{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TARZAN - Camila Plum's søn
  • #1   15. okt 2014 30 dage..!!?? Det er jo alt alt for lidt..!!!! Forstår simpelthen ikke retssystemet.!!

  • #2   15. okt 2014 Det er ALT for lidt. Det er helt sindssygt, hvorfor han ikke får længere tid.

    Min mors kæreste er forresten i familie med Camilla og Carl Plum, det er min mors kærestes kusine og grandfætter.


  • #3   15. okt 2014 Ja ikk?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   15. okt 2014 Livs tid simpelthen?

    Jeg syntes det er godt at de håndhæver loven og at han får en straf.

    Og straffen er retfærdig eller ej, skal man nok have en lidt større viden inden for retssystemet for at kunne bedømme


  • #6   15. okt 2014 30 dage er alt for lidt ja, men livstid er også overdrevet meget. Det er noget som man (ifølge mig) bør give pædofile, voldtægtsforbrydere og sådan noget som fx. Breivik. Selvfølgelig går jeg ikke ind for dyremishandling overhovedet, og det er synd for Tarzan. Det er ganske modbydeligt at nogle mennesker kan finde på sådan noget. Måske et par (2 - 3) års fængsel havde været tilstrækkeligt for ham. Det er alligevel mange år, at miste af sit liv på blot at sidde i fængsel. smiley

  • #7   15. okt 2014 AMT: Synes du ikke straffen er for lav? Ligesom Linse Kessler lavede en FB opdatering hvor der stod f.eks. ''Danmark har ingen hjerter'' Tror jeg der stod men min meningen er han skulle have langt mere!(:

  • #8   15. okt 2014 Kathrine L: Ja okay måske overdrev jeg lidt men nu er jeg kun 12 år og elsker heste/ponyer rigtig højt og derfor syntes jeg bare han ikke 30 dage er nok til at lære hvad han har gjort galt..!(:

  • #9   15. okt 2014 Jeg syntes han skulle have mange flere dage i det fængsel! smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   15. okt 2014 Ts: det ved jeg ikke, så meget er jeg ikke i rets systemet...

  • #11   15. okt 2014 Til at starte med vil jeg sige, at jeg selvfølgelig ikke syntes at det er i orden at slagte et dyr, hvis man ikke er uddannet i at gøre det ordentligt.
    Når det er sagt, så syntes jeg at det er en udmærket længde straf han har fået. Kan ikke se at en længere straf vil gavne nogen.


  • #12   15. okt 2014 Betinget betyder altså at han ikke skal i fængsel...

    Synes at have læst at det er 30dages betinget han fik...

    Han har fået en straf. Hvorvidt han skulle have en hårdere dom skal jeg ikke kunne. Udtale mig om...


  • #13   15. okt 2014 Hedegaarden: TV2 skriver at han har fået 30 dage ubetinget fængsel. http://nyhederne.tv2.dk/2014-10-14-ponydrab-forsvarer-kalder-straf-unoedvendig-haard

  • #14   15. okt 2014 Hvad har han gjordt?..


  • #15   15. okt 2014 Den mand burde næsten få skudt knolden af, for der er da ikke meget, der fungerer deroppe.

  • #16   15. okt 2014 I danmark har vi ikke et særligt "groft" retssystem hvad enten det gælder overgreb på dyr eller mennesker.

    synes at denne straf er meget i underkanten! men jeg er nok mest forbavset over at de har gjord det på en offentlig strand. Det er tilladt at slagte dyr (også heste) til eget forbrug, men synes den måde de aflivede ponyen på er forkert. de ku da "bare" have givet den en kugle for panden i stedet for at den skulle hals hugges.

    men en grovere dom ville ikke have være tosset. og så skulle de så også forbydes at omgås/have dyr de næste 10 -15 år + en bøde måske.

    men tror også som AMT skriver, så skal man nok sætte sig ind i retssystemet inden man kan "bestemme" hvad straffen skal være...


  • #17   15. okt 2014 Så giver det også mere mening..! Tak for rettelsen...

  • #19   16. okt 2014 Der skal en prof. til at aflive dyr
    Hvad enten de skal slagtes eller "bare" aflives
    Folk skal ikke gå rundt og fifle med den slags selv
    Straf ved jeg ikke noget om
    Men det forbavser mig med 30 dage ubetinget fængsel for den slags.
    VH
    Annette


  • #20   16. okt 2014 I glemmer vidst at de her to drenges liv, vil gå totalt i stå de næste mange år efter det her. For det første kan de sandsynligvis ikke få noget job efter - og specielt ikke Carl Plum fordi hans navn er blevet lægget i pressen og alle ved hvem han er nu og alle har en mening om ham. For det andet skal de betale for sagens omkostninger og det bliver bestemt ikke billigt og uden job og på støtte, så bliver det umuligt at betale af før om mange år. Drengene får på den måde også en straf ud over tiden i fængslet.

