{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.479 visninger | Oprettet:

Facebook = åbenbart livet? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at lukke min facebook ned.
Folk er blevet så afhængige af facebook, at jeg får kvalme. Facebook er åbenbart alt afgørende for hvem man har i sit liv eller ej. Jeg har kun facebook for at have min side med diva og jeg. Nu overvejer jeg at lukke min facebook ned, og lave en blog i stedet for. For folk bliver så sure over, at jeg ikke vil være venner med dem. Familie, venner eller ej. Har brugt facebook for at skrive med folk, følge med i anima osv. Og divas side. Intet andet. Og jeg kan ikke se, hvorfor jeg skál være venner med folk jeg kender. Folk skriver alt om hvad de laver, og hvis de virkelig gerne ville snakke med mig, og fortælle hvad de laver, så kan de da sende mig en sms eller ringe.
Og så det med billeder.. "Omg jeg har kun fået 50 likes" eller "omg jeg har fået 400 Likes!" Who cares??
Er jeg bare totalt oldschool eller?

Ved jeg måske lyder dobbeltmoralsk, nå jeg siger jeg har en side med diva, men det er for folk der gerne vil følge vores udvikling, som bla divas avler. Og er blevet spurgt om jeg ikke vil lave en side, så det gjorde jeg.

Er der andre som ikke har facebook? Eller folk som har facebook, men ikke bare acc folk, bare fordi man kender dem?

Jeg har bla ladet vær med acc nogen folk, fordi jeg allerede er venner med nogen, som jeg véd ville komme op at toppes om hinanden.
Jeg er bare så træt af at det sociale netværk er så vigtigt. Før hen ringede man til hinanden, og spurgte om man ku ses. Nu skriver folk på deres væg "er der nogen der vil ses?" Det hele er blevet så upersonligt. Øv.


Kommentarer på:  Facebook = åbenbart livet?
  • #1   28. aug 2014 Jeg har facebook, og kan godt se hvad du mener. Men jeg kan da godt lide at få mange likes på fx. ens profilbillede smiley Det betyder vel bare at de synes man er køn smiley

  • #2   28. aug 2014 Det er rigtigt. Men det er igen anerkendelse. Noget folk også er blevet afhængig af. Hvorfor kan man ikke se sig selv i spejlet og tænke "hold kæft du lækker idag!" Og så være ligeglad med hvad andre synes?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   28. aug 2014 Keg er ved at brække mig over folks behov for at få likes.

    Engang gjorde man en god gerning fordi man mente det, idag gør man det kun for at få likes.


  • #4   28. aug 2014 Amt: lige præcis!

  • #5   28. aug 2014 Hvis ikke du bruger den til andet, så synes jeg da sagtens du kan lukke din Facebook. Jeg er også så uendeligt træt af at høre på folk, der mener at de er nødt til at slette deres billede hvis ikke der er kommet en vis mængde likes i løbet af noget tid, og at se alle gå rundt og snakke om det skide snapchat konstant. Men jeg er afhængig af, at jeg kan følge med i begivenheder, aftaler, vi har en gruppe i klassen, hvor vi aftaler ting og kan lægge dokumenter op mm. Og bare man ikke selv bidrager til den dér "omg-jeg-skal-have-50-likes"-mentalitet, så synes jeg sagtens man kan have en facebook uden at blive påvirket af den negative stemning. Facebook er jo netop også en god kilde til at sprede positiv energi eller meddelelser smiley

  • #7   28. aug 2014 Men ja, du har helt ret. Jeg kan ikke lægge nok vægt på, hvor super irriteret jeg er af at se folk gå rundt og sige "ejjjjj vi skal lige sende en snap!!!!" ej men det ser altså ikke videre intelligent ud, når man ser en pige, ude af det blå, række sin mobil frem og tage et skide billede af sit ansigt smiley

  • #8   28. aug 2014 Slet den hvis det er det du vil smiley
    Der er vel ikke noget rigtigt eller forkert her, folk er forskellige. Jeg er glad for min facebook, jeg kan godt lide at følge med i, hvad f.eks. gamle skolevenner går og laver. Jeg deler også selv en del ting derinde, både hvad jeg laver, hvad jeg høre af musik o.lign. Men det er da ikke bare for andres skyld. Jeg synes også det er sjovt at sidde og kigge tilbage på ting jeg har slået op for år tilbage.

    Med hensyn til venner og familie, så er jeg ikke venner med f.eks. mine forældre på facebook. Det har jeg bare valgt, og det må de bare acceptere - hvilket de også gør. Jeg kunne ikke være mere ligeglad med, at folk får ondt i røven over at jeg sletter dem eller afviser venskab på facebook. Så det er jo bare noget man gør op med sig selv, og så må man ignorere de der nu bliver utilfredse med det.


  • #10   28. aug 2014 Jeg synes nu det er meget rart at have facebook.
    Men jeg vil ikke sige at det er livet, men vi, som i dem jeg går i klasse med, sender opgaver til hinanden på facebook fordi det er hurtigt.

    Også er der en gruppe for min klasse, samt for selve gymnasiet, og en for festerne på skolen. Så det er nemt at følge med i begivenhederne, men før jeg startede på gymnasiet brugte jeg nærmest ikke facebook.

    Så jeg vil ikke sige at facebook er livet, men det er blevet et 'redakab' i min hverdag


  • #11   28. aug 2014 Snapshat fatter jeg heller ikke en skid af. Totalt latterligt! Sts.

  • #12   28. aug 2014 Jeg elsker min facebook smiley
    Jeg er ikke på andre medier end facebook, så det er ligesom der jeg snager i folks liv smiley


  • #13   28. aug 2014 Jeg er afhængig af facebook ja, men jeg er langt fra den type du beskriver! Jeg har nogle perioder hvor jeg ikke bruger facebook el andre socialemedier smiley

  • #14   28. aug 2014 Og så synes jeg det er utrolig dejligt at kunne holde kontakten til dem jeg møder når jeg er på spejderlejr smiley

  • #15   28. aug 2014 på en måde, så må det være fedt at have det som dig på det punkt.. jeg er virkelig afhængig af facebook, sådan virkelig meget. smiley jeg er på det MANGE gange om dagen, det er egentlig ret slemt

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   28. aug 2014 Bettemus: jamen det er da også dejligt med anerkendelse gennem likes..

    Det er da nok den mest ligegyldige, falske og upersonlige anerkendelse du kan få..

    Hvis ens liv er bygget op om anerkendelse via likes, så er der virkelig noget helt galt..


  • #18   28. aug 2014 Jeg synes nu facebook er dejlig. :o)
    Jeg synes da det er virkelig mærkeligt ikke at være venner, med sine venner og familie, og jeg ville undre mig meget, hvis nogen jeg kender afslog min venneanmodning. Det virker for mig som om, at man ikke vil have noget med folk at gøre.

