{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.766 visninger | Oprettet:

Løn for børnepasning? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg skal til at begynde at passe 3 børn i 2,5 time hver tirsdag. Børnene er et par tvillinger på 11 år og en lillesøster på 7 år.
Jeg har aftalt med deres forældre at jeg skulle undersøge hvad andre havde fået i løn for brønepasning, så derfor vil jeg spørge jer om i har passet børn og hvilken løn i så har fået? Eller hvilken løn kan jeg tillade mig at få?
Håber i kan hjælpe smiley


Kommentarer på:  Løn for børnepasning?
  • #1   25. aug 2014
    50-60 kr pr. time :o) Passede 3-4 børn og ofte i en del timer ad gangen.


  • #2   25. aug 2014 Jeg får 100 kr pr. gang- og det er nok 3-4 timer. Og jeg er 21. Det er 2 børn på 6 og 9 år

  • #3   25. aug 2014 Da jeg var på din alder fik jeg 200kr aftenen/natten. Da mine to børn skulle passes et par timer et par dage ugentlig af to piger på 13 år fik de 30kr timen smiley Den pris var det deres forældre der foreslog smiley Dette er nu 5/6 år siden smiley
    Får du 50kr timen burde du være lykkelig smiley

    Mvh TT


  • #4   25. aug 2014 Jeg svømmer med en af mine tidligere elever (jeg underviste i børnesvøming)
    Jeg har hende i en time til halvanden en gang i måneden, skal undeholde hende i ca 20 min, klæde om, svømme en halv time og så klæde om igen.

    Jeg får 100 kr for sådan noget men situationen er jo ikke helt den samme
    jeg tænker umildbart også de der 50 kr i timen eller ligende


  • #6   25. aug 2014 70 eller sådan noget smiley

  • #8   25. aug 2014 Det kan være ret hårdt at passe børn. Jeg har aldrig rigtig arbejdet sådan, men jeg har passet min kusines børn et par gange. Det er hårdt! Specielt hvis det er hen på aftenen eller på en dag, hvor man har været i skole.
    Så ja - som Bettemus skriver, skal du ikke gøre det for billigt. Så kan du lige så godt lade være. Hvad med 65 kroner i timen? Det ville jeg synes er fair!


  • #9   26. aug 2014 da jeg passedebørn tog jeg 50-65 kr i timen alt efter alder og hvor de boede:)

  • #10   26. aug 2014 Jeg tog 60 i timen pr barn. Jeg passede på et tidspunkt 2 (120 i timen så) i 4 timer af gangen = 480, det syntes jeg var en meget passende løn:)

  • #11   26. aug 2014 Okay, mange tak. Tror jeg foreslår noget imellem 60-90 kr. I timen og så der hvad de siger til det smiley

  • #12   26. aug 2014 90 kroner i timen som 15-årig..... det er måske lidt voldsomt, når det alligevel "bare" er børnepasning smiley

  • #13   26. aug 2014 jeg fik selv 50 kr. i timen....

    Og ville heller ikke give mere end 50 kr....


  • #14   26. aug 2014 Tror jeg fik... 100 kr i timen?

  • #15   26. aug 2014 Jeg fik på et tidspunkt 100 kr på 6 timer smiley

    Min veninde får 65 kr i timen, det synes jeg virker meget retfærdigt.


  • #16   26. aug 2014 50-70 kr vil jeg sige. smiley

    Som ungarbejder får jeg 65 i timen som kassedame smiley


  • #17   26. aug 2014 Da jeg arbejdede hos McDonald's, inden jeg fyldte 18, fik jeg også 65 kroner i timen. Og det var i hvert fald meget hårdt tjente penge.

  • #19   26. aug 2014 da jeg arbejede i fakta fik jeg 54 i timen, som 16-17 årig. Så vil da mene en 50-60 kr er rigeligt for at passe børn smiley

  • #20   26. aug 2014 Jeg skal til at passe to brødre på 2 og 4 år, og skal passe dem ca 2 timer, får 70 kr i timen + benzin smiley

  • #21   26. aug 2014 Jeg vil sige 50-65 kr

    Du er 15 år..
    og det er mere end du vil få ved "rigtig" arbejde..

