag hvor jeg har fri 14.50.
Jeg skal i 8 klasse.
Men mit spørgsmål er hvordan og hvornår på dagen i ville lægge træningen af hestene ind, så man også når at slappe af osv.

Bare lidt et "hygge" spørgsmål:)


Kommentarer på:  Ny skolereform - tid til hestene?
  • #1   8. jul 2014 Det er ikke noget problem, det kræver bare noget planlægning og prioritering smiley
    Jeg går i gymnasiet, og har tidligst fri kl. 15, og derefter kommer lektier og afleveringer, som i gennemsnit giver 3 timer ''ekstra'' om dagen.

    Jeg har indtil for en uge siden haft 2 heste jeg skulle klare hver dag, og det var presset, men det gik da. Jeg er typisk ved hestene om aftenen fra kl. 20 smiley


  • #2   8. jul 2014 Den nye skolereform skulle vel også bygge på lektie-tid i skoletiden? Så der er vel færre lektier til efter skole tænker jeg.

    Når jeg har fri 15.50 plejer jeg enten at ride 'direkte' (skal lige fra skole og ud til hesten) efter eller vente med at ride til om aftenen efter jeg har spist aftensmad. Jeg laver så lektier/afleveringer og slapper af i den modsatte tidsperiode smiley


  • #3   8. jul 2014 Synes virkelig det er træls med den nye skolereform, men på den anden side er der færre lektier. Er lidt i tvivl om jeg ville ride om aftnen eller lige efter skole?.. smiley

  • #4   8. jul 2014 Jeg skal også i 8. klasse efter sommerferien. Har godt nok ikke fået mit skema endnu, men har fået at vide af lærene, at vi skal møde kl. 8.10 også har vi fri 15.10 på min skole.

    Min skole ligger ca. 10 km. væk fra mit hjem, da jeg skiftede i starten af 7. pga. personlige årsager, så skal med bus eller tog hjem fra skole hver dag. Hvis jeg så er heldig kan jeg nå en bus, der kører 2 min. efter jeg får fri. Er så ca. hjemme kl. 15.30 også skal jeg lige cykle ud til hesten, hvilket tager 15-20 min. Min lektier må jo, så vente til, at jeg er kommet hjem om aftenen. Så sådan noget som at være sammen med veninder må blive i weekenderne smiley

    For så lidt svært ved at se, hvad jeg gør nå der kommer sne, og jeg ikke kan cykle ud til hesten, da det tager 40 min. at komme derud med bus, da jeg skal skifte bus. Mine forældre kan heller ikke køre mig, da min far først er hjemme ca. kl. 17.30 hver dag, og min mor er lærer, så pga. de nye arbejdstidsregler for lærerne har hun senere fri end jeg har smiley

    Ærlig talt synes jeg ikke, at alle de ændringer omkring skolen virker særlig gennemtænkt...


  • #5   8. jul 2014 Maja-Louise :
    Wow det virker godt nok indviklet, kører selv med bus, men du må have svært med at nu det hele :-O......det er bare øv med øv på


  • #6   8. jul 2014 Ja, men jeg når det jeg når. Men til gengæld har jeg det meget bedre i skolen efter jeg er skiftet, så gør det gerne smiley

  • #7   8. jul 2014 Okay, det lyder godt at du er glad efter du er skiftet skole, det har jeg også selv prøvet, men det var pga. bussen som ikke ville køre mere fordi der var for lidt der tog med den. smiley

  • #8   8. jul 2014 Jeg syntes ikke om den nye reform.. Vi regner også med at det med mindre lektier kan vi godt droppe..
    Jeg syntes det er øv at de skulle indføre den nye reform på alle klassetrin for selv skal jeg i 9, og nu ved vi ikke hvordan eksamnerne ser ud.. det syntes jeg er irriterende.
    Med håber på det bedste smiley


  • #9   8. jul 2014 mener at med den nye reform vil der være meget få lektier eller slet ingen.. tid til vennerne vil der være i løbet af skole dagen - det er sådan jeg har forstået det, og er kommende lærer starter på mit 3 år her efter ferien

  • #10   8. jul 2014 go vi har mistet alle vores lærer på nær en pga. denne reform.. øv øv.. endelig som man har bevist over for en lære at man er en høj karakter på karakterbladet værdig skal man kæmpe for en ny.
    Men på den anden side, så er det vel som arbejdsmarked og sundt for os at lære.


