{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Drenge!O.o
  • #2   25. okt 2014 Har aldrig oplevet drenge havde den mening smiley

  • #5   25. okt 2014 Hende og Hoppen
    Nu er du jo også kun 11 år så med drenge i jævnaldrene er det jo klart at de er "svage til kærlighed" Det kommer nok med tiden smiley Det er jo ikke fordi jeg er meget ældre selv men håber da du forstår min pointe smiley


  • #6   25. okt 2014 En dårlig undskyldning?

    har aldrig hørt den der, de fleste tror på når vi siger man får gode muskler af ridning.
    Har dog tit hørt og høre den stadig hele tiden at man ikke laver en dyt når man rider - vi sider der bare. smiley


  • #7   25. okt 2014 typisk drenge xD De vil bare ikke indrømme at det at ride er god styrketræning - og det faktum at flere heste-piger er stærkere end dem xD
    også den med ''Er ridning en sport? Man sidder der jo bare?'' (kan også komme fra ikke-hestepiger nogengange smiley )


  • #9   25. okt 2014 Vores klasse sagde det mange gange sidste år, også lidt i år, men de siger det kun til min veninde (Stærk, men ikke særlig stor/høj). Ikke til mig, fordi de ved godt at jeg er pæn stærk smiley

  • #10   25. okt 2014 Synes ikke det er så meget det med, at man ikke er stærk, at jeg har fået af vide. Det der går mig på, er mere når man får at vide, at ridning ikke et en sport, for "man sidder jo bare der, mens hesten laver det hele".. Og jeg ved jo godt det ikke passer, men det er bare en træls kommentar, men man lærer da at leve med det smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   25. okt 2014 Fordi hestepiger ikke er stærke?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   25. okt 2014 Hvorfor tror hestepiger altid at de har superkrafter, og kan mere end alle andre?

    Du bliver ikke stærk af at ride, eller af at håndtere heste... Du bliver stærk af at styrketræne - og piger bliver aldrig lige så stærk som drenge..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   25. okt 2014 Sofie: du for muskler af at være fysisk.. Men vil vædde hele min højre arm på at det hverken er store muskler eller stærke muskler.. - nok mere aflange muskler, ergo udholdende muskler..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   25. okt 2014 Sofie: der er du jo også fysisk aktiv...
    Dine muskler bliver aktiverer når du går, rider, holder i tøjlen osv..


  • #19   25. okt 2014 Jeg har godt nok aldrig oplevet nogle, der lige præcis mente at jeg ikke var stærk fordi jeg red. Ikke fordi jeg mener, at man automatisk får super mange muskler af at ride - man kommer i form som ved enhver anden sport - men dem, der siger sådan som du nævner, har nok bare en fordom mod hestepiger.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #21   25. okt 2014 Ridning er jo ikke styrke, men udholdenhed, så kan ikke se hvordan det kan forbedre ens styrke?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #22   25. okt 2014 Redhorse: hvad mener du?

  • #23   25. okt 2014 redhorse: det handler om at udføre arbejdet i den korrekte stilling - dvs. fx. muge ud på den korrekte måde, der skåner din ryg. Hvis jeg har forstået din kommentar rigtigt.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   25. okt 2014 Redhorse:dovenskab længe leve smiley



  • #27   25. okt 2014 Jeg mener bare at der er mange drenge fra min klasse at de ikke tro jeg er stærk når jeg alligevel lægger dem ned!:i

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #29   26. okt 2014 Pernolle: bare fordi di lægger dem ned, er det altså ikke ensbetydende med at du er stærk smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #30   26. okt 2014 Undskyld, hvis jeg ødelægger nogle "jeg-er-stærk-drømme", men der er fysisk umuligt at blive stærk af at ride, da man ikke træner styrke med udholdenhed..

    Du får heller ikke en god kondition af det, - det kan sammenlignes lidt med øvelsen planke. Du bliver hverken hurtigere, for bedre kondition eller bliver stærkere, men dit core bliver mere udholdent (du kan holde spænd i din muskel i længere tid)


  • #31   26. okt 2014 Hvis man blvier stærk af at ride, tør jeg sige man rider forkert da smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #32   26. okt 2014 Daydreamer: så skal man ihvertfald ikke blærer sig med at man er stærk grundet ridning smiley

  • #33   26. okt 2014 AMT

    Præcis!

    Kendte en hun pralede med hende overarme, som var kommet af ridning. Og jeg tænkte bare TILLYKKE tøjlerytter.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #34   26. okt 2014 Stakkels hest alligevel smiley

  • #35   26. okt 2014 Nu er jeg forvirret...