    Haha og sorry men kan ikke lade være med og grine af jer der siger det hårdt og passe børn.. det er det vi andre mennesker laver i vores fritid =) Sååååh hårdt er det altså heller ikke =)


  • #22   26. aug 2014 Det er hårdt at passe andre menneskers børn. Det kan være trættende, når man ikke er vant til at passe børn, og man kan ikke altid tillade sig at begynde og opdrage på barnet, fordi det ikke er ens eget.

  • #23   26. aug 2014 Jeg har nu passet før også. Så er det altså heller ikke være..
    Og joh man sætter regler for hvordan man gør tingene også nå ungerne siger ej men vi må godt for mor og sådan så hedder det bare men jeg er ikke din mor.. Selvfølgleig skal man ikke lave alt muligt sindsygt men jo man kan godt opdrage inde for de normale grænser


  • #24   26. aug 2014 Og det er normalt nemmere og passe andre børn end sine egne fordi ens egne børn har en tildens til ikke altid og høre efter hvad mor eller far siger men er bedre til det med andre.. så joh det er faktisk nemmere og passe andre børn =)

  • #25   26. aug 2014 Jeg opdrager i hvert fald ikke på min kusines børn, selvom jeg synes, at den ene nogle gange har tendens til at blive ALT for meget. Og jeg synes det er hårdt at være på konstant, når jeg er vant til, at jeg bare kan slappe af derhjemme.

    Det er hårdt med små børn.


  • #26   26. aug 2014
    Det er nu ikke anderledes og passe børn end og arbejde i butik eller gå med reklamer. Alt arbejde efter skole hvor man egentligt er træt og vil have fred er hårdt.

    Har både arbejdet i en blomsterforretning, omdeler og børnepasning - butiksjobbet er klart hårdest fysisk og psykisk.


  • #27   26. aug 2014 Jeg synes det er hårdt at passe børn... især hvis man ikke bryder sig om larm, skal "lade op" efter at have været sammen med andre mennesker osv. Og JA så er det en dum idé at tage et sådant job, men hvis man ikke kan få andet og skal bruge penge, så må man tage hvad man kan få smiley

  • #28   26. aug 2014
    Jeg er introvert så kender alt til det - men ind imellem må man bide i det sure æble hvis pengene skal ind ;o).

    Hellere børn hvor man kan koble fra når de ser film og leger - det er til at overskue, men sure kunder kræver et vis overskud, at holde hovedet koldt når der står 30 mennesker i kø og stadig flere kommer, kende 117 forskellige priser uden ad og kunne rådgive om hvordan diverse blomster skal passes - også lige pakke dem ind imens.


  • #29   26. aug 2014 Jeg fik 75 kr i timen for 2 børn, synes jeg nu er en fin løn. smiley

  • #30   26. aug 2014 Får 60 kr i timen for at passe 2 tvillinger på 3 år og en på 2 .-)

  • Syrpa
    Syrpa Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 19 Følgere: 33 Svar: 789
    #31   26. aug 2014 Jeg ville nok lave en fast pris på de 2½ time og sige 150 kroner de store må man formode passer sig selv en del af tiden, men du sætter også tiden af til det smiley skal du køre efter det o.s.v ville også være med i min betragtning skal der laves mad hjælpes med lektier er ting jeg ville sige ville hæve beløbet


  • #32   26. aug 2014 Haha.
    Bidløse Madsen. Du synes jo at alt er hårdt. Hvad vil du gøre ude i den virkelige verden. Det er hårdt at passe børn? Og det er MEGET hårdt arbejde at arbejde på McDonalds? McD er flere år i træk kåret som DK's bedste arbejdsplads, og er langt fra hårdt arbejde. Og ja, det ved jeg eftersom jeg selv som ung arbejdede på Maccen i 3 år.

    Men tilbage til emnet. Vil også sige mellem 50 og 70 kr i timen må være rigeligt. Som ungarbejder ligger en timeløn jo på omkring 60-70 kr i timen, og der bliver jo trukket AM-bidrag fra og skat alt efter hvor langt ens frikort rækker.