  • #11   8. jul 2014 Det kan godt lade sig gøre, det handler bare om planlægning. Det burde heller ikke være et problem, grundet at lektielæsningen er inkluderet i skoletiden.. Det er meget værre i gymnasiet smiley

  • #12   8. jul 2014 Der er nogle der siger at vi får færre lektier for, men er i tvivl? De giver vel stadig lektier for ligesom normalt...
    Er heller ikke i tvivl om jeg kommer til at nå det. Men det var bare hvad i havde tænkt jer at gøre:)


  • #13   8. jul 2014 Vi tror, og har fået at vide at vi nok ikke skal regne med så vanvittig mange færre lektier.

  • #15   8. jul 2014 Altså... havde det været mig, så havde jeg ikke kunne nå det. For.. ja jeg må ikke ride efter aftensmadstid, det finder mine forældre for sent smiley

  • #16   8. jul 2014 Jeg syntes heller ikke om den reform... Det tager mig 1 time at komme i skole da jeg er ordblind og der ikke er mulighed for hjælp i den kommune jeg kommer fra. Så det er lige 2 timer ekster på transport på en dag.. Så det vil sige at jeg først er hjemme kl 16:00 og vis jeg så også skal til ridning som også ca tager en time er der nok ikke så mange muligheder for det smiley men håber at jeg kan få det til at henge sammen så jeg ikke behøver at droppe ridningen!!

  • #17   8. jul 2014 Tjaaah... er på en eller anden måde lidt glad for, at jeg ikke er "folkeskole-barn" længere smiley

  • #18   8. jul 2014 Nikoline: Hold da op, det er godt nok ringe, at du ikke kan få den hjælp du har brug for i din kommune! Og mig som synes, at det hele bliver svært at nå, med ca. 20 min. i transport hver vej...

  • #19   8. jul 2014 Så slemt er det altså heller ikke! Jeg går og har altid gået på en privatskole, jeg skal i 7. Og jeg har fri kl. 16 hver dag! Det har privatskoler altid haft.
    Vi har så kun fag og ikke sport og alt mulig, så det er jeg rigtig glad for smiley

    Vi får rigtig mange lektier for, og jeg prioritere min tid grundigt.


  • #20   8. jul 2014 Jeg er heller ikke fan af den nye skolereform - så jeg er mere end lykkelig for at jeg gik ud her til sommer smiley

  • #21   8. jul 2014 Maja-Louise: ja og der er nogle fra min skole hvor det tager længer tid da det er børn fra rigtig mange forskelige kommuner på hele Sjælland... Så jeg er glad for at det "kun" tager 1 time...

  • #22   8. jul 2014 Ro på "unger" (opfat det nu ikke nedladende, please!). I kan sagtens nå det hele på en uge. Bare vent til gymnasiet - eller arbejdslivet for den sags skyld (-: jeg er aldrig hjemme før 17 (40 timers arbejdsuge), og når både 2x aftenskole fra 18-22, lektier, rengøring, madlavning samt hest i hverdagene.

    Hermed ikke sagt at jeg er for den nye reform. Synes ikke den virker helt gennemtænkt, så det håber jeg da der bliver fundet løsninger på. Synes også det er noget af en planlægningsbyrde at lægge på jer børns skuldre, for selvfølgelig vil man gerne må det hele - også venner og sportsaktiviteter udenfor skolen.


  • #23   8. jul 2014 Snyd Louise! Kan så bare sige, at jeg heldigvis "kun" har to år tilbage. Har to søstre, den skal i femte efter ferien og den anden er ikke engang begyndt endnu. Stakkels dem siger jeg bare...

  • #24   8. jul 2014 Kæft hvor er jeg træt af at det der skide "vent til arbejdslivet/gymnasiet, der bliver det endnu værre"-kort... Ej men altså... at arbejde bliver man betalt for, og at gå på gym er noget man selv vælger, men folkeskolen? Ja det er altså ikke noget man selv vælger -.-

    Mvh. HF-eleven som ikke synes det er ok med den skolereform!


  • #25   8. jul 2014 Jeg vil så også lige indrømme at jeg er en person der tager sorene på forskud.. Men jeg kan ikke helt se det gode ved den nye refom.

  • #26   8. jul 2014 Du er ikke alene Nikoline. Jeg er også den type person, som tager sorgerne på forskud smiley

  • #27   8. jul 2014 Jeg synes det er latterligt at det er sport de ekstra timer går ud på! Hvorfor så ikke bare beholde det normale og så kan man dyrke sport i fritiden?

    Glad for at jeg er privatskoleelev, og derfor ikke får proppet ligegyldig sport ind i mit skema!


