{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.334 visninger | Oprettet:

Unge piger - modeller?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Nu sidder jeg her og genser gamle sæsoner af Danmarks Næste Topmodel. Jeg har selv en bekendt (15 år) som har lavet modelarbejde for et bureau i et par år. Jeg har også en anden bekendt (14 år), som blev spottet på gaden af en talentspejder - talentspejderen fortalte hende, at hun var super smuk og overbeviste hende om, at hun helt sikkert ville kunne komme ind i hans modelbureau, hvis hun gik til en casting. Men efter castingen afviste de hende, fordi hun alligevel ikke var god nok. Dette er kun to eksempler ud af mange.

Jeg kender utrolig mange piger, som drømmer om at blive modeller, men bureauerne vil ikke have dem, fordi de er for lave, for tykke, for kedelige, har for store lår, for små øjne eller for kort hår...

Og de få, som det endelig lykkes for, skal konstant justere deres udseende efter, hvordan andre vil have dem til at se ud. De kan blive bedt om at tabe sig (selvom de ikke er overvægtige), farve deres hår og øjenbryn, sminke sig som voksne damer (selvom de stadig er børn) osv osv osv...

Men hvorfor? Hvorfor skal unge piger presses ned i sådan en form? Hvorfor skal alle gå rundt og drømme om at passe ned i modeverdenens overfladiske kriterier for skønhed?

Alle siger, at det er en hård branche. Men jeg tænker - den er da ikke hård på den fede måde. Den er hård, fordi den forsøger at få folk til at fremstå perfekte. Fordi den ikke tolerer folk, der simpelthen ser ganske almindelig menneskelige ud.

Jeg er faktisk kommet frem til, at jeg synes modelbranchen er væmmelig...

Hvad tænker I? Og hvad med jer unge piger - drømmer I også om at blive modeller? Hvorfor/hvorfor ikke???

Jeg synes det er grusomt, at så mange unge piger ikke føler sig pæne nok, hvis ikke modelbureauerne vil have dem... især på grund af branchens helt umenneskelig krav.





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge piger - modeller??
  • #2   22. aug 2014 Ja modelverdenen er grusom. Ligemeget hvad Caroline, prøver at bilde folk ind.
    Men sådan er det vel bare. Jeg tror ikke der bliver lavet om på det. Det er sørgerligt, at plus size modellerne, rent faktisk har en ganske normal størrelse. Men ja, det må de jo selv om.. Det er synd at små piger skal have det ideal proppet ind i deres hjerner, men så må mor og far jo bare gøre alt hvad de kan, for at overbevise dem om, at sådan skal man ikke se ud.
    Og så må unge piger, jo lade være med at gå ind i den verden. De har høje krav, og enten må man overholde dem, eller melde sig ud af spillet. Desværre.

    Og så passer det jo: Ikke engang pigen fra bladet, ligner pigen fra bladet.


  • #3   22. aug 2014 Jeg har selv aldrig interesseret mig specielt meget for modelbranchen. Men jeg er også alt for lav til nogensinde at blive model smiley
    Jeg synes også alle de skønhedsidealer er alt for groteske, og mange (inklusiv mig selv) lider af virkelig dårligt selvværd og føler de er nødt til at se perfekte ud. Men jeg synes nu at det virker som om der er begyndt at komme en del mere fokus på det?

    Vil lige høre, er det på nettet du genser Danmarks næste topmodel? Hvis ja, hvor? smiley jeg elsker at se det, hehe!


  • #4   22. aug 2014 Helt præcis som Linnea siger det: "The girl in the magazine doesn't even look like the girl in the magazine." Jeg synes, der skal sættes mere fokus på, at man er god som man er uanset om man er tyk eller tynd eller har lidt skæve tænder eller uperfekte øjne smiley

  • #5   22. aug 2014 Jeg er pt børnemodel, og har været det i mange år. Når jeg bliver 15-16 regner jeg med at rykke op som voksenmodel smiley

  • #6   22. aug 2014 At skulle ændre sig alt efter ens agents ønske, det ser jeg intet problem i. Når du er model, så har du et job hvor dette indgår - vil man ikke acceptere det, så må man finde sig et andet job.