    Jeg bruger især facebook til begivenheder, grupper og skolerelateret. :o) Vi har en gruppe i klassen, og så har jeg fx en gruppe med min projektgruppe, så vi kan aftale ting, lægge dokumenter ind osv.
    Og så er det da rart, at man kan komme i kontakt med folk, selvom man ikke har deres mobilnr.

    Jeg bruger ikke facebook ret meget, men jeg ville ikke kunne leve uden. :o)

    Mht. det du siger med, at det burde være nok at man ser på sig selv og siger man er lækker - det er jo ikke alle der kan det. Hvis man har det skidt med sig selv, er det altså ikke altid nok at sige til sig selv, at man er lækker, hvis man alligevel ikke tror på det. Da hjælper det altså nogle gange, at få et 'skub' ved at se, at andre tror på det. Det skal du måske sætte dig lidt ind i, før du udtaler dig om. :o)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #19   28. aug 2014 Men når det er sagt, så elsker jeg facebook, jeg elsker bår der er klynk, når der er billeder, bitch fight, kærlighed også at det er så nemt at følge med i hvad folk foretager sig smiley

  • #21   28. aug 2014 Maiken: det gør du!:)

  • #22   28. aug 2014 Likehunteri kan jeg ikke snuppe, men jeg beholder nu alligevel min facebook. Har svært ved at få fat i folk ellers, fordi de ikke tager deres telefoner, men af en eller anden grund altid er på facebook smiley

  • #23   28. aug 2014 Og det er der jeg snakker om! Det sku da vildt latterligt?

  • #24   28. aug 2014 Jeg bruger facebook til at følge hesteblogs, og skrive til folk når det er nødvendigt (har nemlig ingen mobil). Jeg er skide ligeglad om jeg så for 0 eller 100 likes, bare jeg selv synes jeg ser godt ud på det billede jeg nu lagde op.. Nu har jeg så heller ikke skiftet profilbillede i et par år :p.
    Men er enig med dig, synes facebook tager overhånd (n)


  • #25   28. aug 2014 Jeg har facebook, og har haft det i en del år - dog bruger jeg den ikke særlig meget. Mine 'venner' på facebook er kun familie, eller gode venner. Har dog et par som jeg fortryder lidt at jeg nogensinde accepterede. Men altså, bruger den ikke, og har ikke noget på profilen alligevel.
    Vil helst have at folk ringer til mig, hvis de vil mig noget. SMS er også fint nok, men jeg svarer sjældent på facebook.
    Likes er jeg fuldstændig ligeglad med. Fint nok hvis folk godt kan lide mit billede, men det er godt nok ikke noget jeg tænker særlig meget over.
    Følger et par sider, som fx. 'Stop dyremishandling'.. Men det er så også næsten det.

    Syntes godt at du kan slette din facebook, hvis du føler for det... Det lyder ikke til at du er helt vild med den alligevel, såh..


  • #26   28. aug 2014 Ja det er håbløst... --'

  • #27   28. aug 2014 Jeg bruger også facebook til at følge anima og andre dyrevældfers organisationer. Og så lige pt kigger på heste der er til salg. Og så har jeg liket nogen sider med sjove videoer og vines. Men så også det! Skriver sjældent noget på min væg. Deler oftest ting med dyrevelfærd.

  • #28   28. aug 2014 Jeg er sådan set utrolig ligeglad med likes, kommentarer, blalala. Jeg følger ikke folk, men er venner med dem - man kan "unfollow".
    Jeg bruger kun min facebook til én ting: Kontakt. Jeg har utrolig mange gode venner fra andre lande, så vi benytter os af facebook og skype til at holde kontakten. Det er desuden nemmere at komme i kontakt med mig på facebook, end per sms eller skype. Dernæst er jeg med i diverse skolerelaterede grupper/interessegrupper (hestevognskørsel, marsvinehold og alt godt fra havet) smiley


  • #30   28. aug 2014 Enig med Bette. Har man dårlig nok selvtillid, så kan man bruge hvad som helst. Det handler bare om at være desperat nok. Det er det samme med religion. Alle bliver religiøse, hvis de bliver bange nok smiley

  • #31   28. aug 2014 Jeg er religiøs. Dog ikk kristen. Men det har nu ikke noget med frygt at gøre. But I got your point smiley

  • #32   28. aug 2014 Heller ikke ment på den måde Sebastian. Jeg siger bare at selv de mest ateistiske mennesker kan blive religiøse af frygt. Det er jeg et levende bevis på smiley

  • #33   28. aug 2014 Tror jeg gerne smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   28. aug 2014 Hvis man er så desperat at en like har så stor betydning, så burde man måske også overveje om der er noget helt galt med en..

  • #36   29. aug 2014 Da jeg var under uddannelse, lagde vores lærere alt ud i vores "Klasse-FB-gruppe" - Simpelthen fordi at alle så det på den måde. Derfor var man dengang nødt til at være på hver dag.

    Jeg har efter min uddannelse af flere "omgange" haft deaktiveret min profil i perioder på mellem 3-7 måneder, da størstedelen af opslagene alligevel er ligegyldige for mit vedkommede - Selvom jeg kender ALLE på min venneliste. Facebook er en enorm tidsrøver for de fleste smiley Og for at være helt ærlig, så savner jeg det faktisk ikke, når jeg først er væk fra det.

    Min profil er (og har været et stykke tid) deaktiveret igen smiley


  • #37   29. aug 2014 Jeg har haft det på præcis samme måde som dig. Jeg blev så træt af det, at jeg deaktiverede min facebook. Det er nu nok snart 1½ års tid siden.

    Jeg var træt af at have 400 mennesker på min venneliste, når jeg i virkeligheden kun snakkede med højest 10 af dem. Jeg var træt af at 400 mennesker kunne se alle mine billeder og statusser, som jeg egentlig bare delte for at mine venner skulle se dem. Jeg var træt af dag ind og dag ud, at glo på folks "se hvor fantastisk mit liv er, se hvor super aktiv jeg er, se hvor smuk jeg er, se hvor mange venner jeg har, se mig, se mig"

    Så jeg deaktiverede den, og jeg levede uden facebook i et halvt års tid tror jeg - kan ikke helt huske det. Jeg besluttede mig så for at åbne den igen, men slette alle de personer jeg aldrig så, skrev med, eller var interesseret i at følge. Og jeg endte med at gå fra 400 venner, til omkring 30!

    Grunden til jeg "vendte tilbage" var, at jeg faktisk - sørgeligt nok - begyndte at miste kontakten lidt med flere af mine venner. Folk skriver sjældent sms'er eller ringer længere - det foregår altid over facebook. Hvis nogle holder fest, er det på facebook man bliver inviteret.

    Nu er det noget tid siden, jeg er efterfølgende startet på en ny skole (og droppet ud igen), og det er jo blevet normalt for folk at være facebook venner med hele deres klasse, og alle andre de møder på skolen - så jeg er nu oppe på 129 venner, og går faktisk og overvejer enten at slette min profil igen, eller at tynde grundigt ud i vennelisten. Det eneste jeg bruger facebook til, er den side jeg har med min pony, et par grupper, og så at skrive med folk.