  • #28   8. jul 2014 Og alser det kan godt være at der er nogle der siger at man bliver frisk af sport (og der er der sikkert nogle der gør) men jeg bliver mere træt og sur en times tid efter....

  • #29   8. jul 2014 Hippie
    Nu går jeg du fra (og håber. Ellers må du læse mit indlæg igen), at din kommentar menes mere generelt.
    Mit eksempel med arbejdslivet havde netop kun noget med planlægningen at gøre. Så er det i princippet lige meget, om man går i skole til kl 17, eller om man arbejder til kl 17 - det kan sagtens lade sig gøre at planlægge tiden, således man har tid til det hele. Jeg har intet sted skrevet, at de skal vente til "det hele bliver værre". Det er nogle ord, du har lagt i mit besyv, som jeg ingen steder, hverken indirekte eller direkte, har skrevet.

    Ligeledes slutter jeg min besked med, at jeg også er imod reformen. Dette gjorde jeg netop også for at understrege, at jeg ikke synes børnene er nogle klynkere, og jeg helt bestemt synes det er noget af en planlægningsbyrde de er blevet påduttet.

    En anden gang er det OK også at læse hensigtens med folks kommentarer, og ikke bare forudindtage en generalisering af holdningen (-;


  • #30   8. jul 2014 Sport er sundt, godt og sjovt, men fortrækker at dyrke sport hjemme. Jeg er hybermobil, har problemer med mine knæ go samtidig træner jeg til at cykle til Paris næste år, og det kan jeg ligesom ikke rigtig træne i gymnastikundervisningen. Og træning to gange og nogle gange 3 på en dag er meget.

  • #31   8. jul 2014 Nemlig! Min lillebror går pt på en folkeskole, 4 skoletimer om dagen er motion!!! Hvad er meningen dog? Hvorfor? Han spiller elitefodbold, og træner nok der! Han vil meget hellere have feks. Engelsk eller matematik i de timer! 4 timers sport er godt nok langt ude!

  • #32   8. jul 2014 Må nok også tilføje at jeg ikke synes min hverdag er hård. Jo, den kræver planlægning og ofringer, men jeg har trods alt selv valgt det, og kan godt lide det (-:

  • #33   8. jul 2014 Synes i forvejen skolen er kedelig, da jeg til tider mangler lidt udfordring. De kunne da starte med at proppe lidt indhold ind i timerne i stedet for at finde på alle mulige aktivitetstimer. Det ville man da lære mere af! Og hvis vi så skal have flere timer, så synes jeg, at de burde have noget indhold, så man lærte noget mere!

    Jeg har valgt arbejdsmarketskendskab som valgfag, for at bruge de to valgfagstimer på noget fornuftigt i stedet for hjemkunskab (bare et eksempel), som man jo alligevel har haft før. Og det er da også ret at vide, hvad man sådan ca. vil bruge sit liv på...


  • #34   8. jul 2014 Enig! Kroppen har heller ikke godt af så meget motion, og den nye reform tager slet ikke højde for os der træner meget...

  • #35   8. jul 2014 Katrine Bodeholt:
    Den var ikke møntet på dig, men smidt ud generelt smiley


  • #36   8. jul 2014 Nej nemlig, hvis han nu ønskede at blive dyrelæge, hvad i alverden skulle han så bruge 4 timers sport til?

  • #37   9. jul 2014 Altså jeg har da en ambition om at blive dyrlæge. Hvad skal jeg så bruge, det at jeg har lært at spille langboldt til?! Jeg interessere mig for to sportsgrene; håndbold og ridning (helt klart mest ridning) og det skal jeg nok gøre i min fritid!

  • #38   9. jul 2014 Det er 20 timers ufrivillig sport om ugen!
    + 4 timers svømning om ugen! Det er et helt døgn..


  • #39   9. jul 2014 Også for det ikke engang skal være løgn kan man også trække idræt, når man skal op til eksamen i 9. Kan ærlig talt ikke se, hvad man skal bruge det til!

  • #40   9. jul 2014 Ej nej nej det går da helt galt!

  • #41   9. jul 2014 Det er bare meningsløst at man skal have så meget idært hver dag. især når kroppen har brug for en rest days en gang imellem. og idræt hver dag harmonere ikke med træning uden for skolen, når man skal have sine rest days.

  • #42   9. jul 2014 Det er jo tosset! smiley
    Det var jeg aldrig kommet igennem, når jeg i forvejen cykler ca. 30 km om dagen - til og fra skole og hest - med min gigt da!