  • #33   26. aug 2014 Som pædagog må jeg altså sige at "passe" børn kan faktisk være ret hårdt. Men så snakker vi så ikke om et par stykker men 12 som også skal udvikles og mødes i forhold til de behov og ønsker de har smiley

  • #34   26. aug 2014 Det er forfærdeligt på McDonald's. Jeg synes, det er en joke, at de er kåret som bedste arbejdsplads.
    Det er ikke engang kun det fysiske pres, der ligger på en, når man er på arbejde. Der ligger også et kæmpe pres på én psykisk, når man ikke er på arbejde. Jeg stressede over at skulle arbejde klokken 17, selvom klokken var 6 om morgenen. Jeg vågnede konsekvent hver morgen lidt i syv, hvis jeg skulle arbejde om eftermiddagen, fordi jeg konstant havde inde i hovedet at "jeg må ikke komme for sent - hvis jeg kommer for sent, får jeg en advarsel - selv hvis bussen er forsinket, får jeg en advarsel - jeg må ikke sove for længe!"

    Og skal vi nu ikke lige lade være med at dømme hinanden? Du ved ikke om jeg synes alt er hårdt.


  • #35   26. aug 2014 Madsen - krææmt øøhhhmmm (remember last night... smiley )

    Mvh TT der valgte at gå i seng i går smiley


  • #36   26. aug 2014 Kender da ikke ret mange arbejdspladser hvor det er helt ok at komme for sent?!
    Heller ikke selvom bussen er forsinket.
    Men ja, vi er selvfølgelig alle forskellige, men at dømme ud fra de ting du har skrevet er du måske bare en af dem som er lidt mere pyldret mht. hårdt arbejde end så mange andre.


  • #37   26. aug 2014 Jeg passer en på næsten 2 og en på næsten 4, og der får jeg 50 kr i timen smiley

  • #38   26. aug 2014 Jeg siger ikke, at det skal være ok at komme for sent. Men jeg synes, at det er for meget hos McD. Fint nok for dem, der ikke kan finde ud af det - men at de ligefrem går så meget op i det, at man ikke kan sove roligt om natten for det, så bliver det for meget.
    Desuden var teamet, jeg arbejdede i, ubeskrivelig dårligt. Folk behandlede hinanden som lort. Det var ikke unormalt at folk blev voldsomt uvenner derude.

    Men McDonald's er en dårlig og meget udsat arbejdsplads. Min søster har lige haft en døgnvagt, hvor de blev overfaldet. Truet med at få hovedet ned i frituredimserne og blive slået ihjel. Hvis ikke du synes, at det er hårdt - så ved jeg sgu ikke, hvad der er hårdt....


  • #39   26. aug 2014 Jeg kan jo kun tale for der hvor jeg var ansat, og jeg synes det var den bedste arbejdsplads jeg nogensinde har været på, og det må der jo være utroligt mange andre medarbejdere som også synes eftersom det er de ansatte som kårer dk's bedste arbejdspladser. smiley
    Men vi havde det så også super godt indbyrdes, holdt nogle fede fester osv. At folk ikke kan sove om natten fordi de er bange for at sove over sig må jo være deres eget problem.
    Nu er den hændelse du beskriver jo heller ikke ligefrem hverdag, og lyder mest af alt som et røveri, som kan forekomme mange andre steder også. Jeg synes bestemt ikke det er hårdt arbejde på McD, hverken fysisk eller psykisk.

    Men lad os nu bare blive enige om at være uenige. Hvis du en dag finder et job du ikke synes er hårdt, så er det jo dejligt for dig. smiley


  • #40   26. aug 2014 At passe børn kan nu altså godt være hårdt, alt efter hvordan børnene er. Jeg arbejder i en vuggestue/børnehave og jeg er gennem smadret efter en 7 timers vagt.
    Tænker også de der 55 kr i timen, smiley


  • #41   26. aug 2014 Der er nu også stor forskel på og arbejde i børnehaver og vuggestuer der er mange flere børn og de skal aktiveres på en anden måde.. fordi du babysitter lidt kan man smide en film med eller lad dem spille på ipad eller give dem mad an på hvad de har og hvor gamle..

  • #42   26. aug 2014 Jeg er uddannet pædagog, og jeg får knap og nap 100kr i timen, når skatten er fratrukket smiley Måske lidt mere, men det er ikke meget.