    Så ja, en god løsning kan evt. være at du sletter alle dem du ikke føler for at være venner med længere - eller opretter en helt ny profil. Ellers kan du jo deaktivere den, du kan altid åbne den igen hvis du fortryder smiley det kan godt være sundt med en pause i hvertfald smiley


  • #38   29. aug 2014 Jeg bruger min facebook til at holde kontakt med folk. Gamle venner som man måske ikke snakker med mere, men hvor minderne og ens fortid stadig betyder rigtig meget. Samtidig har vores klasse gruppe derinde, min studiegruppe har sin egen gruppe, og det er langt hurtigere at spørge om hjælp til opgaver eller eksamen. Min familie som jeg heller ikke ser så meget, her i blandt min søster, der er det skide rart at kunne se hvad hun går og laver. Synes også det er en del lettere med hensyn til begivenheder, at alt blir slået op der. Så ja, jeg er glad for min facebook.

  • #39   29. aug 2014 Syntes snart det er lige så slemt dem der lever så højt på at nedgøre folks sider, facebook eller antal likes.
    At det kan fylde så meget at man har behov for at nedgøre det er da tankevækkende smiley

    Når det er sagt så ja, facebook er en del af mit liv. For det er her jeg holder mine kontakter over. Jeg skriver stort set aldrig sms'er, det er altid fb chat. På gymnasiet dengang fik vi enda udleveret lektier via en facebook gruppe, af vores lærere. Samt jeg følger det der interessere mig derpå (nyheder, updates om serier osv).
    Så ja jeg kan da roligt indrømme facebook er en del af mit liv. Alt er samlet der, så behøver jeg ikke google alt eller skrive sms'er til 45 mennesker dagligt. Dejligt nemt.
    Og så er jeg da egentlig ret ligeglad med om andre har behov for at nedgøre det, hvis det for dem til at have det bedre, så ok da smiley

    Når ja og så ser jeg jo alle de der sjove videoer, det giver sådan et dejligt grin! Jo alt i alt elsker jeg sku min private facebook. Også til at stalke gamle bekendte af og til, specielt når de alle spytter den ene baby ud efter den anden. Eller dem der poster deres drama. Love it smiley


  • #40   29. aug 2014 Jeg har IKKE facebook! Jep!..som den sidste på jorden, en huleboer smiley smiley Jeg er FULDT UD TILFREDS UDEN og kommer ikke til at have en medmindre det bliver et arbejdskrav... smiley smiley Jeg har ikke et behov for at følge med i hvad folk gør hvornår. Og jeg synes det er fuldstendig sindssygt at folk vælger at gøre sig så tilgængelige og sårbare for næsten hele verden. Det går næsten ud på hvem der har flest venner og hvordan man kan promovere sig selv som den mest fantastiske ud fra sine egne øjne og syn på hvad et godt og rigtigt liv er... NEJ TAK. I må gerne have Jeres facebook smiley Men det bliver UDEN mig smiley Jeg nøjes med Jer dejlige mennesker her på HG. Vil andre mig noget så har de min adresse og tlf. nummer og e-mail. smiley

    Mvh huleboeren TT smiley


  • #41   29. aug 2014 Jeg har facebook, mest som et tidsfordriv, men også fordi jeg har et par sider og er med i en masse grupper hvor jeg bl.a. sælger mine kaniner når jeg har kuld.
    Og så følger jeg en masse sider.
    Tja, jeg elsker min facebook. Det er også der jeg har den største kontakt med mennesker.

    Og jo det er da sjovt at se ens profilbillede har 50+ likes, men det er ikke noget jeg går op i.


  • #43   29. aug 2014 Luna - Min mand har Facebook så det er ikke helt ukendt for mig smiley Og selvfølgelig lægger ikke alle hele sit liv ud og fortæller at nu har jeg støvsuget, nu har jeg vasket bad osv. Men folk har blevet for facebook afhængig og hvis man ikke er på facebook så bliver man holdt udenfor agtig. Hvad er galt med at omgås som mennesker face to face og tage tlf og taste et nummer? Når unge er sammen i dag (ofte, IKKE altid) så sidder de med hver sin mobil/tablet og taster løs i stedet for at være sammen, snakke og lege/lave noget sammen. Og så undrer man sig over alle de misforståelser, konflikter og de dårlige sociale kompetencer mange har.... smiley

    Mvh TT der synes de digitale medier begynder at fylde FOR meget.


  • #44   29. aug 2014 Jeg har en del venner der helelr ikke har facebook. Og må sige guuuud hvor det pisser mig af, for så kan jeg hverken stalke dem eller komme i kontakt med dem uden jeg virkelig skal til at sende en gammeldags sms... Dorh!

  • #45   29. aug 2014 jeg er den type der bliver skuffet hvis folk ikke acceptere min venneanmodning eller sletter mig fra deres facebook.
    men jeg ligger ikke mere i det end at de åbenbart bare ikke gider at hører om min hver dag og jeg derfor heller ikke gider at bruge så meget af min tid på dem.
    jeg bruger facebook rigtig meget, da jeg både har nogle gode kontakter og venner over flere landegrænser, som jeg gerne vil være jævnlig i kontakt med uden at det skal være så højtideligt, som et brev eller telefon opkald.
    facebook er en rigtig stor del af mit liv og jeg bruger rigtig meget tid på det, men ikke sammenhængende, jeg kigger flere gange om dagen og laver forskelige status opdateringer.
    jep facebook er en rigtig stor del af mit liv, men jeg er også i bund og grund en ensom bondekone ude i tredje pløjerække, som nogle gange har brug for lidt social omgang smiley


  • #46   29. aug 2014 Daydreamer: jeg har flere venner som ikke engang har en mobil Tlf xD og min ven fra Bornholm har en fastnet Tlf. Det fandeme sjældent man ser sådan nogen idag xD

  • #49   29. aug 2014 AMT - Det er jo netop det der er pointen. Der er noget galt med en. Man mangler selvtillid - måske også selvværd. Hvorfor må folk så ikke have lov til at gå op i likes, hvis det er dét der får dem til at få det bedre med sig selv?

    Der er forbavsende få mennesker, der har nok i sin egen anerkendelse. Det er menneskeligt at søge andres anerkendelse og blive bekræftet af andre. Der er virkelig ikke mange mennesker der fuldstændig kan leve på sin egen anerkendelse og bekræftelse. Så hvorfor er der pludselig noget galt i, at søge andres? Det har menneskeracen ALTID gjort, og vil ALTID gøre. Fordi det er menneskeligt og noget af det mest normale og basale i vores liv. Vi gør det ALLE sammen, hver eneste dag.