  • #43   9. jul 2014 Kender det, for ud over transportcykleriet er der også træningscykleriet. Og selv er jeg hybermobil, og bliver nødt til at træne mine led op, og det gør ondt nok i forvejen smiley

  • #44   9. jul 2014 Præcis... det "duder" altså bare ikke. Det holder ikke i længden smiley
    Muger også 4 bokse om ugen, og når jeg kommer til weekenden, hvor jeg muger så ville jeg jo slet ikke kunne bevæge mig for smerter! smiley


  • #45   9. jul 2014 ja. det virker som om der er en del sorte huller. men vi håber på det bedste!
    Desuden er vores elevintra under ombygning, så vi kan ikke logge ind. og det virkelig irriterende fordi vores lære skulle aflevere vores essay her i ferien, fordi hun ikke fik den rettet før... smiley


  • #47   9. jul 2014 Det er et spørgsmål om at prioritere hvad man vil.
    Da jeg gik i 8-10 klasse og havde fri omkring kl 3 hver dag, havde jeg 15 min til og fra skole, 15 min til hestene (havde 2) plus at jeg trænede1,5-2 timer udover skole og heste.
    Venner blev plejet i weekenden, hvis jeg gad smiley jeg var ude stortset fra kl 8 - 22 hver dag. Lektier gjorde jeg alt for at nå i skolen. Hvis de var til efter weekenden, så lavdede jeg dem der. Så det kan sagtens lade sig gøre smiley du må bare gøre op med dig selv hvad der er vigtigst for dig smiley


  • #48   9. jul 2014 Det værste er heller ikke, at vi skal være der i så lang tid, selvom vi da nok hellere ville have, at det var som før. Det værste synes jeg er, at vi får ekstra timer også ikke bruger dem på noget "fornuftigt", som vi kan bruge vidre i livet!

  • #49   9. jul 2014 Jeg har stadig massere af tid til hesten(e)
    Sådan ser min fristeder ud:
    Mandag: 13:35
    Tirsdag: 14:30
    Onsdag: 14:30
    Torsdag: 15:15
    Fredag: 13:35


  • #51   9. jul 2014 Prioritering smiley

    Jeg har fri 15:30 hver dag, jeg skal i 8. klasse. Jeg er tidligst hjemme 16:10 med bus, men regner med at cykle når jeg har mulighed for det, så er jeg hjemme 15:50-16:00.
    Og så må vi bare træne det vi har tid til, og sådan er det. jeg vælger at sætte mine heste højere end mine venner og veninder i hverdagen, så dem kan jeg kun se i weekender og ferie. Så ja, prioritering smiley


  • #52   9. jul 2014 Glemte at skrive at jeg også skal i 8. smiley


  • #53   9. jul 2014 Jeg er lige blevet færdig med gymnasiet og som udgangspunkt har jeg været hjemme 16.30 ind i mellem tidligere og ind i mellem senere.
    Jeg har som regl sagtens kunne nå hestene også.
    når jeg kommer hjem kører jeg hen til hesten og kommer så hjem igen omkring 19-20 tiden så spiste jeg, gik i bad og lavede så lektier/afleveringer.
    I weekenderne arbejder jeg (for at få råd til hesten) samt prøvede at få lavet de fleste afleveringer til den kommende uge.

    Som alle andre siger, kan det sagtens lade sig gøre, men igen det handler om priotering. Og så handler det især om ikke lige at så sat sig en time foran computeren inden man kommer afsted. Det kræver selvdiciplin - og selv jeg som ingen selvdiciplin ejer har fået det til at fungere smiley
    Dog har jeg sjældent være sammen med mine venner i hverdagene kan faktisk ikke huske hvornår jeg sidst har gjort det, men der er i hvert fald gået mange måneder i mellem smiley


  • #54   9. jul 2014 Jeg synes det er tarveligt at sammenligne voksne menneskers overskud med unges. Selvfølgelig kan en på 25 eller 40 for den sags skyld planlægge, overskue og nå mere på en dag end en der går i folkeskole, så hvorfor sammenligne det..
    Jeg kan da sagtens forstå folkeskoleelever synes det er lang tid at være i skole til kl 15-16, ligesom det er lang tid for en gymnasieelev er lang tid at være i skole til 16.30. Men man udvider jo hele tiden sit overskud og forbedrer sin planlægning, og derfor er det selvfølgelig stramt for folkeskoleeleverne. Jeg er i hvert fald glad d'or at være færdig med både folkeskole og gymnasium smiley


  • #55   9. jul 2014 Altså... jeg kan dårligt overskue at planlægge mine egne dage, når jeg har fri kl 16, og jeg er snart 18..

