{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Hvad undrer jer? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg synes, at det kunne være sjovt med et "Hvad undrer I jer over?"-emne her en onsdag eftermiddag smiley
Det kunne også være sjovt, hvis der måske er nogle, der kan opklare mysterierne! Jeg lægger ud...

Jeg har altid undret mig over, hvorfor man siger at jorden hælder 23 grader. Jorden er jo en kugle, og en kugle kan ikke vende rigtigt eller forkert? Hvorfor lavede man ikke bare ækvator og den anden anden "vigtige" streg, der går ned gennem London, lige på kuglen, for så var der ikke alt det bøvl med "Jorden hælder nøjagtigt 23,44 grader og ......"

Bliver spændende at høre, om I også går og undrer jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad undrer jer?
  • #2   20. aug 2014
    At folk bruger gamacher som bukser - altså intet dækker røven. Og af en eller anden årsag lader til at tro at man ikke kan se igennem dem.
    Hmmm why ønsker folk og flashe deres røv så meget eller er de ikke klar over det og at det især er grimt til overvægtige?


  • #3   20. aug 2014 Bettemus
    Men behøver polerne at have nøjagtig centrum i hhv. jordens "top" og "bund"? smiley

    Krikken
    Hahaha, det har jeg også undret mig over!


  • #5   20. aug 2014 Bidløse Madsen:
    Jorden hælder de ca. 23 grader ud fra ekliptikas plan, som er dens bane rundt om Solen, og som det bliver nævnt - polerne smiley

    Jeg undrer mig over at nogle mennesker direkte modsætter ting, der er bevist videnskabeligt? smiley Men det må de jo om smiley



  • #6   20. aug 2014 Haha, så giver det jo alligevel lidt mening!

  • #7   20. aug 2014 At folk tager i fitness, træner 5 minutter på en maskine, går rundt og kigger på sig selv i spejlene, og tager hjem igen. Hvad er meningen? Har set flere gøre det gentagende gange smiley

  • #9   20. aug 2014 Jeg undrer mig over, hvordan man opfandt kage ...

  • #10   20. aug 2014 Jeg er en af dem der kan finde på at bruge gamacher som bukser :P.

    Noget jeg undrer mig over..
    At nogle folk bliver sure over man ikke vil give sin skype ud..xD


  • #11   20. aug 2014 Jorden er netop ikke kugle rund smiley

  • #12   20. aug 2014 ååh And det har jeg også set før xD eller som bare står rigtigt meget og drikke vand. Gu fa'en drikker jeg også meget vand når jeg er deroppe, meeeeen jeg laver også noget ved siden af xD

  • #13   20. aug 2014 Jeg undrer mig over, at folk bliver sure og brokker sig, hvis reklamer bruger undervægtige mennesker, men jubler hvis de bruger overvægtige!?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   20. aug 2014 At folk har et behov for at "se mig, se mig" konstant..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   20. aug 2014 Også undre jeg mig over behovet for at folk der går i fitness vil stille sig op på en scene, trods deres proportioner er elendige. At der findes så mange bro's i fitness centrene som ved nul og niks.
    Og at folk har så lidt selvtillid at deres behov for at proppe sig selv med steroider er så stort (og når de så gør det, alligevel ikke tør stå ved det, selvom deres opnåen er umulig inden for sen tid de har brugt)


  • #16   20. aug 2014 bruger altså ogs gamacher som bukser :3

    you know why? de første 3 måneder med navlepiercing var jeg total overfølsom for tøj som strammede og så var gamacher og leggins altså gud værd smiley

    nu bruger jeg det kun til tider..

    nå men jeg har altid undret mig over folk som brugte sandaler og tennissokker tilsammen...


  • #17   20. aug 2014 Haha ja, sandaler og sokker er bare NO GO!!

  • #18   20. aug 2014 Eifos - samme her! Forstår det virkelig ikke smiley så kan man jo ligeså godt lade være med at komme smiley
    Haha, den med vandet kender jeg også! Det ser så sjovt ud, når især folk der vil træne arme, lige tager 3 løft for at tømme flasken bagefter xD


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   20. aug 2014 Pjat, sandaler og sokker er totalt lækker smiley not!