  • #50   29. aug 2014 CTS - Men der er noget alvorlig galt med opdragelsen hvis man er nødt til at gå så langt at andres likes er så betydningsfuldt! smiley

  • #51   29. aug 2014 Der behøver da ikke være noget galt i opdragelsen, hvis man finder likes betydningsfulde? Det har da ikke nødvendigvis noget med forældre/opdragelse at gøre? smiley

  • #52   29. aug 2014 Team Tindur - Hvorfor er der det? Hvorfor må man ikke søge anerkendelse gennem de sociale medier, når man kan og må på alle mulige andre måder?
    For mig at se er det da ikke meget værre, end at man lever højt på at få at vide, at man ser godt ud en dag. Er der så også noget galt med opdragelsen? :o)

    Selvtillidsproblemer kan godt skyldes fejl i opdragelsen, eller en form for 'omsorgssvigt'. Men at man søger anerkendelse gennem likes, kan jeg ikke se er en fejl i opdragelsen. Det KAN det måske være, men er det ikke per definition. Det er ganske naturligt, meget menneskeligt og helt normalt - set med mine øjne. :o) Som sagt søger vi alle anerkendelse hver dag, så hvorfor er det forkert er gøre det på facebook? :o)


  • #53   29. aug 2014 Vi er enige at ALLE vil føle sig betydningsfulde. Men hvis de sociale mediernes likes er SÅ VIGTIGE i et menneskes trivsel og selvværd så jo. Da er der et problem i opdragelsen. Ethvert menneske burde have fået opbygget sit selvværd der hjemme så at de uanset ved at de er betydningsfulde og noget værd uden brug af sociale medier! smiley

  • #54   29. aug 2014 Jeg har ikke Facebook. Jeg oprettede en profil da jeg fyldte tretten og havde den en måned, hvorefter jeg lukkede lortet igen. Jeg har ikke brug for at få at vide hvad mine venner laver hvert tredje minut, hvem de er sammen med eller se deres 'flotte nye trøjer/kjoler/bukser/what ever'. Mine klassekammerater er helt målløse over at jeg kan leve uden Facebook. Og så bliver man tagget på et billede, så en ny venanmodning, lidt efter et nyt opslag og sådan bliver det ved... Sådan havde jeg det i hvert fald med min Facebook smiley

  • #55   29. aug 2014 Nu har jeg ikke læst nogle kommentarer, men jeg synes virkelig ikke du kan sige; at det er nok at kigge sig selv i spejlet og sige man er lækker, og så er det dét.
    Det burde være sådan, men det er det bare ikke.
    Jeg kan for eksempel ikke se på mig selv og sige jeg ser godt ud, for jeg tror alligevel ikke på det. Dermed sagt; jeg havde en fin opvækst, og havde fin nok selvværd, indtil jeg mødte visse personer. Så gik det ligesom i vasken.

    Min facebook er for at følge, de folk jeg kender fra andre steder end hvor jeg bor, og lade dem følge mig.
    Eks. bor min far i Aalborg og jeg selv på Sjælland, så det er en måde, han kan følge mig, uden vi skal snakke i telefon 20 gange om dagen (overdrivelse fremmer forståelsen)


  • #56   29. aug 2014 Jeg har da også lavt selvværd og har manglet en masse i min opvækst. Men jeg har ikke brug for facebook for at få det bedre. Det jeg har brug for er en familie der elsker mig for den jeg er, og min egen viden om at ALT jeg virkelig vil det får jeg til! Og dette er jeg så heldig at have. smiley De mennesker der holder af mig og som er værd at samle på er der selv om jeg ikke har facebook. Det er dem der holder nok af mig til at gidde at snakke på tlf, sms og møde mig når vi har mulighed. smiley

    Mvh TT


  • #57   29. aug 2014 Jeg er nu ikke enig i det du skriver, TT, om at der er noget galt med opdragelsen :). Men sådan har vi jo forskellige meninger og holdninger.

  • #59   29. aug 2014 Hvis forældrene har givet sine børn den nødvendige tryghed og selvværd de har brug for, så er altså ikke likes og facebook nødvendig for at have det godt med sig selv. Men næsten alle vil da have facebook. Det behøver ikke at betyde man har lavt selvværd! Man vil da gerne være ind og moderne osv. Men hvis mine børn bliver afhængige af andres likes for at have det godt så har jeg failet fuldstendig som mor smiley

    Mvh TT


  • #60   29. aug 2014 Jeg har i den grad fået al den tryghed og det hele jeg har haft brug for som barn, men derfor har jeg stadig lavt selvværd og lav selvtillid. Jeg er ikke afhængig af likes nej, men jeg har stadig ikke den selvtilld jeg måske burde have. Men det har intet at gøre med ens forældre, det kan sagtens være hvis man er i dårligt selskab, har det svært i skolen eller andet som kan gøre, at man bliver så desperat efter opmærksomhed og anerkendelse, at man næsten 'tigger' likes.

  • #61   29. aug 2014
    Facebook er et fantastisk medie til og dele ting med andre folk :o) Jeg kan ligge billeder eller tekst ud på min status over noget jeg er glad eller frustreret over - uden at skulle skrive en sms til samtlige af de folk den måske mest var målrettet til.

    Samtidig giver nogle af de ting jeg ligger ud ind imellem lejlighed til at jeg kommer i snak med folk, som jeg ellers ikke snakker med eller ses med. Nogen jeg ikke har mobil nummer på, ses med privat eller er særligt "venner" med men kender.

    Ligeledes synes jeg facebook er super mht. alle de grupper der kan laves - der er en del jeg er med i og hver og en er lidt forskellig. Jeg poster langt hellere et spørgsmål jeg hurtigt skal have svar på, på facebook end her - fx noget med et sår på hesten. Jeg kan ligge et billed ved også smide det op imens jeg står i stalden.

    Jeg er også fan af at man kan oprette en side til sig selv, som jeg har en til "Krikken". Hestegalleri eller andre sider har bare ikke samme funktioner som facebook har - der slår facebook bare HG med flere længder, hvilket nok er derfor man ikke må nævne facebook sider herinde fordi det er en kæmpe konkurrent til facebook med at man kan oprette en side, debattere mm.

    Nogle gange handler det om likes - men det synes jeg mest er mht til diverse sider hvor det hele bare går op i give aways, hvor folk ikke liker siden fordi de vil følge med i hvad der foregår men fordi de vil vinde ting i de give aways der er der.
    Hvilket er grunden til jeg heller ikke holder nogen.

    Når det kommer til profiler så oplever jeg ikke samme "likehunting" - men jeg oplever at nogen pr. automatik for tingene og sjovt nok, så er det altid de som fx i folkeskolen også var populære. De tøser der viser lidt for meget bart og stadig har trutmund på billederne - det tager altid kegler.
    Men nogle gange kan jeg også skrive noget som får mange likes - uden jeg regnede med det fx da jeg var til stævne på NH med Fleur, det fik en del selv fra ikke heste mennesker.