  • #56   9. jul 2014 Vi er jo forskellige smiley

  • #57   9. jul 2014 Jeps. Men jeg er også god til at stresse mig selv, sååå...

  • #58   10. jul 2014 Selv, har jeg intet imod at skulle gå i skole til kl 4, såfremt at vi altså ikke fik lektier for... Det der irriterede for mig er alt det idræt, fordi jeg træner meget uden for skolen, og den træning bliver altså sat op, ikke ned. Det er lidt at pisse på dem som har meget sport uden for skolen, hvilket er latterligt.. De vil jo så gerne ha' vi unge "op af stolene"....

  • #59   10. jul 2014 Det bliver snart lige som USA, med heldagsskoler, hvor idræt og sådan noget foregår i skoletiden... Om man så kan lide det eller ej... Lige nu er de fleste foreninger ved at lukke deres tidligste hold, fordi børnene ikke kan nå dem...

  • #60   10. jul 2014 Det forstår jeg ikke. Skal jeg så cykeltræne i skoletiden? For træne skal jeg, ellers kommer jeg aldrig til Paris næste år. Det vil min form ikke være god nok til, en tur på 1100 km kan man ikke træne sig op til på den daglige idræt man skal have i skolen..
    Og den form for idræt der kommer til at være? Det tager ike højde for os med skervanker som dårlige knæ mm. Som ikke kan løbe så meget osv.-.-'


  • #61   10. jul 2014 "det bliver snart" - mener ikke vi er der endnu, men tror det er den vej det går. Så ja så mener jeg du vil kunne træne i skolen. Se på alle de film fra USA (I know, det er fiktion, men alligevel) de dyrker eliteidræt på skolerne ikke udenfor.

    Men jeg tror de næste mange år desværre kommer til at blive det klassiske "skoleidræt" og så bare mere af det... Hvilket uden tvivl i mine øjne er en dårlig ting...
    Hvis vi når ind og får integreret det idræt vi i dag udøver i fritiden i skolen så kunne jeg godt se lidt anderledes på det og synes det var ok


  • #62   10. jul 2014 Tja, det handler om at planlægge sin tid ordenligt. For det bliver da bestemt ikke lettere efter folkeskolen, på gymnasiet har man sjældent fri før kl 15 og derefter er der en bunke med lektier som også skal laves. På vidergående er det nøjagtig det samme, måske lidt kortere skoledage men tilgengæl langt flere lektier.

  • #63   10. jul 2014 Ja, det havde været bedre.
    Bare noget jeg ikke forstår? Dyrker de. Hver deres form for idræt på skolen?


  • #64   10. jul 2014 Som jeg har forstået det så er der nogle forskellige "hold" de kan gå på, på skolerne, og så er det lidt forskelligt hvad der tilbydes

  • #65   10. jul 2014 Så det er ikke valgfrit hvilken sport man kan vælge imellem.. Virker som om de mangler frihed?

  • #66   10. jul 2014 Det er jo ikke sådan at du kan vælge håndbold, fodbold eller badminton...

  • #67   10. jul 2014 Hvordan så? så tror jeg jeg har misforstået noget?

  • #68   10. jul 2014 Tror bare du stadigvæk tænker dansk idræt, de har altså nogle flere valgmuligheder

  • #69   10. jul 2014 Ja, det gør jeg nok. Jeg kommer nok bare til at tænke på hvordan og hvorledes. Hvis nu fx. jeg cykler meget, kan jeg så have det som elite, eller er det mere sådan overordnede ting som man dyrker elite i?

  • #70   10. jul 2014 På min brors skole kan de vælge håndbold, fodbold, hockey, badminton og samarbejdsøvelser!

    Jeg gad da ikke spille badminton 20 timer på 5 dage...


  • #71   10. jul 2014 Team Mølkjær vi snakker om USA, og jeg har bare påstået at vi er på vej derhen, ikke at vi er der smiley

    Team AP jeg ved det ikke, men hvis hele skole systemet bliver lavet om på den måde så er der jo nok ikke mange der starter i 0. der vil starte på fx cykling hvis det ikke er en del af det.