    Retssystemet skal ikke tænkes som en hævn (åh Gud hvor ville verden blive et forfærdeligt sted hvis hævntørstige hestepiger fik lov til at være herre over andre menneskers liv), men som en lektion i hvad der er rigtigt og forkert. Loven har her banket i bordet og drengene må affinde sig med at de har gjort noget meget forkert... Men fordi folk er så syge efter hævn ude i samfundet, vil drengenes liv være ødelagt i mange år efter.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   16. okt 2014 Emilie: hvor har du bare ret...

  • #24   16. okt 2014 Nu er det så også meget velfortjent, at drengens liv bliver smadret i mange år fremefter. At save halsen over på en pony, er ikke en uskyldig drenge streg.

  • #25   16. okt 2014 Stop stop stop.

    Fordi samfundet er så sygt efter hævn at de ikke kan få noget arbejde og ikke kan betale deres kæmpestore gæld af, vil de blive en kæmpe økonomisk byrde. Accepter hvad der er sket; jeg er sikker på at drengene helt sikkert nok skal nå at fortryde hvad de har gjort mindst 100.000 gange, og giv drengene et job så de ikke skal have penge fra Udbetaling Danmark og så de kan betale deres gæld af OG dermed ikke forvolde samfundet flere kvaler.

    At de så vil blive "skambidt" af diverse hestepiger og andre "dyrefanatikere" (som der lyder som nogen der vægter et dyreliv over et menneskeliv???) ude på arbejdspladsen, er så hvad det er.... men om jeg begriber man gider bruge sin tid på det.


    Anyway, måske er det også værd at overveje GRUNDEN til de valgte at slå ponyen ihjel. Måske de begge på en eller anden måde er dybt forstyrrede og ikke har været 100% bevidst om hvad de har gjort. Her tænker jeg på opvækst og andre "sygdomme".


    Men piger, TÆNK nu i stedet for at stille jer op og råbe dyreplager, forlange livstid og kræve penge.... Råb så meget I vil, I bestemmer selvfølgelig selv hvad I bruger jeres tid på. Sæt bare drengene på livstid, men jeg er sikker på at den primitive del af befolkningsgruppen nok skal få smadret deres liv fuldstændig under alle omstændigheder. Kræv bare kæmpe bøder, men I får aldrig de penge at se, for drengene er helt sikkert bankerot efter den retsag.


    Beklager mit voldsomt provokerende indlæg. I har tilladelse til skrifteligt at skyde mig lige i brystet.

    Over and out.


  • #26   16. okt 2014 Måske han skulle have tænkt over sin fremtid, før han valgte at rykke en sav gennem halsen på en pony.

  • #27   16. okt 2014 Måske drengen er dybt forstyrret - det ville jeg også være hvis jeg havde en mor som Plum... så han ikke har kunne tænke sig ordentligt om. Det er gætterier som vi ikke kan konkludere på. Ingen af os kender historien. Det jeg prøver at sige er at I skal se sagen i et større perspektiv og ikke være så møgfirkantede at sige: "han dræbte en pony, nu skal han straffes sygt hårdt". Hvor ville verden være et forfærdeligt sted hvis man kun så på gerningen og ikke kunne se tingene i større sammenhæng.

  • #28   16. okt 2014 Jeg syntes selv et mord kan retfærdiggøres, hvis der har været en ordentlig grund bag. Det med at se det i et større perspektiv; hvad kan være en reel grund, til at slagte en pony på en grusom måde? For mig er der intet andet end dyb sult, der kan retfærdigøre det. Og det er ihvertfald ikke hans tilfælde, derfor skal han straffes.

  • #29   16. okt 2014 Ingen tvivl om at gerningen er dybt forkastelig og grov mishandling. Jeg prøver ikke at forsvare drengene, men blot få folk til at overveje før de dømmer.
    En anden grund end din sult, kunne f. eks. være depression af svær grad, vrangforestillinger og andre psykiske udfordringer. Det gør selvfølgelig ikke noget ved den kendsgerningen at ponyen er blevet mishandlet på det groveste, men at f. eks. Carl Plum har været en stærkt udfordret dreng, som ikke kan bedømme sine handlinger ordentligt generelt og sagen derfor er blevet formildet...

