{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

hvornår kommer din hest ind? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja nu er vi jo snart i november måned, 1 ½ uge tilbage af oktober, og jeg er nu begyndt at overveje hvornår Santos skal på stald?
Han går stadigvæk ude alle døgnets 24 timer, og har gjort det siden sommer.
Men jeg kan ikke blive enig med mig selv hvornår han skal ind?
Temperaturen er stadig 6-8 grader om morgen når jeg køre hjemme fra der ved 7 tiden, så det er jo ikke under frysepunktet.

overvejede om han måske skulle til at ind om natten her engang sidst på ugen, for syntes det regner ret så meget, så han bliver ikke rigtig tør før han bliver våd igen.
På folden har han træer at stille sig i læ for, men vil stadig ikke han fryser.

Han går uden dækken og for heller ikke et på, og da han ikke er den helt stor vinterpels sætter, tænker jeg om det er blevet for kold til at gå ude om natten?

Så ville høre jer hvad i gør med jeres heste?
Kommer de ind om natten allerede nu?
Eller går de stadig ude hele døgnet?
Hvis de gør har de så skur at gå ind i ?
Hvornår vil du tage din(e) hest(e) ind på stald om natten?

Mvh Nichole smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår kommer din hest ind?
  • #1   23. okt 2014 Kommer de ind om natten allerede nu?
    Ja, mener det er pr. 1. Oktober det gælder at de skal ind hvis de ikke har læskur
    Eller går de stadig ude hele døgnet?
    Mine er kommet ind for 3 ugers tid siden, alt for meget regn til jeg sys de skulle være ude 24/7
    Hvis de gør har de så skur at gå ind i ?
    Går i boks smiley
    Hvornår vil du tage din(e) hest(e) ind på stald om natten?
    Som skrevet kom de ind for 3 ugers tid siden:)


  • #2   23. okt 2014 Mine kom også ind om natten fra d. 1 oktober. Det var egenetlig ikke pga af kulde, men der er intet læ på folden og når det regner så meget så bliver noget af folden meget smattet og jeg syntes ikke de skulle stå med våde hove 24/7 smiley

  • #3   23. okt 2014 Mine går i løsdrift - og det vælger IKKE at gå ind for natten endnu - de kommer ind og spiser, fordi de ved der er foder - men så snart de har spist - så daffer de ud igen.

    I følge lovgivningen er det vintermånederne - altså december, januar og februar hvor de skal have adgang til skur, hvor alle heste kan ligge på tør bund.


  • #4   23. okt 2014 Husk der SKAL være skur de kan gå ind i, hvis den skal gå ude 24 timer i døgnet om vinteren smiley
    Min kommer ind ved 5-6 tiden, 4 tiden hvis det er dårligt vejr (koldt vejr, regn og lign.)


  • #5   23. okt 2014 Min kommer nok ind ved 6 tiden men kun i oktober november december

  • #6   23. okt 2014 det er først. 1. november de skal på stald, foruden vinter ligende vejr. jeg er lige begyndt at tage mine ind, da det regner en hel del her. så de har mulighed for at komme ind i tørvejr.

  • #7   23. okt 2014 Altså, det kan godt være at de skal være på stald fra 1 november, for det er jo ikke fordi din hest ønsker at gå inde....
    min står inde hvis jeg har redet og han er svedig og hvis det regner, men sådan en dag som igår kom han ud efter 1 time.
    Vores kommer ind når det regner og blæser da de ikke går med dækken, men hvis det ikke blæser og bare regner, går det fint og hvis det regner og ikke blæser og hvis temperaturen er over 5 går de ude, min har sået inde 1 gang i det her efterår , og han kommer ind kl 22 og ud kl 06:30 så det er ikke så meget.
    Kender nogen der står på boks fra omkring kl 16 til 06 men det ønsker de jo ikke.