  • #72   10. jul 2014 Ja, men hvis du læser længere oppe kan du se at det altså er i Danmark han har 4 timers sport hver dag smiley

  • #73   10. jul 2014 Og hvis du læser længere oppe kan du se at denne del af snakken startede da jeg sagde at vi er ved at blive som USA og Team AP spurgte ind til det og faktisk ikke have noget med din kommentar at gøre

  • #74   10. jul 2014 Nå? Men nu har AP og jeg svaret på hinandens spørgsmål hele forummet igennem, så det har jeg vel lov til?! Desuden handler emnet ikke om U.S.A, så det kan vel være ligemeget hvad der sker der?

  • #75   10. jul 2014 Du kan da lade være med at deltage i snakken og være uenig i at jeg tror det er ved at blive som skolerne i USA, det styrer du helt selv

    Jeg ville bare pointere at det er USA vi tager udgangspunkt i når jeg mener det faktisk kan være ok, og ikke den danske udgave som hedder "vælg mellem de her 3 ting"


  • #76   10. jul 2014 Hvorfor skal andre lande blandes ind i det? Du kan vælge mellem 4 ting, som du så skal have i 4 timer om dagen..

  • #77   10. jul 2014 Ja og det er pisse ærgerligt, men jeg tror vi er på vej hen til som det er i USA, og det synes jeg faktisk er relevant for emnet. Hvis du ikke er enig eller ikke gider snakke om det så lad dog være med at kommentere på det

  • #78   10. jul 2014 Men emnet handler ikke om USA, så altså hvorfor blive ved med at kommentere om det?



  • #79   10. jul 2014 Fordi du bliver ved med at kommentere det xD

    Emnet handler ikke om USA og det jeg siger handler ikke om USA, kun de gange der bliver spurgt ind til det. At sige det er ved at blive som USA er en sammenligning, men handler stadig om Danmark


  • #80   10. jul 2014 Fint nok, din kommentar er sikkert meget relevant, jeg kunne bare ikke forstå at du skulle kommentere sådan på min? smiley

  • #81   10. jul 2014 Fordi din kommentar virkede som et svar til foregående snak om at have idræt i skolen og valgmuligheder, og jeg læste ud fra det at du troede jeg var for det med 4 timers idræt og få valgmuligheder

  • #82   10. jul 2014 Jeg kan så ikke se problemet med at kunne nå det hele.
    Da jeg tog enkeltfag fra Marts-Juni, skulle jeg hjemme fra kl. 10.50 og kan hjem mellem 17.45-19.45. Alligevel nåede jeg to heste, et arbejde (hvor jeg red min. 2 andre heste), samt at læse lektier. Det er helt sikkert muligt, hvis man prioriterer sin tid rigtigt. smiley

    Der udover må jeg sige, jeg kan godt se nogle fordele ved den nye reform.


  • #83   10. jul 2014 Jeg har gået i skole fra 8:30 til kl 17 hver dag i 4 år - det er ikke umugeligt at nå det hele, men man skal godt nok planlægge og det er allermest i eksame tiden hvor jeg ikke har haft særlig meget tid til min hest smiley

  • #85   11. jul 2014 Jeg syntes den skolereform er helt hen i vejret. Og i sær det med idræt - hvem dælen gider at have så mange idræts timer? Måske kan det gå i starten, men det løber man hurtigt surt i, det er jeg næsten sikker på. At man skal være tvunget til at lave idræt midt i skolen kan jeg ikke se pointen i. Skolen har jeg altid set som værende et sted man lære ting, som at læse og regne (og alle de andre ting man kan bruge til noget), men at man skal spille håndbold midt i det hele, det forstår jeg virkelig ikke meningen med. Det er ikke noget nogen kan bruge til noget senere, med mindre man går hen og bliver professionel spiller. Skolen bliver fyldt med alt for mange ligegyldige ting, efter min mening. Put hellere flere sprog fag ind, det kan man altid bruge.

    Kan godt forstå hvis der er mange der ikke kan få tid til deres heste når de fleste først kommer hjem ved 16 tiden. Måske dem inde på borgen kunne finde nogle andre ting at pille ved, der kunne gavne nogen. Jeg kan godt pege på et par ting..


  • #86   11. jul 2014 Jeg kan så godt forstå, hvorfor man måske vælger at lægge flere aktiviteter ind i løbet af dagen - nu er det jo bevist, at aktivitet styrker ens indlæring smiley Det jeg til gengæld ikke bryder mig om ved reformen er blandt andet, at man ikke tænker på, at børn, der måske ikke trives i klassen, skal tvinges til at være endnu mere sammen med sin klasse - eller at dem, der netop går til noget i fritiden, nu måske ikke kan få det til at passe sammen. Giv nu bare børn og unge deres fandens fritid smiley
    Det er som om, at politikerne sætter lighedstegn mellem børnenes egne fritidsaktiviteter, og så de aktiviteter, der er bestemt for dem i skolen.