    Så at nogen får 100kr i timen privat må siges at være priviligeret smiley
    Hvis jeg var dig, ville jeg bede om de 60kr/timen


  • #43   26. aug 2014 Min moster giver 100kr i timen, for en pige på 7 og en dreng på 9.
    Og så må barnepigen tage det mad osv som hun har lyst til.

    Ofte får hun 150kr i timen, og hvis deres mor har været afsted i feks 10 timer, får hun 1500kr


  • #46   26. aug 2014 Nu var det ikke ud fra det alene jeg kom med den udtalelse, men lad det nu ligge.
    Som jeg også skrev i mit sidste indlæg kan vi bare være enige om at være uenige. smiley


  • #47   26. aug 2014 Camilla
    Du kan ikke bedømme, hvad jeg synes er hårdt. Og du bør ikke "være uenig i" at jeg synes noget er hårdt. Det er begge ting, som vel kun jeg ved og kan.


  • #49   26. aug 2014 Dårlig ide og ødelægge dette indlæg med sådan noget her.. Ingen grund til og blive personlig i sådan et indlæg. Måske man bare skulle stoppe den nu


  • #50   26. aug 2014 Som jeg også skriver er der forskel på folk. Og jeg har ikke noget sted skrevet hvad Madsen synes er hårdt, det har hun selv skrevet. Hhv. Børnepasningen efter skole (som er hårdt når man bare er vant til at slappe af efter skole) og at arbejde på McD.
    Det eneste jeg siger er: Good Luck i det virkelige liv! For de to ting er bare Piece Of Cake i min optik!
    Men igen: Vi er alle forskellige. Og det skal vi have lov til.


  • #53   26. aug 2014 Det siger jeg ikke, blot at nogen får det hårdere end andre når man kommer ud og finder ud af hvor hårdt et fuldtidsjob kan være.
    Men gider ikke spilde mere af min tid på den her, og som Camilla L siger er det nederen at vi ødelægger en andens tråd med den her ligegyldige diskussion, som jeg ellers synes jeg har forsøgt at lukke flere gange.
    Så det her blev det sidste indlæg fra mig. God nat.


  • #54   26. aug 2014 Camilla, du modsiger jo netop dig selv rigtig meget herinde. Du skriver, at vi alle er forskellige, men samtidig sammenligner du dig med mig. Er vi forskellige eller ej? Nu må du lige beslutte dig.
    Og jo - du skriver at jeg synes alt er hårdt. At jeg giver udtryk for, at det er hårdt at passe andres børn, når man i forvejen er træt, og at jeg synes McDonald's er en dårlig og stresset arbejdsplads betyder jo ikke, at jeg mener alt i hele verden er hårdt.


  • #56   26. aug 2014 Smid ipad'en væk og brug kvalitets tid med barnet, så kan man godt selv blive træt også. Elektronik er blevet for afgørende i vores hverdag.

  • #57   27. aug 2014 Jeg snakkede med en af mine veninder som passede to børn og fik 50 kr. i timen pr. barn.
    Min mor spurgte også ude på hendes arbejde og der hørte hun alt lige fra 75-125 kr. i timen, mens min anden veninde fik 75 kr. i timen for pasning af 3 børn, så det er åbenbart meget forskelligt hvad folk får smiley


  • #58   27. aug 2014 Det meget forskelligt..

    Det er jo hvor genereiøs dem man arbejder for.. personligt ville jeg aldrig give så meget medmindre vi snakkede folk over 18.

    Ud over det langt over lønner folk få på andre jobs så det næsten altid sort og personen få tit mad og andet de kan spise. =)

    Jeg få forresten 115 kr for at passe min niece men det er af kommunen og hun er special barn. jeg skal så betale skat af dette


  • #59   27. aug 2014 Jeg havde ikke haft råd til mere end max 50 kr timen for at mine børn skulle passes. Ville gerne have givet mere. Men nu er jeg også ret fattig smiley

  • #60   27. aug 2014 Det er også det. Det kommer jo også an på hvor meget familien har råd til at betale smiley

  • #61   29. aug 2014 Prøv at gå ind på KL's takster for plejebørn
    Dette er jo børnepasning 24/7
    Jeg kan fortælle at et barn uden alvorlige diagnoser bliver betalt med 3-4 plejevederlag. Et plejevederlag er 129 kr. pr. DØGN!
    Prøv lige at regne på den timeløn!!!
    Den indbefatter også weekender og helligdage, nattetimer osv. - Også er det betaling til voksne mennesker som forventes at levere et kvalificeret stykke arbejde.