  • #21   20. aug 2014 eller fek.s mærkevare! Sorry to say, men har altid været den nærige.. hvorfor købe jakken med navnet "vera´moda" til 799,- når du kan købe en kopi PRECIS magen til for 299,-? Har aldrig nogensinde forstået dette haha smiley

  • #22   20. aug 2014 Haha AMT. Specielt hvis det enten er et par hvide tennissokker, der er godt brugte og brune under foden eller et par lyserøde med fine ting på!

  • #23   20. aug 2014 Stald Limira:
    Fordi piratkopiering er ulovligt - også indenfor tøjvarer, og fordi kvaliteten ofte er bedre smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #24   20. aug 2014 Bidløse, eller et Pat strikkede med striber smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   20. aug 2014 Calla: det er kun pirat kopi hvis man kopiere selve varemærkeret.

    Altså siger at en genstand er et bestemt mærke uden at være det smiley

    At man køber en jakke fra føtex som ligner en fra vero moda er ikke pirat kopi eller ulovligt


  • #26   20. aug 2014 Åh ja - de vil virkelig klæde et par sandaler!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   20. aug 2014 smiley

    profilbillede
  • #28   20. aug 2014 AMT:

    Nu gik jeg også ud fra, at hun sagde "præcis" smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   20. aug 2014 Calla:ja okay, jeg gik bare ud fra at det var vero moda, og derfor ikke noget man kopiere smiley

  • #30   20. aug 2014 AMT: Nu ser jeg ikke vero moda som "mærkevarer" så jeg tænkte, hun nok nærmere tænkte på mærker som gucci, ralph lauren osv man ofte ser bliver kopieret smiley

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 6
    #31   20. aug 2014 Det undrer mig at mange klager over ikke at have tid nok, nogle gange er det selvfølelig rigtig, men det kan da ikke være hver dag man mangler tid smiley

  • #33   20. aug 2014 Folk der brokker/klager over ting der er umulige at ændre - vejret f.eks. Man kan jo ikke gøre andet end at leve med det.

    Og at man bekymre og ærgrer sig over ting der ikke kan laves om på.. Man kan ligeså godt bruge sin energi på noget man kan ændre! smiley


  • #34   20. aug 2014 Undre mig over, hvorfor stadigvæk synes det ser smart ud at gå med sokker i sandaler smiley

  • #36   20. aug 2014 Også undrer jeg mig over hvor støv kommer fra...?

  • #37   20. aug 2014 JEG UNDRER MIG OGSÅ OVER, HVOR STØV KOMMER FRA!!! smiley

  • #38   20. aug 2014 Støv er radioaktivitet fra rummet af piger ^^'


  • #40   20. aug 2014 Sia V: den er nu ret let, fordi vi er mennesker. Det er noget mennesker gør, intet de lærer at vide bedre smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #41   20. aug 2014 Også undre jeg mig over hvorfor danskere er så utaknemlige, vi får alt serveret, vi får penge hvis vi er dovne, hvis vi ikke kan finde et arbejde, vi får alt betalt - alligevel så brokker alle sig.



  • #42   20. aug 2014 Undrer mig over, hvorfor min hest altid prutter mig i hovedet..

  • #43   20. aug 2014 Nogle folks brug af FB.

  • #44   20. aug 2014 Nu når der er snak om sokker, så undre jeg mig virkelig over hvorfor nogen unge mennesker har sokkerne uden på bukserne, ligesom man ville ha hvis man sku sørge for at ens buks ikke kom til at røre cykelkæden, ikke nok med det, så skal det være mærke sokker?
    Spurgte en gang en flok unge knægte i byen i en kæmpe brandert, og kan selvfølgelig ikke huske svaret de gav smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #45   20. aug 2014 Også undre jeg mig over hvorfor man her inde altid for smidt "du er bare misundelig" i hovedet hvis man er uenig i noget

  • #46   20. aug 2014 Jeg undrer mig over at nogle mennesker mener at de skal skrive ALT hvad de foretager sig på facebook ?

    Og så undrer jeg mig over at nogle mennesker sælger deres syge heste når de ikke vil have dem mere??


  • #48   20. aug 2014 Når folk ikke kan leve uden Facebook og skriver alt hvad de foretager sig.

    Jeg undrer mig over hvorfor nogle folk synes det er ok at sidde og glo på deres mobil mens man snakker med dem! Det er dybt reskpektløst, og får mig til at føle at de slet ikke hører efter smiley



  • #49   20. aug 2014 Lærke M: Enig!