  • #87   11. jul 2014 Fünke:
    Det første du skriver der kan jeg godt realaterer til. Da det blev besluttet havde jeg ikke skiftet skole endnu. Jeg havde lyst til at give mig til at tude over det, da jeg virkelig ikke havde lyst til at bruge endnu mere tid sammen med en klasse jeg ikke havde det godt i! Synes ikke det er helt lige så slemt efter jeg har skiftet skole...


  • #88   11. jul 2014 Det ville helt klart også have været det værste for mig, dengang jeg endnu ikke havde skiftet skole. Man kan selvfølgelig bare sige "jamen så skal man bare skifte skole, hvis man ikke kan lide klassen" - men så let er det jo ikke. Jeg blev mobbet i flere år før jeg fik modet til at skifte skole. Og selv hvis man elsker sin klasse, så synes jeg stadig, at det er meget tid at skulle tilbringe sammen med sin klasse smiley

  • #89   11. jul 2014 Mht. Tid så har jeg fri kl. 16 hver dag, og har mindst 2 timers lektier. Alligevel kan jeg nå at ride 3 ponyer et sted og 2 heste et andet sted smiley

    Venner og veninder nåes i weekenden.


  • #90   11. jul 2014 Altså jeg blev ikke disideret mobbet, men jeg havde ikke nogen at være sammen med, da de andre ikke rigtigt gad mig. Og det er jo ikke ligefrem fedt at side alene og glo ud i luften hele tiden. Især idræt var slemt, da vi tit skulle være sammen to og to også var jeg altid den eneste tilbage. Endte faktisk med, at jeg gik fra timen på et tidspunkt og tog hjem, da vi havde idræt inde sidste to timer smiley

  • #91   11. jul 2014 Maja-Louise: Nemlig, hvis bare man ikke trives i sin klasse er det ikke specielt fedt smiley

  • #92   12. jul 2014 Jeg har fået mit skema smiley Så det skal lige siges at "1 time" svarer kun til 25 min. smiley Eller det gør det på min skole og jeg skal møde 8:10 - 15:10 hverdag når skolen starter igen.

  • #94   13. jul 2014 Jeg går på friskole, og der har vi ikke taget den nye reform ind, så jeg har fri som vi alle har været "vant" til, og jeg skal i 8. smiley

  • #95   14. jul 2014 Ved heller ikke selv hvordan jeg skal få mulighed for at ride i hverdagen længere?
    Mine forældre bor ikke sammen, så bor alene med min mor og lillesøster og min mor arbejder tit til ca. 19 og har derefter 30 min kørsel hjem og min far bor ca 30-40 minutters kørsel fra os af...
    Såå bussen har været min måde at komme ud til hesten i hverdagen og så plejer min mor at hente mig derude på vej hjem fra arbejde, nu er prolemet bare at bussen kør lige præsic 15 min før jeg har fri og det er den seneste tid den kør derud... Og hvis jeg skal cykle er der 1 time derud pga jeg skal cykle på cykelsti hele vejen..
    Så jeg ved bestemt ikke på nuværende tidspunkt hvordan pokker jeg får hesten og den nye skolereform til at hænge sammen? smiley


  • #97   14. jul 2014 Havde jeg skulle være sammen med min gamle klasse fra folkeskolen fra 8 til 16 stykker nærmest hver dag, ja så var jeg nok begyndt at pjække, for jeg kunne virkelig ikke snuppe min klasse. Havde det ikke ret godt der, men "overlevede" det, fordi jeg ignorerede dem og passede mig selv...

  • #99   14. jul 2014 Totten: Har du ikke meget tidligt fri i 9. Eller er det bare mig? smiley

  • #101   15. jul 2014 Nå okay, jeg synes bare at i har rigtig tidligt fri smiley

  • #102   23. jul 2014 Mit skema er sådan halt færdigt, men det ser ud som om at jeg for fri 16.05 to dage om ugen og 15.20 tre dage om ugen.. Jeg er rideskole-rytter og rider 4 gange om ugen, det tror jeg godt at jeg vil kunne nå.
    På min skole bliver der heller ikke så mange lektier, dem laver man nede i skolen.
    Det bliver nok hårdt i starten men man må jo lære at vælge.