  • #8   23. okt 2014 Ja et svar herfra hjælper nok ikke, da min står inde meste af dagen fordi vi har 30 grader her smiley

    Men havde jeg hest i dk endnu, ville jeg tage ind pr 1 november smiley


  • #10   23. okt 2014 vesthysk hestevelfærd- vil du sende et link til hvor du har fundet det?


  • #11   23. okt 2014 Min hest har stået inde siden ca. 1. Oktober. Jeg har en ældre frossenpind af en hest så han kom ind og stå om natten, for det blæser KONSTANT der hvor han står smiley

  • #12   23. okt 2014 mine går stadig ude uden skur og uden dækken, de har træer de kan gå i læ under.... og jeg vil helst have dem ude så lang tid som overhovedet muligt...

    der er ikke noget galt i at dine stadig går ude, der er kun krav om at hestene skal have adgang til læskur i vinter månederne (december, januar og februar) eller i perioder med vinterligende vejr og det har vi ikke endnu, så lad du bare din hest gå ude....


  • #13   23. okt 2014 vestjysk hestevelfærd- det er ikke sandt loven siger vinter måneder og ved vinterligende vejr..... og vintermåneder er december , januar og februar.

    kapitel 4 § 19

    http://www.vfl.dk/NR/rdonlyres/4D69074D-A34B-47EB-9A63-286E2D6425FA/0/GuideLov1.pdf


  • #14   23. okt 2014 Mine går i løsdrift med masser af halm, hø og frøgræs samt foder en gang om dagen (roepiller og regulator complete), De har og får ikke dækken på. Folden har også en masse træer de kan gå i læ under. Når det regner meget og om natten går de gerne ind i skuret og hygger, men i dagtimerne når det er tørvejr gider de ikke stå inde.

  • #16   23. okt 2014 loven siger vinterligende vejr, regn er ikke vinter.
    så længe marken ikke står under vand, er der tørt. i løbet af dagen. (med mindre end der er dagsregn)

    etisk RÅD er ikke lovgivende, men rådgivende.

    Der står i linket at der KAN være vinterlignende vejr i november og marts.
    1/10 er ikke november.....
    så at tage sine heste ind om natten fra sidst på denne uge er vist tids nok....

    jeg vælger at lade mine gå ude, så lang tid som muligt da de trives bedst sådan, lov eller ej

    i gamle dage hed dette at hestene måtte gå på døgn fold fra 1maj til 31 oktober.


  • #18   23. okt 2014 Vores den ældre hest begyndte omkring 1 september at blive utrolig rastløs på folden og de løb rundt når klokken nærmede sig 19 - så de har været på stald om natten i godt og vel 2 måneder nu. De kommer ind på forskellige tidspunkter - men er de ikke lukket ind inden kl 17, så står de og glaner ved lågen. De elsker deres bokse og nyder ligeså meget at være inden som ude - de er ude omkring 8 timer om dagen her fra 1 septemer .. Nogle gange mindre nogle gange mere smiley

  • #19   23. okt 2014 Vores heste går ude 24/7 og de kommer ind til næste weekend. Ingen går med dækken og de er i fin stand smiley Så lidt over en uge mere. De har intet læ skur og fryser ikke. smiley

    Mvh TT


  • #20   23. okt 2014 i vinterligendevejr ja

  • #22   25. okt 2014 Han kom ind i går da det har regnet her en del de sidste 2 dage og vejret siger det skal fortsætte med at regne.
    Han var i starten ikke til at finde da jeg gik ned på folden omkring 20.30 så der var meget mørk. men da han stod i boksen lignede han nu en der havde det helt fint med at skulle ind og stå om natten, ja og så for at få lidt kraft foder igen ^.^
    Han kommer ud tidlig morgen og ind igen omkring kl 22 om aften, så det er ikke mange timer han er inde, men bare det at han kan komme ind og blive helt tør er en stor ro for mig. der er masser af træer på folden han gik på, så der var godt med læ, men da han går selv er der ikke andre til at holde sig varm sammen med. derfor besluttede jeg han skulle ind smiley


Kommentér på:
hvornår kommer din hest ind?

Annonce