{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Fjordhest VS Haflinger {{forumTopicSubject}}

Havde aldrig troet jeg skulle oprette sådan et emne,

Men jeg har altid været vild med fjordheste. og kunne vildt godt tænke mig en, men mine to veninder plus familie hælder til haflinger, og nej det er ikke dem der skal bestemme det, men har aldrig rigtig haft med haflinger at gøre. så tænkte i måske kunne hjælpe mig,

hvorfor skulle jeg vælge haflinger frem for fjordhest og om vendt,
Det ville blive til hygge ridning der hjemme, men forhåbeligt også nogle race stævner og små klub stævner, men intet voldsomt,

jeg er faktisk kun interesseret i de to racer da jeg er gået total død i de store DV racer og har ingen interesse i islænder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjordhest VS Haflinger
  • #1   21. aug 2014 En gang fjordhest Altid fjordhest smiley har selv lige købt en fjordhest igen, får ham hjem på lørdag, fantastisk race i mine øjne smiley

  • #2   21. aug 2014 Synes begge racer er fine! Men hælder mest til den sporty type, gælder for begge racer smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   21. aug 2014 Det eneste der er forskel på de to er race og udseende smiley syntes ellers de er utrolig ens.

  • #5   21. aug 2014 Du skal ud og prøve en af begge racer, for at se, hvilken du bedst kan lide. Det er begge to dejlige racer og de kan ikke sammenlignes.
    Jeg har haft begge racer og jeg hælder personligt mest til Fjordhesten - men igen; Ud og prøv en af begge racer og vælg derfra smiley smiley


  • #6   21. aug 2014 Engang fjordhest, altid fjordhest ?? Jeg har en skøn fjordhest nu, og når jeg ik har hende mere, så skal jeg have en ny fjordhest ?? Men ud og prøv en af hver race, og se hvilke du passer med ??

  • #7   21. aug 2014 Jeg hælder mest til fjordhest, men det er kun fordi jeg selv har haft en. Racerne minder utrolig meget om hinanden efter mine erfaringer, bortset fra udseendet. Racemæssigt er det fuldstændig ligemeget hvilken en du vælger, til det brug du ønsker, da der er muligheder i begge smiley Så gå efter dit eget ønske, og prøv en fjordhest!

  • #8   21. aug 2014 Jeg har haft fire haflingere, og jeg har aldrig skævet til fjordheste smiley Smag og behag. Hvis du gerne vil ride lidt dressur, så vil den største forskel på de to racer helt klart være halsen - en fjordhest har en kort, kompakt hals med meget lidt ganaschefrihed, hvor haflingeren har en længere, hvælvet hals. Det gør det nemmere for haflingeren at gå til biddet uden vejrtrækningsproblemer. Tag ud, og prøv begge racer - så forelsker du dig nok i et individ smiley

    Jeg har læst om flere, som har mødt stædige haflingere, der er hårde i munden og ligeglade med rytteren - det samme er min erfaring med fjordheste. Man skal indstille sig på, at det er stærke heste med deres egen vilje - det er ikke børneponyer (generelt), selvom de ikke er så store i stangmål. Mine var alle bløde i munden og reagerede prompte på en halv parade, men de var heller aldrig blevet redet af personer, der bare "trak til" eller "gav støvle". Denne type hest reagerer ofte ved at blive "døve" for hjælperne, hvis de ikke bliver redet korrekt, i stedet for at protestere ved at gå i vejret eller løbe som varmblodsheste har tendens til.


  • #9   21. aug 2014 En gang haflinger altid haflinger.
    Altså som nogen har skrevet, prøv begge racer.
    Jeg vil ikke sidde her bag en skærm og diagere dig til det du skal vælge. Men personligt selv fortrækker jeg haflingere, da den har en langt længere hals, hvor fjordhesten måske har en lidt kortere hals. Men skal jeg jo ikke lige kunne sige.
    Men jeg synes du skal prøve begge racer i hvert fald.


  • #10   21. aug 2014 Fjordhest! Helt sikkert. Ka ikke forklare hvorfor. Jeg er bare helt vild med deres udseende og deres sind. De er noget særligt:)

  • #11   21. aug 2014 Som de andre siger, synes jeg du skal prøve begge racer. smiley


  • #12   21. aug 2014
    Undgå og gå efter racen, men gå efter den du klikker med og den der lever op til dine forventninger :o)


Kommentér på:
Fjordhest VS Haflinger

Annonce