  • #103   25. jul 2014 Ang. Lektier, så går den nye skolereform jo lige præcis ud på at du IKKE får lektier for, de bliver jo lavet i skolen (en af grundene til at man skal være der længere) smiley

  • #104   25. jul 2014 Julie: Nogle har ikke lektier, andre har smiley

  • #105   25. jul 2014 Da ikke her efter den nye skolereform træder i kraft? smiley


  • #106   25. jul 2014 Jo smiley

  • #107   25. jul 2014 Nå undskyld, så er det bare i vores kommune det er sådan eller er det mig derfra misforstået det hele? smiley

  • #108   25. jul 2014 Min bror går i en helt almindelig folkeskole, og der har de stadig lektier smiley

    Jeg går selv på en privatskole, vi har altid fri kl. 16, og 2 timers lektier smiley


  • #109   25. jul 2014 Underligt, vi fik at vide at de ekstre timer vi skulle have skulle gå til mere aktivitet i skolen og at lektierne skulle laves i skolen smiley

  • #110   25. jul 2014 Det fik vi også af vide, men sådan blev det ikke smiley

  • #111   25. jul 2014 Mølkjær
    Det er jo netop fordi du går på privatskole - de er slet ikke underlagt de samme regler som den offentlige folkeskole, eller de frie skoler for den sags skyld (-:


  • #112   25. jul 2014 Læs nu hvad jeg skriver - min bror går i en helt almindelig FOLKESKOLE og han får også lektier! smiley

  • #113   25. jul 2014 Glemte lige det med din bror, men kommentaren var også rettet imod dine lektier (-:

  • #114   25. jul 2014 Øv, ja så kan jeg godt se tids problemer.. smiley

  • #115   26. jul 2014 Jeg får fri kl 15 hver dag, en dag til 16. (Skal i 7.) Jeg har ingen bane med lys eller ridehus, så om vinteren kan man komme hjem, eftermiddagsmad og så er det mørkt... Håber det kommer til at gå i vasken inden for nogle uger smiley

  • #116   27. jul 2014 Jeg skal i 8 og har en dag til 16:00, og 1 dag til kl 14:30 og resten ca 15-15:30 mener jeg? smiley

  • #118   27. jul 2014 Har fået at vide jeg overhovedet ikke har bane efter sommeren... smiley
    Stubmarker og skov, skov og atter skov... smiley


  • #119   31. jul 2014 Jeg skal i 9. Og dette er mit skema, synes egentligt ikke det er så slemt smiley
    De der lektcafe er de timer hvor vi skal lave vores lektier (så vi har INGEN lektier for hjemme) dog skal vi være på skolen der smiley

    Dog kan vores forældre bestemme at vi ikke skal være til de timer, så skal vi jo så bare lave lektier der hjemme:)


    profilbillede
  • #120   31. jul 2014 Dog har jeg 45 min hjem fra skole, så det bliver lidt sent nogle af dagene smiley

  • #121   31. jul 2014 Julie M: Ej hvor træls... smiley

  • #122   1. aug 2014 Ja?? men gården ligger imellem min skole og mit hjem, så det tager kun 20 min at komme der til smiley

  • #124   2. aug 2014 Det er lidt øv, men heller have lidt længere til skole, og være glad for at gå der og føle at man rent faktisk lærer noget. End at tage hjem på 10 min, men have følelsen af at man ingen ting får ud af det smiley

  • #126   6. aug 2014 Surprise Remme<3<3 : god ide med at lave en dagsplan! smiley tror jeg også jeg vil smiley

  • #127   20. aug 2014 Jeg er nødt til at sælge min pony, kan ikke nå hende med den ny skolereform... smiley jeg kan kun ride i weekenden. Men da det er unghest, går det ikke rigtig smiley
    Men jeg har været heldig at finde en gratis part på en b hest i nærheden jeg kan ride i weekenden,eller når jeg har tiden.


  • #128   4. okt 2014 Vi har fri kl 16 alle dage på nær tirsdag og torsdag hvor vi har fri kl 14.
    Og for mig tager 30 min at komme ud til hesten.
    Og jeg har virkelig sværdet ved at nå det hele og jeg går i 8. Klasse
    Vi er så lidt heldig at mage af de lektier vi får for kan vi nå at lave i skolen.


  • #129   4. okt 2014 Mette F: WOW, det er virkelig synd for dig at du er nød til at sælge din pony:(men jeg håber du bliver glad for din part smiley

Kommentér på:
Ny skolereform - tid til hestene?

Annonce