    Og når ja - jeg har også venner i virkeligheden, bare ikke særligt meget. Og det er heller ikke hestefolk som jeg på samme måde kan dele ting med, snakke med mm. som jeg bruger facebook mest til.
    Så bare fordi man er på facebook betyder det ikke at man ikke snakker andre steder med folk der eller kun kan snakke med dem der - for mig er facebook til de ting, som jeg ikke kan snakke med fx dem i klassen om ( også må de findes sig i at kunne se mig skrive i 117 hesteting ), man kan let arrangere en begivenhed, let følge med i begivenheder andre steder - fx ville jeg ikke kende til mange hestearrangementer uden facebook.
    Også giver det mig muligheden for at følge med i hvad bekendte laver, nogen jeg ikke er på sms med men stadig er nysgerrig om hvad render og laver og hvad fremtiden bringer dem.

    Summasumarum; facebook er ikke en farlig ting og ren likehunt.


  • #62   29. aug 2014 TT: Det tror jeg sku min mor vil blive ked af at få at vide. smiley

    Men herre gud, vi er alle af forskellige overbevisninger.
    Jeg tror ikke kun det har noget, at gøre med opvækst, det kan i nogle tilfælde, men ikke i alle. Det har også noget at gøre med, hvilken slags personer man vælger at omgås.


  • #64   29. aug 2014
    At få et like er som at få et kompliment - og hvor mange i den virkelige verden bliver ikke glad af et klap på skulderen, et " hvor sejt ", et " jeg er helt enig! "

    Jeg bliver da i hvert fald selv lige 10 cm højere. Ligesom jeg bliver det af og få et kompliment på nettet, selvom det ikke er et like.


  • #65   29. aug 2014 Sasha - Nu er selvværd og selvtillid to forskellige ting! Og andre personer er i høj grad med til at skabe din selvtillid. Men dit selvværd er det dine primære omsorgspersoner der skaber.. Og dette grundlag i de første leveår ved du jo ikke om hvordan dine forældre har grebet an da du jo ikke kan huske det hele... smiley
    Jeg siger ikke at dine forældre er dårlige forældre! Men hvis de ikke har vidst hvordan de skulle styrke dit selvværd så hvordan skulle de kunne? smiley

    Mvh TT


  • #66   29. aug 2014
    Og når ja, jeg har haft dårligt selvværd og dårlig selvtillid grundet mobning - men det er ikke noget mine forældre har kunne fikse for mig eller facebook. Så jeg må indrømme jeg virkelig ikke kan se hvor den kommer ind. Mange med dårlig selvtillid og dårligt selvværd holder sig netop også langt væk fra facebook fordi mobberne har let adgang og man let kan blive udstillet og trampet ned - som alle andre steder på nettet.


  • #67   29. aug 2014 Uden s :).

    Jeg ved da i den grad at jeg har fået omsorg nok, ellers havde jeg ikke været den jeg er i dag :). Men derfor kan man stadig godt have lav selvværd, og det er altså ikke forældrenes skyld. Jeg blev holdt rigtig meget uden for i min skolegang, havde meget få venner som i sidste ende viste sig kun brugte og udnyttede mig, der er blevet sagt grimme ting til mig og andet. Og det er grunden til at jeg har lav selvværd, det er ikke på grund af mine forældre for de har altid rost mig, bakket op om mig, hjulpet mig med at få det bedre osv. Men det har været min generelle omgangskreds som har gjort at mit selvværd ikke er højere.

    Og som Maria siger, at få et like det er som at få en kompliment.


  • #68   29. aug 2014 Team Tindur - Jamen så spørger jeg dig igen, hvorfor anerkendelse gennem de sociale medier, er værre end ganske almindelig anerkendelse?
    Hvorfor er det forældrenes skyld, at man bliver glad for et like? Er det så også mine forældres skyld, at jeg bliver glad (og kan være det i mange dage), hvis nogen siger at jeg ser godt ud en dag? Er det fordi jeg er dårligt opdraget? Nej, det tror jeg virkelig ikke. Lur mig om du ikke også bliver glad, når nogen siger, at du ser godt ud. Det bliver vi da alle sammen. Ellers er det da først, at der er noget galt. :o)

    Nogle gange er det altså bare ikke forældrenes skyld, at man har det skidt med sig selv - om det så er dårligt selvværd eller selvtillid.

    Og så vil jeg lige slå fast, at jeg snakker og hele tiden har snakket om selvTILLID. :o) Ikke selvværd.


  • #69   29. aug 2014 Jeg kan tit føle, at hvis jeg ikke får nogen likes, eller meget få, at folk så er ligeglade med mig eller er trætte af mig. MEN sådan ved jeg jo godt, at det ikke forholder sig - det er bare svært at se alle andre høste 20 likes på en status uden at "gøre noget." Det bunder også i, at jeg har dårlig selvtillid og selvværd. Det er lidt blandet, for jeg er udmærket godt klar over, at jeg fandme også er lige så meget værd som alle andre, også selvom jeg får 0 likes, men det er nu altså bare svært hvis hovedet hele tiden siger en anden ting. Mine forældre har gjort alt hvad de kan for at bekræfte mig i, at jeg god som jeg er på alle planer, og de prøver så meget som de kan på at løfte mit selvværd.
    Konklusionen er; at nogle gange skyldes det måske dårlig/manglende opdragelse, andre gange ikke, og i andre tilfælde er det måske noget helt andet. Menneskehjernen er så herligt kompleks at man ikke altid kan forholde sig så sort/hvidt til tingene smiley


  • #70   29. aug 2014 Totalt enig med møffe! smiley

  • #71   29. aug 2014 Jeg siger ikke at man ikke skal blive glad for et like! Og at den så er gal om man gør! Jeg tror I misforstår mig.. Jeg bliver da også glad for et like. Men jeg har det ikke sådan at jeg har et behov for det. Jeg sidder ikke bare og skriver at nu gør jeg sådan og sådan osv for at få likes. Og det er der det er en forskel.. Og meget af det i snakker om handler ikke om selvværd men om selvtillid! Og det er to forskellige ting smiley

    Mvh TT


  • #72   29. aug 2014
    Men Tindur... Hvor har folk sagt de har et behov for det? ( og hvis du tror folk har, så er det en fordom ) Du basere alt på at folk har behov for like og derfor har de facebook - det vil jeg kalde en pænt stor fordom.



  • #73   29. aug 2014 TT - Jeg har også helt fra starten snakket om selvtillid, hvor du så åbenbart snakker om selvværd. :o)

    Vi har alle sammen et behov for anerkendelse. Det har ALLE mennesker. Og alle mennesker opsøger det, på en eller anden måde. Vi ville ikke kunne fungere uden anerkendelse og bekræftelse, det har vi alle sammen et behov for. Så hvorfor er det slemt at opnå det gennem likes, fremfor på alle mulige andre måder? Det er da ikke spor mærkeligt eller unormalt. Du opsøger det så ikke gennem likes, men på andre måder. Er du så også dårligt opdraget? Nej vel? :o)

    Det handler ikke om god eller dårlig opdragelse, det er bare sådan mennesker er.


  • #74   30. aug 2014 Jeg deaktiverede min facebook at totalt præcis samme grund! Fik den sygest kvalme! Slettede også snapchat og instagram....

