{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Nu sker der ændringer. hvad ville i gøre? {{forumTopicSubject}}

Livet er ikke altid en dans på roser. og må indse at inden for de næste 2 år skal der ske ændringer.

Jeg går på HG og har 3 heste. ved siden af har jeg et fritidsarbejde.
Allerede nu har jeg svært ved at få tid til hestene. samt lider jeg psykisk så det er ikke alle dage jeg får lyst til hestene.

trods dette ser jeg dog mine heste nærmest hver dag, passer dem, fodre dem og gir dem godnatmøsser (masser af møsser! xD)


Amadeus (både min mors og jeg) Han ligger det ikke så godt for..
Jeg har desværre aldrig tid til ham, han rides nok 1 gange hver 2 uge.og selvom hesten er 22½ år gammel har han masser af energi og overskud, vil altid gerne arbejde og har faktisk et langt liv for sig endnu så længe han bliver passet ordentligt.

Nok for den næste års tid bliver han nok aflivet, dog mod min vilje. jeg har altid haft det sådan en gammel hest ikke skal være på markedet. jeg har sådan set intet valg.

Min mor vil ikke have vi får part på ham. for nylig fik jeg part på ham, hun red ham 2 gange og så begyndte min mor og brokke sig og sige "Løgne" til mig at hun var en dårlig rytter og gjorde alt forkert. som jeg dog blev ked af da parten red ham fantastisk.

Hun ridder ikke selv da hun er bange for at ride og gider ikke have underviser på og jeg selv har opgivet at lære hende det.

Så har vi Freja. Freja købte jeg i April. jeg ved overhovedet ikke om jeg kan sælge hende. men jeg vil heller ej have det godt med at aflive en 13-årig som har et langt liv foran sig. Freja lider desværre af en sygdom med hendes vejrtrækning trods dyrlæge har været ude 2 gange ved vi stadigvæk ikke hvad det kan være. Freja er også overvægtig og denne kombi er jo ikke god. fordi Freja igen skal sælges er fordi der er for meget arbejde i hende. Freja blev købt som selvskabspony, ikke en pony jeg skulle gøre et stort vægttabs projekt ud af.

Sonny beholder jeg bestemt. men om jeg kan have råd til ham. jeg er et ungt menneske med ikke den største løn. vil engang gerne have kørekort/lejligehd osv. og en hest ved siden af forhindre dette. ikke nok med det så forsømmer jeg ham som jeg er en del ked af. føler han fortjener bedre og føler mig generelt som en dårlig ejer. Jeg ved ikke om udlån bliver et valg jeg bliver nød til at tage selvom jeg ikke kan leve uden ham..

Så i min store frustration spørger jeg jer..

hvad ville i have gjordt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu sker der ændringer. hvad ville i gøre?
  • #1   16. sep 2014 Du og din mor har en hest sammen. Du har ikke tid til at ride den, din mor vil ikke ride den, hun vil ikke have en anden til at ride den. Det synes jeg virker en anelse 'uretfærdigt' gjort af din mor. Er det hendes valg, at den skal aflives, eller er det dig der er den fornuftige der? Kan den ikke lånes ud som selskabshest?

    Mht. Freja, synes jeg I først skal finde ud af hvad der er galt med hende, og så træffe en beslutning bagefter. Men hvorfor har I købt en overvægtig pony, hvis I ikke vil bruge tid på at slanke den? Det vidste I vel da I købte den - eller I kunne have forhindret den i at blive tyk henover sommeren, hvis det er der problemet ligger. Uanset hvad synes jeg egentlig ikke det vil være fair for den, at den nu skal sælges pga. det.

    Mht. det sidste så få en part eller lån ud i en periode, så du kan blive færdig med din skole og få sparet nogle penge op - evt. finde noget mere arbejde, hvis du kan overskue det, når du ikke har hesten at tænke på.


  • #3   17. sep 2014 Amadeus er at det er min mor der tager beslutningerne for ham. han har ALTID været imod udlån fordi hun mener ingen kan passe hestene bedre end os som jeg dog er uenig i.

