{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Nogen har lukket min hest inde! {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver sådan set bare fordi jeg lige nu sidder og er temmelig chokeret.
Jeg har mine heste stående privat sammen med en anden pige. Vi er de eneste der kommer omkring hestene og dem der ejer gården bor der ikke, da de er ved at renovere da de lige har købt det.
Vores heste går i løsdrift men der er et par gamle bokse i bunden af hestenes løsdriftstald.
Jeg sidder 400 km væk og den anden hesteejer er ligeledes ikke hjemme. Min veninde så til hestene i morges og jeg kommer hjem i morgen. Alt burde være under kontrol.
Her til aften ringer ejerne af gården. De havde lige været forbi for at måle lidt op og undrede sig over at der kun var 3 heste på mark. De ringer så for at høre om det er meningen at min den ene skal stå inde i boksen uden mad og vand?????
Min første tanke var at han måske havde fået skubbet lågen i (ikke at det er sandsynligt pga måden er er lavet på) men de siger så at lukkemekanismen er gået i stykker og lågen er bundet til med halmsnor.
Jeg er totalt i vildrede. Har ingen anelse om hvem der har været derude og hvem der har håndteret min hest og hvorfor. Det sidste fly er gået og jeg er for træt til at det vil være forsvarligt at køre turen hjem.
Manden er landmand og har tjekket hesten, og den er okay. Men hvor ville jeg dog gerne være der selv om holde øje. Det er virkelig ikke rart at gå i uvished omkring hvilke motiver der ligger bag gerningen.
Jeg ved dog heldigvis at hvis nogen vil stjæle ham bliver det til fods, for han splitter det hele ad hvis de prøver at læsse ham.
Bare lidt paniktanker her en sen aften fra en der ville ønske sig hjem til sine dyr og at de kunne stå i baghaven


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen har lukket min hest inde!
  • #1   20. aug 2014 Puha hvor grimt smiley føler virkelig med dig!!!

    Krydser fingre alt er som det skal være, men uha en ulækker tanke smiley


  • #2   20. aug 2014
    Istedet for panik tanker, så tænk venlige tanker; nogen har set hesten fryser - fx set det fra vejen og lukket hesten i boks. Man burde så nok have sagt noget og det er ikke noget man bare skal gøre.

    Men for at tage udgangspunkt i en venlig tanke.


  • #3   21. aug 2014 Hvis hestene har løsdrift de kan gå ind i, så er tanken om fremmed omsorg for en frysende hest nu ikke gangbar.
    Hvis det skulle af en eller anden årsag have været en venlig gestus fra en fremmed, så havde vedkommende smidt en seddel i postkasse, eller lign.


  • #4   21. aug 2014 Puha, det lyder bare overhovedet ikke rart. Jeg tænker også at det måske kan have været nogle lidt uvidende mennesker der er gået forbi og har troet, at de gjorde en god gerning ved at lukke hesten ind i boksen? Ellers er det simpelthen for mærkeligt. Håber i finder ud af, hvad der er sket. Du kan jo evt. hænge nogle sedler op i nabolaget og spørge, om det er nogle af dem, der lukkede din hest inde? smiley

  • #5   21. aug 2014 Den kan jo have været rendt ud af folden, og så har forbipasserende fanget den, og sat den indenfor?. smiley

  • #6   21. aug 2014 Det kan jo være din hest var sluppet ud af folden og der derved har været nogen og fange den?

  • #7   21. aug 2014 Stutteri skovfogedstedet:
    Nogle folk gør altså nogle mærkelige ting, vil jeg så lige sige, så vil ikke påstå, at det ikke er gangbart, at nogen vil påstå, at en hest i løsdrift med mulighed for at gå indendøre, kan stå at fryse smiley Vi har en opstalder på sommergræs, som er blevet meldt til Dyrenes Værn for misrøgt, fordi den havde et sår på manken. Og det var endda et sår, der var smurt ind i creme - altså under behandling. Vi er også blevet ringet op af en dame, som havde set vores heste, der gik på sommergræs og synes det var så synd, at vi ikke gav dem vand - så hun havde gået og fyldt deres foderbaljer dagligt, når hun var ude at gå med hunden. Og det var til trods for, at der løber en stor - meget synlig - bæk gennem hele folden, hvorfra hestene får deres vand.
    Dermed sagt; folk får nogle sjove og til tider vanvittige idéer, når det kommer til dyr og hestehold smiley
    Men TS, tænk på, at ejerne af gården i det mindste kom forbi og havde et øje på hestene - og de gav dig besked!


  • #8   21. aug 2014 Jeg er meget taknemmelig for at de kom forbi og opdagede det. Jeg tror ikke at hesten selv er gået ud. Det ville være 2. gang på 15 år. Og den står sammen med min islænder der til hver en tid forlader folden som den ønsker. Både med og uden flok. Den gamle kan ikke være gået uden den. De har to skure at gå ind i. Det ene er meget stort og lidt åbent og strøet op med halm. Den lille stald med kun 1,90 meter til loftet står med bart betongulv. Hvorfor dælen vil man sætte en hest på 170 i stang derind? Hesten er vant til døgnfold og fryser normalt ikke. Han gik hele sidste vinter kun i regndækken.
    En andet ting der tricker mig er at første gang den hest i sit liv forlod en fold i utide var samme sted sidste vinter, fordi nogen havde været forbi og åbnet en stor jernlåge ind til folden og den kan ikke åbnes af heste. Lågen er så høj at de ikke kan nå ydersiden hvor den åbnes fra. Og der har været andre episoder hvor der tydeligt har været uønskede folk på stedet. Det er nok kombinationen af episoder der gør mig urolig


  • #10   21. aug 2014 Caroline - Den fangede jeg ikke lige???

  • #11   21. aug 2014 Caroline: fordi det jo ikke er meningen, at folk skal lukke op for bokse, folde eller andet smiley

  • #13   21. aug 2014 Caroline. Det kan jo ske alle steder...


  • #14   21. aug 2014 Det er lige netop fordi jeg håbede at det var et enkeltstående tilfælde. Tak for jeres medfølelse

Kommentér på:
Nogen har lukket min hest inde!

Annonce