  • #75   30. aug 2014 Havde faktisk to piger fra min gamle klasse der lavede falske profiler på instagram for at like sine egne billeder...-.- Lamt!

  • #76   30. aug 2014 Whaat!? Det sku da for langt ude at Like sine egne ting smiley

  • #77   30. aug 2014 Præcis! De også ret meget lilehunters...-.-

  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #78   30. aug 2014 I så tilfælde er jeg oldschool allerede som 25-årig.

    Jeg har Facebook, men egentlig kun fordi alle andre har det - og de plagede mig frygteligt til at få facebook. Jeg er ikke decideret modstander af facebook, men jeg kan ikke forstå folk er så afhængige af det. Jeg forstår heller ikke den der jagt på likes eller hvorfor folk går så meget op i, hvor mange de er venner med.

    Jeg har da også fået nogle sure beskeder hen ad vejen fordi jeg ikke ville godkende venskab med folk. Men helt ærligt, hvorfor skal jeg være venner på facebook med folk fra min folkeskole jeg ikke har set i ti år og faktisk aldrig brudt mig om?

    Jeg er meget selektiv med, hvem jeg vælger at være venner med og hvad jeg skriver på min væg. Og jeg er hamrende ligeglad med likes.

    Men jeg kan egentlig godt lide, at de venner jeg har i den virkelige verden som jeg rent faktisk taler med, kan følge lidt med og så videre uden man behøver snakke med dem hver dag eller hver uge. Jeg har venner jeg taler med en gang om året eller en gang om måneden eller hver uge, og jeg kan egentlig godt lide det her med, at man kan følge lidt med og ikke bliver helt tabt.

    Men jeg synes godt nok, at mange aspekter af Facebook har taget overhånd ..


  • #79   30. aug 2014 Okay jeg indrømmer også gerne at jeg har 300+ venner...

  • Susling
    Susling Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 3 Svar: 37
    #80   30. aug 2014 Jeg tænkte mere på de der friend-hunters, som ansøger deres venners venner som de aldrig har mødt, for at få flere venner og sådan noget .. og 300 er egentlig heller ikke så mange, hvis man ikke som jeg ikke vil have de mennesker på listen som man ikke egentlig snakker med.

  • #81   30. aug 2014 Og det er typisk folk jeg møder i forbindelse med spejderlejr og diverse andre ting smiley

  • #82   30. aug 2014 Facebook for mit vedkommende, er ret vigtigt i den betydning at jeg får en masse vigtige informationer omkring noget arbejde og jeg skal være til at få fat i. Da det er sjældent at jeg har min mobil på mig eller har den på lyd.
    Facebook i sig selv, er ikke som sådan vigtigt for mig. Jeg kan godt lide at følge med i hvad veninder og venner fra andre lande laver og hvordan de har det, eller veninder der bor i den anden ende af landet. Jeg bruger også Facebook til at kommunikere med veninder og lign. med.

    Jeg har også 5 sider jeg er adminstrator for. Så der er jeg jo så også på meget af tiden.

    Vil slutte af med at sige, at jeg ikke er afhængig af Facebook. Men nyder alligevel lige at se hvad der sker i min vennekreds rundt omkring mig og få nyheder med på vejen.


  • #83   1. sep 2014 Ja, jeg er vel afhængig af facebook fordi vi har en gruppe for vores klasse, en gruppe for stalden hvor min hest står, er medlem af en masse andre grupper (mange heste-relaterede) hvor man kan følge med i eller selv deltage i diskussioner, søge råd og vejledning, mm.

    Problemet for mig er når folk bliver så opslugte og afhængige af det, at det ikke er muligt at føre en samtale med dem uden de sidder med snotten nede i telefonen hele tiden.. Heldigvis er mange af mine venner typer der ikke engang har en smartphone, eller typer som godt kan finde ud af at tilbringe tid og interagere med personer der står foran dem i kød og blod - men jeg kender også mennesker som går på facebook 50 gange om dagen, typer der vågner op om morgenen og SKAL som det første ligge 20 minutter i sengen og scrolle gennem facebook, typer der hele tiden liiiige skal svare på en snapchat, en besked på fb-chat o.l...
    Og jeg indrømmer gerne, sådan nogle typer er simpelthen noget at det der irriterer mig mest i hele verden, synes det er voldsomt uhøfligt og til dels også ynkeligt smiley


  • #84   1. sep 2014 Krikken - Jeg siger ikke at alle på facebook er sådanne like Hunters. Men mange er. Og hvis det bliver 100% nødvendigt så må jeg jo bare på facebook. Jeg var der inde engang da jeg gik i skole pga. klassen og beskeder. Men da jeg blev færdig i skole slettede jeg min profil.

    CTS - At få likes hjælper ikke på selvværdet.. Kun på selvtilliden. Og jo CTS. Jeg er opvokset i et hjem hvor min far drak og bankede min mor. Han havde desværre bare penge og status i vores lille by så der blev intet gjort indtil min mor klarede at tage modet til sig at flytte. Og så flyttede jeg rundt indtil jeg blev 11 år. Så jo jeg har manglet forældre til at opbygge mit selvværd da de ikke har vidst hvad dette var. De har forsøgt at give mig selvtillid. Selvtillid og selvværd er to forskellige ting og mange tror de hænger sammen. Disse ting opbygges slettes ikke på samme måde så desværre er der ALT for mange børn der mangler selvværd. Og facebook gør det ikke nemmere, og hjælper IKKE på det!

    Mvh TT


  • #85   1. sep 2014 Jeg har mest facebook for at følge mine stævne/heste kammerater. Og dele noget med mine heste. Indimellem andet. Men er selv træt af det

  • #86   1. sep 2014 Jeg har facebook åbent i al den tid min computer er tændt, hvilket er stortset hele dagen, men det betyder ikke at jeg ER på facebook, bare fordi den står åben på min computer..

    Kan godt lide at lægge lidt op fra min hverdag, om det er arbejde med hesten eller hvad det er og så kan folk følge med, hvis de har lyst. Hvis de ikke gider at se mine updates, så er de velkommen til at slette mig, eller skjule mine opslag. Jeg kan godt lide at følge med i mine venners liv og jeg har rigtig mange venner i udlandet, plus min kæreste i England, som jeg jo gerne vil holde kontakt med. Ellers bliver det da noget af en telefon regning, hvis jeg skal skrive og ringe til USA, England, Tyskland, Belgien, Holland og hvor jeg ellers har venner i verden smiley

    Jeg har ikke en facebook side til mit arbejde med hesten, for det behov synes jeg ikke jeg har. Jeg laver ikke noget specielt nok til at jeg synes det er interessant, så det er på min private profil.

    Hvis folk bliver sure over at jeg ikke gider have dem på facebook, så må de blive det. Not my problem what so ever.