  • #50   20. aug 2014 Jeg tænker tit på hvem der dog køber de dér grimme blomstrede møbler i IKEA: Der må vel være nogle der køber dem, siden de bliver ved med at have dem. Eller.... Måske er det derfor de har dem altid? Ingen køber dem..

    Og så synes jeg en sjov observation er, at i dyreriget er det ofte hannerne der ikke kan lide hinanden, mens hunnerne godt kan finde ud af det sammen i større grupper... Men i menneskets verden er det hannerne der finder hurtigst ud af tingene med hinanden, mens hunnerne er nogle jaloux og væmmelige cunts der ikke kan udstå synes af en fremmed hun... Og en velkendt hun... Faktisk bare alle andre mennesker der er udstyret med en skede.

    Og så undrer jeg mig over hvem der dog skulle være på tværs og bestille oktober vejr i august!


  • #51   20. aug 2014 "ikke have tid"

    jeg er en der bruger den ret tit, selvom jeg hver anden dag kan side flere timer og bare dovne den.

    Selvom jeg har meget tid, er det et kaos inde i mit hoved og derfor bruger længere tid om at huske smiley


  • #52   20. aug 2014 Jeg undrer mig tit over ting smiley Når noget stopper med at være en irritation, bliver det ofte en undren.

    Lige nu undrer jeg mig meget over nutids-r og folks brug af dem - eller mangel på samme! Den simpleste grammatik-regel, er den, der oftest findes fejl i hos 9.-klassernes afgangsprøver.

    smiley


  • #53   20. aug 2014 Mht. det med folk, der modsætter sig ting, der er videnskabelig bevist, så undrer jeg mig godt nok også over alle de piger der er begyndt at drikke enormt meget vand selvom de ikke dyrker hård motion hver dag, altså vi snakker over 4 liter, fordi "vand er sundt - meget vand er meget sundt," åbenbart smiley

    Ååh og så kan jeg heller ikke fatte, at folk har stort et behov for at tage billeder af deres fjæs 50 gange om dagen og sende ud til alle Snapchat-vennerne fordi det åbenbart er super cool og casual. Ej men jeg bliver sindssyg af at se folk sidde og pludselig tage billeder af deres fjæs mens vi sidder og spiser. Jeg tror virkelig ikke de kan se, hvor åndssvagt det ser ud pludselig at smile "sødt" til ens mobil med udstrakte arme imens vi andre sidder og spiser vores mad smiley


  • #54   20. aug 2014 Undrer mig og hvad der sker når menneskerne er helt væk??:-)

  • #55   20. aug 2014 Jeg er så en af dem der drikker meget vand, men det er fordi jeg næsten ikke har nogen mæthedsfornemmelse, så for at undgå at jeg æder løs drikker jeg meget vand ^^'

  • #57   20. aug 2014 Hippie: det er mest hvis det bliver 3 liter eller over (og man ikke dyrker motion hver dag), at det kan blive rigtig skadeligt for kroppen, og du kan rent faktisk godt få vandforgiftning. Det er fordi at du derved kan skylle vigtige mineraler og salte ud af kroppen, som den har brug for, og derfor kan føle svimmelhed, at det sortner for øjnene osv. Så det kan faktisk udvikle sig til en rimelig farlig situation, men det er der mange, der ikke rigtig tænker over, fordi de tror at "mere er bedre" smiley

  • #58   20. aug 2014 Fünke: Er ofte ret svimmel, så det er måske derfor? Men dyrker rimelig meget motion. I hvert fald 14 km om dagen - som regel 30 km - + gåen op og ned at trapper, min ridning og gåture med hunden, så det er ikke fordi jeg ikke er aktiv. Men kunne være jeg skulle prøve at skære lidt ned på vandforbruget? For kan snilt drikke de der 6 halvlitersflasker om dagen og mere til ^^'

    Men det vil jeg i hvert fald tænke over. Du gav mig stof til eftertanke smiley


  • #59   20. aug 2014 Haha, skønne undren i alle har smiley
    Jeg har ikke lige noget i ærmet, men tak for underholdningen !!