    Omvendt ville en formildning sikkert være nævnt i pressen og jeg tror derfor ikke der har været svære psykiske belastninger indblandet, men ren og skær dumhed. Hvor den dumhed stammer fra kan så diskuteres.
    Her kan man så tænke videre: dele af vores samfund (en lille pony) har lidt under disse drenges sære idéer og de har gjort sig til en stor byrde for samfundet. For at de ikke skal blive en større byrde, skal vi komme os over vores hævntørstige divanykker og give drengene et job og lade dem blive en del af samfundet igen, så de i det mindste kan betale deres enorme gæld af. Det er slet ikke nødvendigt at bruge penge på at bure dem inde i længere tid, samfundet skal nok straffe dem yderligere når de kommer ud.


  • #30   16. okt 2014 Linnea: Kan vi blive enige om at der ikke er noget i vejen med at slagte et dyr for at spise det? Så længe man selvfølgelig gør det på en ordentlig måde. Hvad jeg har læst mig fem til, så har de først prøvet at slå ponyen bevidstløs for derefter at skære halsen over. Det er så ikke gået helt som de havde regnet med, og ponyen er endt med at lide under slagtningen((link fjernet) Ja, det var dumt og forkert gjort af dem at begynde på at slagte en pony, når de ikke havde ordentligt styr på det, men jeg tror altså ikke at det var deres mening at den skulle lide. Jeg tror helt ærligt at de ikke vidste bedre, og troede at de gjorde det på den rigtige måde.
    Ja, de har gjort noget som var rigtigt dumt, men skal de ikke også have mulighed for at komme videre med deres liv?


  • #31   16. okt 2014 Emilie - Give dem et job? Nej. Det er jo ikke fordi der er en overflod af jobs for tiden, så dyremishandlere står da bestemt ikke først i køen. Og skal da ikke have et job kastet i hovedet, bare så de kan komme ud i samfundet igen. De må gøre som alle andre - der ikke har savet i en pony - gør, og kæmpe for det selv.

    Ida - Jeg har bestemt intet imod at dyr bliver slagtet, for at blive spist. Absolut intet! Det skal bare gøres på en ordentlig måde. Havde de gjordt det, så ponyen intet havde mærket, så havde jeg været ret ligeglad med at den var død. Hvis ikke de har styr på hvad de laver, så er det forkasteligt at slagte (specielt større) dyr.


  • #32   17. okt 2014 Jeg kunne ikke være mere enig Linnea. smiley

  • #33   17. okt 2014 Syntes bestemt ikke om straffen han har fået.. 30 dage? Come on..men tror nu heller ikke at flere dage ville gøre noget anderledes da han virkede meget ligeglad med han skulle i fængsel..
    Men det at skære hovedet af den stakkels pony Tarzan også ligge det i Camillas baghave?:O tanken om at det var fordi Casillas søn var sur på hende at det så skal ud over hendes/deres pony!!! Syntes det er helt fuckt op, altså..


  • #34   17. okt 2014 Jeg synes bestemt ikke det er i orden, det de har gjort, men man skal jo lige huske på, hvad deres intentioner var med dette: (af hvad jeg kan huske fra sagen) at slagte ponyen så man kunne spise den, som så mange andre gør. Deres intentioner var jo ikke at påføre dyret smerte, men de manglede åbenbart en brik og kunne måske ikke indse, at det de gjorde var forkert.

    Det betyder ikke, at det på nogen måde gør det i orden, og jeg synes det er helt fortjent at de har fået deres straf - og jeg er fuldkommen ligeglad med hvordan deres liv bliver smadret, de må jo tage konsekvenserne af deres handling. Men jeg synes bare man skal huske på, at de jo oprigtigt gerne "bare" ville slagte ponyen for at gøre - moderen? kan ikke huske det - glad.

    Men ja, som flere af de andre siger er det svært at sidde og spille klog, når jeg hverken kender super meget til sagen eller overhovedet retssystemet. I bund og grund mener jeg bare, at ja, det er på ingen måde i orden hvad de har gjort - og de har fuldt ud fortjent konsekvenserne - men at man også skal huske på at se sagen fra flere perspektiver, selvom det måske virker underligt, for det er netop sådan man kan danne sin egen, velinformerede mening smiley


  • #35   22. okt 2014 synes aviserne overdriver meget?

    Læser i den ene avis hesten fik skåret penis af og skæret halsen over med en brødkniv.

    Så læser jeg hesten har fået flænset halsen op med en motersav???

    Selvfølgelig når dyremishandling forgår skal det tages seriøst og forbryder skulle have år... ikke dage.. en morder får jo heller ej kun 30 dage i fængsel??

    Men jeg synes aviserne overdriver.. det jo tilsidst ikke til at finde rundt i!!!


  • #36   22. okt 2014 30 DAGE! Hvor sygt! Så hvis jeg går ud og skærer halsen over på en får jeg så også kun 30 dage!? Hesten er jo forsvarsløs!
    Hvad er det for en verden vi lever i...


Kommentér på:
TARZAN - Camila Plum's søn

Annonce