    Jeg synes branchen bliver bedre og bedre, og der kommer mere fokus på sundhed, fremfor at man skal være tynd. Modellerne begynder at være i forskellige størrelser, former og farver, hvilket klæder branchen, den er blevet mere i øjenhøjde med forbrugeren.

    Det er ærgerligt at man ikke kan acceptere sig selv som man er, men at give modebranchen hele skylden - det synes jeg ikke er det rigtige sted at starte. Det er et symptom, men bestemt ikke årsagen.


  • #8   22. aug 2014 Nu er der jo ingen der tvinger én til at blive model. Man skal blive det hvis man brænder for det, ikke kun halvt men helt.
    Det er et hårdt job og man skal bestemt være af en hård støbning.
    Modelbureauerne går meget op i at deres modeller er sunde og ikke anoreksi tynde.
    Det er ikke for sjov at modeller skal være en str. 36, mange tror det er fordi det er skønheds ideallet men det er faktisk fordi at de ikke må have former, da man så på en catwalk f.eks. vil ligge mere mærke til modellen end tøjet.
    Og at modeller er perfekte er også en skrøne. Mange går efter et unik look, en der ikke ligner alle andre og det er sjældent at de har helt perfekte træk.
    Synes ikke model/mode verdenen er modbydelig, man ved hvad man går indtil. Som på alle andre arbejdspladser møder man mange søde mennesker, men ind imellem render man også ind i dem som er knapt så søde, model eller ej. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   22. aug 2014 Fordi de er modeller, modeller skal tilpasse sig de trends der er.

  • #10   22. aug 2014 Ikke om jeg gider modelverdenen. Ikke tale om at jeg gider følge mode og den slags...

  • #11   22. aug 2014 Jeg har en rideveninde som netop her i sommer blev stoppet på gaden i København af en fra nordens største modelbureau. Hun har aldrig selv haft drømme eller ambitioner om modellivet, men har nu været til samtale og fik taget prøvebilleder. De var meget begejstrede for hende, og har spået hende en stor fremtid i branchen.
    Først ville hun slet ikke høre tale om det, men har nu ladet sig overtale til at prøve det.
    Hun er kropsmæssigt alt hvad en model skal være, 175 og meeeget tynd. Hun bliver nok osse højere da hun først bliver 14 i år.
    Jeg er da spændt om jeg kommer til at se hende i bladene i fremtiden smiley


  • #12   22. aug 2014 Min mor er designer, så jeg har været i modeverdenen hele mit liv, og har været børnemodel.
    Og jo den er hård, og der er mange dårlige sider, men modellerne vælger der selv, og som Isabella siger, må de for det meste ikke have nogle former (eller lign) fordi man skal se tøjet, og ikke modellen.
    Men det kommer altså også an på hvilken side man ser det fra, for der er altså også mange rigtig flotte og "normale" piger som modeller - især fordi modebranchen begynder at tænke mere og mere på sundhed, og fx. Ikke tænke over om modellerne har "thighgap" osv.
    Det sker bare tit at man kun ser de tynde piger, og ikke lægger mærke til de andre når man er kritisk over for sådanne emner. smiley


  • #14   22. aug 2014 Jeg vil ikke være model. Jeg tror heller ikke at selv hvis jeg havde 'det rigtige udseende', at jeg ville kunne det. Jeg laver kun noget om på mig selv, hvis jeg selv vil.
    Ingen skal fortælle mig hvordan jeg skal se ud, hvad jeg skal veje, eller hvad for noget tøj jeg skal klæde mig i.
    Jeg har aldrig gået med makeup, eller gjort noget ved mit udseende, udover at få klippet mit hår smiley
    Jeg er glad for mit udseende, selvom jeg ikke er blevet godkendt af en eller anden person, der nu bestemmer hvem der skal være modeller.

    Jeg syntes ikke om model arbejde i det hele taget, man ser ud som man gør. Hvis de kunne finde nogle som ikke behøvede at ændre noget som helst ved dem selv, kunne det være fint nok. Tror heller ikke ligefrem at man får det bedre med sig selv, hvis man bliver fravalgt fordi man ikke var 'pæn nok'.


Kommentér på:
Unge piger - modeller??

Annonce