    Likes er jeg ligeglad med, jeg deler ikke noget på MIN side for at andre SKAL like det, jeg deler det fordi jeg har lyst. Om folk så har lyst til at like eller kommentere, det styrer de selv. Har en veninde der ikke gider at læse om min ridning, for det siger hende ikke en dyt, så de updates hopper hun let og elegant over og det er også helt okay smiley

    Hvad man vil dele, like, kommentere og hvem man vil være venner med, bestemmer man da heldigvis selv.


  • #87   2. sep 2014 Måske er jeg typen du omtaler smiley ej, haha. Men jo, jeg synes faktisk det er rart at få likes. For mig betyder det, at folk erkender mig og siger at jeg er "ok". Ved godt det lyder skørt smiley Ud over likes, så bruger jeg facebook riiiiigtig meget til at skrive med mine venner / veninder, hvis jeg lige skal aftale noget med dem eller bare lige sige noget til dem... eller til at snakke om alle mulige random ting smiley

  • #88   3. sep 2014 Facebook er efterhånden blevet meget mere end blot en side hvor man kan få "likes" på sine billeder og skrive med folk. Det er også blevet en side hvor man bliver inviteret til diverse begivenheder over alt i verden, rejse inspiration og meget mere.

    Så syntes jeg også lige at man skal huske på, at hestegalleri vel i bund og grund og er lige så "latterligt" som facebook, hvis det er sådan man vælger at se på det. Her ligger vi også samtlige billeder og videoer ind, og for hvad? For at få respons. Det er vel også sådan det fungere på facebook når man ændre sit profilbillede, skrive en status osv.


  • #89   3. sep 2014 CC - Nu er jo HG sådant set lukket... Ikke et sted hvor folk fra hele verden samles..Det er facebook! smiley

  • #90   3. sep 2014 TT - Det er jo også derfor jeg hele tiden har snakket om selvtillid. :o)

    Jeg er ked af at høre om din barndom. Men det betyder jo ikke, at det altid er sådan. :o) Dårlig selvtillid og dårlig selvværd behøver ikke komme fra dårlig opdragelse.

    Jeg VED godt det er forskellige ting. Det har jeg også sagt flere gange, og det er også derfor jeg forsøger at adskille det. Jeg har HELE tiden snakket om selvtillid, så jeg ved ikke hvorfor du snakker om selvværd og bliver ved med at nævne det. :o) Det er ikke det jeg snakker om.


  • #91   3. sep 2014 CTS - Jeg snakker om selvværd for det er KUN forældre/de nærmeste omsorgspersoner der kan give barnet dette..Og det(selvværd) er dette der er grundstenen for at blive et sundt og helt menneske der har det godt med sig selv fordi de ved at de er gode nok som de er. og selvværd er der rigtig mange mennesker der mangler og så forsøger de at få bødet på dette i form af at blive anerkendt på bla. facebook. Derfor snakker jeg om selvværd. Selvtillid kan man få af alle nærmest... Og er mulig at opnå ret hurtigt smiley

    Mvh TT


  • #92   3. sep 2014 TT - Ja, men du siger jo selv, at facebook ikke har noget med selvværd at gøre, så hvorfor er det relevant at diskutere?

    Jeg starter ud med at skrive om selvtillid - du kommenterer på det, og snakker så åbenbart om selvværd. Hvorfor det, når jeg jo snakker om selvtillid? Du er den første her i tråden, der snakker om selvværd - det er dét jeg ikke lige kan se pointen i.

    Kan du ikke se, at det ikke rigtig giver mening? :o)


  • #93   3. sep 2014 CTS - Hvis du læser det jeg skriver så jo..da giver det mening..Men jeg skal nok gentage mig! smiley Folk med et lavt selvværd tror at likes os videre hjælper på deres manglende selvværd (som der er rigtigt mange der mangler) da de forveksler selvværd og selvtillid. Eller tror det er det samme. Så for at få det bedre (tror de) så bliver de såkaldte like Hunters og har et behov for at fortælle alle hele tiden om hvor dygtige de er... Dette hjælper dog kun kort da det er deres selvværd der har et behov for at blive styrket.. Ikke selvtilliden da den får de boostet nok..

    Mvh TT



  • #94   3. sep 2014 Team Tindur - Okay, det kom ikke helt tydeligt frem før. :o) Men jeg forstår godt hvad du mener.

    Det jeg ikke forstår er, hvorfor du snakker selvværd, når jeg snakker selvtillid, og hele tiden har gjort det. :o) Hvorfor kommenterede du så på det jeg skrev, når vi snakker om to forskellige ting? Synes ikke helt det giver mening, vi snakker jo om to forskellige ting - kan ikke se hvorfor du vil blande det sammen. :o)

    Men omkring selvværdet - skal bare lige vide, om du mener, at det kun er forældre/omsorgspersoner der kan styrke/opbygge selvværdet?


  • #95   3. sep 2014 CTS - Ja, omsorgspersoner der er tæt på barnet/brugeren. En pædagog kan også godt da denne tilbringer times vis med barnet. Selvværdet opbygges fra og imens barnet er lille. smiley Men voksne kan få opbygget nyt selvværd når de selv bliver forældre fordi børnene elsker sine forældre betingelsesløst smiley Så for at svare på dit spørgsmål: Det er KUN personer der tilbringer timevis med et andet menneske over tid der kan styrke ens selvværd. Og dette styrkes bedst og får det stærkeste fodfeste jo yngre personen er smiley

  • #96   3. sep 2014 TT - Har du kilder på det?
    Synes da det er lidt af en påstand at sige at det KUN er omsorgspersoner/folk tæt på, der kan styrke ens selvværd. :o)
    Jeg har endnu ikke set noget steder, at det kun er folk tæt på, der kan ændre det.

    Der opfordres vel generelt til, at man SELV styrker sit eget selvværd.


  • #97   3. sep 2014 Anyway, så gider jeg ikke diskutere selvværdet. Jeg har hele tiden snakket om at booste sin selvtillid gennem de sociale medier, hvor du så kommenterer at det er et problem i opdragelsen, hvis man forsøger at styrke sit selvværd gennem de sociale medier. De to ting har ikke så meget med hinanden at gøre, så kan ikke se at det skal blandes sammen på den måde.