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #36   26. okt 2014 Pernille : hvorfor? smiley

  • #37   26. okt 2014 Jeg bliver meget let forvirret.. Helt præcist hvad diskutere vi om??

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #38   26. okt 2014 Om hvor vidt man bliver stærk af at ride..

  • #39   26. okt 2014 Det dit emne handler om?

  • #40   26. okt 2014 Okay...

  • #41   27. okt 2014 I dunno, synes nu jeg har mødt en del hestefolk (både mænd og kvinder), der har haft en anselig styrke i armene.

    Men tror mere det skyldes staldarbejdet end ridderiet.

    Fordommen kunne vel komme af at ridepiger ofte er lidt små i det? ^^


  • #42   27. okt 2014 Ja må indrømme i visse situationer når jeg håndtere heste føler jeg mig sgu lidt som en med superkræfter xD

    Altså har engang prøvet noget på en rideskole. jeg red en "problempony". den havde desværre fået vaner med at løbe afsted fra staldgangen fordi den synes det ikke var sjovt at stå der når man kunne komme ud til de andre heste. En dag hvor jeg havde striglet hende ville jeg trække hende hen til boksen. Vi havde fået en så god connection at jeg kunne gå med hende uden hun havde træktov på. men en dag løb hun og jeg nåede at reagere i tide så tog fat i manen og løbet ved siden af hende mens hun var ved at gallopere ud. heldigvis stoppede hun og vi gik tilbage.

    Der følte jeg mig lidt som en superhelt fordi jeg kunne løbe så hurtigt ved siden at ponyen mens den var i fuld galop smiley

    Men ja... og så er der mig som ikke engang kan skrue et låg af ting. ja jeg er ikke særlig stærk selvom jeg har redet i 12½ år....


  • #43   27. okt 2014 The Super Woman From Stald Limira smiley smiley

  • #44   27. okt 2014 Er godt nok lidt sent på den, men bedre sent end aldrig - right ? smiley

    Anyways. De eneste muskler jeg har fået af ridning er mine lår og mave-muskler. Jeg tror ikke rigtig selv jeg har lagt mærke til det før, for, for at være helt ærlig gik jeg rundt i nok et år og troede at jeg havde store fede lår og det var fordi jeg var tyk. Det er jo så ikke helt sandt. Efter nok et års tid løb jeg sammen med min veninde som spiller håndbold en 3-4 gange om ugen, og hun sakkede bagud. Det skal lige siges at jeg kun rider en gang om ugen og det har jeg gjort de sidste 4 år. Ridnin og idræt har altid været det eneste sport jeg udøvede. (Fun fact: jeg har en minor skade i mit venstre knæ, som jeg har fået af overbelastning af mit knæ). Men jeg har efterhånden fundet ud af at jeg simpelthen bare har nolge super stærke lårmuskler. Mine veninder gider ikke give mig piggybags mere fordi jeg strammer så hårdt med lårene at de ikke kan klare det ( jeg gør det ubevidst).

    Jeg har aldrig hørt nogle drenge sige noget om ridning, udover min idrætslærer. Jeg tror alle de drenge jeg kender er enten bange for heste, eller har fuld respekt for at jeg risikere mit liv bare for at dyrke lidt sport.

    Nu hvor i alle taler om at lægge arm, så kan jeg sige at jeg har ingen muskler i mine arme, som kan bruges til andet end at holde min hund, og løfte ikke særligt tunge ting.


  • #45   28. okt 2014 isabella B - Haha smiley Yes yes min svaghed er skruelåg!

  • #46   30. okt 2014 har aldrig oplevet den der du snakker om, men den der "ridning er ikke en sport, man sidder jo bare der" den har jeg oplevet mange gange men dog ikke så meget mere smiley

  • #47   4. dec 2014 Jeg vil sige at styrken kommer fra andre dele af ridningen - arbejdet i stalden f.eks. eller når du løfter (tunge) sadler hver dag smiley Dette gør at mange hestepiger faktisk har en del muskler (dog ikke så synlige som man kunne ønske sig, da det intet har med styrken at gøre ;))

    Jeg har fået at vide, at jeg har en "mandig ryg" haha smiley Og jeg kan tage en del flere armbøjninger end visse andre piger, men det betyder ikke at piger med en anden interesse ikke nødvendigvis er lige så stærk som jeg eller stærkere smiley En pige fra min klasse roer, og hun er f.eks. meget stærkere og mere udholden i sine ben, men ikke armene, end mig smiley


  • #48   5. dec 2014 Jeg har nu heller ikke fået armmuskler af at ride.. Dem har jeg fået af at arbejde i stalden..

    Nu rider jeg bare og har det rigtig nemt, så nogle af dem er blevet til vinkeflæsk!


Kommentér på:
Drenge!O.o

Annonce