  • #60   20. aug 2014 Hippie: Det skal jeg simpelthen ikke kunne sige smiley Hvis du dyrker motion, så du kommer til at svede af det, skal du jo selvfølgelig have mere vand end de knap 2 liter et voksent menneske skal drikke om dagen. 6 halvlitersflasker lyder af meget, men du kan jo altid prøve at se, om svimmelheden måske går væk, hvis du i en periode prøver at drikke mindre smiley

  • #61   20. aug 2014 Jeg ved ikke om det er en decideret undren, men jeg tænker tit på at Universet ikke har nogen grænse, og jeg kan blive sådan helt stresset/irriteret ved tanken smiley Eller tanken om, hvad der er "uden om" Universet smiley

  • #62   21. aug 2014 Har det på samme måde bauque:-)

  • #63   21. aug 2014 Amanda Larsen, det kan jeg svare på! Det startede med at man i brødet kom noget sødt som honning. Og det smagte jo godt smiley og såååå kom det jo sådan smiley

    Hvad jeg undre mig over. Jeg undre mig over hvorfor usunde ting smager så godt smiley og så undre jeg mig meget over universet smiley


  • #64   21. aug 2014 Jeg undrer mig også over, at folk på Facebook bliver ved med at dele alle mulige mærkelig opslag. Specielt dem, hvor folk efterlyser et eller andet, hvor folk så bliver ved med at dele opslaget, selvom det, der nu var væk, er blevet fundet. Det tager da kun to klik at finde ud af, at det ikke længere er relevant smiley

  • Trine J
    Trine J Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 74
    #65   21. aug 2014 Tjahh så kom geofysikeren vist lige op i mig og jeg kan altså ikke lige lade være med at kommentere på den med at jorden hælder smiley
    Det er ikke jorden som sådan der hælder 23.44 grader, det er jordens rotationsakse, altså den linje gennem Jorden som den rotere omkring.
    Desuden hælder den ikke lige meget altid, men det ændre sig en smule over mange år - det er en af grundene til at vi har istider smiley


  • katrine
    katrine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 228
    #66   22. aug 2014 hvaaaad??? Jeg går da gerne i sandaler + sokker! det er sku da vildt moderne og skide smart smiley

    ej spøg til side.. Jeg har sorte sandaler og bruge altid sorte sokker. Det er fordi jeg ellers får nedgroede (og meget smertefulde) tånegle, fordi mine fødder ikke passer ned i normale sko.. men jeg er enig i at bruse sandaler + hvide tennissko er mindre smart. man kan da i det mindste prøve at camouflere det xD


  • #67   22. aug 2014 Jeg undrer mig også over, at der bliver oprettet SÅ mange "Må jeg tegne din hest?"-emner, men man aldrig ser skyggen af tegningen.... :o)

  • #68   22. aug 2014 Jeg undrer mig over hvorfor flere IKKE går med gamacher som bukser - det gør jeg gladeligt flere gange om ugen for det er bare så skide BEHAGELIGT smiley

  • #69   22. aug 2014 Så må folk bare finde sig i at glo på min store røv smiley

  • #70   22. aug 2014 Jeg undre mig over hvorfor at de fleste undringer herinde er så negativt på andre folk, haha!

  • #71   23. aug 2014 Tja jeg undre mig tit over hvorfor jeg altid er så uheldig?

    Måske det mig der står model til ordsproget

    "En ulykke kommer sjældent alene" ? smiley


  • #72   23. aug 2014 Jeg har undret mig over, hvorfor tiden går hurtigere og hurtigere desto ældre man bliver?? - derudover, så hader jeg, at den gør det smiley

  • #74   23. aug 2014 jeg undre mig om hvor mange der egentlig døde da vi prøvede at smage på nye ting? Som fek.s kartofler, gulerødder.... Champignoner?!

  • #75   23. aug 2014 Uh! Jeg undrer mig også over hvorfor der bliver delt så meget på i køn. Altså, jeg elsker at spille fodbold, men jeg har fået at vide at jeg aldrig bliver bedre end en dreng, til det. Jeg kommer aldrig til at blive ligeså stærk fysisk, som en dreng - alt dette fordi at jeg er en pige, og det kan piger ikke. Nåh, jamen så må jeg have forstillet mig nogle visse episoder, og muskler som jeg ikke har smiley

    Hvorfor er der overhovedet noget der hedder drenge og pigefarver? Hvorfor skal man som pige have leget med barbiedukker, og som dreng have leget med biler? Hvorfor er det nærmest et selvfølge at man går med makeup som pige - men ikke som dreng? Der er åbenbart så mange ting man ikke kan gøre som pige, og omvendt. Dét er en ting jeg undrer mig over.


Kommentér på:
Hvad undrer jer?

Annonce