    Så jeg tror bare jeg holder mig til at snakke om det, jeg startede ud med - nemlig selvtilliden. Så kan du fortsætte med at køre rundt i selvværdet, hvis du vil det, men det bliver uden mig i denne omgang. :o) Jeg orker ikke lige de der misforståelser og 'snak forbi hinanden'. Hvis du vil kommentere på det jeg skriver, er du også nødt til at tage udgangspunkt i det jeg egentlig skriver, ikke noget helt andet. Ellers er det jo en komplet nytteløs debat. :o)

    Ha' en god aften. :o)


  • #98   4. sep 2014 Nu har jeg ikke læst hele emnet.. men nu vil jeg skrive alligevel! smiley

    Jeg elsker facebook, jeg elsker instagram, jeg elsker snapchat og jeg elsker at få likes! Bum smiley


  • #99   4. sep 2014 Jeg har slettet min facebook. Syntes jeg brugte for meget tid på ingenting derinde. Det giver en kæmpe lettelse, når telefonen ikke vibrerer hele tiden fordi der er nogen der kommenterer på det samme som du har gjort. Nøj det er befriende. Skulle jeg genaktivere min konto, så bliver det udelukkende grundet salgssiderne derinde. Plus det er et godt sted at reklamere med ydelser i form af træning m.m.
    Men slet den. Det er det værd. Og du får tid til så meget andet, og bliver meget mere nærværende. smiley


  • Vivian H
    Vivian H Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 11
    #100   4. sep 2014 Jeg har været på facebook i 7 år. Men den 1-1-2014 slettede jeg min profil. Det korte af det lange var at der var 90% spild af tid opdateringer og de sidste 10% jeg gerne ville følge har jeg kontakt med via mail eller i det daglige. Men man kan ikke lade være med at tjekke ind flere gange dagligt og derfor troede jeg også jeg ville få "abstinenser" de første par uger efter jeg havde lukket den ned. Men nej har på ingen måde savnet det. Har faktisk slet ikke tænkt særligt meget på facebook og jeg er stadigt blevet inviteret til de events jeg plejer men bare via alm mail.
    Så vil man have mere tid til at leve i nuet og mærke vinden i sit ansigt og regnen på din hud. Give diner venner et fysisk kram og have noget at snakke om når i ses, så drop den virtuelle verden og hold en fest og mærk at du lever. Knus til jer alle.


  • #101   4. sep 2014 Jeg er 16 år, og har ikke haft facebook i lidt over et år. Jeg blev simpelthen dømt afhængig. -Jeg lever helt utrolig godt uden, og får mere ud af folk omkring mig, ved at snakke med dem, og være til stede, istedet for at hænge i en skærm. Det eneste minus er at man skal bruge facebook til meget (fx. folk der laver hjemmesider på fb, istedet for irl. Og når man skal bruge fb login til musik, apps osv)

  • #103   4. sep 2014 Det var da noget af en generaliserende ytring du kom med dér, Sven smiley Ja, der er nogle teenagere som opfører sig sådan, men det er da heldigvis langt fra alle. Skulle jeg så sige, at alle dem, der tager afstand til facebook er "hellige og forhøjede mennesker, der tror de er bedre end deres omgangskreds, fordi de er så forhippede på at de absolut IKKE skal være med på dén trend - men at de netop på den måde bliver så insisterende, at det ikke er fordi at de VIL cutte facebook, men fordi at de vil VISE at de er langt mere overlegne og ophøjede end deres jævnaldrende. Og at man bliver så forhippet på IKKE at skulle være "barnlig" på facebook, at man netop udviser en barnlig adfærd."
    - Aaargh. Nu må du lige slappe lidt af. Verden er nok ikke helt så sort/hvid som du tror smiley


  • Gry T
    Gry T Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #104   4. sep 2014 Jeg har KUN fb grundet min uddannelse, og KUN fordi jeg var nød til at oprette en profil så jeg kunne få adgang til en stor mængde, meget vigtigt eksamens stof.
    Jeg valgte at lave en falsk profil, der er ingen billeder og der er ingen informationer om mig smiley
    Jeg har 2 venner: en fra klassen, så jeg kunne komme ind i de grupper der har været nødvendige, og min søster der hjalp mig med at oprette profilen.

    Og ja, jeg bliver ofte glemt. Ikke kun i uddannelses sammenhæng, som beskeder, fester osv., men da også af min egen familie der glemmer at inviterer os i familien der ikke er på fb til fødselsdage osv. Ikke fordi jeg/vi ikke er velkomne eller ønskede- bare fordi dem der inviterer er så vant til at al kontakt foregår via fb.

    Mine venner, er de mennesker der gider holde kontakt med mig i den virkelige verden.
    Jeg har behov for menneskelig kontakt. Og skal vi tale behov for anerkendelse osv. som der er skrevet så meget om i denne tråd, ja så må jeg sige at jeg ville blive SÅ ked af det, hvis mine venner kun gad at have kontakt i den digitale verden.
    For mig er et "like" at folk gider være sammen med mig - at de gider bruge deres tid på mig!


  • #105   4. sep 2014 Har kun læst omkring de første 10 indlæg..

    Men jeg har ligesom Fünke, min facebook for at kunne følge med i arrangementer og den slags. Men jeg bruger den ikke det store.
    Var nærmest ikke på i ferien, men efter jeg er startet på gym, kommer der hele tiden opslag i vores gruppe, hvor jeg er nødt til at følge med.


  • #106   4. sep 2014 Åh folk er altid så hellige omkring facebook. De ser sig selv som mere fornuftige mennesker fordi at de ikke er afhængig af et socialt netværk som facebook, eller bruger det. Og det er også helt i orden. Men folk som du Sven, der direkte skal svine folk til der bruger det? DET syntes jeg derimod er barnligt.
    Min papfar sad for tre år siden og sagde noget af det samme. For et år siden blev han så tvunget til at oprette en profil pga hans arbejde, og han har ikke sagt en ord om det siden. smiley
    Pointen er, at om man er stor bruger, blot buger eller slet ikke bruger, er skide ligegyldigt. Hvis ikke det er facebook man kigger på når man åbner internettet, så er der så meget andet. Så who cares.


  • #107   4. sep 2014 Sven - Ja, for der fik du da virkelig bevist, hvem der er den barnlige, umodne "baby" smiley

  • #108   10. okt 2014 jeg logger på min FB 1 gang om ugen for at se om nogle af de seje hestemennesker har lavet noget spændene! xD

    Åh ja de MotherF likes der -.-' Bliver simpelthen så ireterret over de der ''jeg har kun 50 likes!'' på FB og Instagram!...

    Og snapchat....... Who Wants That Crazy App? o.O


  • #109   10. okt 2014 Angelina jeg elsker den virkelig! Du kan sende dobbelthage billeder uden folk kan gemme dem!

  • #110   10. okt 2014 På snapchat kan folk nu godt gemme billederne d:.

    Synes det er sjovt og hyggeligt med likes.. Går ikke op i det, men jeg bliver da glad når jeg får 62 likes på min status om at jeg har bestået min teoriprøve til kørekortet c:.


  • #111   10. okt 2014 Hylleborg

    Kaldes screenshots.


  • #112   10. okt 2014 Ved det godt og gør det rigeligt! Men de færreste kan nå det når du sælger det på 1 sek

  • #113   10. okt 2014 *sætter

  • #114   10. okt 2014 På 1 sek kan ingen jo heller ikke nå og se noget smiley
    Så virker det hele pludseligt som sådan noget børnepjat app.


  • #115   10. okt 2014 Jeg er bare et barn smiley

  • #116   10. okt 2014 haha smiley

  • #117   11. okt 2014 jeg ELSKER snapchat! smiley smiley

Kommentér på:
Facebook = åbenbart livet?

Annonce