    Freja var faktisk et upser køb.. jeg burde have handlet inden det var forsent. vi købte freja og vi fik jo troligt afvide af denne sælger at hesten kan havde taget på fordi den ikke har været brugt. fair nok. tænkte med slankefoder og et gåtur om ugen ville slanke hende. men allerede efter 3-4 dage begyndte hun jo med denne svære vejrtrækning. der burde jeg have handlet. hesten var jo stadig "sælgers" på dette tidspunkt.. men hun bildte mig ind at det var grundet varmen og overvægten som gjorde dette..
    hun har nok smidt nogle små 20kg som jo ikke er meget at se.. tildels kan jeg fortælle helt ærligt ligesom i sidste forumsindlæg at jeg har brugt min opsparing på regninger og foder for at få hende rask. jeg er simpelthen så frustreret for jeg føler ikke dyrelæge hjælper.. kun gør mig fattig..

    jeg selv er for stor til hende og det ødelægger hendes balance når jeg endelig sidder på hende. har søgt part på hende siden april.

    ved sonny har jeg tænkt på udlån. men kan man godt kræve at man kommer ud og ser til hvordan han har det 2 gange i måneden?

    ligenu har vi selvpasser stald


  • #5   17. sep 2014 puha smiley Ja det er jo min frygt dette sker smiley

  • #6   17. sep 2014 Stakkels dig, jeg kan virkelig godt forstå dit dilemma.
    Har i tjekket om den lille tykke kan have astma?


  • #7   17. sep 2014 ejer allerede en astma hest og ved bestemt dette ikke er astma! Dette er meget værre!

  • #8   17. sep 2014 Hmm... Nogen væddeløbsheste (sikkert også mange heste hvor man ikke ved det) har et problem med luftrøret hvor (ret mig hvis dette er forkert for kan ikke helt huske det) en muskel ikke fungerer ordentligt og derfor kan de ikke trække vejret godt når de bliver belastet da det hud som musklen skal holde kommer ned og blokerer for luftrøret - ved ikke om man kan have det i ekstrem grad og hun derfor påvirkes i dagligdagen?

  • #9   17. sep 2014 jamen hun kan den ene dag have en fin vejrtrækning. den anden dag hiver hun nærmest efter vejret.

  • #10   17. sep 2014 Kunne hun have allergi overfor f.eks. støv?
    Min søsters havde en kortere periode i sin gamle stald noget hoste og vejrtrækningsproblemer. Det forsvandt da hun blev flyttet over i en anden og mere luftigt afdeling. Og har aldrig været set siden.


  • #11   17. sep 2014 Hvis hun tidligere har stået et sted med eks dårligt grovfoder, så kan det måske have sat sig i lungerne og gjort hende overfølsom for eks. støv?

  • #12   17. sep 2014 Kunne jo være ja.. det er svært at holde en stald 100% støvfri men vi gør jo selvfø'lgelig alt det som er muligt..

    Vi kender intet om hendes fortid. kun at hun har været rigtig dårlig passet da hun har mange skavanker af en tidlig alder (ja 13 år er i mit hovede IKKE en gammel hest)


  • #13   18. sep 2014 Du har helt ret i at 13 ikke er en sen alder, min på 15 er super frisk og fit for fight! Ved du hvad dyrlægen har undersøgt hende for?

  • #14   18. sep 2014 Førstegang kiggede han bare på hende og sagde hun skulle tabe sig.

    Anden gang gad han at undersøge hende. lungerne var fine trods væsen og så fik hun et skud pencilin som skulle hjælpe (hjalp overhovedet ikke) og ellers sagde han det MÅSKE kunne være en begyndene bronkitis.


  • #15   18. sep 2014 Ja, du kan sagtens udlåne Sonny, og så kræve, at du kommer og besøger han 2 gange om måneden. Jeg selv låner en dejlig pony, og der må hendes ejer hellere end gerne komme forbi, og når jeg har haft problemer har hun været enormt god til at hjælpe mig. (Vi bor så godt nok også kun 10-15 minutters kørsel fra hinanden..) Så det synes jeg sagtens du kan sætte som krav! smiley

Kommentér på:
Nu sker der ændringer. hvad ville i gøre?

Annonce