    Hvis det bliver opgivet til skattefar, vil jeg sige at en barnepigeløn på mindstelønnen for ungarbejdere er rigeligt. Er det sort, er det en helt anden snak...


  • #62   29. aug 2014 Gitte.. Jeg passer barn med særlige behov for at sige det sådan og få udbetalt de 115 kr i timen så få jeg forskellige tillæg med aften weekend også vidre.. =)

    Jeg skal så betale skat men der er vist nogle andre regler angående det nå det er barn med særlige behov så skatten er meget lille. men jah jeg er voksen og dette barn er så med særlige behov

    Og det er af kommunen de bliver udbetalt..


  • #63   29. aug 2014 Det er så forskelligt, for nogle forældre er villige til at give over 100 kr i timen, og andre er ikke. Jeg er selv af den overbevisning, at 50 kr i timen er fint. Jeg arbejdede som 15-årig i en bager til omkring 63 kr i timen. Det er sådan set lige meget, om man synes dét at passe børn er hårdt, for jeg kan love dig for at det er lige så hårdt at stå i en butik efter skole. Det kommer helt an på forældrene - når det er sort arbejde bestemmer de jo selv, om de gider at give dig en god mængde penge eller om det er "standarden." Jeg ville i hvert fald synes at 100 kroner i timen er langt, langt over det forventede beløb for at en 15-årig passer børn i nogle timer smiley

  • #64   29. aug 2014 Jeg ved ikke hvilken overenskomst du er ansat under, men det er ikke normen for plejebørn/plejefamilier som vel er det nærmeste man kan sidestille med almindelig børnepasning.

    Nu går vi så heller ikke ud fra at ts har en pædagogisk uddannelse, eftersom hun er mindreårig, eller at børnene har særlige behov/diagnoser. Og uanset siger det ikke særlig meget om timelønnen når du skriver hvad du får udbetalt. Vi har alle forskellige skattefradrag...
    - Jeg holder på at en timeløn svarende til mindstelønnen for ungarbejdere, er en rigtig fin timeløn for børnepasning.


  • #65   29. aug 2014 Jeg synes du kan tillade dig at bede om en timeløn svarende til minimum mindstelønnen for din alder og så i øvrigt opgive det til skat.
    Synes egentlig det er ret irriterende som skatteborger at betale skat, så bla børnefamilier kan tilgodeses for at de så kan bidrage til en sort subøkonomi. Det er måske umiddelbart småpenge, men mange bække små...
    Det er da tankevækkende at pædagogen (et af de ovenstående indlæg) får ca 100 kr/timen når der er betalt skat og så en sort barnepige får ml 50-125 kr/timen sort.
    Nå, blot lidt tanker...
    Held og lykke med dit nye job smiley


  • #66   29. aug 2014 Jeg fik 60 i timen, oftest 3 timer i streg, hvor jeg passede 2 børn på 3 og 6 år smiley

  • #67   29. aug 2014 Nej jeg er afslatning for min søster.. altså det som et aflasningsbarn.. =)

  • #68   29. aug 2014 Og jeg er heller ikke uddannet til det =)

  • #69   29. aug 2014 gitte de 115 er skam det ejg få i timen INDEN det bliver trykket skat også vidre

  • #70   30. aug 2014 Jeg arbejdede indtil i fredags på en daginstitution(har været der et år) og det er overhovedet ikke hårdt i forhold til fx. at arbejde i et supermarked, hvilket jeg også har gjort.

  • #72   31. aug 2014 Jeg fik 100 kr i timen smiley

  • #73   1. sep 2014 Julie - pædagog/medhjælper?? Nu er det så mange flere krav og ting man SKAL som pædagog ift. en medhjælper. Så jo til tider er det MEGET hårdt at være pædagog smiley

  • #74   1. sep 2014 Får 50-60 kr. i timen og hvis det løber ud på de sene aftenstider eller nat får jeg selvfølgelig et tillæg, dette gælder også i hverdagene smiley

Kommentér på:
Løn for børnepasning?

Annonce